اگر یارانه تان قطع شده بخوانید

گروه اقتصادی الف،   3980628012 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دفتر سخگوی دولت طی اطلاعیه‌ای جزئیاتی از سازوکار تعیین شده برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد را منتشر کرد که نشان می‌دهد قرار بر این بوده در شهریوماه یارانه حدود ۲۰۰ هزار خانوار شناسایی شده در دهک‌های بالای درآمدی واریز نشود.

به گزارش ایسنا، دولت در اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی، از ماه‌های اخیر  تصویب آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را در دستور کار قرار داده و حذف یارانه‌بگیران را آغاز کرده است.

اما در این مدت توضیح واضحی در مورد نحوه حذف یارانه‌بگیران یا ملاک شناسایی آنها وجود نداشت؛ تا اینکه دفتر سخنگوی دولت با انتشار مطلبی جزئیاتی از حذف یارانه بگیران پردرآمد را منتشر کرد.

در این توضیحات آمده است: "همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:

او ًلا: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند.

ثانیاً: در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

ثالثاً: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.

درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد."

دیدگاه کاربران

رضا۱۰۹۹۶۴۹۱۱:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
برای بنده که 4 سال پیش به ناحق یارانه م قطع شده و حاضرم کلیه اطلاعات بانکیم بررسی بشه چه گزینه ای وجود داره؟ لطفا پیگیری بفرمایید.
ناشناس۱۰۹۹۶۷۹۱۱:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
کسانی که پیش این حذف شده‌‌اند چه؟
ناشناس۱۰۹۹۸۶۶۱۳:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
یارانه من 6 سال قبل قطع شد.درحالی که کارمندم با حقوق قانون کار.مستاجرم و یه پراید کل دارایی منه.اعتراض کردیم همون موقع تا الان توی سایت زده ظرف دو ماه به اعتراض شما رسیدگی میشود و هنوزم همینو نوشته.متاسفانه ظلم بزرگی در حق خانواده من شده که هیچ اهمیتی هم برای کسی ندارد
ناشناس۱۰۹۹۹۳۷۱۴:۳۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
وای بر سرتون که با این همه درآمد بازم چشمتون به یارانه هست
ناشناس۱۰۹۹۹۹۶۱۵:۲۱:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
قبلا این رضایتنامه از همه دریافت شده همان روزی که فرم درخواست یارانه ها را دست مردم دادند. هیچ میدانید هزینه این دوباره کاریها چقدر است؟
farhad m۱۱۰۰۱۱۹۱۸:۰۰:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
یارانه از اول هم بشکل صدقه سیستمی نبود!و بعد از گران کردن تقریبا همه چیز و برای جبران بخشی از هزینه های وارده به مردم؛ به افراد پرداخت گردید و بحث پولدار و بی پول درکار نبود!.
ناشناس۱۱۰۰۱۲۱۱۸:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اگر انصراف داده ولی الان نیازمند باشیم چه کنیم؟
ناشناس۱۱۰۰۲۵۷۲۱:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ملاک اینکه رفتی خارج یارانه ات قطع میشه چیست اگه بیمار بودی و وام گرفتی رفتی باید قطع بشه چه استدلال جالبی، دو سال است یارانه ام بدون خبر و علت قطع شد.
ناشناس۱۱۰۰۲۸۲۲۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
یارانه من کارمند که نزدیک به 6 سال پیش قطع شد آنهم با حقوق ناچیز آموزش و پرورش و بدون داشتن خانه و ماشین و .. !!! پیگیری من هم هیچ نتیجه ای نداشت!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین