آیت‌الله مکارم شیرازی: وکلا باید ساماندهی شوند

گروه اجتماعی الف،   3980627141

یک مرجع تقلید از اینکه برخی وکلا با ترفندها و شگردهای خاص باعث می‌شوند روند رسیدگی به پرونده ها طولانی شود، انتقاد کرد و خواستار ساماندهی وکلا شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: وکلا باید ساماندهی شوند

به گزارش الف به نقل از دفتر روابط عمومی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس‌کل دادگستری استان قم و معاونان وی، با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه دینی، علمی و فرهنگی قم، اظهار داشت: قم شهر اسلام، حرم اهل‌بیت(ع)، پایگاه بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام و مرکز فقاهت و مرجعیت است.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها به قم وجهه جهانی بخشیده است، تصریح کرد: قم از جهات مختلف زیر ذره‌بین نگاه‌ها از داخل و خارج از کشور است، بنابراین از جنبه‌های گوناگون باید مراقبت کرد.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: شهر قم به دلیل مهاجرپذیر بودن از تنوع قومیتی و جمعیتی برخوردار است؛ باید ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری مناسب از این تنوع مراقبت کرد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی در ادامه برخورد قاطع با اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی از مسئولان قضایی قم را مطالبه مردم و شهروندان عنوان کرد و گفت: هرچند تعداد این‌ها کم است، اما باید با آن‌ها برخورد کرد؛ ضمن اینکه باید مراقب بود تا به کسی ظلمی نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مهمی خطاب به رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم ارائه کرد و گفت: شما در کنار اقیانوس بیکرانی همچون حوزه‌های علمیه قرار دارید، از این ظرفیت برای حل مشکلات حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید.

وی همچنین به برخی مشکلات قضایی که از قدیم وجود داشته و اکنون در حال رفع شدن است، اشاره و تصریح کرد: در برخی از پرونده‌ها اولیای دم نه قصاص می‌کردند و نه گذشت؛ به همین دلیل فرد سال‌ها در زندان می‌ماند؛ ما گفتیم باید برنامه‌ای باشد که یا قاتل را قصاص کنند و یا اینکه با قرار وثیقه و کفالت آزاد شود. این‌ها را باید مراقبت کرد تا خدایی ناکرده کسی بی‌دلیل به زندان نرود.

مرجع تقلید شیعیان همچنین به موضوع اطاله دادرسی در برخی پرونده‌ها اشاره و از اینکه برخی وکلا با ترفندها و شگردهای خاص باعث می‌شوند روند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی شود، انتقاد کرد.

وی خواستار ساماندهی وکلا شد و گفت: هرچند وکلا تحت نظارت مستقیم دستگاه قضا نیستند، اما مردم کار آن‌ها را به‌پای قوه قضاییه می‌گذارند، بنابراین باید در این خصوص تدابیری اندیشید و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان قضایی کشور و مدیران دادگستری قم، تصریح کرد: کار شما بسیار سنگین و حساس است، امیدواریم بتوانید منشأ آثار و برکات باشید و تحولی در این زمینه ایجاد کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین