مقایسه ایمپلنت دندان و بریج

گزارش بازرگانی،   3980701079

بی دندانی مسئله‌ای عذاب‌آوراست که یک جایگزین مناسب برای آن، هم می‌تواند زیبایی ظاهری شما را حفظ کند و هم باعث راحتی در گفتار، حفظ سلامت دهان و دندان و در نتیجه بالا رفتن عزت نفس شما گردد. دیگر به راحتی و با اطمینان میتوانید غذای خود را بجوید و یا گاز بزنید بدون آنکه کوچکترین دردی را احساس کنید.

امروزه ایمپلنت دندان و بریج  هر دو، روشی رایج برای پر کردن جای خالی دندان‌های کشیده شده هستند، اما وضعیت فعلی دندان‌های شما مشخص میکند که از چه روشی می‌توانید استفاده کنید، همچنین این نکته را هم باید در نظر بگیریم که دندان شما تازه کشیده شده است یا نه.

واما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که ایمپلنت دندان و بریج  دندان ها چه فرقی با هم دارند؟ و چه روش درمانی ای برای شما مناسب‌ تر است ؟

 

بریج دندان چیست؟

در گذشته بریج تنها انتخاب شما برای رفع مشکل بی دندانی بود، در این روش باید روی دندان های مجاور تغییراتی نظیر تراشیدن انجام گیرد تا برای بریج دندان آماده شوند.

در این روش روکش‌ها با قرار گرفتن روی دندان‌های طرفین ناحیه بی دندانی، به شکل یک پل قسمت بی‌ دندانی را کامل می‌کنند.

به نظر می‌رسد که بریج بهترین گزینه برای افرادی باشد که دندان‌های مجاورفضای خالی آن‌ها دارای پرشدگی‌های عمیق و وسیع است و بطور کلی به روکش نیاز دارند.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم که در استخوان فک کاشته می‌شود ایمپلنت دندان می‌گویند، که پس از جایگزاری طی روندی که آن را یکپارچگی استخوان می‌نامند، ایمپلنت محکم به استخوان جوش می‌خورد و سپس روکش دندان روی آن قرار می‌گیرد.

با این وجود اگر از کشیده شدن دندان مدت زیادی بگذرد لثه و استخوان تحلیل می‌رود، بنابراین قبل از ایمپلنت باید مراحل بازسازی استخوان انجام شود.

مقایسه ایمپلنت و بریج دندان

مزیت اصلی بریج کردن این است که این روش سریع و بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود، اما این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که برای نگه داشتن بریج در دهان حداقل سه تاج دندان درگیر می‌شود.همچنین این طراحی باعث ایجاد چالش‌هایی هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان هم می‌شود، در نتیجه نیاز به مراقبت‌های دقیق‌تر و دشوارتری دارد.

در مقابل، ایمپلنت جایگزین یک دندان خاص می‌شود بدون آنکه دندان‌های دیگر را درگیر کند. بنابراین مانند دندان‌های طبیعی خودتان به راحتی می‌توانید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

ایمپلنت دندان قیمت

در این مواقع ایمپلنت دندان حرف اول را می زند. مسئله ای که ذهن همه ی افراد را درگیر کرده مربوط به ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن می باشد که در این مقاله سعی داریم اطلاعات شما را در خصوص ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن بالاتر ببریم. جنس ایمپلنت دندان تیتانیوم خالص می باشد که به صورت پایه در استخوان فک قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که تنها برند ایمپلنت دندان مطرح نیست و موضوع مهارت دندانپزشکان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهترین برندها در دردست افراد غیرمتخصص بی فایده است. علاوه بر آن دندانپزشکان مطرح مبالغ زیادی را دریافت می کنند که بخشی از آن به ویزیت و دستمزد مربوط می شود. اگر ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن برای شما مهم است پیش از انجام آن جست و جوی کافی را انجام دهید تا بتوانید پزشک ایده آل را انتخاب کنید تا ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن کمی متناسب با بودجه ی شما شود.

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان قیمت و هزینه های مختلفی دارد که متغیر است و ممکن است حدود 4-2 میلیون باشد. عواملی مانند جنس ایمپلنت، جراح مربوطه، لابراتور پروتز، قطعات مصرفی و ... بر ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن تاثیر می گذارد. به طور کلی پس از دندان طبیعی، هیچ چیزی نمی تواند جای ایمپلنت دندان را پر کند و در مقایسه با سایر روش ها ماندگاری بیشتری داشته و ظاهری طبیعی تر دارد.

 

کدام روش ماندگارتر است؟

ایمپلنت‌ها بسیار با دوام هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید طول عمر بسیار بالایی دارند. همچنین فلز استفاده شده در این روش در مقابل هر گونه پوسیدگی مقاوم است.

اما در مورد بریج باید گفت که عمر متوسط آن تقریبا ۱۰ سال است که با رعایت بهداشت به ۲۵ سال هم می‌رسد، اما این روش ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌های مجاور شود.

کدام روش مقرون به صرفه تر است؟

در ابتدا قیمت بریج  در مقابل ایمپلنت بسیار ارزان‌ تربه نظر می‌رسد اما با گذشت زمان و طول عمری که ایمپلنت دارد این روش مقرون به صرفه‌ تر است.

همچنین ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می‌شود و شما می توانید در فواصل زمانی مختلف هزینه‌های آن را پرداخت کنید.

بنابراین ایمپلنت یا بریج؟

اگرچه بریج دندان‌ها روشی قدیمی‌تر است اما ایمپلنت طی سال‌ها‌ و با گذشت زمان متداول‌تر شده و در بیشتر موارد، هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی بیشتر ترجیح داده شده است.

اما تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع را به بعد از مشورت با دندان‌پزشک خود موکول کنید. دندان‌پزشک شما با دانش و تجهیزاتی که دارد با معاینه‌ی دقیق دهان و دندان‌های شما می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد.

در نهایت این مقاله با هدف آشنایی هر چه بیشتر و ارتقا سطح دانش شما تهیه شده و بهتر است برای انجام هرگونه عملیات زیبایی و ترمیمی دندان، با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: ایمپلنت

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین