معاون دادگستری دادگاه عالی قضایی آمریکا متهم به تجاوز جنسی شد

گروه جهان الف،   3980627199

برت کاوانا متهم به این است که وقتی دانشجو بوده، دانشجوهای دختر را به طرق مختلف مورد آزار جنسی قرار می‌داده است. "نیو یورک تایمز" هفته گذشته با نشر داستانی از کتاب "تحصیلات کاوانا" به رفتارهای وی دوران تحصیلش در دانشگاه "ییل" پرداخت.

به گزارش تسنیم، "برت کاوانا" قاضی دادگاه عالی فدرال که سال گذشته وارد دادگاه عالی قضایی امریکا شده بود، دوباره متهم به تجاوز جنسی شد. او که سال گذشته، از سوی ترامپ برای ورود به دادگاه عالی تعیین شده بود، متهم به چند فقره آزار جنسی بود. اما صرفنظر از این اتهامات، حکم انتصاب وی از سوی دادگاه تایید شد. حکم کاوانا برای حضور در دادگاه عالی قضایی به عنوان معاون دادگستری، مادام‌العمر است.

سال گذشته جلسات تایید صلاحیت قاضی کاوانا در کمیته قضایی برگزار شد. تنها یکی از شاکیان این پرونده، خانم دکتر "بلیزی فرد" اجازه حضور در کمیته قضایی سنا برای رسیدگی به این پرونده را پیدا کرد. به نقل از سایت "کات" خانم فرد، 51 ساله در خصوص شهادت خود در دادگاه علیه کاندیدای دادگاه عالی گفته بود که علاقه‌ای به این کار ندارد اما باور دارد که باید به وظیفه شهروندی خود عمل کند. اگر همچین فردی در دادگاه عالی قضایی حضور یابد، معلوم نیست که چه بر سر جامعه زنان خواهد آمد.

پس از گذشت یک سال از انتصاب کاوانا به عنوان معاون دادگستری دادگاه عالی قضایی، اتهامات جدیدی از سوی افراد مختلف متوجه کاوانا شده است. اتهام کاوانا مربوط به آزار جنسی هم‌کلاسی‌هایش در دوران دانشجویی می‌شود. تمام اظهارات نقل شده علیه وی، شامل مصرف زیاد مشروبات الکلی حین تعرض جنسی است. اف بی آی بعد از مصاحبه با یکی از شاکیان این پرونده خانم "رامیرز"، حاضر نشد با 25 فرد دیگر که رامیرز به عنوان افراد مطلع ذکر کرده بود، مصاحبه کند.

برت کاوانا متهم به این است که وقتی دانشجو بوده، دانشجوهای دختر را به طرق مختلف مورد آزار جنسی قرار می‌داده است. "نیو یورک تایمز" هفته گذشته با نشر داستانی از کتاب "تحصیلات کاوانا" به رفتارهای وی دوران تحصیلش در دانشگاه "ییل" پرداخت.

قاضی کاوانا در خصوص تجاوز به خانم رامیرز در جلسه تایید سنا دروغ گفته بود. کاوانا گفته بود که اگر در یک مهمانی به کسی تعرض می‌کرده، همه در دانشگاه از آن باخبر می‌شدند.

"تایمز" نیز درباره این موضوع نوشته است: بسیاری از هم‌کلاسی‌های او از این اتفاق باخبر شده بودند. اما ظاهرا اف بی آی بصورت جدّی پیگیر ماجرا نیست.

بنابر اعلام سایت "گاردین" تعدادی از سناتورهای ارشد دموکرات از جمله "الیزابت وارن" و "کامالا هاریس" خواستار استیضاح قاضی کاوانا شدند. قاضی کاوانا صلاحیت ریاست در هیچ دادگاهی را ندارد، چه رسد به دادگاه عالی قضایی. اما اگر بخواهیم واقع گرایانه به موضوع بنگریم، هیچ اتفاقی قرار نیست رخ دهد. این اتهامات منجر به استیضاح یا استعفای قاضی نخواهد شد.

خانم هاریس در مصاحبه با "ان بی سی" جلسه بررسی به اتهامات کاوانا را یک جلسه "ساختگی" دانست و از کنگره خواست تا به شکل جدی‌تری پیگیر اینچنین موضوع مهمی باشد.

شواهد نشان می‌دهد عزم جدی برای تحقیق و بررسی ابعاد مختلف این پرونده از سوی اف بی آی وجود ندارد. سوال اینجاست که آیا تحقیقات اف بی آی ساختگی است یا اینکه دولت ترامپ فعالیت اف بی آی در این زمینه را محدود کرده است؟!

با اینکه در سالهای گذشته پرونده‌های بسیار زیادی در خصوص تجاوزات جنسی سران غربی باز شده است، اما تاکنون مشاهده نشده که پرونده‌ای به نتیجه برسد. با توجه به وضعیت فعلی و مناسبات اجتماعی، مطمئنا این آخرین پرونده در خصوص تجاوزات سران کشور امریکا نخواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین