سردار به دایی رسید

گروه ورزشی الف،   3980628063

به گزارش سایت نود، سردار آزمون یک‌بار دیگر در رقابت‌های اروپایی خوش درخشید. او در دیدار دیشب لیون- زنیت زننده تک‌گل تیمش بود. سردار پیش از این دوبار هم با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان اروپا دروازه حریفان را باز کرده بود. به‌این‌ترتیب او هم‌اکنون به سه گل در لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و در کنار دایی بهترین گلزن ایرانی این رقابت‌هاست.

تا به امروز چهار ملی‌پوش ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌اند. 

علی دایی؛ 2 دوره/ 15 بازی / 3 گل: اینجا هم پیشتازی با علی دایی است. جالب اینکه در یک شب اولین ایرانی‌های لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفتند. در 30/ 9/ 1998 علی دایی در بازی بایرن‌مونیخ- منچستر به میدان رفت و مهرداد میناوند در دیدار اشتروم گراتس- اینتر. از آنجا که دایی زودتر از میناوند وارد میدان شد، او می‌تواند لقب اولین ایرانی را که بازی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده از آن خود کند. حضور در بایرن‌مونیخ این فرصت را برای علی دایی پیش آورد که بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. دایی در فصل 99-98 عضو بایرن بود و با این تیم تا فینال هم بالا آمد. دایی همان‌طور که در فینال فرصت بازی پیدا نکرد، در بازی‌های قبل هم بیشتر پشت خط ماند و درمجموع چهاربار به میدان رفت که بازی با منچستر در مرحله گروهی یکی از آنهاست. دایی در آن فصل موفق به گلزنی نشد. فصل بعد اما فصل آقایی دایی در اروپا بود؛ او با هرتابرلین، لیگ قهرمانان را به لرزه درآورد. 11 بار به میدان رفت و با دو گل تاریخی‌اش به چلسی و گلزنی به میلان با سه گل به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. در آن مقطع بازی‌های دور دوم هم گروهی انجام می‌شد و همین موضوع به دایی کمک کرد تا بازی‌هایش در لیگ قهرمانان زیاد شود.

سردار آزمون؛ 2 دوره/ 7 بازی/ 3 گل: این فصل دومین فصل حضور سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپاست. او سه سال پیش با پیراهن روستوف شش بازی در این رقابت‌ها انجام داد و موفق شد دو گل بزند؛ دو گل ارزشمند مقابل بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید. سردار با گلزنی مقابل لیون سه‌گله شد و به دایی رسید. این بازیکن این فرصت را دارد تا با زدن یک گل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

مهدی مهدوی‌کیا؛ دو دوره /11 بازی/ 2 گل: موشک ایرانی ‌هامبورگ موفق شد دو فصل با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. در فصل 2000-99 در شش بازی هامبورگ در پنج بازی به میدان رفت و موفق شد به یوونتوس و لاکرونیا هم گل بزند. بازی مهدی مقابل یوونتوس یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های یک ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان است. مهدی و هامبورگ در فصل 2007-2006 هم به لیگ قهرمانان رسیدند که مهدوی‌کیا در هر شش بازی تیمش، از جمله دو بازی برابر آرسنال بازی کرد. در هر دو فصل هامبورگ از گروهش بالا نرفت وگرنه بازی‌های مهدوی‌کیا بیشتر هم می‌شد.

 علی کریمی؛ سه فصل/ 6 بازی/ یک گل: جادوگر هم سابقه سه فصل حضور در لیگ قهرمانان را دارد، بااین‌حال او خیلی کم به بازی گرفته شد. کریمی همچنان آخرین گلزن و بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان است. در فصل 2006-2005 که کریمی یک نیم‌فصل رؤیایی در بایرن داشت و در اکثر بازی‌ها ثابت بود، در لیگ قهرمانان بیشتر نیمکت‌نشین می‌شد. درمجموع او سه بازی مقابل راپید وین، بروخه بلژیک و میلان انجام داد. گل او به راپید وین در تاریخ 22/11/ 2005 آخرین گل یک ایرانی در لیگ قهرمانان بود. آزمون در سال 2016 پس از 11 سال این طلسم را شکست. کریمی در فصل بعدش هم دو بازی با پیراهن بایرن مقابل اسپارتاک مسکو و اسپورتینگ لیسبون انجام داد. او شاید تصور نمی‌کرد دیگر رنگ لیگ قهرمانان اروپا را ببیند، اما انتقال عجیبش به شالکه چنین فرصتی را برایش پیش آورد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین