صندلی فروشی به سبک مافیای کنکور پزشکی + تصاویر

گروه اجتماعی الف،   3980631018 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

موضوع فروش صندلی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به یکی از اخبار داغ این روزها تبدیل شده است و وزارت بهداشت از شناسایی و برخورد جدی با تعداد زیادی از این متخلفان خبر داد.

صندلی فروشی به سبک مافیای کنکور پزشکی + تصاویر

فارس نوشت: شایعاتی از قبیل تقلب و فروش صندلی‌های دانشگاه همیشه برای شرکت کنندگان در کنکور دلهره آور بود است، این که کسی بتواند با پول، راه پر پیچ و خم کنکور را یک شبه طی کند، 600 هزار نفر را دور بزند و یک راست بر روی صندلی پزشکی بنشیند؛ صندلی‌هایی که دانش‌آموزان برای نشستن بر روی آن‌ها و تحصیل در رشته پزشکی باید مسیر بسیار سختی را بپیمایند. حالا برای یک بار دیگر بحث فروش صندلی‌های دانشگاه علوم پزشکی به افراد خاص در رسانه‌ها مطرح شده و واکنش مختلف مسؤولان را در پی داشته است.

موضوعی که سال گذشته توسط مجید حسینی استاد دانشگاه تهران مطرح شد اما این ماجرا بدون پیگیری‌های جدی مغفول ماند.

طبق اظهارات مجید حسینی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرزندان دیپلمات‌ها می‌توانند در دانشگاه‌های خارج از کشور بدون آزمون وارد و مشغول تحصیل شوند. همین افراد بعد از گذراندن 36 واحد طبق توافق‌نامه‌ای که وزارت بهداشت با دانشگاه مبدا منعقد کرده است، مجاز هستند که تحت عنوان دانشجوی خارجی از دانشگاه‌های خارجی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران منتقل و بقیه تحصیل را در داخل کشور انجام دهند.

به گفته این استاد دانشگاه تهران؛ ژن‌های خوب با مبلغی در حدود هر ترم 20 میلیون تومان یک صندلی پزشکی را اشغال می‌کنند؛ البته این مسئله درباره دانشجویان عادی هم صادق است. کسانی که از توانایی خوب مالی بهره‌مند هستند نیز می‌توانند به همین روش در یکی از دانشگاه‌های درجه چندم یکی از کشور‌های همسایه و نهایتا قبرس پذیرش شوند و بعد از گذراندن این 36 واحد تمام 600 هزار نفر شرکت کننده در کنکور را دور بزنند و به عنوان مهمان ویژه در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوند.  با این تفاوت که هزینه این افراد که از ژن‌های نیمه خوب هستند بالغ بر ترمی 100 میلیون تومان خواهد بود که توسط وزارت بهداشت دریافت می‌شود.

*تصمیم وزارت بهداشت برای جمع کردن بساط متخلفان

پس از انتشار این اخبار معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «برای انتقال، داشتن شرط حداقل معدل، شامل معدل کتبی دیپلم حداقل ۱۶ و معدل پیش‌دانشگاهی حداقل ۱۷، الزامی است و افرادی که معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی لازم را ندارند، واجد شرایط نبوده و از اقدام به آغاز تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به امید انتقال به دانشگاه‌های داخلی خودداری کنند. در خصوص موضوع انتقال از دانشگاه های خارج به داخل کشور در رشته های علوم پزشکی، شرط گذراندن  36 واحد صرفا برای افرادی است که قبل از تیرماه سال 97 تحصیل خود را شروع کرده اند.

انتقال صرفا از دانشگاه هایی صورت می گیرد که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و فهرست این دانشگاهها سالیانه در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت منتشر می‌گردد. اخبار و اطلاعاتی که از طریق موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور منتشر می شود به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد».

انتشار این اطلاعیه باعث شد خیال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور از سر افراد زیادی بیرون برود و دست موسسات غیرمجاز انتقال دانشجو به خارج از کشور نیز تا حدی بسته شود. 

*دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی

با گذشت حدود یک سال از صدور این اطلاعیه خبری در خصوص برخورد با متخلفان و مافیای این حوزه در رسانه‌ها منتشر نشد تا اینکه موضوع تحصیل یک دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بار دیگر بحث فروش صندلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را به یکی از خبرهای داغ این روزها تبدیل کرد. خبری که نشان داد هنوز هم برخی تخلفات در این حوزه وجود دارد.

این فرد با انتشار پستی در فضای مجازی مدام مسؤول مربوطه در دانشگاه شهید بهشتی را تهدید به افشای اسنادی می‌کند که حاکی از تقلبی نبودن او بوده و ادعا می‌کند رزومه معتبر علمی دارد و براساس همین رزومه او را در این دانشگاه پذیرفته‌اند و حالا که نتوانسته‌اند وی را در مقاصد سیاسی‌شان همراه کنند، دست به تخریب آبرو و اعتبار اجتماعی‌اش زده‌اند این فرد ادعا می‌کند ۲۰-۳۰ دانشجوی تقلبی را با اسم و رسم می‌شناسد که برای هر ترم ۵۰ میلیون تومان به دانشگاه پول می‌دهند.

هرچند صحت ادعاهای این فرد باید توسط مراجع قضایی تایید یا رد شود اما هنوز مشخص نیست که این دانشجو چگونه در کلاس‌های درس حضور میافته است و از همه عجیب‌تر اینکه چگونه به عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما حاضر شده است!

*ضعف نظارت در دانشگاه‌‎های علوم پزشکی

بهروز بنیادی با اشاره به موضوع دستگیری دانشجوی دختری که یک‌سال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول تحصیل بوده ولی ناگهان دستگیر و معلوم می‌شود او اصلاً کنکور نداده است، اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده ضعف نظارت در دانشگاه‌‎های علوم پزشکی است که وظیفه تربیت پزشک در کشور را دارد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید بیش از پیش به چنین موضوعاتی ورود کنند، ادامه داد: یکی از وظایف حراست دانشگاه‌ها نظارت بر موضوعاتی اینچنین است که فردی عادی نتواند به این راحتی در یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل شود.

*رسانه ملی بدون استعلام از مراجع رسمی آنتن در اختیار افراد قرار می‌دهد

وی با اشاره به حضور این دختر دانشجو در یکی از برنامه‌های صدا و سیما، عنوان کرد: از سوی دیگر رسانه ملی بدون استعلام از مراجع رسمی از جمله بنیاد ملی نخبگان یا آموزش و پرورش چنین فردی را به عنوان یک فرد نخبه به عنوان مهمان دعوت می‌کند و حدود 20 دقیقه آنتن شبکه چهار را در اختیار وی قرار می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه البته چنین اتفاقاتی در صدا و سیما مسبوق به سابقه است، گفت: حدود یک سال قبل نیز فردی در صدا و سیمای خراسان رضوی به عنوان جراح مغز و اعصاب معرفی شد که نهایتا در کنفرانس ساده‌ای در میان دانشجوی پزشکی دستش رو شد. نکته مهم این است که هیچکس این موضوع را پیگیری نکرد که مقصران این قضیه چه افرادی بودند و چه پول‌هایی از طریق معرفی جعلی این فرد جابه‌جا شد.

*واکنش دانشگاه شهید بهشتی

پس از انتشار این خبر سیدامیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن رد ادعاهای فردی با عنوان جعلی دانشجوی دانشکده دندان پزشکی خواستار رسیدگی فوری مسؤولان قضایی و انتظامی برای پیشگیری از تکرار این اقدامات شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور قطع و یقین این فرد هیچگونه رابطه آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نداشته و طبق سوابق آموزشی، هیچ ثبت نامی از وی انجام نشده است.

 ضیایی همچنین در خصوص درج نمره یا اخذ شهریه از این فرد نیز توضیح داد: از فرد یاد شده که با عنوان جعلی دانشجو در برخی فضاهای آموزشی دانشکده دندان پزشکی حضور یافته است، هیچ شهریه‌ای دریافت نشده و در هیچ آزمونی برای وی نمره ثبت نشده است.

* برخورد با جریان های فساد در کنکور پزشکی

 سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی توییتری از مقابله با جریان های فساد در حوزه کنکور پزشکی خبر داده است.

وی در این پیام نوشت: سه ماه قبل پس از مقابله با اخلالگران در حوزه دارو دستور برخورد با جریان های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه را هم صادر کردم. تاکنون نتایج مهمی حاصل شده و به زودی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد عوامل قدرت و فساد در هر سطح جایگاهی بدانند ما تا آخرین راه خواهیم رفت.

*تبلیغ صندلی‌های میلیونی در فضای مجازی

هرچند موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تکذیب شد اما برخی سایت‌های اینترنتی و مجازی همچنان اقدام به تبلیغ فروش صندلی‌های پزشکی می‌کنند، به طوری که با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت می‌توان خیل عظیم این تبلیغات را مشاهده کرد. آگهی‌هایی که در برخی از آن‌ها عنوان شده افراد علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌ها می‌توانند با پرداخت‌های میلیونی در رشته‌های مختلف پزشکی اقدام به تحصیل کنند.

 

 

*تبلیغات فضای مجازی سودجویانه است

علی مظاهری‌نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص فعالیت سایت‌های پذیرش دانشجوی علوم پزشکی بدون کنکور در فضای مجازی توضیح داد: تمام دانشجویان علوم پزشکی باید با گذراندن کنکور سراسری به ادامه تحصیل در رشته‌ةای علوم پزشکی بپردازند و مسلما هیچ دانشجویی بدون کنکور پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: این دانشجویان از طریق سازمان سنجش به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شده و دانشگاه اقدام به پذیرش آن‌ها می‌کند، دانشگاه هیچ اختیاری ندارد که به صورت مستقل اقدام به پذیرش دانشجویان کند.

مظاهری نژاد تاکید کرد: این تبلیغات کاملا سودجویانه است، سال گذشته نیز عده‌ای اقدام به دریافت هزینه‌های کلان کرده بودند که به دام افتادند.

وی ادامه داد: در خصوص پذیرش دانشجوین خارجی گفت: تمام دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه‌های خارج از کشور باید مدارک خود را به وزارت بهداشت ارائه کنند؛ مدارک این دانشجویان در کمیسیون‌ خاصی که مدیران تحصیلات تکمیلی معاونین آموزشی و مسؤولان وزارت بهداشت  بررسی خواهد شد و در صورت تایید اجازه ورود دانشجویان به دانشگاه‌ةای کشور داده می‌شود.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشجویان موظفند در موعد مقرر به دانشگاه مدنظر مراجعه کرده و پس از طی کردن شرایط دانشگاه و گذراندن مصاحبه به دانشگاه راه یابند. صندلی‌فروشی امکانپذیر نبوده و وزارت بهداشت نیز بر این موضوع نظارت لازم را دارد.

* شناسایی متخلفان با تدابیر وزارت بهداشت

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در این باره گفت: سال گذشته تسهیلاتی برای انتقال این گروه از دانشجویان به دانشگاه‌های داخلی انجام شدو به دنبال آغاز روند اجرایی آن، گزارش‌هایی نیز مبنی بر بروز تخلف در این فرآیندها به وزارت بهداشت رسید.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای پیگیری تخلفات احتمالی به کار گرفته است گفت: در این رابطه، حداقل ۵ نفر کار چاق کن خارج از مجموعه وزارت بهداشت و ۳۸ نفر از همین دانشجویان که به نوعی به دلالی و واسطه گری در این رابطه مشغول بودند و همچنین ۳ نفر از کارکنان متخلف وزارت بهداشت، یک آژانس مسافرتی و ۵ مدرسه متخلف، شناسایی شده‌اند که همگی جهت برخورد قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند. 

جهانپور با اشاره به وجود تخلفات این حوزه در مورد شرایط انتقال دانشجویان از خارج  به داخل کشور توضیح داد: دانشجویان علاوه بر گذراندن واحدهای مشخص، صحت و اصالت تمامی مدارک تحصیلی در خارج از کشور از طریق سامانه تایید اسناد کنسولی وزارت امور خارجه بررسی می‌شود و با تایید این وزارتخانه و ریز نمرات دانشجویان بعد از استعلام از دانشگاه مبدا باید به تایید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور برسد.

هرچند پس انتشار خبر تخلفات دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بار دیگر موضوع صندلی‌های فروشی پزشکی در رسانه‌ها داغ شد اما اکنون چند سوال اساسی در این زمینه وجود دارد، اول اینکه چرا وزارت بهداشت از گذشته  اقدامات اساسی را برای پیشگیری از بروز این تخلفات به کار نگرفته است؟ دوم اینکه نقش مافیای کنکور در بروز این تخلفات چیست و این موسسات تاکنون از چه طریقی اقدام به فعالیت کرده‌اند؟

در آخر باید این نکته توجه داشت که فعالیت موسسات آموزشی غیر مجاز خارج از حیطه وزارت بهداشت بوده و نهادهای نظارتی باید برای برخورد با تخلفات این مراکز عزم جدی داشته باشند؛ همچنین باید دید وزارت بهداشت برای جمع کردن بساط متخلفان چه اقدامات دیگری انجام خواهد داد.

دیدگاه کاربران

س.علی۱۱۰۲۸۷۹۰۸:۴۹:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بیچاره بیمارهای آینده.
ناشناس۱۱۰۳۳۶۶۱۳:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بیچاره سالم های امروز
ناشناس۱۱۰۳۸۲۸۲۰:۰۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
شما همین الان بری دکتر خوب نمیشی همه سهمیه ای هستن
ناشناس۱۱۰۲۹۱۲۰۹:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
انواع سهمیه ورود به دانشگاه، نوعی تقلب رسمی است.
احمد۱۱۰۳۴۲۷۱۳:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خود وزارت بهداشت متهم و مقصر است. آن وقت وزارت بهداشت پیگیری کند؟ قوه قضاییه بای پیگیری و اعدام کند.
ناشناس۱۱۰۲۹۲۸۰۹:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم مملو از این افراد پولی است
مهسا۱۱۰۲۹۸۱۰۹:۴۶:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
سلام ، خبری جان لطفا پی گیری کنید چگونه می شود اسامی دانشجویانی را که صندلی خریده اند از دانشگاه های مختلف گزارش داد . البته اگر پی گیری شود. تورا به خدا آقای رئیسی را وارد قضیه کنید . ایشان فرد پی گیری هستند .
شهروند۱۱۰۳۳۲۱۱۳:۰۶:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
الان چندساله دانشگاه شهیدبهشتی داره صتدلی میفروشه
بهرام۱۱۰۲۹۹۴۰۹:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مسولان دروغ میگویند کسی را می سناسم که دیپلم و پیش دانشگاهی را با پول گرفت انقدر بیسواد است که یک نامه فارسی 50کلمه ای را 30تا غلط می نویسد پدرش استاد دانشگاه مادرش میخواهند پسرشان دندانپزشک شود باپول به خارج از کشور فرستادند برگشت در دانشگاه داخل اسم نویسی کردند بجهت استاد بودن پدرش دخترش نیز همین روش بدون کنگور فوق لیسانس از داخل گرفت اگر سیتم پول بگیرد همه کارها شدنی است
ناشناس۱۱۰۳۰۴۹۱۰:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
برای پزشکی و دندون هرچقدر هزینه کنید ظرف حداکثر یکسال جبران میشه.
ناشناس۱۱۰۳۰۸۴۱۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
معدل ۱۶ و ۱۷ برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی خیلی کم نیست؟!؟!
ناشناس۱۱۰۳۶۷۳۱۶:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
معدل کتبی نهایی مدنظر است
ناشناس۱۱۰۳۱۳۰۱۱:۱۱:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
باورم نمیشه .... تا این حد !!!!!!!!!!!!1
سوسان۱۱۰۳۱۴۶۱۱:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یک میلیارد تومان صندلی دانشکاه پزشکی تبریز رو خرید وچهار پنج ساله دو برابر پول رو به جیب زد مریضهائی که به خاطر نداشتن پول دکتر نمیرند
ناشناس۱۱۰۳۱۶۸۱۱:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همین سهمیه ها صندلی مفتی در اختیار افرادی باترازهای خیللللللی پایین قرار میده وبضرر سلامت ملت هست که مجلس حاضر نیست آنرا نقض کنه
ناشناس۱۱۰۳۳۱۲۱۳:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
متاسفانه باید مافیای سیسیل باید از ایران یاد بگیره که چگونه یک کشور بزرگ مثل ایران را با سیستم مافیایی چرخاند
احمد۱۱۰۳۴۲۲۱۳:۴۵:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خود وزارت بهداشت متهم و مقصر است. آن وقت وزارت بهداشت پیگیری کند؟ قوه قضاییه بای پیگیری و اعدام کند.
زهرا۱۱۰۳۴۳۷۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
با سهميه ي هيئت علمي هيچ تفاوتي نداره. بايد تمام سهميه ها برچيده بشن.
اولیای دانش آموزکنکوری۱۱۰۳۴۴۸۱۳:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
باسلام.خداوندریشه هرچه ظلم وبی عدالتی وتقلب وافرادی که این کاررارومی کنن بخشکونه کامل نابودشون کنه.یه عده باسهمیه یه عده با رشوه وپول وتقلب بچه های بدبخت بااستعدادهم بایدبرن بمیرن.خداوندنابودتون کنه بااین قوانین وامتیازات مسخره ای که حق دیگران روضایع می کنه.
ناشناس۱۱۰۳۵۲۷۱۴:۴۲:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
براي رشته هاي پزشكي بايد سهميه هاي مختلف وژن خوب وپولدار حذف شود براي اين رشته ها فقط افراد نخبه وارد شوند پزشكي با سلامت وجون مردم وابسته است ونبايد ساده از ان گذشت
ناشناس۱۱۰۳۶۱۳۱۶:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اختصاص شصت درصد سهمیه، هم جزو صندلی فروشی حساب میشه، که شما هیچ اشاره ای به اون نکردید
ناشناس۱۱۰۳۷۳۴۱۸:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
تازمانی که سهمیه ها هستن بی عدالتی هم هست .
ناشناس۱۱۰۳۷۵۱۱۸:۲۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
سهیمه های جور واجور که می دهند هم دست کمی از این نوع فروش صندلی ندارد!
ناشناس۱۱۰۳۷۷۹۱۹:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اوه خیلی عقبید. استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۲ سال پیش پسرش رو یک ترم فرستاد امارات بعد منتقلش کرد دندانپزشکی دانشگاه اصفهان.
دکتر مرتضی۱۱۰۳۹۸۶۲۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
قضیه تقلب در رشته پزشکی خیلی گسترده تر از این حرفهاست الف جان. بنده خودم برخی از دوستان را می شناسم که پوزیشن های رزیدنتی-تخصص-رشته های خاص مثل پوست و چشم پزشکی و رادیولوژی را با پرداخت چندین میلیارد تومان خریداری کردند و مشغول به تحصیلند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین