چیپست Huawei Kirin 990 5G در آزمون هوش مصنوعی رقبا را پشت سر گذاشت

گزارش بازرگانی،   3980701087

مدتی قبل هوآوی در نمایشگاه IFA 2019 برلین چیپست پرچم‌دار Kirin 990 5G را معرفی کرد این چیپست دارای NPU دوگانه است که نه تنها آن را پرقدرت‌تر از نسل قبل می‌کند، بلکه بر رقبا نیز برتری دارد.

چیپست Huawei Kirin 990 5G در آزمون هوش مصنوعی رقبا را پشت سر گذاشت

تست AI Benchmark نشان می‌دهد چیپست جدید Kirin 990 5G قوی‌تر از تراشه Qualcomm Snapdragon 855 Plus است و در صدر جدول بنچمارک‌ها قرار گرفته. چپیست جدید هوآوی موفق به کسب امتیاز 52403 شده که با فاصله بسیار زیاد از Unisoc Tiger T710 و چیپست‌های Qualcomm Snapdragon جلوتر است.

Huawei HiSilicon Kirin 990 5G یک چیپست 8 هسته‌ای با فناوری ساخت پیشرفته 7 نانومتری بوده و از 10.3 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است. این چیپست از دو هسته پردازشی بزرگ، دو هسته میانی و چهار هسته کوچک با فرکانس‌های به ترتیب 2.86 گیگاهرتز، 2.36 گیگاهرتز و 1.95 گیگاهرتز استفاده می‌کند تا در اجرای هم‌زمان برنامه‌ها و انجام وظایف مختلف، بالاترین عملکرد و بهترین بازدهی انرژی را ارائه کند. همچنین چیپست Kirin 990 5G دارای پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای Mali G76 با فناوری Smart Cache است که قدرت بسیار بالایی برای اجرای بازی‌ها دارد.

Kirin 990 5G اولین چیپست 5G  دنیا با پشتیبانی کامل از کلیه باندهای فرکانسی شبکه نسل پنجم است و از هر دو معماری NSA و SA و همچنین باندهای فرکانسی TDD/FDD پشتیبانی می‌کند. در واقع Kirin 990 یک راهکار کامل برای بهره‌گیری از شبکه‌های مختلف 5G است.

در بخش عکاسی Kirin 990 5G از پردازشگر تصویر نسل پنجمی Dual ISP بهره می‌برد که دارای کاهنده نویز سخت‌افزاری هم‌سطح با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR و فیلترگذاری 3D است. عملکرد عکاسی و فیلم‌برداری دوربین گوشی‌های Huawei در شب یا نور کم بی‌نقص است؛ اما به نظر می‌رسد عملکرد این گوشی‌ها از این هم بهتر می‌شود.

علاوه بر به‌کارگیری مودم 5G، بزرگ‌ترین تغییر چیپست Kirin 990 به NPU یا «واحد پردازش عصبی»  مربوط می‌شود. NPU یک پردازنده‌ی کمکی اختصاصی است که عملکرد بسیار بالایی در انجام محاسبات و اجرای پردازشی‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد.

NPU  جدید به‌کار رفته در چیپست Kirin 990 داری دو دسته هسته‌ بزرگ و کوچک است که هسته‌های بزرگ در اجرای بار پردازش‌های سنگین‌تر و هسته‌های کوچک‌تر در اجرای بارگذاری‌های سبک‌تر عملکرد بهتری دارند. حاصل به‌کارگیری این ترکیب قدرت پردازشی بالا به رغم مصرف انرژی پایین است.

هوآوی به تازگی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید Huawei Mate 30 و Mate 30 Pro با چیپست Kirin 990 رونمایی کرده و در همین مدت کوتاه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گوشی‌ها با بهره‌گیری از این تراشه تا چه حد نسبت به رقبا قدرتمندتر هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین