وزیر راه: دست‌های ضدانقلاب در بازار مسکن قیمت‌ها را افزایش داد!

گروه اقتصادی الف،   3980627026 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از خرداد حجم رشد قیمتی مسکن متوقف شده و در برخی از مناطق هم شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم، گفت: متأسفانه در بازه‌ای از زمان سوداگران و دلالان وارد بازار مسکن شده و قیمت‌ها را افزایش می‌دادند و به طور قطع در این رابطه حضور ضد انقلاب‌ها هم بی‌تاثیر نبوده است. بسیاری از این افراد با حضور در شبکه‌های خارجی و مانور دادن بر روی افزایش قیمت مسکن باعث بهم ریختگی بازار مسکن شده بودند.

وزیر راه: دست‌های ضدانقلاب در بازار مسکن قیمت‌ها را افزایش داد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امسال بازار مسکن در مقایسه با سال‌های گذشته از تب و تاب بیشتری برخوردار بود؛ به طوری که بسیاری از متقاضیان که امسال قصد داشتند از طریق تسهیلات سرپناهی برای خود خریداری کنند هم زمان با گران شدن صد درصدی قیمت مسکن از خرید منصرف شدند.

بسیاری از گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان معاملات مسکن در ۶ ماهه ابتدایی سال بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته این در حالی است که ما شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت‌ها از اسفند  سال گذشته هستیم.

بسیاری از خریداران مسکن در این بازار معتقدند اگر ما سال گذشته می‌توانستیم یک واحد کوچک ۵۰ متری خریداری کنیم، اما امسال با این افزایش قیمت‌ها حتی قادر به اجاره یک واحد ۵۰ متری هم نیستیم.

بسیاری از مستأجران هم امسال با دیدن قیمت‌های نجومی در این بازار به سمت حاشیه شهر‌ها مهاجرت کردند به طوری که آمار‌ها نشان می‌دهد امسال وضعیت بازار اجاره در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار پررونق‌تر بوده و قیمت‌های بازار اجاره در این مناطق شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی به دلیل افزایش متقاضی بوده است.

بسیاری از خریداران مسکن در این بازار همواره اعلام می‌کنند که قیمت‌ها در سه ماهه تابستان امسال به شکل چشمگیری رشد داشت به طوری که اگر در سال گذشته میانگین یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه مرکز تهران متری ۶ میلیون تومان بود، اما هم‌اکنون این منطقه قیمت‌هایش به ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته و همین موضوع باعث شده که ما دست از خرید برداریم و به سمت اجاره نشینی برویم.

بر اساس این گزارش بازار مسکن در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار داغ‌تر بود، به طوری که در ابتدای سال قیمت‌ها به صورت روزانه افزایش می‌یافت و همین موضوع باعث ورود بسیاری از دلالان و سوداگران به بازار مسکن شد، در همین رابطه یکی از مشاوران املاک در منطقه جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: بازار مسکن پس از اتمام ماه رمضان به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر می‌کرد و همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از خریداران مسکن شده بود.

او با بیان اینکه بسیاری از خریدارن با شنیدن قیمت‌ها به مناطق پایین‌تر و یا حاشیه تهران مهاجرت کرده‌اند، گفت: متأسفانه گران شدن قیمت مسکن باعث راکد شدن بازار ما شده، اما هم‌اکنون به دلیل کاهش نرخ ارز و به ثبات رسیدن آن و همچنین شنیدن اخبار امیدوارکننده از بازار مسکن قیمت‌ها کمی رنگ آرامش و ثبات به خود دیده است.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک درباره بازار اجاره در سه ماهه تابستان امسال هم گفت: متأسفانه بازار اجاره تابع بازار خرید و فروش مسکن است و به دلیل آنکه امسال قیمت‌های خرید و فروش رشد ۱۱۰ درصدی داشته قیمت‌های اجاره هم به بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد رسید.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین تقاضا‌ها برای واحد‌های کوچک متراژ ۵۰ تا ۶۰ متری است، گفت: به دلیل آنکه بازار واحد‌های مسکونی کوچک متراژ داغ است بسیاری از سازندگان و فروشندگان طمع خود را بیشتر کرده و همین موضوع باعث گران‌تر شدن این واحد‌ها در مقایسه با واحد‌های بزرگ متراژ شده است.

این مشاور املاک اظهار کرد: به دلیل کاهش تقاضای بازار مسکن واحد‌های بزرگ متراژ قیمت‌های این واحد‌ها کاهش ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی داشته و به نظر می‌رسد که بازار خانه‌های میلیاردی در تهران بسیار راکد شده است.

بر اساس این گزارش یک اشتباه محاسباتی در زمان رونق ساخت وساز بازار آپارتمان‌های بزرگ متراژ، لوکس و نیمه لوکس را دچار رکود کرد به طوری که حجم سنگین سرمایه‌گذاری بر این نوع واحد‌ها که در بین سال‌های ۸۸ تا ۹۱ صورت گرفته به کسادی ۵ ساله بازار فروش واحد‌های لوکس در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ منجر شد با این حال این نوع واحد‌ها از رونق نصف و نیمه واحد‌های میان متراژ و ارزان قیمت در سال گذشته بی‌نصیب بودند به طوری که واحد‌های کمتر از ۱.۲ میلیارد تومان سهم ۶۵ درصدی از معاملات مسکن شهر تهران در ماه گذشته را داشتند.

همچنین در ماه گذشته بیشترین قرارداد‌های خرید و فروش در واحد‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان منعقد شد که سهم ۱۵ درصد از معاملات را به خود اختصاص دادند، همچنین رتبه دوم خرید و فروش را آپارتمان‌های ۴۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومانی با ۱۲.۳ درصد را کسب کردند.

بر اساس این گزارش همچنین در تابستان امسال اجرای طرح ملی تولید مسکن که توسط رئیس جمهور در تهران کلنگ‌زنی شد و همچنین صحبت کوبنده وزیر راه وشهرسازی مبنی بر اینکه متقاضیان خرید فعلا دست نگه دارند باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در یک ماه گذشته شد، به طوری که آمار‌ها از سوی اتحادیه املاک استان تهران نشان داد که در مناطق ۲۲ گانه تهران شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن به ویژه در بخش خرید و فروش بودیم.

بر اساس این گزارش در سه ماهه تابستان امسال این بازار فراز و نشیب بسیار زیادی داشت به طوری که در ماه‌های ابتدایی این فصل قیمت‌ها به شکل چشمگیری افزایش یافت، اما بعد از تبلیغات گسترده دولت در حوزه مسکن و همچنین اعلام دست نگه داشتن متقاضیان برای خرید و فروش از سوی وزارت راه وشهرسازی باعث به آرامش رسیدن این بازار شد.

دست‌های ضد انقلاب در بازار مسکن قیمت‌ها را افزایش داده بود

در همین رابطه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه از خرداد ماه حجم رشد قیمتی مسکن متوقف شده و در برخی از مناطق هم شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم، گفت: متأسفانه در بازه‌ای از زمان سوداگران و دلالان وارد بازار مسکن شده و قیمت‌ها را افزایش می‌دادند و به طور قطع در این رابطه حضور ضد انقلاب‌ها هم بی‌تاثیر نبوده است.

او افزود: بسیاری از این افراد با حضور در شبکه‌های خارجی و مانور دادن بر روی افزایش قیمت مسکن باعث بهم ریختگی بازار مسکن شده بودند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این افراد قصد داشتند با گران جلوه دادن بازار مسکن مردم را تحریک کنند، اما ما سعی کرده‌ایم با رونق تولید مسکن و همچنین کوتاه کردن دست دلالان و سوداگران آرامش را به این بازار برگردانیم.

اسلامی تاکید کرد: مهم‌ترین هدف ما برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و عرضه مسکن است که با افتتاح طرح ملی اقدام مسکن با حضور رئیس جمهور در شهر‌های جدید و تهران بتوانیم این بازار را به رونق برسانیم.

او بیان کرد: سعی داریم بسیاری از متقاضیانی که در اندیشه خرید مسکن هستند از طریق ثبت‌نام در طرح ملی مسکن بتوانند به آرزوی خانه‌دار شدن خود برسند.

کاهش ۷۴ درصدی معاملات مسکن در چند ماه گذشته

همچنین ایرج رهبر  دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران، با بیان اینکه در سه ماهه تابستان شاهد کاهش معاملات مسکن تا مرز ۷۴ درصد بوده‌ایم، گفت: به دلیل آنکه قیمت مسکن از سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی داشته است، اما هم زمان با کاهش معاملات مسکن قیمت‌ها هم در این بازار به مرز ثبات و کاهشی رسیده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران  درباره علت کاهش معاملات مسکن، گفت: قیمت مسکن به صورت غیر متعارف افزایش یافت و همین موضوع باعث کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم شد و به گونه‌ای که مردم نتوانستند متناسب با این رشد قیمتی قدرت خرید خود را افزایش دهند.

او افزود: با اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نخریدن مسکن از سوی مردم تعداد معاملات مسکن کاهش یافت و متقاضیانی که قصد خرید مسکن را داشتند با این صحبت‌ها دست از خرید برداشتند.

رهبر تصریح کرد: تولید برنامه‌های جدید مسکن از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی و اطلاع‌رسانی گسترده آن‌ها باعث شد که دلالان و سوداگران به مرور از این بازار خارج شوند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره بازار اجاره مسکن در سه ماهه تابستان هم گفت: زمانی که رکود در معاملات مسکن وجود داشته باشد، بازار اجاره خود به خود تقویت می‌شود و همین موضوع باعث شد که بسیاری از  خریداران مسکن به سمت بازار اجاره هدایت شوند.

او با بیان اینکه تولید مسکن استیجاری و ملکی باعث می‌شود که نیاز جامعه مستأجران را برطرف کند، گفت: زمانی که با کمبود عرضه تولید مسکن روبرو شویم خود به خود بازار اجاره تقویت می‌شود به همین دلیل آمار‌ها در سه ماهه تابستان نشان داد که قیمت‌ها در طول این مدت نسبت به سال‌های گذشته روند جهشی و رو به رشدی داشته است.

رهبر با بیان اینکه در نیمه دوم سال بازار اجاره نسبت به نیمه اول سال کم رونق‌تر خواهد بود، گفت: در یک ماه گذشته هم زمان با نزدیک شدن به فصل مدارس میزان جابجایی‌ها بسیار افزایش می‌یابد و همین موضوع باعث رشد قیمت اجاره می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران توضیح داد: نمی‌توانیم اعلام کنیم که در نیمه دوم سال قیمت‌های مسکن کاهش می‌یابد، اما به نظر می‌رسد که فشردگی تقاضا در چند ماه گذشته باعث افزایش ریسک قیمتی در بازار مسکن می‌شود بنابراین باید خریداران مسکن در این بازار با اختیار و برنامه‌ریزی بهتری وارد شود.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در واحد‌های کوچک متراژ

حسام عقبایی نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه تابستان امسال شاهد رکود تورمی عمیق و سنگینی در بازار مسکن بودیم گفت: در سه دهه اخیر بازار مسکن چنین رکود تورمی عمیقی را تجربه نکرده بود به طوری که قیمت مسکن از مرز صددرصدی عبور و تا ۱۲۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه رکود در این بازار به مرز ۸۰ درصدی رسیده بود گفت: میزان معاملات در ۶ ماه ابتدایی سال به کاهش ۷۸ درصدی رسید.

عقبایی با بیان اینکه معاملات مسکن به دلیل افزایش نامتعارف قیمت‌ها کاهش یافته بود گفت: از تیر ماه به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش تقاضای بازار مصرفی و کاهش قدرت خرید مردم قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفت گفت: آمار‌ها نشان داد که میزان سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار کاهش یافت و از سوی دیگر هم زمان با کاهش قیمت سکه و ارز در این بازار قیمت‌ها در بخش مسکن هم روند نزولی گرفت.

نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: کاهش معاملات مسکن در این زمینه باعث شد که قیمت‌ها در واحد‌های بزرگ متراژ و همچنین کوچک متراژ زیر ۱۵۰ متر تا مرز ۳۰ درصدی کاهش یابد.

وی اظهار کرد: در بخش اجاره هم به دلیل نگرانی مستأجران این بازار زودتر از موعد مقرر معاملاتش آغاز شد به طوری که بسیاری از متقاضیان این بازار ۲ تا ۳ ماه زودتر به دنبال واحد مسکونی مورد نظر خود بودند.

عقبایی اظهار کرد: بازار اجاره هم در این ایام شاهد افزایش قیمت بوده البته در برخی از ایام میزان رشد قیمت اجاره در مقایسه با سایر ماه‌ها کمتر بوده است.

نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال بازار مسکن روند نزولی به خود بگیرد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این بازار در نیمه دوم سال وارد رکود عمیق‌تری شود.

گفتنی است بازار مسکن در تابستان امسال قابل مقایسه با بازار‌های سال‌های گذشته نبوده است و تجربه‌ای که بسیاری از خریداران و مستأجران از گرانی‌های این بازار به دست آورده‌اند می‌تواند به آرزوی خانه‌دار شدن آن‌ها را در سال گذشته برآورده کند.

از سوی دیگر دولت با اجرای طرح ملی مسکن مدت انتظار مردم را برای خانه‌دار شدن به ۱۰ تا ۱۵ سال رسانده است و این خود می‌تواند نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار پرنوسان مسکن داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۷۹۲۸۰۸:۳۹:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
دلار چهار برابر کردید بعد انتظار دارید مسکن وابسته نگاه شما کنه ؟
Amin۱۰۹۸۲۷۵۱۱:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جناب وزیر بیا نشان بدم یه تعداد کم سواد سرخود چها کردند ضد اینو اون کجا بود قیمت اصلی ملک..همان که تاشب عید بود درست است قیمت بعد از عید ناصحیح است مثال: تا شب عید ملکدر منطقه گلشهر کرج...شده بود متری ۶ ...فول... اما مابین خودشان متری ۴.۷۰۰ تا ۵.۲۰۰ میفروختن بعد عید ان ملک را به ۸.۵ میلیون رساندن..چرا چون خریده بودن تا بفروشن سود کنن...باهماهنگی هم قیمت بردن بالا اکنون آن ملکها افت قیمت کند...تازه به سر منزل شب عید برسد از حبابش کم شده نه از مبلغ استانداردش اینجانب هیچ وقت نامدیریتی امثال شما ها را نمیبخشم که چنین افسار گسیخته زندگیمان را به اتش کشیدید حقوق ۲.۵۰۰ من شده ۳ میلیون ملک متری ۲.۷۰۰ شده ۸.۵ میلیون
ناشناس۱۰۹۸۳۹۵۱۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ترامپ و ضدانقلاب مقصرن!! احمدی‌نژاد هم مقصره!! این‌دولت و این‌مجلس به همراه‌دخترها و پسرها و داداش‌هاشون بیگناهن!!!!
نادر۱۰۹۸۴۸۷۱۳:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اقای ۴ برابر حقوق ما چقدر رفته بالا؟؟؟ برای ۱۲ تا ۱۸ ماه ساخت...چقدر سود سیرتون میکنه؟؟؟ از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد؟ بعد به سود بانکی میگید نزول ؟؟؟؟ باسالی ۲۰ درصد؟؟؟؟
farhad m۱۰۹۸۹۶۰۱۹:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
تا حالا حداقل یه انباری ته خونت ساختی تا بفهمی ساخت وساز یعنی چی!؟ با همون یکی دوتا پروژ اول؛ پیر میشی!
ناشناس۱۰۹۸۶۳۸۱۴:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خوب حالا كه ميدانيد ، دستها را قطع كنيد دست ضدانقلاب دست سوداگران دست دلالان دست طماعان دست حريصان دست زمين خواران دست رانت خواران دست تراكم خواران دست احتكارگران مسكن و همه چيز دست دزدان بيت المال خوار دست تحريم خواران دست وام خواران بانكي دست كوه و جنگل و ساحل رود و دريا خواران دست ارز دولتي و سهميه خواران دست قاچاقچيان ارز و كالا دست آقازادگان كانادا نشين دست پورسانت خواران دست خصوصي سازي خواران دست مافياي پزشكي و دارو و بيمارستانها دست مافياهاي تجارت و صنعت و واردات و صادرات را قطع كنيد ،
ناشناس۱۰۹۷۹۳۴۰۸:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
دستهاي ضد انقلاب در گراني مسكن سياستهاي بد و انبود سرمايه گذاري مناسب در ديگر عرصه ها و تمايل افراد واسه افزايش سرمايه و سرمايه گذاري مطمئن
ناشناس۱۰۹۷۹۳۷۰۸:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
بخندم یا گریه کنم نا کارامدی خود را و یک چهارم شدن ارزش ریال اصلا کار ضد انقلاب بود ان وقت شما میخوای درست بشه با این وزیر
ناشناس۱۰۹۸۳۷۷۱۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خدا ضد انقلاب آمریکا صهیونیست ها و عربستانو از مسئولین نگیره اگه اینها نبودن تقصیرهارو گردن کی مینداختن
ناشناس۱۰۹۷۹۴۰۰۸:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
دست ضد انقلاب این کار را نکرده بلکه تصمیم یک وزیر بی تدبیر برای متوقف کردن صنعت ساختمان به مدت شش سال این بلا را بر سر مملکت ببار آورد. انشاءالله آه مستاجرین مظلوم دامن او را در همین دنیا خواهد گرفت.
سعید۱۰۹۸۵۶۲۱۴:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
مشکل را یه ضد انقلاب نسبت دادن فرار از مسیولیت دولته بگدارید دلایلشو من براتون بگم 1-عدم وجود یک برنامه جامع برای حل مشکل مسکن (مهمترین دلیل ) 2-پولهای باد اورده که میره سمت ملک و مسکن 3_ احتکار مسکن (مسکن خالی ) 4_احتکارز مین (اشخاص حقیقی و حقوقی و دولت و ....) 5_ ورود برخی بانکها و موسسات پولدار به خرید و فروش مسکن (برای سود باد آورده ) 6_نبودن مالیات بر خرید و فروش سودجویانه (نکهداری کمتر از 4و 5 سال) عدم وجود مالیات بالا با کارشناسی که دلالی را توجیه ناپدیر کند 7_عدم ساخت مسکن متناسب با ذایقه مردم (برای تمام اقشار ) ..با کیفیتی که اقلا 50 سال جواب بده (استاندارد) 8_ عدم ازاد سازی زمینهای دولتی داخل شهرها و حومه شهر ( مرغوب )برای ساختن مجتمهای بزرگ و استاندارد 9_عدم وجود طرح جامع درست برای _بافتهای فرسوده _که نوسازی ان باید مشابه برخی کشورها انجا رابه بهترین نقاط تبدیل کنه (شاید هنوزهم دیر نشده ) 10_وضع قوانین 2 فوریتی توسط مجلس در راستای تسهیل مشکلات طرح جامع که دولت تهیه کرده (که نکرده ) همین همسایمون ترکیه تونسته با یک طرح جامع مسکن رو از کالای سرمایه ای خارج کنه و با تبلیغ و خواهش و تمنا دارن به خارجی ها می فروشن باید بدون خانه و مستاجر باشی تا متوجه مشکل مردم باشی برای شما همون نسبت دادنش به ضد انقلاب راحت تره راحت باش اقای وزیر
ناشناس۱۰۹۷۹۴۱۰۸:۴۷:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خسته نشدید از این حرفهای بی منطق و تکراری و انتساب هر عملکرد اشتباه به یه چیزی غیر از خود
اشکان۱۰۹۷۹۴۳۰۸:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
عزیزم چشم هات باز کن افزایش قیمت مسکن توسط نزدیکان درجه یک و دو سه وزرا اتفاق افتاده . نمی خواد دنبال ضد انقلاب بری .
ناشناس۱۰۹۷۹۴۴۰۸:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
تو رو نکردن وزیر که دست های ضد انقلاب بتونه به راحتی قیمت ها رو ببره بالا ! پس فلسفه وجودی تو چیه ؟!
ناشناس۱۰۹۷۹۴۸۰۸:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس تو چی کاره ای اونجا ؟
ناشناس۱۰۹۷۹۵۰۰۸:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
یعنی ضد انقلاب رسوخ کرده در حوزه مدیریتی تو ؟ استعفا از نون شب واجب تره برای تو
ناشناس۱۰۹۷۹۵۲۰۸:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
تو که انقلابی هستی باید دست ضد انقلاب رو قطع کنی
ناشناس۱۰۹۷۹۵۳۰۸:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
فکر کنم قیمت ارز هم ضد انقلاب چهار برابر کرد بگیرید ضد انقلاب را
بهرام۱۰۹۷۹۵۶۰۸:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
مسئولان سال هاست کم کاری وناتوانی خودشان را گردن ضد انقلاب اسراییل و امریکا می اندازند
ناشناس۱۰۹۷۹۵۷۰۸:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
دست توی انقلابی ؛ قیمت ها رو کاهش بده
ناشناس۱۰۹۷۹۶۳۰۸:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
بعضی از انقلابی ها بدتر از ضد انقلابا کار میکنن
ناشناس۱۰۹۷۹۶۴۰۸:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
بعضی مسئولین ما از ضد انقلاب بدترند!
ناشناس۱۰۹۷۹۶۹۰۹:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
کلا هر اتفاق بدی تو کشور می افته کار ضد انقلاب هست و غضنفر های وطنی با سوء مدیریت در بخش های مختلف دولتی خود هیچ تقصیری در آن ندارند!!!
ناشناس۱۰۹۷۹۷۲۰۹:۰۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خدا همه را شفا دهد.
ناشناس۱۰۹۷۹۷۵۰۹:۰۳:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس یعنی دست ضد انقلاب در گوشت و پیاز و سیمان و آجر و کاسه توالت و مرغ و پراید و برنج و لنت ترمز عقب و لنت ترمز جلو و کمپرسور یخچال و دوچرخه و طالبی و گلابی و سیرابی و .... باعث افزایش قیمت ها شده ؟ ای بشکنه دست این ضد انقلاب
حمید۱۰۹۷۹۸۸۰۹:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خوبه دیگه خدا رو شکر یه امریکا و ضد انقلاب هست که همه تقصیر بندازین سرشون! اینقدر که شما ها به انقلاب صدمه زدین امریکایی ها ضد انقلاب نزدن
ناشناس۱۰۹۷۹۸۹۰۹:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
کم کاری خودت رو ننداز گردن ضد انقلاب
ناشناس۱۰۹۹۰۷۴۲۱:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ایشان یه حرفی زدند برای اینکه بگویند ما کار می کنیم و حقوق مان حلال است
ضد انقلاب۱۰۹۷۹۹۰۰۹:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ضدانقلاب کجا بود وقتی قیمت ریال ۵ برابر کم شد خوب معلومه مسکن هم گران‌میشه مثل ماشین و .... حتی رب گوجه هم‌چند برابر شده زمان دولت قبل هم وقتی دلار سه برابر شد و ارزش ریال هم همین قدر افت کرد باز همین گرانی اومد یادمه خونه بیست و پنج تومنی که خریده بودم تو ۵ ماه شد هشتاد و سه تومن حتما اون موقع هم ضدانقلاب بوده
ناشناس۱۰۹۷۹۹۴۰۹:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
به تو حقوق نجومی نمیدن که وایسی کارای ضد انقلاب رو تماشا کنی !
ناشناس۱۰۹۷۹۹۵۰۹:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اقای وزیر چرا سلطانها و به قول شما ضد انقلاب ها ی مسکن در دولت شما جرات حضور پیدا کردند
ناشناس۱۰۹۷۹۹۶۰۹:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس شما چکاره بودید عذر بدتر از گناه می اورید.
omid۱۰۹۷۹۹۷۰۹:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
دقیقا موافقم،سیاستهای تدبیر و امید قیمت مسکن را افزایش داد....
ناشناس۱۰۹۸۰۰۲۰۹:۱۹:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جناب وزیر پس چرا شما به عنوان یک نیروی انقلابی با دیگر دوستان انقلابی تان نتوانستید فتنه ضد انقلاب را تشخیص داده و در نطفه خفه کنید و نگذارید اینچنین در بازار مسکن آشفتگی حاکم شود و بسیاری از مردم ضعیف ایران در زیر بار گرانی های افسارگسیخته مسکن و اجاره له شوند؟!! مشکل از ضد انقلاب نیست! مشکل از مافیای خونخوار داخلی هست
محمد۱۰۹۸۰۰۳۰۹:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خوشبختانه تحریم ها و بی عرضگی مسئولان در گرانی مسکن و سایر اقلام اصلا تاثیری نداشته است و تماما کار استکبار جهانی و امریکا و ... بوده است و مسئولان و مدیران ما همچنان بهترین هستند.
ناشناس۱۰۹۸۰۱۰۰۹:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
لابد الانم ضد انقلاب 10 درصد قیمت رو اوورده پائین :-) جالبه ! اونجایی که قیمت میره بالا ؛ دست ضد انقلاب در کاره اونجایی که قیمت ( به خاطر عدم تقاضا ) میاد پائین ، دست تو در کاره :-)
ناشناس۱۰۹۸۰۱۴۰۹:۲۶:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
یعنی ضد انقلاب اجازه داده برخلاف روال همه دنیا بعضی ها ۱۰۰ تا خانه بخرند و احتکار کنند و مالیاتش را هم ندهند؟ یعنی ضد انقلاب از توزیع زمین دولتی جلوگیری کرده تا انحصار زمین دست ثروتمندان باشد؟ یعنی ضد انقلاب مسکن را جزء نیاز های ضروری مردم ندانسته و سوداگری در آن را مجاز و معتقد به بازار مسکن است؟
ناشناس۱۰۹۸۰۲۰۰۹:۳۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اقای محترم برای پروانه وامتیاز اب وبرق وطراحی برای جای متوسط شهر شیراز متری دویست هزار تومان بایدبدهی تازه هیچ کاری هم نکرده ایی الان تمام مصالح ۳ برابر شده برای اسکلت بتنی ارماتور بند باقیمت متوسط کمتر از متری ۸۵ تا ۹۰هزار تومان نمی ایید کارگر کمتر از ۱۲۰ تا۱۴۰ گیر نمی اید دشمن در این موارد دست دارد اهن را خودشما هر روز قیمت تغییر می دهید حتما تمام اینها از سازمان های جاسوسی هستند اگر نمی توانید حداقل توجیه نکنید
رضوی۱۰۹۸۰۲۵۰۹:۳۳:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
باز هم ناتوانی و مدیریت غلط رو تقصیرِ "دست های ضد انقلاب" می اندازند
حسین۱۰۹۸۰۳۱۰۹:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
مقصر اصلی گرانی مسکن آخوندی و دولت مطبوعش هست.
ناشناس۱۰۹۸۰۳۷۰۹:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
حداقل انان که رویای زندگی در خارج از کشور داشته اند. وقتی ارزش دلار سه برابر شد انان هم قیمت ملکشان سه برابر کردند.
ناشناس۱۰۹۸۰۶۰۰۹:۴۸:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اینکه شما مالیات بر خانه های خالی رو اجرا نمیکنید هم تقصیر ضد انقلابه؟ اینکه برای کسری بودجه تراکم فروخته میشه تقصیر ضد انقلابه؟ اینکه مهاجرت به شهرها روز به روز بیشتر شده تقصیر ضد انقلابه؟
ناشناس۱۰۹۸۰۶۳۰۹:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
حالا خوبه که مسکن را نمیشود صادر کرد و الا زودتر از این قیمت ها را بالا می بردند.
تهرانی۱۰۹۸۳۶۱۱۲:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چرا نمی شه صادر کرد؟؟!! اینهمه آهن و سنگ و آجر و لوله و ... و تجهیزاتی که برای ساخت خونه بکار میره را که صادر میکنند و باعث بخشی از گرانی میشه پس چیه؟
ناشناس۱۰۹۸۰۷۴۰۹:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس ضد انقلاب اینقدر قدرت دارد که مسکن و ماشین و ...... دستکاری کند؟
ناشناس۱۰۹۸۰۹۴۱۰:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خونه متری 6 تومن شده بود 16 تومن الان شده 15 تومن اونوقت شما دست دلالان ضد انقلاب را قطع کرده اید ؟؟ ای خدااااااا! لجم می گیره
ناشناس۱۰۹۸۱۱۹۱۰:۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
بازم دستهای ضد انقلاب! این حنا دیگه رنگی نداره.
س.علی۱۰۹۸۱۲۵۱۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
امان از دست این ضدانقلاب و دشمن که هرچی بسرمون میاد تقصیره اونه.
ناشناس۱۰۹۸۱۵۹۱۰:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
قیمت بنزین و قیر و ماشین را هم انقلابی ها افزایش دادند. هر دو افزایش دادند. فرقی نمی کنه تو کدوم دسته ای هر دو افزایش می دن
ناشناس۱۰۹۸۱۶۷۱۰:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
وووااااای خدا خودم رحم کن چرا این حرف هارو میزنی خجالت بکشید
ناشناس۱۰۹۸۱۶۹۱۰:۵۰:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
نقش آخوندی روهم فراموش نکنید
ناشناس۱۰۹۸۲۰۷۱۱:۱۶:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
قبول دارم كار ضد انقلاب بوده ولي ضد انقلاب همان ناكارآمدي شما وهمكارانتان است نه يك گروه موهوم
ناشناس۱۰۹۸۲۳۳۱۱:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
از این به بعد هرکی مشکلات کشور رو به اجنبی وصل کرد باید زندانی بشه اینا میان پول می گیرن نجومی که کم کاری هاشونو گردن اجنبی بیندازن
ناشناس۱۰۹۸۲۵۶۱۱:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
وقتي ناتواني در عملكردها بوجود مي آيد يكي مي گويد كار ضد انقلاب است ديگري مي گويد كار إسرائيل است كار امريكا است كار انگليس است
ناشناس۱۰۹۸۹۷۱۱۹:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
وقتي پهپاد امريكا رو يك سربازگمنام ميزند همه مي آيند ميدان كه من بودم وداداشم وپسرعموم
ناشناس۱۰۹۸۲۶۱۱۱:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ناهنجاری های فرهنگی را میذاریم گردن ضد انقلاب، اعتراضات به حق و آرام کارگران، بازنشستگان فرهنگی .....را میگیم توطئه دشمنه، گران شدن دلار پایین آمدن ارزش پول ملی را ناشی از دخالت بیگانگان دانسته ایم، تورم و گران شدن مسکن هم که کار ضدانقلابه مسئولان ما هم که خود را بخواب زدن
ناشناس۱۰۹۸۲۶۳۱۱:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اقلا برید از همین ضد انقلاب درس مدیریت و اقتصاد یاد بگیرید که هر کار بخوان می تونند بکنند و شما جز تماشا کردن کار دیگه ای ندارید
ناشناس۱۰۹۸۳۲۱۱۲:۲۲:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چرا مجلس این وزیران بی کفایت را استیضاح نمیکنه چون خود مجلس پر از بی کفایت هاست
ناشناس۱۰۹۸۳۷۲۱۲:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
آقایان باز هم مثل تمام این سالها برای توجیه ناکارآمدی هایشان دست به دامان بهانه های ( تاریخ گذشته و نخ نما ) شده اند
ناشناس۱۰۹۸۳۹۷۱۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
این ضد انقلابو می شه با موشک زد، ولی تو بحث مسکن نمیشه باهاش مقابله کرد، عجب مدیرانی داریم. از ماست که بر ماست
امیر۱۰۹۸۴۰۵۱۳:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
کار یک وزیر دادن عدد و رقم نیست، این اعداد و ارقام را مردم با گوشت و پوست خود احساس کرده اند. بجای مرثیه سرایی راهکار درست ارائه و اجرا کنید.
ناشناس۱۰۹۸۴۲۸۱۳:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ضد انقلاب از همان روز اول انقلاب به دشمنی هایشان عمل کرده اند باید مسئولین با برنامههای دقیق راه را بر آنها ببندند و زمینه ای برای فعالیت آنها وجود نداشته باشد .
سيدرضا۱۰۹۸۶۰۰۱۴:۳۶:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
عروس بلد نيست ......بخدا اين نا كارشناسها رو بايد اعدام كرد كه به ريش مردم اينطوري نخندن
ناشناس۱۰۹۸۹۳۸۱۸:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
در تعریف ما مدیر بی کفایت خودش ضد انقلاب است و بدتر !
ناشناس۱۰۹۹۱۸۲۲۳:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
فکر نمیکنم ضد انقلابتر از مسئولین ما باشن که اولا مالیات بر مسکن رو هی ماستمالی کنن چون خودشون یه پای این سودهای کثیف هستن
عمار۱۰۹۹۲۱۹۰۰:۱۸:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
هرچه دوست دارید مسخره کنید. فقط میدانم دولت روحانی بهترین دولت تاریخ است. ایشان و خاتمی هیچوقت به اعتماد مردم خیانت نکردند.
پیما۱۱۰۰۰۵۱۱۶:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دست های ضد انقلاب از آنسوی مرزها از شما با این همه اختیارات قوی تر هستن؟ پس مدیریت رو بدید به همون ها.
ناشناس۱۱۰۱۱۳۸۲۰:۰۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
جناب وزیر بی تعارف عرض کنم..پس دولت وهیئت دولت ونمایندگان مجلس چه کار میکنند؟؟؟ یعنی دولت حسن روحانی عُرضه ی کنترل هیچ بازاری رادراین ۶سال نداشت....
ناشناس۱۱۰۱۶۴۵۱۱:۳۳:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۳۰
پس ضدانقلاب هم وجود دارد و میتواند موازنه وضعیت کشور را به هم بریزد... یک سوال: اگر این حرف را احمدی نژاد گفته بود الان چه میکردید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین