جریمه افرادی که کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکنند

گروه اقتصادی الف،   3980628008 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده و مشمول جریمه می‌شود.

به گزارش مهر، امید علی پارسا شامگاه چهارشنبه در حاشیه دیدار مراجع تقلید در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تمام مشاغل مشمول این موضوع هستند که باید به سامانه امور مالیاتی کشور متصل شوند.

وی گفت: تمامی کالاها و خدماتی که در کشور به فروش می‌رود باید به این سامانه متصل شوند که این فرآیند با صنف پزشکان شروع شده و امروز ۲۰ درصد آنان به این سامانه متصل شدند که در این صورت مالیات در سال آینده به صورت دقیق‌تر برای آنان محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده که مشمول جریمه می‌شود و ۳۰ درصد از درآمد این افراد به عنوان جرائم غیرقابل بخشش و ۲ درصد به عنوان جریمه عدم اتصال به سامانه امور مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد از پرداخت جریمه نیز ممانعت کنند، حساب‌های بانکی آنان مسدود شده و توقیف اموال و ممنوع الخروج شدن آنان از کشور از اقدامات بعدی خواهد بود.

پارسا عنوان کرد: در دیدارهایی که با مراجع تقلید داشتیم آنان بر پرداخت مالیات اتفاق نظر داشتند تا از این طریق مدیریت کشور بهتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۳ هزار نفر پزشک داریم افزود: از این تعداد ۱۷ هزار نفر در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد از جامعه پزشکان می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: وظیفه ما این است که از صاحبان مشاغل را دعوت کنیم تا در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کنند در غیر صورت سازمان امور مالیاتی خود مبادرت به شناسایی درآمد و دارایی افراد می‌کند و در این صورت پرونده‌ها به گونه‌ای مشخص بررسی می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۹۴۲۵۰۸:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اگر مالیات واقعا صرف امور کشور میشد خیلی هم خوب بود ولی مسئله اینجاست که مالیات صرف بریز و بپاش آقازاده های خارج نشین و داخل مشین میشه
ناشناس۱۰۹۹۵۲۲۰۹:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
راه حل ساده و بدون هزینه برای این موضوع بستن حساب های بانکی خودشان و خانواده و ممنوع الخروج کردن پزشکانی است که کارتخوان را به سامانه مالیاتی وصل نکرده اند
ناشناس۱۰۹۹۵۳۷۰۹:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
چند وقتیه بخاطر مریضی پدرم و همچنین بدنیا اوندن پسرم مهمون اطبا هستم با تعجب میبینم همگیشون کارت خوان ندارند ( درحالیکه میوه فروش دوره گرد کارتخوان داره) دوستی دارم که پزشک داروسازه و داروخونه داره. ازش دلیل اینکه آقایون پزشک کارتخوان ندارند رو پرسیدم. گفت: بخاطر فرار مالیاتی هست. سوال مگه من معلم یا یک کارگر و یا یک کارمند و یک کارآفرین و یا یک کارخونه دار یا مهندسین عضو نظام مهندسی مالیات نمیدیم؟ که اینها میخواند فرار مالیاتی کنند. این آقایون که ماشینهای چندصد میلیونی و باغ و ویلا دارند با پول مردم براشون جاده و خدمات و زیرساخت ایجاد میشه اما حاضر نیستند در ساخت کشور مشارکت کنند و مالیاتشون رو بدند!!!؟؟ داشتم به این فکر میکردم که در تمام دنیا فقط قاچاقچی های مواد مخدر و اسلحه هستند که نقد معامله میکنند و نمیخواهند ردی از پولهاشون باشه. اون وقت قشر پزشک و فرهیخته مملکت ما مثل ... نقد میگیره و غروب که میشه پولها رو میریزه تو کیفش تا یک وقت اداره دارایی ندونه که درآمدش چقدره شرم آوره
ناشناس۱۰۹۹۶۹۷۱۱:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
این آقای پارسا یک چیزی را باید بداند ، در دنیا اعمال جریمه به معدود جمعیتی بسته میشود ، نه 80 درصد جمعیت ، .. باید مطمئن باشد اگر مردم به سیاست ها و برنامه های دولت ایمان داشته باشند اکثریت قریب به اتفاق به قانون تمکین میکنند و تهدید میماند برای زیر یک درصد نه بالای 80 درصد .
سعید۱۰۹۹۸۱۴۱۲:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
همین هفته ۳ تا مطب رفتم هیچکدوم کارت خوان نداشتن
ناشناس۱۰۹۹۸۷۶۱۳:۴۰:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
فرار مالياتی قشر فرهيخته پزشکی!
ناشناس۱۱۰۰۲۸۰۲۲:۳۳:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دلیل مراجعه به مراجع تقلید را متوجه نشدم. مگر شک شرعی در گرفتن مالیات داشتید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین