آزادی «غیریواشکی» در شورای شهر شیراز

گروه اجتماعی الف،   3980631023 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جدید شورای شهر شیراز در نخستین انتصاب خود حکم مسئولیت کسی را امضاء کرد که در صفحه اینستاگرامش با افتخار تصاویر بدون حجاب همسر، مادر و خانواده خود را منتشر کرده و زیر آن نوشته است: «آزادی غیریواشکی»!

فارس نوشت: یکی از انتقاداتی که از نخستین روزهای روی کار آمدن شورای پنجم شهر شیراز در محافل عمومی مطرح بوده است، انتصاب و بکارگیری افراد حاشیه‌دار در مجموعه شهرداری و شورای شهر است.

یکی از این افراد، «محمد شعبانی» رئیس روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز بود که پس از ماجرای نصب بنرهایی در سطح شهر که در آن از تصویر سربازان رژیم غاصب صهیونیستی بجای رزمندگان دفاع مقدس استفاده شده بود، با بالا گرفتن اعتراضات مردمی و احضار به دادگاه و پس از مدتی بازداشت، ناگهان به خارج از کشور گریخت و سپس در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی، به اتهام‌زنی علیه ارکان مختلف نظام پرداخت.

اما جدیدترین انتصاب بحث‌برانگیز در مجموعه شورا و شهرداری، روی کار آمدن فردی به نام «حسین امینی» به‌عنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز است که نخستین انتصاب «سید عبدالرزاق موسوی» به‌عنوان رئیس جدید شورای شهر شیراز به شمار می‌رود. 

نکته تأسف‌برانگیز و قابل تأمل در رابطه با حسین امینی، آن است که در صفحه این فرد در اینستاگرام، می‌توان تعداد زیادی از پست‌هایی را یافت که در آن مسائل شرعی و عُرفی به روشنی زیر پا گذاشته شده است.

به‌عنوان نمونه هرچند این شخص تصاویر نامناسب همسر خود را به راحتی در اختیار افکار عمومی قرار داده است، اما خبرگزاری فارس از انتشار تصویر واضح وی شرم می‌کند!

جالب آن است که «مسیح علینژاد» که رهبر جریان سیاسی-فرهنگی مبارزه علیه حجاب به شمار می‌رود، از قلب ایالات متحده آمریکا با شعار آزادی «یواشکی» راهبرد خود را با احتیاط به پیش می‌برد، اما مدیر جدید شورای شهر شیراز در قلب کشور و در سومین حرم اهل‌بیت(ع)، گوی سبقت را از او هم ربوده و زیر تصاویر بی‌حجاب مادرش می‌نویسد: آزادی «غیریواشکی»!

جالب آنکه در این صفحه که به آن صفحه شخصی گفته می‌شود، بیش از ۵۵۰ نفر اعم از مسئولان شهری و استانی و چهره‌های سیاسی چپ و راست دسترسی دارند و هرچند این صفحه در ظاهر خصوصی نام گذاشته شده، اما در واقع در دسترس عموم قرار دارد!

فارس برای راستی‌آزمایی بیشتر از آنجا که ممکن بود بعداً این موضوع بهانه شود که «این صفحه خصوصی بوده است»، با یک اکانت نامشخص تقاضای عضویت در این صفحه به‌اصطلاح شخصی را داد که امینی نیز بدون آنکه هیچ شناختی از این اکانت داشته باشد، تقاضای وی را پذیرفت و او را به عضویت در صفحه شخصی (!) خود با انبوهی از عکس‌های خانوادگی‌اش درآورد.

نه تنها زیر پا گذاشتن موازین روشن شرعی، بلکه تبلیغ این اقدام درحالی از سوی این مدیر تازه‌منصوب در شورای شهر شیراز بارها و بارها انجام شده است که رهبر معظم انقلاب همین یک ماه پیش (سی‌ام مردادماه سال جاری) در دیدار با رئیس‌جمهوری و مسئولان دولت، با تأکید بر اینکه «با ولنگاری فرهنگی بشدت مخالفیم» فرمودند: «برخی اقدامات ضدفرهنگی سازمان‌یافته اما پنهان در جامعه در جریان است که باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی بر روی این مسائل بشدت حساس باشند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز نگرانی نسبت به مسئله‌ی حجاب در جامعه را بجا و صحیح دانستند و با بیان اینکه «رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی ازجانب مدیران در بدنه‌ی دستگاه‌ها تأثیرگذار است»، خاطرنشان کردند: «حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله‌ی قانونی است و در این زمینه باید در درجه‌ی اول، دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.»

ایشان یکی از نکات مهم در عرصه‌ی امور فرهنگی را نقش مدیران ارشد و مدیران میانی دستگاه‌ها برشمردند و رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی را از جانب مدیران در بدنه دستگاه‌ها خواستار شده
و در ادامه تأکید کردند: «اگر مدیران درخصوص مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی دستگاه‌های تحت مدیریت خود علناً مراقبت و نقش‌آفرینی کنند، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.»

حال سوال اینجاست در حالی که مطالبه جدی رهبر انقلاب که همین یک ماه پیش بر آن تأکید شده، «مراقبت علنی» مدیران از مرزهای اعتقادی و فرهنگی است، چرا باید شخصی به‌عنوان مدیر جامعه اسلامی منصوب شود که نه تنها اهل مراقبت و نقش‌آفرینی نیست، بلکه بینابین هم نبوده و سکوت نکرده، و حتی در کمال تعجب با بدیهیات دین «مخالفت علنی» و نه «مراقبت علنی» کرده است؟!

براستی چرا در نظامی که برای وجب به وجب آن خون صدها هزار شهید به زمین ریخته شده است تا این خاک پاک به دست اهریمنان نیفتد، اکنون افرادی باید پست و مقام بگیرند که تمام اقوامشان در ینگه دنیا زندگی آنچنانی دارند و بعد مدیر تازه‌ منصوب‌شده شورا با انتشار تصویر خاندان خود در حالی که سگ در بغل دارند و همگی کشف حجاب کرده‌اند، با افتخار بنویسد: «جز دو عمویم بقیه در خارج از کشور متولد شده‌اند»!

براستی چه کسانی در شورای شهر اصرار دارند به افرادی در خاک پاک ایران پست دهند که افتخار آنها زندگی خارج از ایران است؟! 

آیا یکی از دلایل عمده‌ای که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر شیراز روز به روز وخامت بیشتری پیدا می‌کند، این نیست که برخی مسئولانی که متصدی اصلاح این امور هستند، خود دچار آسیب‌های فرهنگی از جنس عدم قرابت با آموزه‌های اسلامی و ایرانی هستند؟

آیا با بکارگیری چنین افرادی، شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت(ع) قرار خواهد گرفت و آموزه‌های فرهنگی و اسلامی از مجرای نهادهایی چون شورا و شهرداری، در سطح شهر تجلی خواهد یافت؟! 

این نوشتار قطعاً در مقام قضاوت درخصوص زندگی شخصی افراد نیست؛ اما نکته اینجاست که هرچند ممکن است مدیران دیگری هم باشند که به اصول دین بی‌توجه باشند، اما هرچه که هست در زندگی شخصی آنان است و اسلام هم تجسس در زندگی دیگران را منع کرده است، اما اکنون ما با پدیده‌ای جدید مواجهیم که عدم قید و بند به مبانی دینی را با افتخار و به قول خود «غیریواشکی» فریاد می‌زند!

این انتصاب‌ها در شورایی که پسوند «اسلامی» را با خود به یدک می‌کشد و فردی آزاده و جانباز که مدعی دفاع از ارزشهای اسلامی است ریاست آن را برعهده دارد، قطعاً همخوانی ندارد. آقای موسوی نیک می‌داند که با دستمال کثیف، نمی‌توان هیچ شیشه‌ای را تمیز کرد و عنوان اسلامی بودن شورا و دفاع از ارزشهای اسلامی در این مجموعه عظیم که سرنوشت زندگی شهری با بیش از دو میلیون شهروند را برعهده دارد، در صورت انتصاب افرادی که حتی در ظاهر خود را مقید به رعایت این موازین نمی‌دانند نه تنها در حد شعار باقی می‌ماند، بلکه خود مصداقی از نفوذ فرهنگی و بستری برای تکرار موارد تأسف‌برانگیزی همچون نصب بنر اسرائیلی در سومین حرم اهل بیت(ع) تلقی می‌شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که طی روزهای اخیر و قبل از انتشار این مطلب، از باب رعایت مراحل نهی از منکر، از جانب خبرگزاری فارس به‌صورت خصوصی پیامهایی به مدیران شورا و شهرداری شیراز مبادله شده و لزوم برکناری بدون سروصدای چنین افرادی تذکر داده شد، اما پس از نادیده گرفتن این تقاضای دلسوزانه و اصرار و پافشاری مدیران بر ادامه کار چنین افرادی، ناگزیر از نقد علنی شدیم تا مردم متدین شیراز و بلکه کشور در جریان تفاوت شعارها با عمل برخی افراد قرار بگیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۲۹۴۱۰۹:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ضربه اصلی به کشور را همین مفسدین نفوذی و ریاکار و منافق میزنند که انواع و اقسام فسق و فجور را دارند و بعد برای مردم نسخه میپیچند.
ناشناس۱۱۰۳۰۸۳۱۰:۴۴:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
در اشتباه ایشان شکی نیست چون کارمند دولت هستند و باید قوانین را رعایت کنند. ولی در پاسخ به این هموطن، ضربه اصلی را آنهایی می زنند که در ظاهر مذهبی و دینی هزاران میلیارد از مال این مردم را بالا کشیدند و الان در آنسوی آبها به ریش ملت می خندند. لطفا مواظب آنها باشید
ناشناس۱۱۰۳۶۵۵۱۶:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
این اصلاح طلبان غیر از عوض کردن اسم خیابون ها و به نمایش گذاشتن عکس زن و بچه شون کار عمرانی هم کردن؟؟
ناشناس۱۱۰۲۹۶۳۰۹:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چقدر بیکارین شما که رفتین اطلاعات شخصی مسوول روابط عمومی شهر شیراز را تجسس و استخراج کردین!
ناشناس۱۱۰۳۰۱۲۱۰:۰۸:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چون اخرش معلوم است سرنوشتش چی هست و شما ....
مهران۱۱۰۳۰۲۵۱۰:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
کسی که اینقدر راحت قوانین رسمی کشور رو زیر پا میگذاره شک نکن تو دزدی و فساد هم هیچ حد و مرزی برای عبور از قانون ندارد
ناشناس۱۱۰۳۰۴۴۱۰:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
کار خبرنگار همینه، افرادی که تو نظام اسلامی پست می گیرن، شخصیت حقوقی دارن که تعهد کردن پایبند اسلام باشن. ضمنا شبکه های اجتماعی اصلا خصوصی نیستن.
ناشناس۱۱۰۳۱۰۰۱۰:۵۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
تجسس نمی خواست خودش اعلام کرده واقعا تاسف داره درشورای شهر کشور همه رقم فساد هست
ناشناس۱۱۰۳۱۱۹۱۱:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
وقتی ناموس ملت دستش باشه همین حرف را می زنی... اعتماد می کنی خواهرت را همکار همچین فرد بی قیدی کنی ؟؟
ناشناس۱۱۰۳۲۳۴۱۲:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فعلا که باید از فراد با ظواهر مذهبی بیشتر ترسید
ناشناس۱۱۰۳۲۶۹۱۲:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چرا هر چی میشه سریع از خواهر مایه میزارین ، مگه خواهر کالا س یا ابزار شماست یا اساسا حقی ، انتخابی و یا شعوری دارد ؟!
ناشناس۱۱۰۳۴۱۸۱۳:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خواهرم مگر طفل صغیر است که من برایش تصمیم بگیرم؟!!! کی از این خرافات و عقاید ارتجاعی دست برمیدارید؟ کشور اینقدر بی درو پیکر و بی قانون است که حتما باید همیشه یک نفر مراقب زن و دختر و بچه ها باشد؟
ناشناس۱۱۰۴۰۰۰۲۳:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
جناب . بحث خانواده است بحث غیرت دینی است که ظاهرا متاسفانه در شماها خیلی کمرنگه
حسن۱۱۰۳۱۶۹۱۱:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
عکس رو خودش گذاشته تو فضای عمومی. تجسس نیست!
ناشناس۱۱۰۲۹۶۶۰۹:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اینها واقعیت سبک زندگی جامعه است، نه آن چیزی که شما دلتان میخواهد با تصاویر مصنوعی از رسانه ملی! تحویل جامعه بدهید.
ناشناس۱۱۰۳۲۱۸۱۲:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
سلام این مدل زندگی شاید سبک زندگی شما باشه ولی توی ایران این مدل زندگی رسم نیست
ناشناس۱۱۰۳۲۷۳۱۲:۴۲:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
استفاده از مواد مخدر و اعتیاد و دزدی و ... جزو واقعیات جامعه است پس نتیجه می گیرید که کلا آزاد باشه ؟؟!!!!!!!
ناشناس۱۱۰۲۹۶۸۰۹:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ما که از وزارت ارشاد و شورای شهر و غیره انتظاری نداربم چون خودشان...... ولی قوه قضاییه و مهمتر از ان نهاد امنیتی چرا سکوت کردن این تعجب برانگیز است
ناشناس۱۱۰۲۹۷۰۰۹:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
عملا کشور عزیزمان را که با تقدیم خون هزاران شهید حفظ کرده ایم داریم به بهایی ها منافقین لائیکها و... تقدیم می کنیم مردم خوب مسلمان و انقلابی شیراز کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۲۹۷۵۰۹:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
کلا شیرازی جماعت به دو چیز افتخار می کنند یکی شیراز که شهر گل و بلبله و دیگری اینکه چندتا از فک و فامیلشون خارجند میگید نه برید شیراز ببینید
ناشناس۱۱۰۲۹۷۷۰۹:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
کم کم خواهید فهمید که چیزی به اسم سبک زندگی تحمیلی و اجباری وجود ندارد و باید دخالتهای خود در زندگی مردم را کم کنید
ناشناس۱۱۰۳۵۱۱۱۴:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اون که مهمه دخالت نکردن دولتها توزندگی من وتویه وگرنه توهمه جای دنیا زندگی مسیولین ومدیران دولتی زیر ذره بینه .
ناشناس۱۱۰۲۹۹۲۰۹:۵۱:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یعنی اگر مردم ماسک به چهره بزنند و ریا و تظاهر کنند، خیالتان راحت میشود که جامعه را یکدست کرده اید؟
ناشناس۱۱۰۳۰۲۰۱۰:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اینا دیگه نفوذی نیستند همه چیز اشکاره و بازی از رو شروع شده . گستاخی به حد اعلا رسیده
ناشناس۱۱۰۳۰۶۶۱۰:۳۵:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
باید عزل شود.
ناشناس۱۱۰۳۴۰۲۱۳:۳۹:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اگر دروغ گفنه اگر دزدی کرده اگر هر کار خطایی در رابطه با کارش انجام داده صد در صد حق با شماست ولی اخراج به خاطر چهارتا عکس ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۳۰۷۱۱۰:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
آخه چقدر شما بیکار و فضولید
رضا۱۱۰۳۰۷۶۱۰:۴۰:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
به شماربطی نداره ک اون چه میپوشه و خونوادش چه میکنند،کارایی وبازدهی مدیر را درنظرباید باشد نه مدل لباس
ناشناس۱۱۰۳۱۰۳۱۰:۵۶:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بابا زندگی شخصیش هست. به هیچ کسی ربطی ندارد . کی می خواین بفهمید ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۳۱۱۵۱۱:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مگه حالا چه مسوولیتی بهش دادن که اینقدر جنجال میکنید؟ مسوول روابط عمومی و بین الملل. اتفاقا برای چنین مسوولیتی مناسب هم هست.
ناشناس۱۱۰۳۱۴۰۱۱:۲۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همین طور که برای خود حق انتخاب قائلید .برای دیگران نیز این حق را محترم شمارید .
رضا۱۱۰۳۱۴۸۱۱:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خدا پدر اینستاگرام بیامرزد. کارا خیلی راحت شده
ناشناس۱۱۰۳۱۶۱۱۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اتفاقا اینگونه افراد ظاهر و باطنشان یکی است و خطری ندارند.خطر اصلی انانی هستند که ظاهرشان با باطنشان زمین تا اسمان فرق دارد و متظاهر هستند.
ناشناس۱۱۰۳۱۶۳۱۱:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
الحق دست خبرگزاری فارس درد نکنه که پته شورا شهر شیراز و صدرا رو میریزه روی آب... واقعاً مردم شیراز خسته شدن از این همه نادیده گرفته شدن توانایی و استعداد جوانان متدین پرکار
ناشناس۱۱۰۳۲۵۲۱۲:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ایشان به غلط باطن زندگیشو آشکار کرده پس باید بره
ناشناس۱۱۰۳۶۶۹۱۶:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
تا وقتی ملاک انتخاب افراد شایستگی نباشد و صرفا عقاید ایدیولوژیک آنها وضعیت کشور بهتر نخواهد شد ... بسیار از دانشمندان در کشورهای دیگر حتی خدا را هم قبول ندارند اما خدماتشان به بشر از اکثر روحانیان ما بیشتر بوده ...
ناشناس۱۱۰۳۹۳۶۲۲:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چقدر ما زود قضاوت میکنیم شاید ایشون از اقلیت‌ها هست و اصلا مسلمان نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین