دردسر تازه ترامپ در بحبوحه آغاز فرایند استیضاح

گروه جهان الف،   3980629031 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که با آغاز فرایند استیضاح از سوی مجلس نمایندگان این کشور درگیر است، با شکایتی درباره وعده نابجایی که به همتای اوکراینی خود داده روبه‌رو شده است.

دردسر تازه ترامپ در بحبوحه آغاز فرایند استیضاح

دردسرهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که ناشی از حرص بی‌پایان او برای انتخاب دوباره به مقام ریاست جمهوری این کشور است، در کنار کابوسی به نام استیضاح که از روز اول ورودش به کاخ سفید همراه او بوده، تمامی ندارد.

به گزارش ایرنا، پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی فاش کرده بود که ترامپ از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تسریع کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از چند هفته پیش تحقیقاتی را در این باره شروع کرده بود و در این راستا «مایکل اتکینسون» بازرس کل نهادهای اطلاعاتی این کشور را برای شهادت‌دهی در این باره احضار کرده بود.

همچنین گزارشی منتشر شده بود که یک افسر اطلاعاتی چند هفته پس از گفت‌وگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین با نگرانی از این موضوع به اتکینسون شکایت کرده و موضوع را با وی مطرح کرده است.

واشنگتن‌پست بامداد جمعه گزارش داد که شکایت افسر اطلاعاتی افشاگر با همان موضوع درخواست نابجای ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین مرتبط است.

ترامپ به این موضوع واکنش نشان داد و در پیامی توئیتری چنان ادعایی را تکذیب کرده و آن را «اخبار کذب» خواند. رئیس جمهوری آمریکا گفت در شرایطی که وی می‌داند ماموران اطلاعاتی بسیاری در ایالات متحده و همچنین در اوکراین به این مکالمه تلفنی گوش می‌دهند، چرا باید او چنین موضوعی را در این شرایط مطرح کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که دربرگیرنده دستورالعمل های لازم برای انجام تحقیقات در زمینه استیضاح رئیس جمهوری است.

این قطعنامه به منزله آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ نیست، اما نخستین باری است که کمیته قضایی مجلس نمایندگان مصوبه‌ای ارائه می‌دهد که زمینه را برای آغاز تحقیقات گسترده در مورد تخلفات ترامپ و حرکت به سمت استیضاح وی فراهم می‌کند.

روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ در حالی به جریان افتاده است که «اریک هولدر» وزیر پیشین دادگستری آمریکا پیش بینی کرد که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش احتمالا محاکمه خواهد شد.

وی با این حال هشدار داد که این کار برای آمریکا مخاطراتی دربر خواهد داشت.

هولدر (هشتاد ودومین وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۹ - ۲۰۱۵میلادی) گفت: به عقیده من این (محاکمه) بسته به تصمیم وزیر دادگستری و رئیس جمهوری بعدی آمریکا در این مورد خواهد بود.

وزیرپیشین دادگستری آمریکا گفت: محاکمه کردن فردی که سال ها رئیس جمهوری بوده، هزینه بالقوه ای برای کشور در پی خواهد داشت و ما  باید این موضوع را درک کنیم.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد: دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را درباره دخالت احتمالی ترامپ در پرداخت حق‌السکوت به دو زن که با آنها رابطه نامشروع داشته است، آغاز کنند.

موضوع تحقیقات درباره پرداخت حق‌السکوت به این دو زن فصل تازه‌ای را در تلاش‌های چند ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به ادله ‌ای قوی در زمینه طرح استیضاح علیه رئیس جمهوری آمریکا خواهد گشود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۰۹۲۴۱۵:۲۶:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
نفرمایید آنجا همه نایس و قانونمند هستند استغفرالله پرهیز کنید از قضاوت بیجا اظهارات یک سلبریتی دوستدار حقوق بشر علاقمند به اخذ اقامت از هر کشوری ترجیحا امریکا کانادا و اروپا اگر نشد استرالیا هم بد نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین