آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر برگزار شد

گروه سیاسی الف،   3980701156

طی مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد محمد شجاعیان به عنوان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر برگزار شد

به گزارش مهر، آیین تکریم و معارفه مدیران عامل گروه رسانه‌ای مهر با حضور مسئولان و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی، به همراه جمعی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم علی عسگری مدیرعامل سابق به پاس سالها خدمات در گروه رسانه‌ای مهر مورد تکریم قرار گرفت و محمد شجاعیان به عنوان مدیرعامل جدید این گروه رسانه‌ای معرفی شد.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی دادمان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرعامل موسسه اطلاعات، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان، مهدی عرفاتی مدیرمسئول روزنامه جام جم، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان شمسایی مدیرمسئول روزنامه قدس، محمد یارم‌پور قائم‌مقام مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه، کمیل خجسته مدیرعامل موسسه تبیان، سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانه‌ای، مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار، علی‌محمد مودب مدیرعامل موسسه شهرستان ادب، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، محمد حمزه‌زاده مدیرعامل سازمان سینمایی سوره، محسن پیرهادی مدیرمسئول روزنامه رسالت، امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول هفته‌نامه نماینده، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، به همراه اعضای هیئت‌مدیره گروه رسانه‌ای مهر و دیگر چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور در این مراسم حضور داشتند. 

بنا بر این گزارش، مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل گروه رسانه‌ای مهر با قرائت قرآن کریم و سپس پخش کلیپی گزارشی از تاریخچه فعالیت‌های گروه رسانه‌ای مهر آغاز شد. در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی، پیام تیرانداز، محمدحسین ساعی، محمدمهدی رحیمی، علی عسگری و محمد شجاعیان سخنرانی کردند. 

تلاقی آغاز ماه مهر و آغاز تحولات مدیریتی در خبرگزاری مهر

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در این مراسم با اشاره به اینکه توفیق داشتم در خبرگزاری مهر چند وقتی را خدمتگزاری کنم، گفت: اخبار مربوط به تغییرات مدیریتی خبرگزاری را دنبال می‌کردم و می‌خواستم بدانم قرار است چه اتفاقی برای این رسانه بیفتد. متوجه شدم دوستان دیگری هم که در این خبرگزاری سابقه حضور و فعالیت داشتند، این تغییرات را دنبال می‌کردند و نسبت به آن حساس بودند.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی در سال‌های گذشته در خبرگزاری مهر اتفاق افتاده که این رسانه را دوست‌داشتنی کرده است؛ از همه همکاران خودم در این خبرگزاری به ویژه دکتر علی‌عسگری تقدیر می‌کنم. درواقع ایشان مدیری هوشمند و فهمیده در عرصه رسانه است. این موضوع را از سال ۱۵ سال قبل که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ایشان همکار بودم، دریافتم.

تیرانداز سپس گفت: تلاقی آغاز ماه مهر و آغاز تحولات مدیریتی در خبرگزاری مهر را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم روند این رشد هر چه سریعتر تسهیل شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به نوع مأموریت رسانه‌های انقلابی تأکید کرد: امروز در جنگ چندبُعدی قرار داریم و نیروهای اصلی این نبرد، اهالی رسانه هستند؛ این یک جنگ چندبُعدی است که برای حضور در آن، باید به درستی شناخته شود.

وی افزود: در بُعد اول رسانه‌های انقلابی باید جنگ با باطل و به ویژه مبارزه با نظام سلطه را دنبال کنند. درواقع در جنگ نابرابری هستیم که دشمنان از تجهیزات لجستیکی و امکانات فراوانی بهره می‌برند؛ امکاناتی که ما در رسانه‌های انقلابی نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم همچون دروغ، شایعه و هتک حیثیت افراد. این امکانات برای آنهاست و در مقایسه با امکانات ما قابل مقایسه نیست اما ما در این‌سو اعتقاد به خداوند را داریم و از این جهت از دشمنان خود جلوتر هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: در بُعد دوم این جنگ چند بُعدی ما درگیر با جنگ با نفس خود هستیم؛ نباید فراموش کرد یک لحظه غفلت می‌تواند ما را به خسارت بیاندازد بنابراین لازم است نیروهای این نبرد، اهل مراقبه باشند. از سوی دیگر، پیروزی این جبهه، نیاز به دانش و فقه دارد. باید فقه رسانه‌ای را درک کنیم و تجهیزاتی را برای سربازان انقلاب به کار ببریم.

وی گفت: خداوند وعده نصرت داده و اگر به درستی گام برداریم، پیروز می‌شویم.

تیرانداز در ادامه توصیه‌ای هم به همکاران رسانه‌ای خود داشت و در این باره گفت: فعالیت رسانه‌ای، انسان مردد نمی‌خواهد. همانطور که در یک جنگ سخت، تردید می‌تواند خسارت‌بار باشد، در جنگ رسانه‌ای هم تردید امکان‌ناپذیر است. تصور کنید پهپادی که به تازگی توسط جمهوری اسلامی ایران سقوط کرد، اگر نیروها در برخورد با آن تردید می‌کردند، آن پهپاد خسارت زیادی را وارد می‌کرد بنابراین در حوزه رسانه هم باید تردیدها را کنار گذاشت چرا که این تردید، جبهه رسانه‌ای را تضعیف می‌کند.

معاون سابق خبرگزاری مهر در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در مورد انقلابی‌گری ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به معنای تولید محتوا برای مخاطب انقلابی نیست، تأکید کرد: رسانه‌ای همچون «مهر» این شانس را داشته است که توده‌های متکثری را همراه خود سازد. در فعالیت رسانه‌ای انقلابی باید مخاطب‌شناسی کرد و توده‌های مختلف را با خود همراه ساخت. ادبیات ما باید به گونه‌ای باشد حتی افرادی که دلبسته انقلاب نیستند هم با آن همراه شوند البته ما نباید هویت انقلابی‌مان را پنهان کنیم و پنهان کردن هویت، کار درستی نیست.

تیرانداز افزود: این فعالیت اغنایی را باید از جایی شروع کرد که اجازه عدم ارتباط با مخاطب را ندهیم. ممکن است مخاطبی مبانی انقلابی را قبول نداشته باشد اما نگاه ما را بپذیرد یا مبانی ما را قبول داشته باشد و موارد دیگر را نپذیرد یا عقلانیت ما را پذیرفته باشد اما در نگاه و با مبانی همراهی نداشته باشد. در این فعالیت رسانه‌ای باید مخاطبان را با رسانه‌ انقلابی همراه کرد بر این اساس خبرگزاری مهر می‌بایست علی‌رغم وظایف رسانه‌ای اصلی همچون صادق بودن، باید رویکرد علمی و نگاهی عالمانه داشته باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان سخنانش ادامه داد: رسانه‌های دنیا (اشاره به برخی رسانه‌های ضد انقلاب) مأموریت سیاه‌نمایی دارند و در جبهه رسانه‌های انقلابی نباید اجازه رشد و توسعه یأس را در جامعه بدهیم.

مهر، رسانه‌ای با کارکرد تربیت خبرنگار

محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره هم در این مراسم گفت: فضای درگیری  جنگ رسانه ای در طول دوره مدرن از اول استعمار وجود داشته است. انگلستان زمانی که هند را اشغال کرد نخستین کارش تأسیس روزنامه و نظام رسانه ای بود و به دلیل رواج زبان فارسی در هند، در قرن ۱۸ نخستین روزنامه فارسی زبان نیز در این کشور توسط انگلستان تأسیس شد. نخستین توقیف روزنامه فارسی زبان هم در هند اتفاق افتاد.

وی افزود: دومین روزنامه فارسی زبان را ژنرال پاسکوویچ تأسیس کرد که از نظامیان مشهور روس بود. حتی از جداکردن یک سوم مساحت ایران توسط روس ها، این روزنامه در قفقاز تأسیس شد.

رئیس دانشگاه سوره گفت: یک سوال مهم این است که چه چیزی باعث شد تا مردم از توپخانه های انگلیسی بترسند؟ از قرن ۱۸ به بعد این بدل به ضرب المثل شد که همیشه همراه توپخانه ها، چاپخانه های انگلیسی هم حرکت می کردند. هسته اولیه نظام رسانه ای BBC نیز عمدتاً کسانی بودند که بیشتر در وزارت مستعمرات انگلستان فعالیت داشتند. بنابراین در طول این چند قرن فضای جدی جنگ رسانه ای وجود داشت اما متأسفانه ما به ویژه در سالهای اولیه انقلاب نتوانستیم یک سازمان قدرتمند نظامی را ایجاد کنیم.

ساعی تصریح کرد: هنوز هم فضای رسانه ای ما با سرمایه گذاری های رسانه ای کشورهای منطقه قابل مقایسه‌ای نیست. شاید این به عدم درک برخی از مدیران میانی کشور از اهمیت رسانه برگردد. حداقل باید دو تا سه درصد بودجه عمومی کشور صرف رسانه شود.

این استاد دانشگاه در ادامه توصیه هایی را به خبرگزاری مهر داشته و خاطرنشان کرد: فضایی که در آن هستیم این است که خبر در آن مردمی و اجتماعی شده است. اینکه سازمانی رسمی در این فضا بتواند خبرسازی کند بسیار مهم است اما این کار پیچیدگی هایی دارد. نکته بعد اعتبار دادن به خبرگزاری باید فراتر از کارهای معمولی و روزمره رسانه باشد. توجه به اخبار تخصصی را نیز باید جدی تر گرفت. نکته دیگر توجه به هزینه و فایده اش است. باید در هر خبرگزاری بررسی شود که آیا هزینه های انجام شده ارزش آن فایده را داشته اند یا خیر.

رئیس دانشگاه سوره، رسانه های ایران را در زمینه ارتباطات بحران دچار ضعف دانست و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت هایی برای عملکرد موثر رسانه ها در حوزه بحران نکته بسیار  مهمی است چرا که ایران از کشورهای بحران خیز دنیا است.

ساعی مبارزه با جریان نفاق را اصلی ترین کار رسانه های انقلاب دانست و گفت: کشور ما در معرض یک نبرد بزرگ با جریان نفاق است و این طبیعی هر حکومت اسلامی است. مبارزه با نفاق بزرگتر از جنگ با کافران است و پیچیدگی های بسیاری هم دارد. مهمترین وسیله جریان نفاق برای مقابله با حکومت اسلامی نیز رسانه است و منافقان اکنون رسانه های معتبری دارند.

وی ادامه داد: نوع خبرهایی که در ارتباط با مسائل کشور ایجاد می شود باید در راستای رسوا کردن جریان نفاق باشد. ما باید با جریان سازی خبری، شکست های نفاق را عیان کنیم. همچنین اکنون یک جریان غیر اخلاقی نیز در رسانه ها حاکم است و این مخاطب را ناراضی و دلزده می کند. باید مکانیسم و ساختارهایی ایجاد شود که اهالی رسانه مجبور به رعایت اخلاق شوند. در ذیل اخلاق رسانه ای، ایجاد وحدت هم مهم است. نباید کاری کرد که وحدت جریان انقلابی خدشه دار شود.

ساعی در پایان گفت: توجه به تجربه نگاری هم مهم است. خبرگزاری مهر در این سالها بازیکن تربیت کرده و به رسانه های دیگر داده است و این مکانیسم تربیت خبرنگار باید مکتوب شود. ما حتی هنوز یک کتاب هم نداریم که زندگی یک خبرنگار حرفه ای و تعامل با خانواده اش را ثبت کرده باشد.

اولویت مدیریت پیشین مهر، مصالح نظام بود

محمدمهدی رحیمی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این رسانه گفت: وظیفه داریم از کار خوب تقدیر و آنرا تبلیغ کنیم تا ترویج شود، لذا از همین باب به بنده امر شده تا به نمایندگی از همکاران گروه رسانه ای مهر چند جمله ای در وصف دکتر عسگری و اقدامات ایشان سخن بگویم اما در درجه اول باید از همه عزیزانی تقدیر کرد که در ۱۶ سال و دو ماهی که از تأسیس این خبرگزاری می‌گذرد و نیز افرادی که از قبلتر در روزنامه تهران‌تایمز بودند و زحمت کشیدند، البته جای بعضی افراد همچون مرحوم مقدسی و مرحوم انصاری خالی است.

وی افزود: در مورد آقای علی‌عسگری و دوران مدیریت ایشان، باید چند نکته‌ را مطرح کنم؛ اولین ویژگی فردی ایشان این است که اخلاق‌مدار و باتقوا هستند که این ویژگی برای دنیا وآخرت هر فرد مورد نیاز است. فعالیت رسانه‌ای حرکت کردن بر لبه تیز تیغ است و دکتر علی‌عسگری به همین زیور آراسته و مدیریت موفقی داشتند. به عنوان مثال، در همین اواخر در فضای سیاسی کشور از سوی یکی از شخصیت‌های مطرح سیاسی، نامه‌ای به اشتباه نوشته و منتشر شد که نام «خبرگزاری مهر» هم در آن نامه آورده شده و اتهاماتی به مهر زده بودند، اما آقای عسگری می‌گفتند «نباید با جنجال رسانه‌ای، این موضوع را پیگیری کرد»؛ بنابراین ما توضیحاتی را به توصیه ایشان، برای آن شخصیت سیاسی به شکل محرمانه نوشتیم و دو هفته پس از آن، همان شخص اعتراف کرد که در نامه اش تند رفته است.

رحیمی ادامه داد: توصیه دکتر علی‌عسگری این بود که فعالیتمان در این خبرگزاری به نفع نظام باشد. او به همکاران خود می‌گفت «همیشه ببینید این کاری که می‌کنید باعث رضایت رهبری می‌شود؟» . سؤال دکتر علی‌عسگری از ما این بود که «آیا فعالیت رسانه‌ای شما، دستاوردی برای انقلاب اسلامی دارد؟»

وی افزود: از همین باب در بسیاری از دعواهای حیدری-نعمتی و جبهه بندی های غیراصیل سیاسی، اقتصادی و امثال آن مهر ورود نمی کرد.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر به اذعان بسیاری از اهل فن، فضایی به دور از تنش دارد و فعالیت در آن کم‌استرس است، گفت: اقتضای فعالیت رسانه‌ای، تعجیل و استرس است اما مدیریت دکتر علی‌عسگری به گونه‌ای بود که این تنش‌ها در سطح کمی بود و به گونه‌ای نبود که تنش مضاعفی به فضای داخل تحریریه انتقال یابد.

این فعال رسانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتقاد مدیرعامل سابق مهر به فعالیت تشکیلاتی و سیستمی، ادامه داد: دکتر علی‌عسگری می‌خواستند هر کاری در مسیر خودش دنبال شود و افراد احساس نکنند می‌توانند رده‌های مختلف مدیریتی را دور بزنند.

وی سپس گفت: خبرگزاری مهر از ابتدای تاسیس بعنوان یک رسانه فرهنگی و هنری مطرح شد، بنابراین توقع جدی وجود دارد که در این عرصه‌ها، فعالیت انجام شود؛ این امر باعث می‌شود انتظار لازم از مدیر این رسانه این باشد که با این حوزه‌ها آشنایی خوبی داشته باشد. کارنامه دکتر علی‌عسگری هم همین مسئله را نشان می‌دهد. اغلب سازمان‌هایی که ایشان پیش از این در آنجا شاغل بودند، ماهیتی فرهنگ‌محور داشتند. به عنوان مثال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان ملی جوانان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر، یکی از ویژگی‌های فعالیت رسانه‌ای در دوران کنونی را شناخت از فضای بین‌الملل دانست و گفت: همانطور که دکتر تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس هم اشاره کرد، دشمنان از خارج کشور مشغول طراحی عملیات‌های مخرب رسانه‌ای علیه ما هستند و ما هم باید نگاهمان را از مرزهای داخلی کشور عبور دهیم و در اخبار و تحلیل هایمان به محور مقاومت و منافع واهداف آن توجه کنیم.

رحیمی افزود: دکتر عسگری همواره تاکید بر تعامل و فضای همدلی با همکاران رسانه ای در سایر نشریات داشتند و  با اعتقاد به این موضوع می‌گفت «نباید فعالیت‌های غلط رسانه‌های داخل را برجسته کنیم و به جار و جنجال بپردازیم». او همچنین می‌گفت «می‌توانید اشتباهات رسانه‌های داخل را در فضاهای دوستانه به مدیران آنها متذکر شوید». 

وی ادامه داد: البته در مواری که به کیان اصلی نظام و آرمان های اساسی آن هجمه می شد، توصیه ایشان و رویکرد ما متفاوت بود.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تاکید تعالیم دینی مبنی بر فعالیت مداوم و بهره گیری از همه لحظات، افزود: دکتر علی‌عسگری حتی در آخرین جلسه‌ای که روز قبل خدمتشان بودیم، به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مشخص نبود روز آخر کاری‌شان است و این از ویژگی‌های افرادی است که برای افق‌های دور برنامه‌ریزی می‌کنند.

رحیمی در پایان ضمن تبریک به محمد شجاعیان، گفت: تحول در گروه رسانه ای مهر را که همزمان شده با آغاز ماه مهر، به فال نیک گرفته و حضور این برادر جوان، متدین و انقلابی را در جمع خانواده گرم و حرفه ای مهر خیر مقدم می گویم.

مهر، همسو و هم‌افزا با انقلاب گام بردارد

در ادامه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه ای مهر، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سن انقلاب به ۴۰ سالگی رسیده، این یعنی دوران پختگی و کمال. همین طور خبرگزاری مهر هم مدتی از عمرش را سپری کرده است. در این دوران افرادی همچون مرحوم مقدسی فعالیت های ارزنده ای را در این خبرگزاری انجام دادند که قلبا از آنها قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: اگر رفتن دکتر علی عسگری از هیات مدیره خبرگزاری مهر انجام شده است اما خدمت ایشان را به سازمان تبلیغات اسلامی تضمین کرده ایم.

حجت الاسلام قمی گفت: هنگامی که  از موضوعات انقلابی صحبت می کنیم یک جریان نیرومند را مدنظر داریم که در بعد رسانه ای هم به همین گونه است. باور داریم اگر خبرگزاری مهر چند گام بردارد آینده ای رویایی در انتظارش خواهد بود. باید همسو و هم افزا با جبهه انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی خطاب به رئیس جدید این خبرگزاری هم گفت: آقای شجاعیان محکم گام بردار و مطمئن باش، من و سازمان تبلیغات اسلامی به کمکت خواهیم آمد.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای فعالیت رسانه ای انقلابی به این نکته توجه داشته باشید که حمایت مردم از شما وجود دارد و ما نباید برای چنین فعالیتی تحولات سریع زمان را مدنظر قرار ندهیم.

عملکردم را در نسبت با انقلاب بسنجید!

در ادامه علی عسگری مدیرعامل پیشین خبرگزاری مهر در سخنانی کوتاه گفت: اگر توفیقی در خبرگزاری مهر حاصل شده، به دلیل رفاقت و همراهی همه دوستان بوده و تئوری‌های جدید مدیریتی هم می‌گویند که موفقیت مدیون کار تیمی است بنابراین کار تیمی باعث شده تا «مهر» به این نقطه برسد.

وی افزود: من از همه دوستان حلالیت می‌طلبم و همچنین از مدیران و بزرگواران خارج از این رسانه که نقدشان کردیم؛ اقتضای کار رسانه همین است. دنیا و آخرت خبرگزاری روی لبه تیغ است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر ادامه داد: گزارش کار ما اکنون در سایت خبرگزاری مهر موجود است و همه می‌توانند آن را مشاهده می‌کنند؛ البته این گزارش روزانه صدها هزار بار در میان ایرانیان دست به دست می‌شود بنابراین نیازی نیست که در اینجا گزارش کار ارائه کنیم. سؤال مهم این است که حال و روز ما قبل و پس از ۴۰سالگی انقلاب چه تفاوتی کرده است؟ تقریباً هیچ. ما پس از بیانیه «گام دوم انقلاب» همان حالی را داریم که قبلاً داشتیم و این نکته منفی است.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه سنجش عملکرد افراد باید در نسبت آنها با انقلاب باشد، گفت: اگر می‌خواهید عملکرد من را بسنجید، باید آن را در نسبت با انقلاب بسنجید؛ اینکه من برای انقلاب چه کرده‌ام؟ همچنین آقای شجاعیان برای افق‌گذاری برنامه‌های خود در خبرگزاری مهر، باید در نسبت با انقلاب، آنها را ببیند.

وی اضافه کرد: از همه مسئولین جمهوری اسلامی باید پرسید که برای انقلاب چه کرده‌اید و خود آنها نیز باید این سؤال را از خود بپرسند. من با تمام وجود به انقلاب افتخار می‌کنم و اعتقاد دارم نشستن پشت میز مدیریت، در انقلاب کمتر از نماز شب نیست. انقلاب مفهوم بزرگی است و انقلابی‌گری، اوج عرفان، تدین و مروّت است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر در ادامه با اشاره به اینکه سنجیدن افراد در نسبت با انقلاب، باید به ادبیات نسلی در رسانه‌ها بدل شود، گفت: خواهش من این است که این مسئله بدل به ادبیات ما در خبرگزاری مهر شود و همچنین در دیگر نهادها نیز ما باید با این ادبیات یکدیگر را بسنجیم. من مطمئن هستم آقای شجاعیان نیز  همین نگاه را به فعالیت در «مهر» خواهد داشت.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت رعایت اخلاق در رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: رسانه معلم جامعه است و اگر خود ما تعلیم‌یافته نباشیم، معلم‌های خوبی نخواهیم بود. اگر خبرگزاری مهر خودش اخلاق را رعایت کرد، می‌تواند توسعه‌دهنده اخلاق باشد. به طور کلی، اگر رسانه اخلاقی نباشد، نمی‌تواند دعوت به اخلاق کند. نیاز امروز ما اخلاق است و ما باید تمام تلاش خودمان را برای رسیدن به جامعه اخلاقی به کار گیریم. همچنین ضرورت دارد که همه ما رسانه‌ای‌ها که ادعای انقلابی و مسلمانی بودن داریم، بیشتر متخلقِ به اخلاق باشیم.

وی در پایان هیئت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان رسانه‌ای مهر را خلاق خواند و برای آنها موفقیت را آرزو کرد.

ویژگی مهر، نگاه فرهنگی اجتماعی آن است

همچنین محمد شجاعیان مدیرعامل جدید گروه رسانه ای مهر در این نشست گفت: از حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکر می‌کنم که به ما دهه شصتی‌ها اعتماد کردند. همچنین تشکر ویژه دارم از سرمایه انسانی «مهر» که تاکنون به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: خبرگزاری مهر قطعاً یک رسانه برجسته و متفاوتی است؛ این را همه اهالی فرهنگ در ایران به آن تأکید دارند. ویژگی «مهر» در نگاه فرهنگی و اجتماعی آن است و عامّه مردم هم به همین دلیل، با آن احساس نزدیکی می‌کنند.

مدیرعامل گروه رسانه ای مهر ادامه داد: خبرگزاری مهر برجسته‌ترین رسانه‌ای بود که در تعطیلات سال نو توانست اخبار مربوط به مناطق سیل‌زده کشور را پوشش دهد، فاصله مردم با این رخداد را کم کند و مرجع جدید آنها برای کسب اخبار دقیق شود.

شجاعیان در ادامه به ضرورت توجه ویژه به زیرمجموعه‌های مختلف گروه رسانه‌ای مهر از جمله «تهران‌تایمز» و «انتشارات مهر» هم اشاره کرد و گفت: سازمان رسانه‌ای مهر بر گُرده خود می‌بیند که در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» بکوشد.

در پایان این مراسم آقای دکتر علی عسگری لوح سپاس و تقدیری از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد و همچنین هدایایی را از همکارانش در خبرگزاری و فعالان رسانه ای گرفت که فرشته رفیعی دبیر سرویس اقتصادی به نمایندگی از خبرنگاران مهر این هدیه‌ را به عسگری اهدا کرد.

همچنین محمد شجاعیان هم با دریافت حکم انتصاب خود به طور رسمی مدیریت گروه رسانه ای مهر را عهده‌دار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین