چرا گوشی‌های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم

گزارش بازرگانی،   3980627148

شرکت‌های بزرگ برای نظم‌دادن و ایجاد زیربرندها و نشان‌های تجاری معمولاً اقدام به عرضه محصولات خود در چند سری و با نام‌های گروهی متفاوت می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم گوشی‌های سری Mate هوآوی چه ویژگی‌هایی دارند و چرا این شرکت همواره اولین‌ها را با این سری جذاب معرفی می‌کند.

چرا گوشی‌های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم

برای شرکت‌های بزرگ مهم است که کاربران، محصولات آنها را با اسمشان بشناسند و وقتی یک محصول جدید در حال معرفی است و یا تازه به بازار آمده با شنیدن نام آن بتوان حدس زد که می‌تواند چه ویژگی‌هایی را به کاربران ارائه دهد.

هوآوی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیاست و دسته‌بندی‌های مختلفی برای گوشی‌های خود دارد. به عبارت ساده هوآوی نیز به این دلیل محصولات خود را در چند سری عرضه می‌کند که وقتی نام یک محصول جدید را شنیدیم بدانیم که باید منتظر وقوع چه اتفاقاتی باشیم.

در این میان سری Mate را باید سری ویژه هوآوی برای عرضه نوآوری‌ها دانست. به عبارت ساده وقتی هوآوی قصد دارد یک فناوری جدید را در محصولات خود جای دهد یکی از راهکارهای این شرکت این است که این قابلیت را ابتدا در سری Mate و هنگام معرفی آن پیش روی کاربران خود قرار دهد و سپس با بررسی بازخوردهای کاربران، نمونه تکمیل شده و کاربردی‌تر آن را در سری P عرضه کند.

البته ممکن است در این راه استثناهایی نیز وجود داشته باشند ولی نکته مهم این است که هوآوی تلاش می‌کند با سری Mate محصولی جدید را از پس پرده به پیش آورد که قبلاً انتظار این قابلیت‌های جدید را از آن نداشتیم.

اگرچه هوآوی اولین گوشی خود از سری Mate را در سال 2013 و با نام Huawei Ascend Mate معرفی کرده ولی با گذشت حدود شش سال، شاهد رونمایی از ده گروه متفاوت از مدل‌های مختلف این گوشی بوده‌ایم که در همه آنها تلاش شده تا نسبت به دو گروه دیگر برتری ایجاد شود؛ گروه اول محصولات خود شرکت در سری Mate سال گذشته هستند و گروه دوم پرچمداران دیگر شرکت‌ها.

سری Mate خود ویژه پرچمداران است و هوآوی از همان ابتدای معرفی این سری تلاش کرده تا از تجهیزات و قطعاتی در آنها استفاده کند که کاملاً توسط خود شرکت توسعه داده شده‌اند و شاید بتوان اینطور نتیجه گرفت که اولین گام‌ها در بومی‌سازی کامل گوشی‌های هوشمند ساخت هوآوی در این سری برداشته شدند.

در ادامه به بررسی چند نمونه از نوآوری‌هایی خواهیم پرداخت که برای اولین بار با سری Mate در اختیار کاربران قرار گرفت.

فیلمبرداری صحنه آهسته با Huawei Mate 8

تا پیش از عرضه این گوشی محصولات هوآوی هیچ‌گاه به قابلیت فیلمبرداری با نرخ فریم بالا نبودند. فیلمبرداری با نرخ فریم بالا در واقع به دستگاه کمک خواهد کرد که با توجه به در دست داشتن فریم‌های بیشتری از یک سکانس در یک بازه زمانی مشخص، بتواند نرخ گذر هر فریم را تغییر دهد. عبارت ساده برای این قابلیت، ویدئوی صحنه آهسته است. هوآوی با توجه به پردازنده قدرتمند Kirin 950 برای اولین بار توانست نرخ  120 بر ثانیه را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد و در ادامه در دیگر گوشی‌های خود آن را مورد استفاده قرار داده و توسعه دهد.

فیلمبرداری 4K در Huawei Mate 9

تا پیش از عرضه گوشی هوآوی Mate 9 هیچ گوشی از شرکت هوآوی توانایی فیلمبرداری با رزولوشن بالاتر 1080p را نداشت. در واقع توانایی بالای چیپست پردازشی Kirin 960 به این گوشی کمک کرد تا بتواند محتویات تصویری را با سرعت بالاتری مورد پردازش قرار دهد و این شروعی بر ارائه فیلمبرداری 4K در گوشی‌های هوآوی بود که در سال 2016 اتفاق افتاد.

دوربین دوگانه و زوم بدون افت کیفیت با Huawei Mate 9

این گوشی را می‌توان از اولین محصولاتی دانست که در آنها از دو سنسور برای تشکیل ماژول دوربین پشت دستگاه استفاده شده بود. البته هوآوی برای اولین بار در این گوشی ساختاری را ایجاد کرد که عملکرد زوم (بزرگنمایی) منجر به کاهش کیفیت نشود و آن را از طریق تکنیک نرم‌افزاری به نام Hybrid Zoom در دستگاه خود ایجاد کرد. همچنین سنسور 20 مگاپیکسلی دوم این دوربین برای اولین بار در یک گوشی هوآوی از نوع سنسور سیاه و سفید بود که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های سیاه و سفیدی بسیار باکیفیت و در حد دوربین‌های حرفه‌ای بگیرند.

آغاز همکاری با برندهای معروف مانند Leica و Porsche Design

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین