ترامپ اتهام تهدید اوکراین به قطع کمک نظامی را رد کرد!

گروه جهان الف،   3980701224

دونالد ترامپ مدعی شد که تهدید دولت اوکراین به قطع کمک نظامی آمریکا که گفته می شود با هدف وادارسازی کی یِف به انجام تحقیقات پیرامون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا صورت گرفته، صحت ندارد!

به گزارش مهر به نقل از وبگاه خبری هیل، در پی انتشار اخباری مبنی بر گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او و اعمال فشار بر مقامات کی یِف برای انجام تحقیقات موردنظر ترامپ پیرامون «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و پسر وی (هانتر بایدن)، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که تهدید دولت اوکراین به قطع کمک نظامی آمریکا از سوی او صحت ندارد.

ترامپ در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به خبرنگاران گفت: «من نگفتم که تو باید این کار را انجام دهی یا من به تو کمک (نظامی) نخواهم کرد».

ترامپ اندکی بعد خاطرنشان کرد که «حتی اگر بر اوکراین فشاری اعمال می کرد، احتمالاً آن اقدامی مناسب می بود»- اما بار دیگر تأکید کرد که وی این کار را نکرده است.

ترامپ در این باره گفت: «من به هیچ وجه آنها [دولت اوکراین] را تحت فشار نگذاشتم. می توانستم این کار را بکنم. فکر می کنم که اگر این کار را می کردم، احتمالاً اقدامی مناسب بود. اما من این کار را نکردم. من به هیچ وجه فشاری بر آنها وارد نکردم».

گفتنی است که متعاقب انتشار گزارشهایی مبنی بر اعمال فشار ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین در گفتگوی تلفنی روز ۲۴ اُم ژوئیه و تلاش مذبوحانه وی برای وادارسازی مقامات کی یف به انجام تحقیقات در خصوص اتهامات فساد «هانتر بایدن» پسر جو بایدن که عضو هیأت مدیره یک شرکت گاز اوکراینی است، گمانه زنی ها در خصوص احتمال استیضاح ترامپ به شدت قوت گرفت.

از سوی دیگر، نکته ای که بر وخامت این رسوایی می افزاید، همزمانی این گفتگوی تلفنی با به تعویق افتادن کمک نظامی آمریکا به اوکراین است؛ کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری که سرانجام اوایل ماه جاری میلادی پس از رفع تعلیق ها از سوی کنگره به دولت اوکراین ارائه شد.

به گزارش مهر، بر اساس این اطلاعات ترامپ در این تماس تلفنی  ۸ بار به زلنسکی گفته است که با رودی جولیانی وکیل وی برای انجام این تحقیق همکاری کند. ترامپ اصرار داشته است که بداند آیا بایدن بعنوان معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما از مقامش برای فشار به اوکراین سوء استفاده کرده است یا خیر.

در پی افشای این اطلاعات درباره مکالمه رهبران آمریکا و اوکراین، جو بایدن نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز جمعه در بیانیه‌ای از کاخ سفید خواست که متن کامل مکالمه میان دونالد ترامپ و زلنسکی را منتشر کند.

از سوی دیگر دموکرات‌های کنگره آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود آیا ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده‌اند تا با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب کنند که به انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کند.

جولیانی وکیل شخصی ترامپ روز پنجشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت که او از دولت اوکراین خواسته است که درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن تحقیق کند.

جولیانی گفته است که جو بایدن در دوران مسئولیتش در دولت باراک اوباما تلاش کرده است که دادستان اوکراین را در ارتباط با تحقیق درباره معاملات پسرش تحت فشار قرار دهد. این در حالی است که جو بایدن و پسرش این اتهام را رد کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین