جودوی ایران تعلیق شد؟

گروه ورزشی الف،   3980627127 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

فدراسیون جودوی ایران تعلیق شد؛ این خبر هرچند هنوز رسمی اعلام نشده است اما افراد نزدیک به کمیته ملی المپیک آن را تأیید می‌کنند.

جودوی ایران تعلیق شد؟

روزنامه همشهری در ادامه نوشت: خبر از یک توییت شروع شد؛ توییت امیر صدیقی، دبیر کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک. او دوشنبه شب نوشت: «شنیده‌ها رسمی و مطمئن نیست ولی گویا فدراسیون جهانی جودو نامه تعلیق جودوی ایران را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال کرده است.» 

دیروز نه وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک واکنشی به توییت صدیقی نشان ندادند با این حال بعضی از مسئولان در گفت‌وگوهای غیررسمی تأیید کردند که این تعلیق قطعی شده است و یکی دو روز دیگر خبر رسمی اعلام می‌شود. پیگیری‌های همشهری هم به تأیید تعلیق رسید.

یک منبع آگاه که به مدیران ارشد کمیته المپیک نزدیک است و نمی‌خواهد نامی از او برده شود، می‌گوید: «خبر درست است. با وجود تلاش‌هایی که مدیران ورزش ایران کردند اما نتوانستند نظر فدراسیون جهانی را تغییر دهند.»

تعلیق از سال‌ها قبل فدراسیون جودوی ایران را تهدید می‌کرد؛ از همان المپیک 2004آتن که آرش میراسماعیلی مدعی اول طلا، در مبارزه اول کنار کشید، در آن مبارزه حریف آرش یک اسرائیلی بود. سایه این تهدید در این یکی دو سال و به‌خصوص چند‌ماه اخیر پررنگ‌تر شد اما اتفاق اصلی هفته‌های پیش در مسابقات قهرمانی جهان 2019ژاپن افتاد، جایی که سعید ملایی، مطرح‌ترین جودوکار حال حاضر ایران در مرحله نیمه‌نهایی به جودوکار بلژیکی باخت و به فینال نرسید. اگر سعید به پیروزی می‌رسید در فینال باید با جودوکاری از رژیم صهیونیستی روبه‌رو می‌شد. بعد از این شکست، ملایی از بازگشت به ایران امتناع کرد و در گفت‌وگوهایی با رسانه‌های مختلف مدعی شد که شکستش برابر حریف بلژیکی دستوری بوده است.

فدراسیون جهانی برای اثبات اینکه ملایی تحت فشار مسئولان ورزش ایران به جودوکار بلژیکی باخته است تا با نماینده صهیونیست‌ها روبه‌رو نشود، تلاش گسترده‌ای کرد. ماریوس ویزر، رئیس این فدراسیون در گفت‌وگوهای متعدد در خبرگزاری‌های بین‌المللی مدعی شد که ملایی و خانواده‌اش برای این شکست، از طرف وزارت ورزش و وزارت اطلاعات ایران تحت فشار بوده‌اند. فدراسیون جهانی بعد از این اتفاق حتی نام حساب توییتری فدراسیون را به «من از ملایی حمایت می‌کنم» تغییر داد. در این شرایط قابل پیش‌بینی بود که هدف اصلی تعلیق جودوی ایران است.

مسئولان ورزش ایران هم در این مدت مکاتباتی با کمیته بین‌المللی المپیک داشتند و حتی به‌طور رسمی از ملایی خواستند به کشور برگردد، وعده آنها این بود که مثل قهرمان از او استقبال می‌کنند. اما به‌نظر می‌رسد نه این وعده‌ها کارساز بوده و نه نامه‌نگاری‌ها.

دیروز هم یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران، گزارشی به نقل از فدراسیون جهانی جودو منتشر کرد که در آن مدعی شده بود،  قبل از نیمه نهایی، صالحی امیری رئیس کمیته المپیک ایران با مجید زارعیان مربی ایران تماس ویدئویی گرفت و او هم صدا را روی بلندگو گذاشت. فدراسیون جهانی، تصویری از مربی ایران را که مشغول مکالمه است، ضمیمه گزارش خود کرده است.

در پایان این گزارش ویزر تأکید کرده است، فدراسیون جهانی جودو مشکل مبارزه نکردن ورزشکاران ایرانی با اسرائیل را حل خواهد کرد. او گفته امیدوار است که فدراسیون‌های جهانی دیگر رشته‌ها هم پیگیر این موضوع شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۸۶۶۸۱۵:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ان شالله مصدوم می شوی و المپیک را از دست بدهی
ناشناس۱۰۹۸۸۶۴۱۷:۲۱:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ورزشی که سیاسی ...باشد عاقبتش همینه. بعدی کشتی و فوتبال باشد.
سید۱۰۹۸۹۵۴۱۹:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اینهمه کار شده بعد یه الف بچه میخواهد همه را خراب کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین