حیوان‌آزاری ریشه در کودکی افراد دارد

گروه حوادث الف،   3980701057

انتشار فیلم حیوان آزاری در فضای مجازی که نشان می‌داد فردی در حال بریدن گوش‌های یک الاغ با داس است با واکنش‌های مختلف کاربران روبه‌رو شد و در نهایت مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران عنوان کرد که با خاطیان برخورد خواهد شد.

حیوان‌آزاری ریشه در کودکی افراد دارد

روزنامه ایران نوشت: به دنبال این ماجرا سرانجام صبح دیروز خبر دستگیری مرد حیوان آزار و همدست تصویربردارش منتشر شد. علی صداقت دادستان عمومی و انقلاب بهشهر در خصوص جزئیات این ماجرا عنوان کرد: در پی انتشار فیلمی منزجر‌کننده از حیوان آزاری در بهشهر دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری عوامل بریدن‌ گوش الاغ صادر شد که هر دو متهم دستگیر شدند و برایشان پرونده قضایی تشکیل شد و مراحل پرونده در حال پیگیری است.

وی ضمن اشاره به سوابق متهم 28 ساله پرونده نیز گفت: متهم اصلی دارای سوابق کیفری در پرونده‌های سرقت مسلحانه در شهرستان‌های همجوار بوده است. حیوان آزاری به‌عنوان یک عمل غیراخلاقی و خلاف انسانیت و شرع اسلام بوده و موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است که در این راستا دستگاه قضایی استان به‌طور قاطع با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

‌آموزش‌های نادرست در کودکی زمینه ساز فجایع در بزرگسالی

در همین رابطه دکتر مجید صفاری نیا رئیس انجمن روان شناسی اجتماعی کشور می‌گوید: انسانها ذاتاً به گونه‌ای متولد می‌شوند که در دوران کودکی ارتباط و علاقه خاصی به حیوانات دارند از این روست که بسیاری از انیمیشن‌ها و عروسک‌ها با کاراکترهای حیوانات عرضه می‌شود. ما در بحث روان شناسی مفهومی به‌نام همدلی داریم که باید از آن بدرستی استفاده کنیم و به کودکان‌مان آموزش دهیم. در این مفهوم ما باید با آموزش نگهداری و ارتباط برقرار کردن کودکان با حیوانات صفت همدلی را در آنها نهادینه کنیم تا آنها در بزرگسالی رفتار بهتری نسبت به حیوانات و حتی افراد جامعه داشته باشد. اما متأسفانه دغدغه امروز والدین آموزش زبان خارجه و موسیقی به کودکان است و مسأله مهمی مثل همدلی نادیده گرفته می‌شود. البته این به آن معنا نیست که کودکان نباید آموزشی مثل زبان را در برنامه یادگیری‌شان داشته باشند اما باید والدین بدانند که دغدغه اصلی برجسته کردن صفاتی مثل همدلی است که در نهایت می‌تواند به رفتار مسالمت‌آمیز او در بزرگسالی ختم شود.

وی در ادامه می افزاید: مسأله بعدی جامعه پسندی است که این بحث هم باید از سوی والدین به کودکان‌شان آموزش داده شود. بچه‌ها باید تا قبل از ورود به مدرسه این مفاهیم را بیاموزند. هرچقدر این مفهوم بهتر آموزش داده شود تعامل و ارتباط بیشتری بین فرد با جامعه صورت می‌گیرد. نکته حائز اهمیت دیگر که سبب حیوان آزاری می‌شود، بازهم به همان دوران کودکی افراد برمی گردد و بسیاری از کودکانی که در کودکی محبت را از هردو والدین‌شان دریافت نمی‌کنند دچار این مشکلات در بزرگسالی می‌شوند. این حالات در بزرگسالی به نوعی بیماری شبیه به مازوخیسم و سادیسم که افراد مبتلا به آن در قبال کار وحشتناکی که انجام می‌دهند یا آنقدر بی‌تفاوت‌اند که زجر حیوان یا انسانی که آزارش می‌دهند برایشان اهمیتی ندارد یا از آزار و شکنجه موجودات - حال انسان یا حیوان – لذت می‌برند.

به اعتقاد من مجازات قضایی در برابر این افراد کارساز نیست و آنها باید مداوا شوند و تا زمانی که آنها درمان نشوند بازهم مرتکب چنین آزارهایی خواهند شد. تحقق این امر هم گسترش و ارزان شدن امور مشاوره‌ای و غربالگری افراد است. اگر این مسأله با جدیت دنبال شود به‌طور قطع در آینده کم‌تر شاهد چنین فجایعی خواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین