سوپرفود‌های پاییزی را از همین امروز مصرف کنید

گروه سلامت الف،   3980702013

برخی خوراکی‌ها حاوی صد‌ها ماده مغذی هستند که به شما در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و پیری زودرس کمک می‌کنند.

به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان، برخی خوراکی‌ها حاوی صد‌ها ماده مغذی هستند که به شما در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و پیری زودرس کمک می‌کنند. در واقع رنگ‌های روشن میوه‌ها و سبزیجات پاییزی، علت وجود این مواد مغذی هستند.

کدو تنبل، حاوی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و بهترین ماده مغذی برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها و بیماری قلبی است. سایر سوپرفود‌های پاییزی که باید از همین امروز آن‌ها را خریداری و مصرف کنید، از این قرارند:

کلم بروکلی: روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

شلغم: شلغم از جمله سبزیجات حاوی ریشه است که می‌تواند در روز‌های پاییزی جانشین مناسبی برای تربچه و کلم باشد. شلغم منبع عالی از ویتامین‌های آ و کا و همچنین اسیدفولیک است و برای طعم دادن به آن می‌توانید از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه‌ای استفاده کنید.

گریپ فروت: گریپ فروت بیش از ۷۵ درصد ویتامین ث موردنیاز بدن را تامین می‌کند و منبع غنی از لیکوپن است. این رنگدانه‌های قرمزرنگ برای جلوگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارند، همچنین در این میوه مقدار زیادی پکتین وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش کلسترول بدن شود. اگر به خوردن میوه‌های ترش‌مزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت که سرشار از آنتی اکسیدان است لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذتبخش نیست، می‌توانید آن را همراه با انواع مغز‌ها و خشکبار مصرف کنید.

بادمجان: ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول‌های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

کدو حلوایی: این گیاه مزایای تغذیه‌ای بیشماری دارد. کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان‌ها بسیار موثر است. مصرف کدو حلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و آنهم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن.

انار: مطالعات نشان داده اند که مصرف انار می‌تواند منجر به جلوگیری از آسیب‌های گردش خون با کاهش تجمع چربی‌های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.

تره فرنگی: اکثر ما می‌دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود و آنهم به دلیل این که پلی فنول موجود در آن‌ها از رگ‌های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن این که سلامت استخوان‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین