درمان گلو درد با ۸ نوع چای

گروه سلامت الف،   3980702071

زمانی که با احساس خراشیدگی در گلو مواجه هستید و سرفه به سراغ شما می‌آید، نخستین چیزی که برای نوشیدن انتخاب می‌کنید، احتمالا یک فنجان بزرگ چای گرم است.

درمان گلو درد با ۸ نوع چای

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر در پی یک چای دارویی کلاسیک برای تسکین درد گلوی خود هستید، چای بابونه همراه با مقدار کمی عسل انتخابی ایده‌آل است.

زمانی که با احساس خراشیدگی در گلو مواجه هستید و سرفه به سراغ شما می‌آید، نخستین چیزی که برای نوشیدن انتخاب می‌کنید، احتمالا یک فنجان بزرگ چای گرم است.

چای یا نوشیدنی‌های گرم دیگر می‌توانند به تسکین التهاب، پاکسازی مسیر‌های بینی و کاهش مقدار مخاط که از مسیر‌های بینی سرچشمه می‌گیرد و ممکن است گلو را هرچه بیشتر تحریک کند، کمک می‌کند. برخی انواع چای در تسکین درد نقش داشته و برخی دیگر به تنظیم تولید مخاط کمک می‌کنند.

با این وجود، یک نوع چای را نمی‌توان برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا نسبت به بقیه بهتر و مفیدتر دانست. افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که انواع مختلف چای مانند سبز، سیاه، سفید، اولانگ و زرد همگی از یک گیاه تهیه می‌شوند، از این رو، همه آن‌ها گزینه‌هایی سالم هستند. شما می‌توانید نوعی که بیشتر از آن لذت می‌برید را انتخاب کنید. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین انواع چای برای تسکین درد گلو بیشتر آشنا می‌شویم.

چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان همان گونه که از نام آن مشخص است مزه‌ای شیرین دارد و از گیاه Glycyrrhiza glabra به دست می‌آید. در شرایطی که این نوع چای ممکن است به واسطه خواص تسکین دهنده مشکلات گوارشی، مانند سوزش سردل شناخته شده باشد، مطالعه‌ای در سال 2015 به خواص ضد میکروب و ضد ویروس آن اشاره داشت که می‌تواند عاملی کلیدی در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مسبب گلودرد‌های عفونی باشد.

چای ریشه مارشمالو

ریشه مارشمالو با نام علمی Althaea officinalis یک گیاه دارویی است که ماده‌ای چسبنده و ژل مانند به نام لعاب را ترشح می‌کند که می‌تواند گلو را پوشش داده و اثری تسکین دهنده داشته باشد. مطالعه‌ای کوچک در سال 2014 نشان داد که ریشه مارشمالو از خواص تسکین دهنده درد، به ویژه زمانی که با التهاب همراه است، سود می‌برد. التهاب از نشانه‌های بارز گلودرد است.

چای بابون

اگر در پی یک چای دارویی کلاسیک برای تسکین درد گلوی خود هستید، چای بابون همراه با مقدار کمی عسل انتخابی ایده‌آل است. این چای بسیار آرامش بخش و تسکین دهنده است. بابونه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که نشان داده اند به بهبود خشکی و درد گلو کمک می‌کنند.

چای زنجبیل

زنجبیل و گالانگال (ریشه‌ای مشابه با زنجبیل) به واسطه آثار ضد التهاب خود شناخته شده هستند. در شرایطی که درمان التهاب و عفونت احتمالی مرتبط با گلودرد شرایطی خوب را رقم می‌زند، افزودن اندکی دارچین به این چای می‌تواند اثرگذاری آن را هرچه بیشتر افزایش دهد. دارچین از خواص ضد باکتری برخوردار است و عطر و طعم فوق العاده‌ای نیز به این چای می‌بخشد.

چای زردچوبه

زردچوبه که به خانواده‌ای مشابه با زنجبیل تعلق دارد، دیر زمانی است که به واسطه خواص ضد عفونی کننده خود در کشور‌های آسیایی استفاده می‌شود. چای زردچوبه می‌تواند خواص ضد التهاب و ضد میکروب را ارائه کند. این چای توانایی خود در تسکین ناراحتی معده را نیز نشان داده است.

چای نعناع بیابانی

اگر در پی اثر خنک کنندگی هستید، نعناع بیابانی می‌تواند به این نیاز شما پاسخ دهد. نعناع بیابانی سرشار از منتول است که مسئول حس خنک کنندگی مرتبط با نعناع است. نعناع بیابانی و منتول از خواص ضد باکتری برخوردار هستند و می‌توانند به تسکین گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی کمک کنند.

چای نارون لغزنده

این چای گیاهی از بخش داخلی پوست درخت نارون لغزنده که یک درخت بومی آمریکای شمالی است، تهیه می‌شود. همانند ریشه مارشمالو، نارون لغزنده سرشار از لعاب تولید می‌کند که می‌تواند گلو را پوشش و تسکین دهد. در تولید برخی قرص‌های مکیدنی برای تسکین گلودرد از این ماده استفاده می‌شود.

چای سبز

احتمالا چیز‌های بسیاری درباره فواید فوق العاده چای سبز شنیده اید، اما تکرار آن‌ها همچنان می‌تواند ارزشمند باشد. این نوشیدنی محبوب سرشار از اسید‌های آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما ستاره واقعی محتوای آنتی اکسیدانی آن است.

بر همین اساس است که چای سبز با پیشگیری از بیماری و سلامت بهتر قلب پیوند خورده است. خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروس این نوشیدنی برای بدن انسان معجزه می‌کنند. برای بهبود عطر و طعم چای سبز می‌توانید اندکی عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین