خانم مهناز افشار؛ از کسی طلبکار نباش

گروه فرهنگی الف،   3980701040 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

ماجرای پیغام و پسغام‌های پگاه آهنگرانی، مهناز افشار و منیژه حکمت که در اواخر هفته گذشته جنجالی شد، به خداحافظی موقت افشار از اظهارنظرهای سیاسی - اجتماعی انجامیده است.

خانم مهناز افشار؛ از کسی طلبکار نباش

خراسان در ادامه نوشت: دقیقاً یک هفته پیش ویدئوی کوتاه از صحبت‌های پگاه آهنگرانی بازیگر سینما منتشر شد که می‌گفت: «مگر ما که هستیم و چه برتری نسبت به دیگر مردم داریم که باید راجع به همه‌چیز نظر دهیم؟ بازیگران فکر کرده‌اند چون چند میلیون فالوئر دارند، حق دارند راجع به همه‌چیز حرف بزنند».

حرف‌های او با واکنش‌های زیاد و عموماً مثبتی مواجه شد اما در این میان مهناز افشار دیگر بازیگر سینما که این روزها در خارج از کشور حضور دارد، با او مخالفت کرد و در توئیتی که بازتاب فراوانی داشت، با کنایه به آهنگرانی نوشت: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت رو همه شنیدن؛ امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع‌الخروجی‌ات لغو بشه».

در پاسخ به این توئیت، منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی که از تهیه‌کنندگان سرشناس سینماست، در توئیتی نوشت: «مهناز جان قصد جواب نداشتم ولی پگاه گفت این پیغام رو بهت بدم، اول این که این مصاحبه مربوط به دو سال و اندی پیش است، پس نه به ممنوع‌الخروجی من ربط دارد و نه به خاطر عافیت‌طلبی است و به غلط این شائبه را جا نیندازید که پگاه عافیت‌طلب یا به هر طریقی به دنبال رفع ممنوع‌الخروجی بود».

مهناز افشار اولین سلبریتی نیست که پس از رخ دادن هر اتفاقی در جامعه، به آن واکنش نشان می‌دهد و مخالفت یا موافقت خودش را اعلام می‌کند. این ژست یک فرد معترض نیز که به خاطر مردم حاضر شده فداکاری کند و منافع خودش را به خطر بیندازد، برای مخاطبان بسیار آشناست. اکنون سؤال مهم این است که مگر رسالت اصلی یک بازیگر جز پرداختن به مسائل حوزه مربوط به خودش چیست؟

سؤال مهم‌تر این که آیا یک هنرپیشه می‌تواند صرفاً با انتشار یک پست در فضای مجازی و اعلام موضع اش، تصور کند که صدای درد مردم و جامعه بوده و کاری انجام داده؟ آیا سلبریتی‌ها در این میان به فکر خطاهای اجتماعی اظهارنظرهایشان هستند؟

فراموش نکرده‌ایم که طلبه همدانی به نوعی بر اثر ترند شدن یک توئیت مجعول اتفاقاً توسط همین خانم مهناز افشار، به شهادت رسید. حالا مشخص نیست بازیگرانی که در دوره خاصی به هر دلیلی احساس می‌کنند باید به همه اتفاقات عکس‌العمل نشان دهند و بعد از مدتی به هر دلیلی از این کار پشیمان می‌شوند، چرا منت آن را بر سر مردم می‌گذارند؟!

ای کاش سلبریتی‌ها اولاً با احساس مسئولیت بیشتری به اظهارنظرهای سیاسی - اجتماعی بپردازند و ثانیاً دست از این ژست فداکارانه بردارند و اگر تصمیم به سکوت گرفتند، از کسی طلبکار نباشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۴۲۶۸۰۹:۵۴:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱
چرا اینقدر اسم این آدمهای حقیر و بی ارزش را در سایت خود مطح می کنید ؟ مرگ اینها توجه نکردن به آنهاست فقط سکوت می تواند باعث ادب شدن آنها بشود ویا حداقل کمی در اظهار فضلهایشان دقت بیشتری بکنند
ناشناس۱۱۰۴۶۳۵۱۳:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱
شما تعیین کننده حقیر بودن یا نبودن افراد نیستید
ناشناس۱۱۰۴۷۱۰۱۴:۰۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱
الان مسولین ما خیلی خوبند؟
ناشناس۱۱۰۴۹۹۰۱۶:۵۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱
پس از دیدن فیلم قسم مهناز افشار را یکی از چهره های ارزشمند سینمای ایران شناختم عقایدش محترم مثل هر کس دیگر ولی هنر مند قابلی است . کم داریم
ناشناس۱۱۰۴۲۸۳۱۰:۰۰:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۱
خانم مهناز افشار متاسفانه سواد رسانه ای کافی ندارند
ناشناس۱۱۰۴۸۶۷۱۵:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۱
حالا مگه سواد دیگه ای هم داره !!؟
ناشناس۱۱۰۴۲۹۱۱۰:۰۳:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۱
کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیته این حرف شما یعنی اظهار نظر سیاسی فقط مربوط به خودی ها باشه حرف حق رو باید زد چه بازیگر چه رفتگر!
ناشناس۱۱۰۴۶۶۶۱۳:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۱
نخیر، هر کسی می تونه اظهار نظر مسئولانه و نه جاهلانه و متعصبانه بکنه، البته به شرطی که سواد و تخصصش رو هم داشته باشه و مسئولیت اظهار نظرش رو هم به عهده بگیره. نه امثال ایشون که اینقدر سواد رسانه ایشون پایینه که کذب بودن یه توییتی که رو که خودش داره داد می زنه من دروغم رو نمی تونه تشخیص بده.
ناشناس۱۱۰۴۶۷۵۱۳:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱
هر کس آزاد است عقایدش را اعلام نماید.
ناشناس۱۱۰۴۹۰۸۱۶:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱
حرف حق چیست هر چیزی که ما خودمان تشخیص می دهیم؟؟ حرف حق حرف خداوند منان است این خزعبلاتی که من و شما از سر تاثیرپذیری از فضای مجازی می گوییم نسبتی با حق ندارند شما ابتدا حق را بشناس بعد از حق بودن حرفها سخن بگوی
ناشناس۱۱۰۴۳۲۷۱۰:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱
چرا مطالبه اجتماعی که حق آحاد جامعه است را با مغلطه طلبکاری خلط میکنید البته خانم آهنگرانی هم دارند در واقع از همین حق استفاده میکنند و نظرشان را بیان میکنند حال آنکه بی تفاوتی را ترجیح می‌دهند نظرشان است
هوشیار۱۱۰۴۳۸۳۱۰:۵۱:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۱
طرف دید هرچی حرف میزنه دیگه براش تره هم خورد نمیکنن گذاشت رفت .آخه بابا این جنگولک بازی ها اولش هیجان داره و بعضی ها جو زده میشن بعدش از مد میفته
امیر۱۱۰۴۳۸۴۱۰:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱
شوهرش تو موضوع هلال احمر فساد اقتصادی بالا آورد حالا خانم بازیگر توهم صدای مردم داره
ناشناس۱۱۰۴۶۷۶۱۳:۳۹:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۱
شوهرش به خودش چه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۴۷۳۱۱۴:۱۳:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۱
باشه عزیزم تو برو با ی ادم بچه کش زندگی کن و بگو به من چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید۱۱۰۴۳۹۱۱۰:۵۵:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱
تا قبل از این که شوهرش محکوم بشه زیاد سر و صدا میکرد بعد از اینکه شوهرش محکوم شد داره میره از فضای مجازی .سوال اینجاست که آیا این سر و صدا ها بخاطر گروکشی از حکومت در موضوع شوهرش نبود؟؟؟
امین۱۱۰۴۳۹۵۱۰:۵۶:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱
شو آف و نمایش فقط همین
ناشناس۱۱۰۴۴۱۹۱۱:۰۵:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱
خدایا یعنی میشه این سلبریتی های بی سواد دیگه توی سیاست وارد نشوند.
ناشناس۱۱۰۴۵۳۲۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱
همچین سیاسیون با سوادتر سلبریتی ها نیستند چون اگه غیر از این بود ما همچین حال و روزی نداشتیم
ناشناس۱۱۰۴۶۵۰۱۳:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱
آره میشود وقتی که اینهمه آدم بی سواد دیگر که مملکت رو به این روز انداختند فقط به خاطره منافع خود و آقازادهها از سیاست دست بردارند و هر کس برگردد سر کار خودش بازیگران نیز مطمئنا کمتر وارد سیاست میشوند .
میترا۱۱۰۴۶۸۰۱۳:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱
چگونه است افراد زیادی را در خیابان و تلویزیون و روزنامه های و ادارات.. میبینم که نه تنها در مورد امور سیاسی حرف میزنند بلکه تصمیم گیر نیز هستند و مثلا با تخصص در حوزه فقه یا مهندسی و حتی پزشکی وزیر و سیاستمدار شده اند. آنوقت چون از یکی خوشمان نمی آید با برچسب سلبریتی نفهم میدهیم که "تو سواد سیاسی نداری حرف نزن". مهناز افشار هم کسی است مثل دیگران که بواسطه ارتباطات اجتماعی گسترده اش صاحب عقاید و نظریاتی شده. چه کسی حق دارد به او بگوید حرف نزن؟!!!
ناشناس۱۱۰۴۴۲۶۱۱:۰۶:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱
ایشون مگه سر اون تهمت پرونده نداشتن. از خاتمی خانه گرفته از احمدی نژاد هم که داماد الانم معلوم نیست از روحانی چی گرفته باشه که بعدا تقش در میاد. نان رو به نرخ روز خوردن هم هنریه
ناشناس۱۱۰۴۴۴۸۱۱:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱
مهناز افشار هنرپیشه موفقی است. به همین خاطر دشمن و بدخواه زیاد دارد.
ناشناس۱۱۰۴۷۴۵۱۴:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱
من از کار همسر شون و لقمه نانی که به خانه می برند بیزارم.
ناشناس۱۱۰۴۴۶۲۱۱:۲۸:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۱
با سلام کودکان به شوخی سنگ پرتاب می کردند اما گنجشکها جدی جدی می مردند حکایت این روزهای ماست،بعضی ها چقدر راحت با جان مردم بازی می کنند
ناشناس۱۱۰۴۶۶۹۱۳:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱
هر انسانی حق اظهار نظر دارد و سلبریتی شدن این حق را از او نمیگیرد!
ناشناس۱۱۰۵۱۶۱۱۹:۰۷:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱
و هر انسانی نسبت به عواقب اظهار نظرهای خود مسئولیت دارد، هم مسئولیت اخلاقی و هم حقوقی. ببینم اگر کسی بخاطر مصرف اشتباه یک دارو، توسط یکی از این دوستان بمیرد، سلبریتی محترم حاضر است در دادگاه علنی جوابگو باشد؟
ناشناس۱۱۰۵۵۲۰۰۷:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲
مسئله اینه که سلبریتی شدن زیادی این حق رو به اونها داده که حتی در امور پزشکی هم اظهار نظر کنند
Kia۱۱۰۴۶۷۳۱۳:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱
اینکه کسی حرف اشتباه بزنه یانزنه حرفیه واینکه بگیم سلبریتی یا (حتی عوام)حق اظهار نظرندارد ومدتیست استرا تبلیغ میفرمایید حرفیست کاملا اشتباه که دردی محدود کردن و بسته کردن هرچه بیشتر جامعه است
میترا۱۱۰۴۶۸۵۱۳:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱
خانم افشار در مورد نظریه منتسب به روحانی اشاره شده (بالفرض مجعول) نوشته بودند که این نظر شرم آور است. مگر آن نظریه شرم آور نبود و همگان آنرا تخطئه نکردند. مشکل آن آقای روحانی با کامنت خانم افشار چیست؟ آیا اکانت واقعا به ایشان تعلق داشت و یا از آن نظریه دفاع میکردند.
مهران۱۱۰۵۲۵۳۲۰:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱
چه منطق خنده داری دارید یعنی یه رفتار زشت رو به کسی نسبت بدی بعد بگی خب اون رفتار زشت هست حالا اون فرد انجام داده باشد یا نباشد ، دین ندارید لااقل آزاده باشید وقتی خواستی این کامنت رو بزاری اگر یه لحظه خودت رو جای اون طلبه که چنین تهمتی از طرف این خانم زده شده بود میگذاشتی هرگز چنین کامنت ..ی نمیذاشتی
ناشناس۱۱۰۴۸۲۳۱۵:۱۷:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱
کسانی که مدام به سلبریتی ها حمله میکنند و میگن سلبریتی ها حق اظهار نظر ندارند و از عباراتی مثل سلبریتی بیسواد استفاده میکنند فقط و فقط به یک دلیل این کار را میکنند، چون از پایگاه اجتماعی سلبریتی ها میترسند. وگرنه هروقت یک سلبریتی حرفی مطابق میل ایشان بزند .. اظهار نظر کند، با بوق و کرنا تشویقش میکنند. سلبریتی ها هم مثل همه افراد دیگر در همه جای دنیا حق اظهار نظر درباره هرچیزی که دلشان بخواهد دارند، چه اجتماعی، چه سیاسی چه معروف و محبوب بودن و داشتن مخاطب این حق را از ایشان نمیگیرد
ناشناس۱۱۰۴۸۴۰۱۵:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱
مگر رسالت اصلی یک بازیگر جز پرداختن به مسائل حوزه مربوط به خودش چیست؟ یعنی رسما دارید می گید "هنر برای هنر" !!!؟ ..
ناشناس۱۱۰۴۸۴۴۱۵:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۱
کاش صدای بچه هایی میشدی که از شیر خشک فاسد شوهرت خوردن
زهرا۱۱۰۴۹۰۷۱۶:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۱
همه حق اظهار نظر دارند. چه سلبریتی چه کارگر چند ماه حقوق نگرفته.
ناشناس۱۱۰۵۲۵۱۲۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱
مهناز افشار فقط دنیایی را قبول دارد که خودش نظر بدهد، و هر کسی هم که مخالفش باشد را با .. تمام با چرندیات خود محکوم می‌کند متاسفم.
مهران عامری۱۱۰۶۱۴۵۱۳:۵۷:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲
متاسفانه عدم برخورد قاطع با این جوجه هنر پیشه ها باعث شده هر بی سوادی که همسرش از سلاطین اختلاس و‌چپاول مردم هست بخودش وجود اظهار فضل کند لطفافکر اصلاح امورات خود باش از نجابت مردم بنفع خودت بالا نرو ..
ناشناس۱۱۰۶۷۸۳۲۳:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲
خانم افشار شما لطفا بفرمایید ازدواجتان با پسر آقای معاون وزیر که چندین سال هم از شما کوچکتر بود چه منافعی را برای شما به دنبال داشت؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین