راننده اسنپ جانباز

مهرشاد منصوری، گروه تعاملی الف،   3980628017 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
راننده اسنپ جانباز

امروز سوار اسنپ شدم و دیدم نوشته گوش راننده کم شنواست و بلند صحبت کنید و طی صحبت فهمیدم آر پی جی زن بوده و پدرش 8 سال و برادرش 3 سال اسیر صدام بودن و الان فقط ماهی 1 تومن مقرری میگرفت و البته جز کم شنوایی مشکلات دیگه ای هم داشت و  به قول خودش اسنپ هم درامدش خرج سرویس ماشینش میشه و دختر کوچکش را نتونسته بود شوهر بده چون توی تهیه جهیزیه مونده بود.

گفتم چرا سمعک نمیخری گفت یکی خریدم 4 میلیون ولی یه بار گوشم عرق کرد گذاشتم جلوی داشبرد و فهمیدم که مسافر برداشته و میگفت کمکی هم نمیشه بهشون الا کمک‌های جزیی و کم اثر. برام جالب بود کسی که سلامتیش را خالصانه فدای دفاع از وطنش کرده حتی در حد یک سمعک هم برای مسوولین ارزش نداره و از اونطرف فزرندان مسوولین و البته حاوی ژنهای مرغوب بهترین زندگی ها را در داخل و خارج دارن. زندگی که حاصل نابودی زندگی و سلامتی این عزیزان غیور و زحمتکش بوده.

من کاری به دشمنی دشمنان بیرونی ندارم ولی چیزی که مردم با گوشت و پوست حس میکنن اینه که دشمنان داخلی ده‌ها برابر این مملکت را تهدید می‌کنن و متاسفانه امید هم در مردم خیلی کم رنگ شده و همه اینها علائن هشداری هشت که اگه نادیده گرفته بشه سرنوشت خوبی در انتظار این مملکت نخواهد بود.

الف جان شما هم اگه این مطلب را مثل همیشه به ریسایکل بین سرازیر میکنی بکن ولی حداقل قبلش این را به گوش مسئولی برسون بلکه معجزه ای شد و تاثیری گذاشت. 

 

دیدگاه کاربران

پویا علامه۱۰۹۹۵۳۸۰۹:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
برای تمام اونهایی که باور نمی کنند، میگم این قضیه راسته واقعا به برخی از خانواده های شهدا و جانبازان کوچکترین توجهی نمیشه با چشمهای خودم دیدم و توی فامیلمون هم هست.
جانباز معسر فاقد شغل صدقه بگیر ساتا۱۰۹۹۶۲۲۱۰:۴۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
آقای بزرگوار شما خبر نداری پس برایت بگویم به جانبازان معسر فاقد شغل کمک معیشت بگیر ساتا کمکی در حد صدقه می شود از بیمه تکمیلی بنیاد شهید نمی گویم که عذاب الیمی برای مجاهدان راه خدا شده است نفوذی های وارد شده به نظام مانع رسیدگی به کسانی هستند که حیات نظام مدیون آنهاست
نگار۱۰۹۹۷۰۰۱۱:۳۴:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
احسنت آفرین. درست میگین واقعا جای تأسف هست برای مسئولین و ما مردم که کسایی که جونشون رو برای ما دادند، الان تو این وضعند
عاشق ایران۱۰۹۹۷۲۳۱۲:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
با سپاس از نویسنده محترم متاسفانه درمان جانبازان بیش از یکسال است که دچار بحران شده است. در قرار دادبیمه تکمیلی بنیاد حتی سمعک و عینک و درمان دندان دیده نشده، در حالیکه در قانون تصویب شده است جانبازان از پرداخت 100% هزینه درمان معافند! باز خدا را شکر راننده اسنپ حداقل از یک مستمری بهره مند بوده است ، ولی هزاران نفر از جانبازان زیر25% واجد شرایط قانونی، هم اکنون نه شغلی دارند و نه حقوقی و یا بازنشستگی، درحالیکه طبق قانون، بنیاد می بایست حداقل حقوق را به جانبازان پرداخت می کرد . جانبازان اکثرا به دلیل موج گرفتگی کم شنوا هستند و با میانگین سنی 55 سال نیاز به سمعک و یا عینک و درمان دندان دارند . درمان کمترین کاری است که بنیاد می بایست به آن توجه می کرد .
ناشناس۱۰۹۹۷۴۷۱۲:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
جالب تر اینجاست که هیچ کدام از مسئولان امروز و دیروز نه خودشون و نه فرزندانشون تو جبهه ها نجنگیدن. هیچ کدوم پدر شهید و جانباز نیستند
سعید۱۰۹۹۸۰۶۱۲:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
این همه بنیاد جانبازان و مستضعفان و شاهد و .. داریم که هیچکدوم .. متاسفانه هیچ نظارت شفافی روشون نیست. اگر کسی فقط یکبار با این بنیادها کار اقتصادی و صنعتی کرده باشه میدونه که چه فاجعه ای هستن.. حرف از شفافیت میزنن ولی شفافیت در این نهادها و بنیادها.. مهم نیست در حقیقت از ادعای شفافیت ..
ناشناس۱۰۹۹۸۲۱۱۳:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دشمنان بیرونی هم با مساعدت و همراهی دشمنان داخلی به اهداف خود دست پیدا می کنند
امیرعلی محسنی ساری۱۰۹۹۸۳۱۱۳:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دردبلای این جانبازان عزیز بخوره تو سر بعضی مسوولین بیغیرت فاسدو آقازاده هاشون
سروش۱۰۹۹۸۵۲۱۳:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
هیچ تمدنی از بین نرفته است مگر اینکه از داخل دچار ویرانی شده است دشمنی دشمنان بیرونی فقط روندو سریعتر میکنه
رامین۱۰۹۹۸۷۵۱۳:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
خاک پای اینها بشم که واسه ما جنگیدن ولی حیف
ناشناس۱۰۹۹۹۰۳۱۴:۰۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
خدا نگذره از سر مسئولینی که نسبت به جانبازان بی تفاوت هستن و همچنین از اون مسافر بی وجدانی که سمعک یک جانباز را می دزده!!
ناشناس۱۰۹۹۹۷۱۱۴:۵۹:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
حدود 60 درصد قبولی های رشته های تاپ سهمیه دارها هستند من نمیتونم باور کنم
ناشناس۱۰۹۹۹۸۲۱۵:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دردناکش این نیست که به گوش مسئولین نمیرسه درناکش اینه می دونن و براشون مهم نیست متاسفانه ..آدمهای فاسدی هستند
nn۱۱۰۰۰۲۸۱۵:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
به کدام مسئول نوشتی؟ همان اختلاسچی ها؟
ناشناس۱۱۰۰۰۳۳۱۵:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ما هر کیو دیدیم جایی پست داره سهمیه دار بوده یا پارتی داشته این موضوع برام قابل هضم نیست
پیما۱۱۰۰۰۳۹۱۶:۰۱:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اسنپ مسخره کرده با این کرایه هاش که هیچ سودی واسه راننده ها نداره و داره یه جوری ازشون بردگی میکشه. مشکل دوم اینکه اسنپ باید اعلام کنه حداقل سن 23 یا 24 هست هر بچه ای نیاد تو کار آخه نوجون 18 ساله چقدر نیاز به پول داره که بیاد جای راننده تاکسی های دیگه رو بگیره؟
داود اسماعیلی۱۱۰۰۰۹۸۱۷:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
این که چیزی نیست پرونده منو سال هاست به گفته خودشون گم کردن ؟خیلی هم پیگیری کردم اما جواب ونتیجه نگرفتم؟توی این .. تا باهات کار دارن قهرمانی عزیزی بعدش ؟ ..دور انداخته میشی
همشهری۱۱۰۰۱۸۰۱۹:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
متاسفانه چنین است جای تاسف دارد
ناشناس۱۱۰۰۲۲۷۲۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
.. همه آقايون عدالت تيكه كلامشون است! ولى هيچكدام به آن عمل ميكنند.
ناشناس۱۱۰۰۲۷۶۲۲:۳۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
الف جان اگر شماره ای دارید بگید تا در حد توان کمک کنیم به این برادر بزرگوار امیدوارم خدا از ما بگذره بابت بی توجهی به این هموطنان عزیزمون.
ناشناس۱۱۰۰۲۹۰۲۲:۵۴:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
مردم ایران واقعا قلب مهربونی دارند.مطمئنم اگه بشه آدرسی از ایشون بدید شک ندارم 24 ساعته نشده زندگی ایشون رو خود مردم دگرگون میکنند.
جانباز 55 ررصد قطع عضو۱۱۰۰۵۱۷۰۹:۳۵:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
بله این نمونه ای از خروار است حالا ایشان چهار ستون بدنش سالمه والحمدالله کاسبی برای خود راه انداخته خیلی ها هستند که اصلا نمی توانند کار کنند ووضعشان بد وبدتر از این برادرمون است مثل خودم اما من یک ماشین مدل 57 دارم که دود می کند وپول ندارم تعمیرش کنم وهرروز با پلیس در گیر هستم از طرفی یک پای مصنوعی اصلا دیگه نمی توانم راه بروم مجبورم از این ماشین استفاده کنم در صورتیکه ماشینهای آخرین سیستم زیر پای آقایان و آقازاده هاست حتی کمکی برای خرید یک وسیله هم نمی کنند
بهی۱۱۰۰۵۲۰۰۹:۳۷:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
باسلام؛ اسنپ فرصت سوزی میکند بخاطر اینکه درخواست مسافر زیاد داشته باشه و کمیسیون خودش رو بدون دردسر بگیره کرایه ها رو پایین نگه می داره و این به سلامتی راننده و ماشین آسیب جدی میزنه. برای راننده جانباز شاغل در ناوگان حمل ونقل آرزوی سلامتی و صبر آرزومندم.
ناشناس۱۱۰۰۶۰۸۱۰:۵۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
..علائن چیه. علائم درسته.
بهی۱۱۰۰۶۷۸۱۲:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۹
متاسفم. واقعا برا کی جونتو گوشتو جوونیتو زندگیتو دادی ..
ناشناس۱۱۰۰۸۵۰۱۴:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مسئولین را چه کسی انتخاب کرده؟! فرزند نماینده هایی که منتخب مردم اند شدند ژن خوب عارف رو کی انتخاب کرد؟! اون نماینده هایی که دستگیر شدند را چه؟ دولت مفت.. که وزیرش و دختر وزیرش بی نیاز از توصیف اند را چه کسی انتخاب کرد؟! چرا زنگنه که گند کرسنت در کارنامه دارد باید وزیر باشد؟! با دو قطبی سازی و جناحی بازی فعلا بر کشور حاکم اند فرقی هم نمی کند کدام جناح. مردم باید هوشیار باشند به «آدم» رای دهند.
ناشناس۱۱۰۰۸۸۷۱۴:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
من کارشناسی برق دارم بیکارم ولی شخصی میشناسم که با دیپلم 14 الان با سهمیه اداره بیمه کار میکنه بعد توقع دارید که این مطلب شما باور کنیم؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۰۱۰۰۳۱۷:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۹
چرا کمک نمیشه! مادی که کمک نمی شود ..کنکور و پزشکی است که بخواهند می توانند ادامه تحصیل دهند چون از دولت پول مستقیم که البته حق مسلم شان است دریافت نمی کنند.
صمصام۱۱۰۱۷۳۲۱۲:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳۰
من کاری به دشمنی دشمنان بیرونی ندارم ولی چیزی که مردم با گوشت و پوست حس میکنن اینه که دشمنان داخلی ده‌ها برابر این مملکت را تهدید می‌کنن و متاسفانه امید هم در مردم خیلی کم رنگ شده و همه اینها علائم هشداری هست که اگه نادیده گرفته بشه سرنوشت خوبی در انتظار این مملکت نخواهد بود عجب ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین