با کودکی که مدرسه نمی رود چه باید کرد/ فرار کودک از مدرسه

گزارش بازرگانی،   3980701036

تقریبا هر روز صبح دانیال 9 ساله قبل از رفتن به مدرسه فریاد می زند و گریه می کند و هرکاری که ممکن است را انجام می دهد که در خانه بماند و به مدرسه نرود.

آیا با مدرسه رفتن کودک مشکل دارید؟

«او بارها و بارها ناله می کند، «من خوب نیستم. من از معلمم متنفرم. مدرسه خسته کننده است» والددین او می گویند از رفتار او خسته شده اند. «او مدرسه را دوست داشت» مادرش می گوید «من نمی دانم که چه اتفاقی افتاده است، ولی در طی چند سال گذشته او برای اینکه در خانه بماند و بیرون نرود با آنها درگیر می شود.»

اگر شما دارای فرزند می باشید، روبرو شدن با کودکی که به دلایل خاصی نمی خواهد به مدرسه برود اجتناب ناپذیر می باشد. مهترین مسئله این است که شما به درستی مشکل را شناسایی کنید.

آیا این به دلیل حجم کاری زیادی است که کودک باید انجام دهد، همکلاسی هایش او را تحت فشار می گذارند، و یا اینکه دلیل مشکل به وجود آمده راه های شخصی است که کودک در پیش گرفته است؟ برای والدین بسیار حیاتی است که از نزدیک شرایط کودکشان را مورد بررسی قرار دهند: آیا او نیاز دارد که بیشتر بخوابد یا اینکه او مشکل اجتماعی دارد؟

یا اینکه کودکتان به اندازه ی کافی مهارت حل مسئله را ندارد و نمی تواند راهی پیدا کند که در حالی که او نمی خواهد از رختخواب بلند شود این کار را انجام دهد؟ در برخی مواقع کودکان از قلدری می ترسند، و در واقع، یکی از نشانه هایی که مشخص می کند که کودکتان با قلدری مواجه شده است اجتناب کردن از رفتن به مدرسه می باشد، بنابراین از این مسئله که شما به میزانی که امکان پذیر می باشد نسبت به مشکل او رسیدگی می کنید اطمینان حاصل کنید.

و کودکان دیگری هستند که نمی خواهند با ساختار هماهنگ شده و زمان دشواری را سپری می کنند. نرفتن به مدرسه راهی است که انها انتخاب می کنند. برای شما مهم است کهه بدانید که اجتناب کودکان از رفتن به مدرسه راهی است که انها برای حل مشکلی که برای آنها به وجود آمده انتخاب می کنند. همانطور که ما به صورت مکرر مشاهده می کنیم که برخی از کودکان، راه حلی که برای حل مشکل شان انتخاب می کنند انها را بیشتر دچار دردسر می سازد.

به همین دلیل کمک به کودکتان برای رشد مهارت حل مسئله  به وسیله ی خودش بسیار مهم است، بنابراین هرگاه مشکلاتی برای کودک به هر دلیلی به وجود می آید کودکتان فکر می کند و با موفقیت راه حلی برای مشکل به وجود آمده پیدا می کند.

می توانید از مشاوره کودک کمک بخواهید.

 

انگیزه ها و عواقب (همانطور که بزرگسالان با ان مواجه می شوند)

 

حقیقت این است که تعداد میلیون ها نفر هر روز صبح از خواب بیدار می شوند و سرکار می روند. روش قابل مشاهده ای که آنها انتخاب کرده اند این است که آن ها مشکلشان را با سرکار رفتن با موفقیت حل کرده اند.  دلیل اینکه انها مشکشان را با این مسئله حل کرده اند این می باشد که آنها مهارت حل مسئله شان را رشد داده و این مسئله به آنها کمک می کند آنها وظایفشان را در دنیای واقعی با موفقیت انجام دهند.

 

داشتن رفتاری مناسب مهارتی است که هر کودکی می تواند آن را بیاموزد

 

زمانی که ما به مهارت حل مسئله ی بزرگسالان نگاه می کنیم، دو چیز در حال رخ دادن می باشد: انگیزش و عواقب. انگیزه دلیلی است که آنها به خودشان می گویند که باید سرکار بروم. آنها باید مخارج خانواده شان را تامین کنند، آنها باید مخارج خودشان را تامین کنند. آنها سخت تر کار می کنند که بتوانند ماشین بهتر و لباس بهتری داشته باشند که بتوانند با آنها شب ها بیرون بروند. عواقب دلیل است که اگر انها صبح از خواب بیدار نشوند و سرکار نروند، آنها شغلشان را از دست می دهند. و آنها بارها شغلشان را از دست می دهند و آنها را دردسرهای اجتماعی و اقتصادی مواجه می سازد.

 

انگیزش و عاقبت اندیشی نیز در کودکان زمانی که نمی خواهند به مدرسه بروند به همان صورت وجود دارد، و نیاز است که شما این دو مسئله را هم اکنون به کودکتان یاد بدهید. به عنوان والدین، شما باید تو هدف را پیش روی خودتان قرار دهید: که کاری  کنید که کودکتان به مدرسه برود و اینکه به او کمک کنید تا مشکلات را در رابطه با اجتناب از رفتن به مدرسه را شناسایی و حل کنند.

 

انگیزش بسیار آسان است زیرا شامل پاداشی می باشد که او برای انجام وظیفه اش دریافت می کند. چیزی که من می گویم این است که والدین باید به کودکشان در رابطه با مسائلی مانند این بگویند، «اگر تو سروقت از خواب بیدار شوی، تو می توانی تا ساعت 9 شب بیدار بمانی، تو می توانی زمانی که به رختخواب می روی موسیقی گوش کنی که راحتتر به خواب بروی، یا اینکه اگر تو سروقت از خواب بیدار شوی، تو می توانی یک ساعت بیشتر در رختخواب استراحت کنی و مجبور نیستی با روشن شدن چراع اتاق از خواب بیدار شوی.» در همه وقت والدین باید در رابطه با بیدار شدن کودکان سروقت به درستی و به صورت کارآمد با او برخورد کنند تا عادت ها درستی در آن به وجود آید. در حقیقت، چیزی که ممکن است والدین به کودکشان بگویند این است که «من واقعا دوست دارم که تو صبح راحت از خواب بیدار شوی. تو همیشه احساس می کنی که دوست نداری از خواب بیدار شوی؟ وقتی که نمی خواهی بلند شوی به خودت چه چیزی می گویی؟» شما به کودکتان یاد می دهید که چگونه فکر کند و چگونه مشکل را حل کند.

 

عواقب می تواند به راحتی ایجاد شود. کلید این کار این است که با کودکتان در این زمینه درگیر نشوید، و سعی کنید که عواقب با شرایط موجود ارتباط برقرار کند. همچنین مهم است که شما زمانی که کودکتان خیلی کوچک است و در مقابل رفتن به مدرسه مقاومت می کند از عواقب استفاده کنید. بعضی وقت ها عواقب با دریغ کردن برخی چیزها برای کودک جواب می دهد، برای مثال محروم کردن کودک از اینکه تا دیر وقت بیدار بماند، و در برخی مواقع آنها از انجام برخی کارها اجتناب می کنند. «تو مجبور نیستی هر روز هفته سر وقت از خواب بیدار شوی، پس برای هفته ی بعد، زمان خوابیدن تو را یک ساعت زودتر در نظر می گیریم. و اگر تو سروقت از خواب بیدار شدی، و پس از آن ما می توانیم در رابطه با بازگشتن به برنامه ی قبلی با همدیگر صحبت کنیم،  ولی الان تو باید به من نشان دهی که می توانی از پس این کار بر بیایی.»

 

اگر کودکتان صبح ها نمی تواند بلند شود، تماشای تلویزیون، بازی های ویدئویی، و گوشی موبایل باید از او گرفته شود و عواقب باید به صورت دریغ کردن و محروم سازی آنها برای رفتن به رختخواب می تواند برای کودکتان در این شرایط کارامد باشد.

10روش سازگاری کودک در مدرسه

بر اساس معیارهای سایت تخصصی تربیت کودک و روانشناسی نوجوان، با تکنیک های زیر به کودک کمک کنید تا به مدرسه برود.

  1. تسهیل برقراری ارتباط کودک با معلمش.
  2. برقراری ارتباط کودک با دیگر کودکان
  3. به کودکتان راه حلی را نشان دهید که بتواند در طول روز به شما فکر کند
  4. اگر می ترسد او را آرام کنید.
  5. به کودکتان کمک کنید که حتی در حال اضطراب بخندد در نتیجه او گریه نخواهد کرد.
  6. ارتباطتان را حفظ کنید
  7. در رابطه با نگرانی های کودک تان هوشیار باشید.
  8. تغییر و جابه جایی را برای کودک آسان سازید.
  9. از این مسئله اطمینان حاصل کنید که چند دقیقه زودتر از خواب بیدار می شوید تا کودکتان را برای مدرسه رفتن آماده کنید.
  10. یک فرآیند ارام با خواب به موقع در شب و بیدار شدن به موقع در صبح در خانه به وجود آورید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین