ویلموتس؛ مرد نجیب یا بی‌خیال؟

گروه ورزشی الف،   3980702030

فدراسیون فوتبال در دوره مربیگری ویلموتس به دنبال نوع جدیدی از مدیریت بر مربیان ملی است تا از تکرار تجربه کی‌روش جلوگیری کند اما پرداخت نشدن مطالبات سرمربی بلژیکی، شرایط نه چندان مساعدی را رقم زده است.

ویلموتس؛ مرد نجیب یا بی‌خیال؟

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال و دستیاران خارجی او تنها در روزهای برگزاری اردوهای تیم ملی در ایران حضور دارند و از طرفی سپری شدن روزهای فیفا بدون برگزاری بازی دوستانه، نه تنها با اعتراض سرمربی و اهالی فدراسیون همراه نیست بلکه موجب طولانی‌تر شدن مرخصی سرمربی و مربیان تیم ملی هم شده است.

نکته‌ مبهم در همکاری ویلموتس و فدراسیون فوتبال نوع توافق دو طرف است. مشخص نیست در قرارداد، مدت مرخصی ویلموتس و زمان حضورش در ایران چند روز درج شده و آیا رفتار کنونی او به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش است یا خیر؟

فدراسیون فوتبال بعد از همکاری بلند مدت با کی‌روش و تجربه کار کردن با او، در صدد استفاده از مزایا و جلوگیری از معایب کار کردن با این مربی پرتغالی در همکاری با ویلموتس بود. با توجه به همین موضوع، ناگزیر هستیم نگاهی به عملکرد ویلموتس در چند ماه گذشته در مقایسه با کی‌روش داشته باشیم و به چرایی این اتفاقات و نتایجی احتمالی آن بپردازیم.

* غیبت ویلموتس و دستیارانش در ایران

دستیاران خارجی ویلموتس در ماه‌های گذشته در ایران حضور نداشتند و چند هفته برگزار شده از لیگ برتر را تماشا نکردند. البته ویلموتس هفته اخیر به سیرجان رفت و بازی گل گهر با پارس جنوبی را مشاهده کرد و همچنین تماشاگر ویژه داربی پایتخت بود.

با این وجود او و دستیارانش فقط در روزهای منتهی به اردو و حتی بعد از تشکیل اردو به تیم ملی ملحق می‌شوند که بدون شک فرصت برگزاری جلسات مشترک کاری و بررسی لیگ برتر را از آنها می‌گیرد.

مدت حضور ویلموتس در ایران یادآور واژه مربی پروازی است که فدراسیون فوتبال قول داده بود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد اما اگر زمان حضور ویلموتس در ایران را محاسبه کنیم، جز این نخواهد بود.

وحید هاشیمان که تنها عضو ایرانی کادر فنی تیم ملی فوتبال محسوب می‌شود، به ورزشگاه‌های مختلف می‌رود و بازی‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کند و تنهایی او بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

* لغو بازی دوستانه و سکوت سرمربی و فدراسیون

بدون شک هر مربی فوتبال می‌داند که برگزاری یک مسابقه حتی با ضعیف‌ترین تیم ممکن هم بیش از برگزاری تمرین تاثیرگذار است اما تیم ملی در اردوی شهریور ماه خود فقدان بازی دوستانه را احساس کرد و قبل از بازی با هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی، هیچ دیدار دوستانه‌ای حتی در تراز همین تیم هم نداشت.

پیش از ویلموتس، تیم ملی بازی‌های متعددی با تیم‌هایی در حد و اندازه هنگ‌کنگ داشت که فدراسیون فوتبال انتخاب آن تیم‌ها را سلیقه کی‌روش می‌دانست اما با رفتن سرمربی پرتغالی، همین بازی‌های دوستانه هم کمیاب شده است.

با این وجود ویلموتس نه تنها صحبتی درباره بازی‌های دوستانه نمی‌کند، بلکه مدت بیشتری در خارج از ایران به سر می‌برد.

* بی‌پولی فدراسیون فوتبال و دل خوش کردن به سکوت ویلموتس

اگر در جست‌وجوی ریشه این اتفاقات باشید، مهم‌ترین عامل، بی‌پولی فدراسیون فوتبال است که در حال حاضر به منابع پولی خود دسترسی ندارد و نتوانسته حقوق ویلموتس را پرداخت کند و از سکوت این سرمربی در قبال بی‌قولی خود و عدم شکایت نسبت به این اتفاقات، خوشحال است.

ویلموتس بر خلاف کی‌روش درباره قراردادش صحبت نمی‌کند اما سکوت او مختص این موضوع نیست و به طور کلی مشکل خاصی درباره کمبود امکانات از جمله بازی تدارکاتی در اردوهای تیم ملی ندارد.

* سکوت نجیبانه یا بی‌خیالی؟

اگر رفتار آرام و به قول تاج، "نجیبانه" ویلموتس را در کنار رفتار کی‌روش قرار دهیم، متوجه پافشاری سرمربی سابق تیم ملی برابر بی‌خیالی سرمربی کنونی تیم ملی برای آماده سازی هر چه بهتر تیم ملی می‌شویم.

بازی‌های دشوار تیم ملی هنوز فرا نرسیده و ایران به زودی باید با عراق و بحرین در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بازی کند که هر کدام دشواری خاص خود را دارند. ایران در صورت صعود و در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با رقبای دشوارتری هم روبرو می‌شود.

برای حل نقاط ضعف تیم ملی که در حال حاضر در مرحله گذار به سر می‌برد و بعد از رفتن کی‌روش و اجرای تدابیر ویلموتس این تیم با برخی ناهماهنگی‌ها روبرو شده، نیازمند اردوها و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای رسیدن به مرز آمادگی کامل است اما در حال حاضر که چندین ماه از آمدن ویلموتس می‌گذرد، خبری از این اتفاقات نیست.

الان که بازی‌های دشوار تیم ملی فرانرسیده و فرصت کافی برای رفع نقاط ضعف تیم وجود دارد، نباید سکوت کرد و باید مشکلات و کاستی‌ها گفته شود که اگر بیان این مشکلات از سوی ویلموتس باشد، بیش از هر کسی به سود تیم ملی است و جلوی هر گونه ضعفی در آینده را می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین