ترفند جدید پزشکان برای فرار از نصب کارتخوان: «نقد بدهید ۵۰ هزارتومان، کارت بکشید ۶۰ هزار تومان»

گروه اقتصادی الف،   3980701149 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق اعلام مسئولان مربوطه، از امروز نداشتن کارتخوان در مطب پزشکان، مصداق فرار مالیاتی است و جرم محسوب می‌شود.

ترفند جدید پزشکان برای فرار از نصب کارتخوان: «نقد بدهید ۵۰ هزارتومان، کارت بکشید ۶۰ هزار تومان»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درآمدهای نجومی پزشکان و بی سر وسامانی دریافتی‌های آنان،‌در نهایت سیاستی به نام دستگاه کارتخوان را برای ساماندهی به این معضل به میان آورد. موضوعی که پزشکان باید از آن تمکین کنند اما گویی سایه سنگین پزشک سالاری در کشور بر اجرای این طرح پر سر و صدا هم سایه انداخته است و حالا عصیان برخی از پزشکان در اجرای این طرح مشهود است.

بعد از کشمکش بسیاری که برای اجرای این طرح وجود داشت؛ همچنان برخی پزشکان فرار را بر شفاف سازی مالی ترجیح می‌دهند و از دریافت یا کار با کارتخوان خودداری می‌کنند.

بر اساس مشاهدات میدانی از کلینیک‌ها و مطب پزشکان، با اینکه مهلت ثبت نام کارتخوان و اتصال آن‌ها به فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی بعد از ۴ بار تمدید در تاریخ‌های" ۳۱ مرداد، یکم شهریور، ۱۵ شهریور و ۳۱ شهریور" تمدید شدند، اما متأسفانه در این مراکز درمانی، کارتخوانی وجود ندارد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای مراجعه کنندگان  به این مراکز شده است.

بیماران برای دریافت حق ویزیتشان باید پول نقد به همراه داشته باشند. در برخی موارد که دستگاه کارتخوان در مطب باشد بیمار را مجبور می‌کنند که مبلغی را از طریق کارتخوان و باقی را به صورت نقد پرداخت کند. برخی هم با ادبیاتی عجیب این طور عنوان کردند که" تا چوب بالای سرمان نباشد"، از کارتخوان استفاده نمی‌کنیم!.

متأسفانه تعداد محدودی از پزشکان، نه تنها کارتخوان در مطبشان موجود نیست، بلکه برای دریافت ویزیت، شماره کارت بانکی خود را به بیمار می‌دهند.

طبق اعلام مسئولان مربوطه؛ مهلت چهارم سازمان امور مالیاتی برای نصب کارتخوان و اتصال به فروشگاه اینترنتی آنلاین به پایان رسیده است و بر اساس قانون از امروز ( اول، مهر) نبود دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی تخلف و اقدامی غیرقانونی است.

سازمان امور مالیاتی کشور بار‌ها از طریق تریبون‌های مختلف این موضوع را اعلام کرده است که وجود دستگاه کارتخوان هیچگونه ارتباطی با پرداخت مالیات ندارد.
 
بنابر نظر مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور، پزشکان مشارکت پایینی در نصب کارتخوان داشته‌اند به طوری که آمار ثبت نام کنندگان کارتخوان و دریافت کد جهت اتصال به فروشگاه اینترنتی را در حدود ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند؛ این در حالی است که پزشکان فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم جهت دریافت کد و اتصال به فروشگاه اینترنتی آنلاین را بار‌ها اعلام کرده‌اند و معتقدند که جهت اتصال به فروشگاه‌های اینترنتی، هماهنگی‌های لازم جهت ثبت نام وجود ندارد و آن‌ها برای دریافت کد مخصوص خود دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

رد و بدل بحث‌های بین سازمان امور مالیاتی و جامعه پزشکی نه تنها به نفع هر دو گروه نیست، بلکه باعث کاهش اعتماد مردم به پزشکان می‌شود و این مسئله باعث کم شدن سرمایه اجتماعی جامعه می‌شود.

آخرین جزئیات تجهیز مطب پزشکان به کارتخوان

علی رستم پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی کشور در تشریح آخرین جزئیات تجهیز مطب پزشکان به کارتخوان اظهار کرد: تعداد ۷۳ هزار پزشک، پیراپزشک، دامپزشک و دندان پزشک مشمول فراخوان سازمان امور مالیاتی برای ثبت نام در طرح کارتخوان‌های بانکی هستند. در روز اول بالغ بر ۳۰۰ پزشک به صورت خودکار تشکیل پرونده داده و درخواست خود مبنی بر دریافت کارتخوان را ثبت کردند.

او بیان کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۲۲ هزار و ۵۷۰ پزشک نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کردند که بیانگر شرکت ۳۱ تا ۳۵ درصدی جامعه پزشکی در این طرح است.

رستم پور بیان کرد: در  روز‌های پایانی فراخوان، استقبال خوبی صورت گرفت، به طوریکه از ساعات اولیه صبح تا ۱۲ ظهر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از پزشکان برای دریافت کارتخوان ثبت نام کردند. پیش بینی می‌شود در ساعت‌های باقی مانده سرعت ثبت افزایش پیدا کند و پزشکان بیشتری به این سیستم متصل شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اطلاعات تراکنش‌های تمام کارتخوان‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی است، ولی وجه تمایز برخی از این دستگاه‌ها در این است که بسیاری از کارتخوان ها، متعلق به افراد حقیقی و حقوقی مشغول به کار نیست؛ بنابراین تلاش کردیم که با ثبت حرفه به صورت دقیق، صنوف از جمله پزشکان و تراکنش‌های بانکی را رصد کنیم البته سازمان امور مالیاتی برای سایر حرفه‌ها نیز این حساسیت را به خرج می‌دهد.

او تصریح کرد: باید مشخص شود کارکرد کارتخوان‌ها مختص حرفه‌ای است که کارتخوان به آن تخصیص داده شده است. از پزشکان هم درخواست کردیم حساب معرفی شده برای دریافت کارتخوان نیز تنها حساب بانکی مورد اشتغال پزشکان باشد تا با سایر درآمد‌ها مخلوط نشود.

رستم پور بیان کرد: اینکه از قبل اطلاعات تراکنش‌های بانکی را در دست داشتیم، ولی اقدامی نمی‌کردیم به تبصره ۵ ماده ۱۶۰ قانون مالیات‌های مستقیم بر می‌گردد؛ چرا که این تبصره اجازه بررسی ۴ جز اطلاعات حساب بانکی را به سازمان امور مالیاتی می‌دهد تمام این اطلاعات در سال‌های ۹۵-۹۶-۹۸ در اختیار ما نیز قرار گرفته است.

او ادامه داد: قرار نیست ماهیت پلیسی به خود بگیریم بلکه با فرهنگسازی صحیح به دنبال به دنبال افزایش سطح تمکین مودیان به نظام مالیاتی هستیم تا خود مودی به صورت صادقانه اظهارنامه سالیانه خود را تکمیل کند. عملکرد سازمان امور مالیاتی و اخذ مالیات از سال ۹۸ بر مبنا اظهارنامه خود مودی است مگر اینکه سندی این اظهارنامه را تکذیب کند.

مشارکت ۲۷ درصدی پزشکان در ثبت نام کارتخوان 

جواد مولایی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: دیروز مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان توسط سازمان امور مالیاتی کشور به پایان رسید اما به دلیل اینکه جامعه پزشکی دچار مشغله‌های شخصی بوده و اکثرا در مسافرت به سر می‌بردند، سایت سازمان نظام پزشکی کماکان جهت ثبت نام کارتخوان و دریافت کد باز است.

او ادامه داد: در اواخر شهریور جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس شورای عالی نظام پزشکی و رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران و همچنین معاون کل وزارت بهداشت در سازمان نظام پزشکی برای موضوع نصب کارتخوان و دریافت کد تشکیل شده است و مسائل مختلف بررسی شد.

مولایی تأکید کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است که بر اساس آن از وقوع کارهای تهدیدآمیز پیشگیری و به سمت عدالت و شفافیت بیشتر حرکت شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شده است که درآمدها و تعرفه‌ها همچنین هزینه‌ها به صورت دقیق بررسی شود.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ درصد از پزشکان در ثبت نام کارتخوان مشارکت داشته‌اند و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌های بهتر، برخی از مشکلات برطرف شود.

حال باید دید که  پس از انجام توافق بین سازمان امور مالیاتی و دیگر سازمان های ذی‌ربط، چه زمانی این گروکشی ها به پایان می رسد و در این کش و قوس بین پزشکان و سازمان امور مالیاتی کشور چه ترتیبی اتخاذ می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۵۰۱۶۱۷:۱۱:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱
این جماعت شایسته زور و دگنک .. است فرار مالیاتی جرمی نابخشودنیست البته نه در کشور ما
ناشناس۱۱۰۵۰۲۰۱۷:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱
باید مثل سابق دکتر هندی بیارن بلکم اینها ..
ناشناس۱۱۰۵۰۴۰۱۷:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱
خدایی چک کنید ببینید در اقتصادهای آزاد دنیا نحوه ارائه خدمات پزشکی چطوره؟ هیچ جای دنیا سلامت مردم محل سوداگری عده‌ای تاجر که لباس پزشک را پوشیده‌اند نیست.
ناشناس۱۱۰۵۰۴۷۱۷:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۱
آنچه سبب کاهش اعتماد می شود عملکرد مغرضانه شماست اگر راست می گویید از امروز 50 صنف دیگر هم باید همین کار را بکنند ببینیم پیگیری شمارا ؟
ناشناس۱۱۰۵۰۵۴۱۷:۳۹:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱
حرام خوری که وارد خون بدن انسان بشه، دیگه عقل تعقل و انصاف و چشم بینایی و وجدان کارش را انجام نخواهد داد. پناه بر خدا تا به کی و برای چه؟؟؟؟
محمد.س۱۱۰۵۰۶۶۱۷:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱
در کشورهای پیشرفته دنیا بویژه کشورهای اسکاندیناوی ؛ دولتها هرگز اجازه نمی دهند که یک عده خاص ( اعم از پزشکان و ...) به شدت ثروتمند شوند . آنها بدرستی می دانند که ایجاد شکاف طبقاتی چه معضلات بزرگی رو به بار میاره. بهترین راهکاری که اجرا می کنن و به شدت جواب داده گرفتن مالیات متناسب از صاحبان درآمدهای بالاست . مثلآ کسی که در ماه 10 میلیون درآمد داره بایستی 40تا 60 درصد اون رو مالیات بده. یعنی 4 تا 6 میلیون. و کسی که درآمدش 2 میلیون هست , حدود 6تا 10 درصد مالیات میده. یعنی حدود 120 تا 200 هزار . به این ترتیب هیچگاه فاصله در آمدی دهکهای جامعه ؛ زیاد نمی شه و این یعنی عدالت اجتماعی در باب درآمد.
ناشناس۱۱۰۵۰۷۶۱۷:۵۶:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱
راهش این نیست درست اش اینه که از طریق دفترچه بیمه این مالیات اخذ بشه افرادی که شاغل اند و دفترچه بیمه دارند که هیچ اما افرادی که بیمه نیستند باید تحت پوشش بیمه سلامت دفترچه براشون صادر بشه و مبلغی از ویزیت و دارو را بیمه تقبل کنه تا جذابیت داشته باشه اینطوری مریض دیگه بدون دفترچه دکتر نمیره و دکتر هم مجبوره که ویزیت مصوب را ثبت کنه و عمر هر دفترچه را هم میتوانند ۱۰ ماه اعلام کنند که در پایان سال مالی بتوانند تخمین مالیات بزنند.
ناشناس۱۱۰۵۰۸۳۱۸:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱
درآمد نجومی فقط مختص وابستگان .. هست و بس
ناشناس۱۱۰۵۱۰۳۱۸:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱
در تاریخ باید بنویسند . خاک بر ..هر کسی که می تواند این وضع را درست کند و درست نمی کند .
ناشناس۱۱۰۵۱۱۲۱۸:۲۲:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱
اگر تونستید از پزشکان مالیات بگیرید اونوقت میتونید از سایر اصناف نیز مالیات اخذ کنید.
استاد دانشگاه۱۱۰۵۱۱۷۱۸:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۱
موارد زیر را انجام دهید: 1.کنترل نامحسوس و دوره ای با حضور در مطبها 2.بررسی حساب های دیگر پزشک و اعضای خانواده 3.استعلام معاملات خودرو و ملکی پزشکان از اداره ثبت 4.بررسی سفرهای خارجی این افراد 5.ایجاد سامانه گزارش تخلف با قابلیت پیگیری نتیجه 6.افزایش ظرفیت تخصص و ایجاد رقابت
نوید۱۱۰۵۱۲۳۱۸:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۱
امور مالیاتی زورش فقط به کارمند کسبه خرده فروش و بچه یتیم میرسه
مهران۱۱۰۵۱۴۹۱۸:۵۱:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱
میگن مدرک، درک و شعور نمی آورد یعنی این البته حساب اون دکترهایی که واقعا اهل خدمت هستند و پولکی نیستن از اون دکترهای سو ء استفاده گر جداست
آریو سوئد۱۱۰۵۱۵۳۱۸:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۱
سیستم مالیاتی کشور سوئد با این همه دقت وسختگیری هنوز توان گرفتن مالیات کامل از پزشکان ایرانی را نداره. بیشترشون از دادن مالیات کامل فرار میکنند. سیستم مالیاتی ایران که اصلا .. باید از قوه قهریه استفاده بشه مثلا زندان.
ناشناس۱۱۰۵۱۵۶۱۹:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۱
وقتی مجلس با شفافیت آراء مخالفت میکند از پزشکان چه انتظاری دارید که درآمد نجومی خود را رو کنند.ضمنا یک قسمت از درآمد پزشکان در مطب است و چهار قسمتش در اتاقهای عمل بیمارستانهای مختلف است.اون قسمت را چیکار میکنی؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۵۱۹۴۱۹:۳۸:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱
این پزشکان از دیسیپلین زدن کراوات رو فقط بلدند. فرار مالیاتی کاری بسیار ناپسند و زشت هست که بسیاری از اینها به صورت آشکار انجام می دهند
مجتبی۱۱۰۵۲۱۶۲۰:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱
بهترین راه حل افزایش ظرفیت پذیرش تخصص است. مطب ها خلوت میشن و اکثر پزشکان میرن استخدام بیمارستانها میشن.
ناشناس۱۱۰۵۳۰۰۲۱:۴۴:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱
خدا به این -ناطبیبان- رحم کند
ملت۱۱۰۵۳۵۳۲۲:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱
واقعا که آبرویی برای خودشون باقی نزاشتن
مجید۱۱۰۵۳۵۴۲۲:۴۳:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱
با مشاهده کوچکترین تخلف باید پروانه طبابت را یکسال تعلیق کرد.
ناشناس۱۱۰۵۳۵۵۲۲:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱
خلافکاران همیشه شگرد دارند حتی اگر پزشک باشند.
ناشناس۱۱۰۵۳۵۷۲۲:۴۴:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱
در واقع می خواهند مالیات متعلقه خود را از جیب مردم تیغ بزنند.
ناشناس۱۱۰۵۳۵۹۲۲:۵۰:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱
من هفته گذشته مطب یک آنکولوژیست زنان در .. بودم، اکثر مراجعان نیاز به نمونه برداری داشتند، هزینه نمونه برداری 370بود که منشی به بیماران می گفت: 220 از عابر بانک پایین ساختمان وجه نقد بگیرید و 150 کارت بکشید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین