ترامپ خواستار پادرمیانی عمران‌خان بین ایران و عربستان شد

گروه جهان الف،   3980702010

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در دیدار "عمران خان" نخست وزیر پاکستان از وی خواست تا برای کمک به حل تنش‌های فعلی در خلیج فارس میان ایران و عربستان پادرمیانی کند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی دوشنبه شب این اظهارات را به نقل از "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور طی گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک پس از دیدار ترامپ و عمران خان عنوان کردند.

قریشی اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان گفت وگوی مفصلی با رییس جمهوری آمریکا درباره تحولات منطقه‌ای، افغانستان، تنش‌ها با هند، بحران کشمیر و تنش‌ها در خلیج فارس انجام داد.

وی از طرح پیشنهاد میانجیگری توسط عمران‌خان در دیدار با ترامپ برای تنش‌زدایی آمریکا و عربستان با ایران خبر داد و گفت: ترامپ از نخست وزیر پاکستان خواست تا این موضوع را با جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: عمران خان به زودی با دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در نیویورک دیدار خواهد کرد.

وی افزود: عمران خان به رییس جمهوری آمریکا توصیه کرد که رویارویی هیچ فایده‌ای برای حل مسائل ندارد بنابراین باید راه دیپلماسی را در پیش گرفت.

قریشی با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به جده پیش از حضور در نیویورک، گفت: عمران‌خان به حاکمان سعودی نیز توصیه کرد که به جای درگیر شدن در مسائل بیشتر، باید رو به جلو حرکت کنند.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان به مقامات عربستان گفت که امت اسلامی از قبل با چالش‌های مختلفی روبرو است و ما در این برهه خواستار مشکلات بیشتر برای جهان اسلام نیستیم.

قریشی به نقل از اظهارات عمران افزود: ما هرگز خواستار مشاهده جنگ در مجاورت خود نیستیم بنابراین از هرگونه اقدام غیرعقلانی که باعث بروز درگیری در منطقه می‌شود باید به طور جدی اجتناب ورزید.

**کشمیر و پیشنهاد تکراری ترامپ

رییس جمهوری آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به حل مناقشه کشمیر از طریق گفت وگو میان هند و پاکستان، بار دیگر پیشنهاد تکراری خود برای میانجیگری بین دو کشور را مطرح کرد.

وی مدعی شد که در گذشته نیز نقش میانجیگری بین هند و پاکستان ایفا کرده و این ابتکار جواب داده است بنابراین در صورت موافقت دو کشور، حاضر به میانجیگری مجدد است.

ترامپ در عین حال با اذعان به خواسته پاکستان برای مشارکت طرف ثالث جهت حل مناقشه‌ کشمیر، پیشنهاد خود را به موافقت هند مشروط کرد.‌این درحالی است که دهلی‌نو با مشارکت هرگونه طرف سوم در بحث کشمیر مخالف است.

**مذاکره با طالبان باید ازسرگرفته شود

وزیر امور خارجه پاکستان به نقل از سخنان عمران‌خان گفت: پاکستان خواهان توقف در فرآیند صلح افغانستان نیست بلکه ما خواستار ازسرگیری گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و واشنگتن هستیم.

وی افزود: نخست وزیرپاکستان از رییس جمهوری آمریکا به صراحت خواست تا به بن‌بست در گفت‌وگوها با طالبان پایان دهد.

نخست وزیر پاکستان صبح روز دوشنبه به وقت محلی پیش از دیدیدار با ترامپ، طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس، گفت که ما نسبت به تحولات اخیر و مسائلی که میان ایران، عربستان و آمریکا به وجود آمده نگران هستیم و آماده ایم از طریق دیپلماسی برای تنش زدایی نقش آفرینی کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان صبح روز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک با «محمد جواد ظریف» ھمتای ایرانی خود دیدار کرد و ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات اخیر در منطقه گفت که عمران خان قرار است با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین