صعود فوتبال ایران با طعم انتقام از افغانستان

گروه جهان الف،   3980631186

تیم ملی نوجوانان ایران امشب در یک بازی انتقامی از سد افغانستان عبور کرد تا به عنوان تیم صعود کننده از گروه سوم به مرحله نهایی قهرمانی نوجوانان آسیا لقب بگیرد.

به گزارش فارس از همدان، آخرین و مهم‌ترین بازی گروه سوم از مرحله مقدماتی مسابقات نوجوانان آسیا امشب بین دو تیم ایران و افغانستان برگزار شد، بازی که برای نوجوانان کشورمان جنبه انتقامی داشت.

ایرانی‌ها دو ماه قبل در بازی‌های دوستانه جام کافا، برابر همین تیم افغانستان به نتیجه یک بر یک شکست خورده بود و همین امر انگیزه کوچولوهای ایرانی‌ را دوچندان کرده بود.

حسین عبدی برای این بازی حساس از محمدصادق صالحی به عنوان دروازه‌بان، محمدمهدی محمدی، سینا قاسمی، امیرحسین ثقفی، محمدرضا صلاحی، فردین بحری، محمدرضا کوشکی،عرشیا کریمی، یادگار رستمی(92 امیرحسین ریوندی)، امیرابراهیم‌زاده و ایمان دانش (90 سبحان نادری) در ترکیب خود استفاده کرد.

اما در آن سوی میدان نیز ظاهر حسنی سرمربی افغانستان از ترکیب عبدال بسیط حمیدی(67علی مساوی) ، اکرم خان(45 محمد اواز صفایی)، زکریا حسنی، محمد جان‌بشیری، مجتبی امیری، محمد وحید حلیم(81 محمدعلی فهیمی)، عبدالله علی، همایون امین(65 اخطار، 86 اخراج)، احمدالله الاکازای، فرید محمدی و علی‌شفا علیزادا به دیدار ایران رفت.

داوران این بازی یوسوکی آراکی از ژاپن،عیساوو نیشی هاشی از ژاپن، حامد طالب از عمان وخالید مرهون از عمان بودند.

شرح نیمه نخست

تیم ملی ایران در ابتدای نیمه نخست این بازی بیشتر به دنبال فضا سازی و شناخت تاکتیکی حریفش بود و نیم نگاهی هم به حملات داشت.

در اواسط نیمه اول برنامه ایران برای دست‌یابی به گل جدی‌تر شد و در دقیقه 17 بازی بود محمدرضا کوچکی توانست از ارسال زیبای یادگار رستمی خلق موقعیت کند و با یک ضربه دقیق گل اول ایران به ثمر برساند.

افغانستان که قبل از این گل بیشتر به ضد حملات چشم دوخته بود بعد از عقب افتادن ایران به سعی کرد تا میانه میدان را تصاحب کند و ابتکار عمل را از قرمزپوشان ایرانی بگیرد.

همین امر سبب شد تا بازی در میانه میدان پیگیری شود اما درست در لحظاتی که همه منتظر بودند تا داور در سوت خودش بدمد، اما نفوذ ایمان دانش باعث سرنگونی وی توسط مدافعان افغانستان باعث شد تا ضربه پنالتی به سود ایران اعلام شود. در نهایت یادگار رستمی بازیکن کردستانی تیم ملی ایران توپ را بر خلاف حرکت سنگربان به تور دروزاه افغانستان چسباند تا ایرانی‌ها بع دومین گل خود دست پیدا کنند.

شرح نیمه دوم

نیمه دوم از همان ابتدا با حملات دو تیم آغاز شد، جایی که افغانستانی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و با برنامه‌ریزی خود به دنبال جبران گل‌های خورده بودند.

اما ایرانی‌ها که علاوه بر صعود مستقیم به فکر انتقام از تیم  افغانستان بودند نیز بیشتر دل به طراحی حملات خود از میانه میدان توسط ایمان دانش را داشتند تا بتوانند از سرعت مهاجمین خود دفاع این تیم را بهم ریخته و به گل‌های بیشتری دست پیدا کنند.

در دقیقه 59 این بازی ایمان دانش با ارسال یک پاس قطری، یادگار رستمی را در گوشه سمت چپ خط دفاعی افغانستان صاحب توپ کرد و این بازیکنان با حرکت عرضی خود به سمت وسط زمین، یک موقعیت شوت‌زنی ایجاد کرد و از فاصله 40 متری گل سوم ایران را به ثمر رساند.

افغان‌ها در ادامه بازی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه ایران ایجاد کردند که هر کدام با هوشیاری سنگربان و مدافعان ایرانی از دست رفت تا نتوانند کاری از پیش ببرند.

در حالی که افغان‌ها به دنبال حمله بودند، در دقیقه 76 یک توپ ربایی از مدافعان ایران سبب شد تا توپ به مسعود ابراهیم زاده برسد و او با فرار خود به زمین حریف یک پاس عمقی زیبا را برای محمدرضا کوشکی مهیا کرد و این بازیکن در حالی که با دروزاه‌بان افغانستان تک به تک بود با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای دست این سنگربان به گل چهارم ایران تبدیل کرد.

در اواخر بازی همایون امین مدافع افغان‌ها به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد و همین امر باعث شد ایرانی‌ها به طور کامل سوار بر بازی شوند و موقعیت‌های خوبی کسب کنند.

اما حملات ایران با بی‌دقتی مهاجمان نتیجه‌ای در بر نداشت و بازی با همان 4 گل تیم ایران به پایان رسید تا تیم ایران به عنوان تنها صعود کننده این گروه به مرحله نهایی برود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین