نظرات برگزیده مخاطبین الف: وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم/ چرا موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل نمی‌شود؟/ عدم شفافیت مانند خیانت در امانت است

گروه سیاسی الف،   3980628107 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم/ چرا موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل نمی‌شود؟/ عدم شفافیت مانند خیانت در امانت است

درباره مرگ سحر خدایاری دو مطلب زیر در الف منتشر شد:

دختران آبی و سیاست‌های زرد! ...

تاملی دوباره بر حاشیه‌های یک خودسوزی ؛ پوپولیست نباشیم

نظرات مخاطبین درباره این موضوع خواندنی است:

*در این داستان تغییر اولویتها به وضوح معلوم است. امروز استادیوم رفتن دغدغه درصد کمی از زنان ماست ولی وقتی قرار باشد اولویتها عوض شود مسولان ما سوار بر موج از زیر بار مسئولیتشان فرار کنند. واقعا شغل، آینده مشخص، امکان ازدواج آسان، فراهم شدن امکان بروز استعدادها اولویتند یا استادیوم رفتن؟

*شاید رفتن زنان هیچ مشکل اساسی اقتصادی را حل نکند اما این محروم سازی و اعمال سلایق شخصی در تعریف آزادی انسان ها موضوع بسیار خطر ناکیه که امروز در خصوص حق ورود زنان به استادیوم وضع میشه و فردا ممکنه در خصوص سایر موضوعات آزادی های اساسی را محدود کند

*کسانی که مخالف حضور زنان تو ورزشگاه هستن احتمالا نه خودشون اهل ورزشگاه هستن و نه خانوادشون پس نگران بچه مردم هستن؟

*تماشاچیانی که به علت یک سوت داور جگر همدیگر رو در میاورند موجب وحشت زن و بچه خواهند شد. با تمام علاقه به فوتبال فقط یکی دو بار به رفتم رفتار بسیاری حال به هم زن بود.

*باید از مسئولان پرسید که چه کردند با فرهنگ جامعه که قبل از انقلاب زن و مرد به استادیوم میرفتند و مشکلی پیش نمی آمد اما حالا مشکل پیش میاد! چرا انقدر در ورزشگاهها فحش داده میشه؟

*چرا ایران باید تنها کشوری باشد که به زنها اجازه ورود به ورزشگاهها را نمی دهد؟ چون اصلاح طلبها با آن میتوانند رای جمع کنند.. وگرنه چرا باید سال ۸۵ که اجازه حضور زنان داده شد اصلاحطلبها یک صدا شروع کنند وا اسلاما سر بدهند ... روزنامه شرق تمام مطالبش رفت سمت تخریب احمدی نژاد و اینکه زنها نباید به ورزشگاه بروند

*خود کرده را تدبیر نیست و خواستید زن ها را به کار بیرون از خانه سوق دهید مانند غربی ها که اسمش گذاشتید تمدن اسلامی ولی دریغا که با این کار لطمه ای بزرگ اول به خود زن زدین و بعد خانواده و بعد جامعه چون به مرور با این کار ها اعتقادات زن و مرد سست می شود و میل دنیا پرستی انها زیاد تر و حالا هم سرگردان هستید

*تنها زمانی که صادقانه و بدون ریاکاری تکلیفمان را با خود معین کنیم که نگاهمان به موجودی به نام زن چگونه است، می‌توانیم مشکلات اجتماعی که در رابطه با این نیمه اجتماع وجود دارد به درستی حل کنیم. آیا نگاه ما به زنان، مانند یک جامعه سنتی است که زن را جنس دوم و مطیع مرد می‌خواهیم؟ یا دارای اختیار و اراده آزاد و حقوقی برابر با مردان و هویتی مستقل از مرد؟

*به نظرم باید حتی اگر میخوان اجازه بدن به خانم ها باید زیرساختها هم براشون مهیا باشه به عنوان مثال سرویس بهداشتی یابوفه مجزا . جایگاهای برای نشستن جدا. اگردرگیری در ورزشگاه بشه یامواد منفجره بندازن سمتشون کی پاسخگوست

*یه بار نشد یه مساله تو این کشور اتفاق بیفته، به بیگانگان و استکبار جهانی و رسانه های معاند و کوفت و زهرمار ربطش ندن، بیان مثل بچه آدم مشکل رو بررسی کنن و حق مظلوم رو بهش بدن و جامعه رو آروم کنن.

*تمامی این ها برای سرپوش گذاشتن بر ناکارامدی دولت است. مگر دلار ارزان نشده؟ آیا گوشت هم ارزان شد؟برنج و لبنیات چی؟خودرو و اقلام مصرفی مردم چی؟ چند روز دیگر بنزین سهمیه بندی می شود و آن موقع باز افزایش شدید قیمت خواهیم داشت. آیا دولت تدبیری اندیشیده؟ دولت محترم به جای اینکه فکر رفتن به استادیوم جمعیت نهایتا صد هزار نفری بانوان باشد .اول مشکلات ۸۰ میلیون ایرانی را حل کند.

* بهتر است زنان برای رفتن به استادیم ها به دنبال انتخاب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای قانونی کردن رفتن آنها به ورزشگاه ها باشند.

*واقعیت این است که دختری پس از خروج از مجتمع قضایی خود سوزی کرده است. میگویند مشکل روانی داشته. قبول پس تو دادگاه چه میکرده؟ چرا به خاطر مشکل روانی منع تعقیب صادر نشده؟ آنقدر روی استادیوم مانور میدهند که اصل ماجرا یعنی اشتباه سیستم انتظامی و قضایی در سختگیری و فشار بیش از حد روحی فراموش میشود. ماموران محترم و زحمتکش نیروی انتظامی و کارکنان و قصات محترم قضایی لطفا توجه کنید که این افرادی که به خاطر حجاب یا ورزشگاه و .‌‌.‌‌. باهاشون برخورد میکنید مجرمان حرفه ای نیستند‌. رفتارتان اسلامی و پدرانه باید باشد. یک جمله تحقیر امیز میتواند موجب شکستن و خودکشی یک فرد شود. 

*آشکار است که عده ای می خواهند نارضایتی های یک دختر جوان را به خواستها و اهداف سیاسی خود تقلیل دهند البته نه فقط او بلکه تمام زنان ایران را. به راستی چرا کسی از بیکاری این جوان 29 ساله با وجود داشتن دو مدرک کارشناسی که از طبقه ای متوسط و غیر مرفه بود حرف و سخنی به میان نیاورد ؟

***

مطلبی با عنوا «آیا سخنان پناهیان درباره شفافیت مجلس اشتباه بود؟» در الف منتشر شد و متعاقب آن مطلب دیگری با عنوان «پناهیان و ماجرای بنشین و بفرما و بتمرگ!...» هم از وجه دیگری به این مسئله پرداخته بود. منتخبی از نظرات کاربران الف درباره این دو مطلب را می‌خوانید:

*نمایندگان اصلاح طلب مجلس باید پاسخگو باشند که چرا مخالف شفافیت هستن ؟!

*می خواهند رای شفاف باشد تا هر نماینده ای را که خواستند رد صلاحیت کنند و به اهداف خود برسند. شفافیت هم فقط شعار است.

*همانطور كه نماينده منتخب من در ايام انتخابات رأي بنده را مي خواست، بنده هم رأي نماينده ام را مي خوام و حق دارم كه بدانم رأي نماينده ام چيست تا بدانم كه آيا او همانست كه وانمود مي كرد و يا كسي ديگر است! من نوعي مشتاقم بدانم فكر و انديشه و برنامه و دلسوزي و آگاهي واقعي و انصاف نماينده ام چه قدر است ، به بيان ديگر ميزان شفافيت او را بدانم. اين توقع زيادي نيست برادر !

*این که مردم بدانند رای نماینده اشان به فلان قانون چی بوده چه ربطی به رد صلاحیت دارد آخه اگر اهل مطالعه نیستی حداقل فکر کن بعد حرف بزند برای کشف نوع سلوک نماینده از سوی مراجع تائید صلاحیت نیازی به اینکه چی رای داده نیست. این شفافیت برای شمای به اصطلاح مردم است که بفهمید نماینده اتان آنچه را که می گفته راست بود یا دروغ

*همه این موارد برميگردد به لیستی رأی دادن و فرستادن کسانی به مجلس که عوض قانونگذاری خوب برای پیشرفت کشور و رفاه ملت برای سلفی گرفتن با خانم موگیرینی از سروکول همدیگر بالا رفتن.. وگرنه اگر به فرموده امام راحل مجلس با اقتدار باشد در راس امور قرار میگیرد و احدی حق اهانت به منتخبين واقعی مردم را ندارد هرچند بیان انتقاد با توهین کار بسيار ناپسندی است و جای طرحش منبر عزاداری امام حسین علیه السلام نیست.

*کار کارشناسی از نظر مجلس یعنی بند و تبصره رو یه جوری چیدن که بودن و نبودنش جز اسمی و پزی تفاوت نداشته باشه.. مثل حقوقهای نجومی که قانونش به جای بریدنش تا حدود زیادی مصوبش کرد. این کار کارشناسی قانونگذاری ما است

*اصل حرف که درست است و تمام دنیا هم همین کار را می کنند ولی این لحن صحبت کردن واقعا زشت بود و ضمنا ایشان در مجلسهای قبلی کجا بود که این خواست مردم را مطالبه کند؟ بعد هم اگر ایشان واقعا دغدغه خواست مردم را دارد بقیه خواسته های مردم که در این سالها زیر پا مانده را هم پیگیری کند تا باور کنیم!

تعداد 10 کشور دردنیا دارای سلاح هسته ای هستند تعدادی نیز از صنعت هسته ای استفاده می کنند به نظر می رسد سلاح هسته ای قبل از اینکه برای جنگ و نابودی کشورهای دیگر باشد. به عنوان یک قدرت در مذاکرات و امتیاز گیری از طرف مقابل ازآن استفاده می شود.چرا ما از این صنعت استفاده نکنیم دقت داشته باشیم کشورهای ترکیه و عربستان به صورت آشکاراو پنهان در حال دستیابی به این صنعت هستند.

*باید ببینیم در مورد شفافیت پارلمانی دیگر کشورها چگونه عمل می کنند اکثر مجالس جز در موارد امنیتی و محرمانه، آرا نمایندگان اعلام می‌شود. حتی در پروفایل هر نماینده در پارلمان، تمام آرا وی به طرحها و لوایح قابل رویت است. و اگر گفته شود این کار مشکلاتی برای تأیید صلاحیت نمایندگان به وجود می آورد، این هم که یکی از مهمترین مسائل انتخابات ایران است توسط مجلس باید رفع شود.

*انصافا این جمله پناهیان رو باید با طلا نوشت غلط میکنید که بر اساس عقاید رای میدی که میگی تفتیش عقاید هست واقعا یعنی چی؟ نماینده باید بر اساس کار کارشناسی نظر دهد نه اینکه عقاید حزب و دسته و گروه من این گونه هست پس حتی اگر کاری کارشناسی نباشد به اون کار رای میدهم مثل قضیه استیضاح شریعت مداری از یه وزارت خونه که بردن یه وزارت خونه دیگر رای هم آورد

*همین طور بی مقدمه نیومده به مجلسی‌ها بگه آدم باشید که ! خود مجلسی ها با رد کردن طرح ‌‌شفافیت در دو مرتبه شرایط دریافت این توهین ها رو کسب کردند. آقای پناهیان خیلی هم ملاحظه شون رو کردند. حرف دل مردم به گوش مجلسی ها برسه فکر کنم راهیه بیابان ها بشند دیگه

*به نظر بنده عملکرد یک کودک خطاکار با یک نماینده خطاکار متفاوت است بزرگی گناه در شخص بزرگ و یا دارای شان بزرگ قابل بخشش نیست عدم شفافیت به نظر من مساویست با خیانت پس در قبال خیانت بیان کلماتی بدتر از کلماتی که آقای پناهیان بکار بردند هم مباح بود چون حضرت امیر نیز در خصوص حقوق عمومی یادبیت المال چنین واکنشی نشان میدادند ، بد ترین کاری که متاسفانه از ناحیه نمایندگان سر میزند و بدون ضمانت اجراست معاملاتی است که برخی از آنان انجام میدهند اول طرحی در خصوص استیضاح وزرا مطرح میکنند و سپس با یک معامله شخص پیشنهاد دهنده اولین کسی است که از آن عدول میکند .

***

«ایران باید فورا از برجام و NPT خارج شود»، عنوان یادداشت یکی از بینندگان الف بود. که تعدادی از نظرات درباره این مطلب را می‌خوانید:

*اجماع جهانی کلید واژه ی دشمنان برای ایجاد ترس و وحشت در بین ملت و دولت بود که همچنان توسط عده ای مرعوب سهوا یا عده ای نفوذی عمدا تکرار می شود. کره ی شمالی با انبار های پر از سلاح اتمی در حال مذاکره و حل و فصل مسایل با چین و روسیه است . آیا ایران وضعیتی پیچیده تر از کره ی شمالی دارد؟ از نفت در مقابل غذا بدتر چه چیز است ؟ ما حتی نفت در برابر غذا هم نداریم. مگر بدتر از این هم می شود؟ کلاه خود را بالاتر بگذاریم می فهمیم اجماع جهانی فریبی است برای منفعل کردن ما . اجماع جهانی یعنی از ترس بنشنیم و دست روی دست بگذاریم نکند خم به ابروی فلان کشور اروپایی بیاید . جلوگیری از اجماع جهانی باید به رشد و حرکت رو به جلو همراه باشد نه بزدلی و ترس و حقار.

*وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم.

*بهترين زمان براي خروج كامل از برجام و شروع غني سازي بالا در همان ثانيه اي اولي بود كه ترامپ خارج شد. از نظر ديپلماسي افكار عمومي فشار شديدي بر امريكا وارد ميكرد. خروج تدريجي كار اشتباهي بود. در مقابل ترامپ بايد راديكال رفتار كرد و با پرپاگاندا. ولي الان ديگر دير شده.

*اگر واقعا قصد ساختن بمب اتمی نداریم باید مذاکرات را با تخفیف تحریمها شروع کنیم چون مذاکرات سالها طول می کشد و ترامپ هم هر روز یک بازی سر ما در خواهد آورد. ولی مطمئن باشید تا روزی که ترامپ در کاخ سفید است تحریمها را بر نخواهد داشت مگر آنکه به شرایطش عمل کنید. برجام اروپایی هم یک توهم است. کلا دولت روحانی باید قبول کند در سیاست خارجی شکست خورده است و در سیاست داخلی هم بدتر شکست خورده است.

*این کار دقیقا مصداق آب به آسیاب امریکا و اسراییل ریختن است چون این گونه استدلال خواهند کرد که دیدید ما گفتیم ایران درصدد رسیدن به سلاح اتمی است این هم مقدمه اش و چون این موضوع خط قرمز همه طرف های ایران در 5+1 حتی روسیه و چین است با تحریم های امریکا در مقیاس بسیار بالاتر از امروز همراهی خواهند کرد. حتی دست این دو کشور را هم در حمایت از جمهوری اسلامی در پوست گردو خواهد گذاشت و باعث تطهیر ترامپ و نتانیاهو می شود و اصل گناه امریکا در بیرون آمدن از برجام به بوته فراموشی سپرده می گردد.

* خروج از برجام دقیقا همان چیزی است که اسراییل بدنبال آن است و کاملا ایران را منزوی خواهد کرد، واقعیت این است که با برجام یا بی برجام، با NPT یا بدون NPT تحریم ها باقی خواهد ماند... تنها راه نجات ایران از تحریم ها مقاومت و هر روز کم اثرتر کردن تحریم هاست تا جایی که تحریم دیگر توجیهی برای دشمنان ایران نداشته باشد.

*امروز مشکل اصلی ما آمریکاست ، امضاء هر کشوری غیر امریکا در توافقات فقط در حکم امضاء شهود ارزش دارد. ما دو راه بیشتر نداریم یا باید با همین باصطلاح کد خدا مذاکره و به یک توافق حداکثری برای منافع ملی مان برسیم و یا اینکه با تحمل حداکثر تحریمها تا تولید سلاح هسته ای "برای بازدارندگی نه استفاده که شرعا" اشکال دارد" پیش برویم . پذیرش حالت نه جنگ و نه مذاکره در دراز مدت قطعا" بضرر ماست در حالتیکه امریکا از این حالت سود میبرد .

*متاسفانه همیشه عده ای.. تا خروج از برجام و غنی سازی اورانیوم با غلظت های بالاتر را پیشنهاد می کنند که تا اینجا نشان می دهد چقدر شهامت دارند. ولی نسخه ای برای بعد از آن ندارند. فرض کنیم همین کار را کردیم . آیا آنها دست نگه می دارند و به ما نگاه می کنند؟ ... لطف کنید بعد از این مرحله هم راهکار بفرمایید. اینکه کشوری با عنوان شرور منطقه شناخته شویم که هنر نیست.

*تعداد 10 کشور دردنیا دارای سلاح هسته ای هستند تعدادی نیز از صنعت هسته ای استفاده می کنند به نظر می رسد سلاح هسته ای قبل از اینکه برای جنگ و نابودی کشورهای دیگر باشد. به عنوان یک قدرت در مذاکرات و امتیاز گیری از طرف مقابل ازآن استفاده می شود.چرا ما از این صنعت استفاده نکنیم دقت داشته باشیم کشورهای ترکیه و عربستان به صورت آشکاراو پنهان در حال دستیابی به این صنعت هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۰۹۸۶۱۶:۵۶:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
هدف تندروهای داخلی ایجاد جنگ در کشور مردم باید مراقب حرکات اینها در دنیا باشند
ناشناس۱۱۰۱۴۸۷۰۹:۳۰:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۳۰
داشتن بمب اتم از بدیهی‌ترین حقوق ملت ایران است __________
نوشین۱۱۰۱۵۹۵۱۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۳۰
هیچ انسانی (چه تند رو چه کند رو ) دنبال جنگ نیست اما زمانی اجتناب ناپذیر می شود که بخواهند عزت انسان را لگد مال کنند همانطور که از عاشورا یاد گرفتیم که مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت
سیمین۱۱۰۱۰۹۹۱۹:۱۹:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
چرا مدعیان اصلاحات با شفافیت رای نمایندگان مخالفت میکنند؟ حیف رایی که به اینها دادم
پیر پالان دوز۱۱۰۱۱۰۴۱۹:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مسله حضور زنان در ورزشگاه و کشف حجاب که در این یکی دوساله مطرح میشه بیشتر یک دسیسه انطرف ابی است که عناصر داخلی برای جذب مخاطب و رای به ان دامن میزنند
ناشناس۱۱۰۱۱۳۶۲۰:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
دم خروس اصلاح طلبی بیرون زد ! سهیلا جلودار زاده نماینده اصلاح طلب مجلس گفت با کمپین شفافیت آراء مخالفم !
ناشناس۱۱۰۱۱۳۷۲۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شفافیت مانع فساد می شود مخفی بودن رای نمایندگان به معنای ظلم به مردم است .
ناشناس۱۱۰۱۱۴۲۲۰:۱۶:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها نتیجه برجام بدفرجام است.
ناشناس۱۱۰۱۴۹۷۰۹:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳۰
خیر قربان،یکی از نتایج شعارنویسی روی موشک هاست.
ناشناس۱۱۰۱۱۹۸۲۱:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
یعنی چی که بمب اتم بسازیم؟؟؟!!! بعدش چکارش کنیم؟؟
ناشناس۱۱۰۱۵۶۳۱۰:۳۸:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۰
جان کری گفته بود که تحریم های کره شمالی به قدر ایران شدید نیست زیرا آنها سلاح اتمی دارند.
ناشناس۱۱۰۱۲۰۹۲۲:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اگه بتونیم بمب اتمی بسازیم بدون اینکه قبلش بهمون حمله کنن و جلوش رو بگیرن باید این کار رو بکنیم.
ناشناس۱۱۰۱۶۱۷۱۱:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۳۰
کره شمالی هم بمب اتم دارد. پاکستان هم بمب اتم دارد. اینها هیچ کدام بازدارنده نیستند. بهتر نیست با کار و تلاش بیشتر مثل ژاپن دنیا را به تکنولوژی مان آلوده و محتاج کنیم.
ناشناس۱۱۰۱۲۴۱۲۲:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
پناهیان تنها ۱ ٪ از دردها و خشم ملت رو بیان کرده
ناشناس۱۱۰۱۲۵۶۲۳:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
یادت باشه که عدم شفافیت عین خیانت هست را کی و چه زمانی گفتی حرف قشنگی زدی
ناشناس۱۱۰۱۶۰۱۱۱:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۳۰
بمب اتم از قرص نان برای آدم گشنه واسه ایران لازمتره تا هیچ سایه تهدیدی بر سر کشور نباشه حالا که تحریم هستیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین