رئیس کمیته امداد: یتیم بدون حامی در کشور نداریم

گروه اجتماعی الف،   3980627216

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه یتیمی در کشور نداریم که حامی نداشته باشد گفت: برخی از یتیم‌ها در کشور هفت حامی دارند و قم در اجرای طرح اکرام ایتام موفق عمل کرده است.

به گزارش فارس، سیدمرتضی بختیاری عصر امروز در دیدار آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد نهادی است که توسط امام عزیز و پس از ایشان مرحوم عسگراولادی و دیگر بزرگان تاسیس شد اظهار کرد: نهاد انقلابی کمیته امداد براساس نگاهی که امام بزرگوار داشتند که فکر نمی‌کنم هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به محرومین باشد تشکیل شد و آثار بابرکتی در جامعه داشته است.

وی با بیان اینکه در حکم رهبری خطاب به بنده تصریح شده که بجز ماموریت‌های قبلی، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای محرومان با حفظ کرمت و حرمت در صدر برنامه‌ها باشد خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات 40 سال گذشته در گام دوم انقلاب کارهای بزرگی که شروع شده بود را شتاب بخشیدیم و تلاش داریم کارهای جدیدی را نیز کلید بزنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره برنامه‌ریزی در حوزه‌ اقدامات تخصصی و ریشه‌ای در کمیته امداد تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کار عمیق و ریشه‌ای از نظر جغرافیایی داشته و مدل‌های جدید اشتغال را متناسب با مناطق مختلف کشور طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در آینده به دنبال توانمندسازی به گونه‌ای هستیم که تداوم داشته و درآمد باثبات برای مددجویان را محقق کند خاطرنشان کرد: در بخشی از کار مطالعاتی و تحقیقاتی نیز خط فقر خوراکی و ادراکی را احصا کرده‌ایم و به ترتیبی کمیته امداد در حال خدمت‌رسانی به سائلین جامعه است.

بختیاری با اشاره به استفاده از تجربیات گذشتگان برای برنامه‌ریزی اقدامات آینده گفت: مدیران ورزیده، متدین و ولایی در کمیته‌ امداد فعال هستند و اگر بخواهیم یک نهاد انقلابی الگو را به جامعه ارائه کنیم کمیته امداد مصداق بارز آن است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تحقق کمیته امداد هوشمند و الکترونیکی هستیم، به حمایت از حدود 1.5 میلیون خانوار اشاره کرد و افزود: شرایطی در کمیته امداد کلید خورده که دیگر پول نقد به مددجو داده نمی‌شود و بدون مراجعه فیزیکی به صورت الکترونیکی مبالغ حمایتی واریز می‌شود.

بختیاری با اذعان به اینکه در حوزه مدل‌های جدید اشتغال کارهای بزرگی انجام گرفته است خاطرنشان کرد: از افرادی که توان آموزش مددجویان را دارند حمایت می‌کنیم تا اشتغال زایی در شهرها و روستاها داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مددکاری در خانواده کمیته امداد گفت: هر حمایتی انجام دهیم اما مددکاری به درستی انجام نشود در آینده به مشکل بر خواهیم خورد و بازخورد لازم را نخواهیم داشت.

بختیاری با اشاره به فعالیت بیش از 5 هزار مددکار در کمیته امداد تصریح کرد: علاوه بر اینکه این مددکاران باید تخصص داشته باشند باید بر محور آموزه‌های دینی مددکاری را انجام دهند؛ مبنای مددکاری ما باید علوم انسانی مبتنی بر مبانی قرآنی و انسانی باشد.

وی با اشاره به گردهمایی 150 مدیر حوزه علمیه خواهران در مشهد مقدس گفت: هماهنگی شده که در هر حوزه علمیه خواهران یک مرکز نیکوکاری تشکیل شده و خواهران طلبه مددکار خانواده شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به راه‌اندازی واحد ویژه خواهران در کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های علما و مراجع عظام تقلید تکریم مددجویان و حفظ حرمت آنها بوده است که در قم اقدامی قابل توجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمک‌های دولت به کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک کار حاکمیتی گفت: نگاه بر این است که مشارکت مردم را داشته باشیم و در قم با تدبیر درست و عملکرد صحیح جلب اعتماد عمومی نسبت به سال قبل 67 درصد افزایش کمک‌های مردمی را داشته‌ایم که 70 درصد نقدی بوده و نشان می دهد با همه مشکلات اقتصادی مردم در صحنه‌های خیرخواهانه فعال هستند.

بختیاری با تاکید بر اینکه یتیمی در کشور نداریم که حامی نداشته باشد اظهار کرد: برخی از یتیم‌ها در کشور هفت حامی دارند و قم در اجرای طرح اکرام ایتام موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به تلاش برای مرکزیت سازی مساجد در حوزه نیکوکاری خاطرنشان کرد: تلاش داریم به سمتی رویم که مسجد در جایگاه خود قرار گیرد و حساسیت اجتماعی در خصوص جایگاه مسجد ایجاد شود؛ طرح‌های کلیدی کمیته امداد با محوریت مساجد در کشور اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ویژگی دوم فعالیت‌های کمیته امداد را استفاده از ظرفیت معتمدین محلات دانست و افزود: تلاش بر این است که کمک مردم از طریق مساجد در اختیار نیازمندان قرار گیرد که این اقدامات در راستای تقویت جایگاه مساجد است.

وی با بیان اینکه امسال 30 درصد کارهای مددکاری در مراکز نیکوکاری انجام می‌شود گفت: این کار برون‌سپاری شده تا بتوانیم بازخورد بهتری بگیریم و به عنوان مثال در استان‌های موفقی چون قم عملکرد قابل توجهی داشته‌ایم؛ در خراسان رضوی 300 مرکز نیکوکاری سهمیه مشخص شده بود که تاکنون 200 مرکز تشکیل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین