خوش رقصی فرانسه با شاباش های ایرانی!...

صفا محمدیان، گروه تعاملی الف،   3980626192 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
خوش رقصی فرانسه با شاباش های ایرانی!...

 اوایل سال ۹۸ خبری در یکی از رسانه های اروپایی با این تیتر منتشر شد : پاریس به نسرین ستوده شهروندی افتخاری اعطا کرد
اعضای شورای شهر پاریس روز دوشنبه ۱۲ فروردین به اتفاق آرا افتخار شهروندی پایتخت فرانسه را به این وکیل و کنشگر حقوق بشر اعطا کردند .
کانون وکلای پاریس نیز در روزهای اخیر خواستار آزادی فوری خانم ستوده شده و تصویر بزرگی از او را بر روی ساختمان مقر خود در خیابان اوسمان نصب کرده است.

و در ادامه :
فرانسه هشدار داد که دفاع از برجام به معنی دادن «چک سفید امضا» به ایران در زمینه حقوق بشر نیست .
حکم نسرین ستوده را نه تایید و نه رد میکنم ،  چرا که نه حقوق دانم که سر از تناسب جرم و میزان مجازات دربیاورم ، و نه قاضی که صلاحیت حکم صادر کردن داشته باشم . هرچند نقدها به نسرین ستوده ها دارم و نیز به پاره ای از عملکردهای قوه قضاییه که درین یادداشت مجالی برای پرداختن به آن نیست .

هرشهروند ایرانی حق دارد که مطالبه گر باشد  و این مطالبه باید در بستری قانونی پیگیری شود تا عدالت برای همه افراد فارغ از اندیشه سیاسیشان و بر طبق قوانین کشورمان محترم شمرده شود و رسانه ها نیز وظیفه دارند که گفتمان عدالت خواهی را خارج از منافع جناحی و حزبی و نیز بدور از تخریب خدمات قوه قضاییه ، مطالبه کنند چرا که در نهایت ، همه ی اینها یک پروسه قضایی داخلی است و فقط باید در داخل کشور حل و فصل شود ونه در جایی دیگر .

ازینها که بگذریم ، پیشتر گفتم حقوقدان نیستم ، اما ایرانی ام . استقلال و اقتدارکشورم را دوست دارم و نیز پیشرفت و رفاه مردمم برایم مهم است ، و برایم سوال است که چه کسی در کشور و پشت کدام میز ریاست ، زیر باد کولر در حال چرت زدن است که فرانسه اینقدر وقیح و گستاخانه ، همزمان با کمک  همه جانبه به جنگ اقتصادی تمام عیار امریکا علیه ایران ، نه تنها اجازه دخالت در امور داخلی مارا به خودش میدهد ، بلکه بعد از آن همه بدقولی و عدم تعهدش در رابطه با برجام و سرکار گذاشتن های طولانی حال حاضرش ، همچنان مارا به اجرای یک طرفه تعهداتمان در برجام امرونهی میکند !!!

کشوری که بیشترین عذرخواهی را در سالهای اخیر به ایران و ایرانی جماعت بدهکار است .
- از حمایت و کمک تمام و کمال تسلیحاتی اش به صدام جنایتکار ،
- ماجرای خون های آلوده ،
- کارشکنی ها و سنگ اندازی های بسیار در پرونده هسته ای و ایفای نقش پلیس بد در توافق هسته ای ،
- لوس بازی جورواجور خودروسازانش در ایران

- بدعهدی در اجرای تعهداتش در قبال توافق برجام ،
- و تا امروز که لمکده ی سازمان منفور مجاهدین که عامل قتل عام ۱۷ هزار انسان بی گناه هستند شده است .
- کشوری که هم اکنون و همین حالا که این متن را میخوانید ، بالاترین مقام سیاسی اش با کت و شلواری شیک و چهره ای خندان ، در حال قلع و قمع کردن مردم منتقد نسبت به سیاست هایش است ،
- کشوری که طی ماه های اخیر خیل عظیمی از مردم معترض را وحشیانه بازداشت کرده است .

-کشوری که تاکنون و به استناد آمار خود وزارت کشور فرانسه 2448 معترض را مجروح کرده است .
- کشوری که پلیس هایش درین چند ماه با تفنگ های موسوم به فلش بال چه دندان‌هایی را که خورد و چه دستهایی را که قطع و چه چشم هایی را که کور نکردند و خدا میداند که اگر یکی ازاین هزاران مورد در ایران اتفاق افتاده بود چند نفر از سیاسیون آمریکا و اروپا و خصوصا فرانسه غش و ضعف میکردند و لباس بر تن می دریدند !! چه پیامهای ابراز همدردی و همبستگی که نمیفرستادند ، چه بزرگداشت ها و سمینارها که نمیگرفتند و چه خیابان ها که به نام مجروحین یا کشته شدگان نام گذاری نمیکردند .

در رذالت این شارلاتان های سیاسی لاف حقوق بشری زن همین بس که وزارت خارجه فرانسه به دیدار لوئیجی دی مایو ، معاون نخست وزیر ایتالیا با رهبران جنبش جلیقه زردهای فرانسه واکنش شدید نشان میدهد و آن را تضعیف کننده روابط بین دو کشورمیخواند و رییس جمهور گل و بلبل فرانسه مدام برای معترضین به سیاست هایش خط و نشان میکشد و آنها را تهدید به عذاب الیم میکند و در عمل نیز با سیاست مشت آهنین به استقبالشان میرود و  اما و اما واما در همان حال پیام همبستگی در حمایت از مخالفین سیاست های مادورو در ونزوئلا صادر میکند ، نتایج انتخابات را غیر قانونی اعلام میکند و از همه جالب تر اینکه ضرب الاجل هشت روزه برای انتخابات در ونزوئلا تعیین می نماید .

آقایان مسئول دیروزها ، امروزها و ایضا فرداها :

وقتی با اقتدار کشور و قوای سه گانه ، جناحی برخورد کنید ، جایگاه بین المللی ایران آسیب خواهد دید .

ریاست جمهوری قربانی خواهد شد نه رییس جمهور ، مجلس قربانی خواهد شد  نه رییس مجلس ، قوه قضاییه قربانی خواهد شد  نه رییس قوه قضاییه و یا این حزب و آن حزب . باید نقد کرد، باید اعتراض کرد ، اما هم باید با اتحاد و یکپارچگی داخلی و پاسخ درست ، به موقع و بجای ملی دربرابر گستاخی های خارجی ، به تمام دنیا فهماند که این اختلاف سلایق ها تنها و تنها مسائل فی ما بین اعضای یک خانواده است ، تا دولت ها و احزاب و سیاسیون شرق و غرب اجازه هتک حرمت قوا ، مسئولین ، نماینده ها و سیاسیون و به تبع آن کشور ما را به خود ندهند ، دل به این اختلافات خوش نکنند و هنگام اجرای تعهداتشان در قراردادهای بین المللی ما را به دنبال نخود سیاه نفرستند،گربه نرقصانند وبه ریشمان نخندند .
امروز اگر اروپا و بخصوص فرانسه با طرح های سرکاری و وعده های سر خرمن اش ، جلوی چشم های خشمگین ما 360 درجه کمر تاب میدهد و بابا کرم میرقصد ، یادمان نرود که ما خودمان اسمش را کلاس رقص ثبت نام کردیم ، خودمان برایش کف زدیم و تشویقش کردیم و هم خودمان روی سرش شاباش ریختیم .

آقایان وزارت خارجه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هرجناح و با هر گرایشی :

 اگر روزی که رودی جولیانی سیاستمدار آمریکایی و وکیل ترامپ در همایش منافقین در فرانسه و جلوی چشم همه جهانیان بر روی متن توافق برجام آب دهان انداخت و آنرا پاره کرد ، به غیر از حرفها و بیانیه های کاغذی و همیشگی ، پاسخی کوبنده و عملی میدادید ، امروز دیگر برای ملزم کردن اروپا نسبت به تعهداتش این همه تقلا و خط و نشان کشیدن لازم نبود .

لطفا حداقل در حوزه سیاست ورزی ، این منش واکنشِ سریع و قاطع را در دفاع از استقلال میهنمان ، از اروپایی ها یاد بگیرید . خسته شدیم بس که دررسانه هاشان تکفیری ها و بمب گذار هارا روی خط آوردند و در کشورشان پذیرای دوست پسرفلان معاند ، همسایه چند خانه آنورتر فلان فعال تجزیه طلب و یا هم بازی مهد کودک سی سال پیش فلان تروریست شدند . از همه بدتر وقتی که آمدند و « میاااااااایند » در ایرانمان و در سفارت کشورکذا و کذا با معاندین و خانواده جاسوسان دیدار میکنند ، جشن تولد میگیرند ، نوشابه رژیمی میخورند ، نون بیار کباب ببر بازی میکنند ، عکس یادگاری می اندازند . « به علت گرانی دل و قلوه » شنبلیله میدهند و اسفناج میگیرند و به اقتدارنظام سیاسی مان دهن کجی میکنند و میروند .

باور کنید خسته شدیم . نمیدانم ، شاید توقع بیجاییست و واقعا نمی توانید به گرد پای اروپایی ها در دفاع از منافع ملی تان برسید ، اما آیا به عربستان سعودی هم نمیتوانید برسید !! تو را به خدا حداقل درین یک مورد خاص ازین رژیم مرتجع و دیکتاتور درس بگیرید .
چندی پیش کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در توییتی ؛ دقت کنید در « توییتی » درباره بازداشت فعال مدنی زن در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری اش شد .

وزارت امور خارجه عربستان سعودی بدون فوت وقت بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:
"پادشاهی عربستان سعودی موضع کانادا را بی حرمتی به پادشاهی می داند که نیاز به واکنش شدید برای جلوگیری از هر گونه تلاش احزاب برای دخالت در حاکمیت عربستان سعودی است و تقاضای کانادایی ها "یک دخالت آشکار در امور داخلی پادشاهی، و برخلاف قوانین ابتدایی بین المللی و همه پروتکل های بین المللی است".

در ایران ازین بیانیه ها الی ماشاء الله صادر کرده و میکنیم . اما آیا عربستان در حد همین کاغذ بازی ها متوقف شد !!  حال بخوانید واکنش عملی و کوبنده عربستان سعودی را :

به دنبال آن ، عربستان سعودی سفیر کانادا را اخراج و سفیر خود در این کشور را به ریاض فراخواند ، همه روابط تجاری و مالی خود با اتاوا را متوقف کرد ، شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی، «سعودیا»، پس از مداخله کانادا ، تمامی پرواز‌های خطوط هوایی دولتی خود به مقصد تورنتو و بالعکس را به حالت تعلیق درآورد .

و نیز عربستان سعودی دستور داد خرید تمام دانه های کانادایی متوقف شود ، ونیز اعلام کرد دیگر دانه های کانادایی را خریداری نخواهد کرد . دولت عربستان سعودی تمام برنامه های درمانی و پزشکی را در کانادا متوقف کرده و دریافت کنندگان کمک هزینه تحصیلی عربستان سعودی را به کشورهای دیگر انتقال داده است. در پی این اتفاق دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا ۰.۱۲ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۰.۷۷ سنت رسید .

و اما سخن پایانی :

میشود خواهش کنیم که وقتی به سفر کاری خارج از کشور میروید در حاشیه همین دیدارها ، اجلاس ها ، سیمناهارها ، کمی به خودتان زحمت بدهید و یک تُک پا هم بروید از خانواده های کشته شدگان و آسیب دیدگان جنبش جلیقه زردها بازدید و دلجویی کنید ، با بچه هایشان پلی استیشن بازی کنید و دوتا هم عکس سلفی از درو دیوار خانه یشان بگیرید !!؟
یا یک ستون برق در یک روستای دور افتاده ایران را به نام یکی از کشته شدگانشان نام گذاری کنید ؛
به دوسه تا از رهبران این جنبش ، شهروندی افتخاری دارقوزآباد سفلی اعطا کنید ،
یا حداقل به یکی دوتاشان بلیط سینمایی ، استخری ، و یا نه اصلا بروید نیم کیلو نبات
« ساده نه زعفرانی » هدیه بدهید ، تا اقلا این جماعت گستاخ بفهمند دخالت در امور داخلی ما و همچنین عدم اجرای تعهداتشان در برابر ایران بزرگ ، بدون واکنش عملی همه جانبه و کوبنده نخواهد ماند !!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۷۷۰۹۰۰:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
باید دید خانواده های جلیقه زردها حاضرند با آقایون دیدار کنند؟
ناشناس۱۰۹۸۰۰۸۰۹:۲۲:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جلیقه زردها طرفداران احزاب کمونیست و سوسیالیست فرانسه هستند و تعدادشان یک صدم جمعیت فرانسه هم نیست.
ناشناس۱۰۹۸۲۸۰۱۱:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
هیچکدام از احزاب چپ فرانسه دیگر این هارا حمایت نمیکنند کارشان شده غارت و به آتش کشیدن ماشین ها . در ضمن مخالف ملاقات روحانی با ماکرون هم بودند
عجایب شهر۱۰۹۸۸۴۷۱۶:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خیلی بده به مطالبات و اعتراضات اقلیت ها با قلع و قمع کردن اونها پاسخ داده بشه اونم در مهد آزادی فرانسه
ناشناس۱۰۹۸۰۷۸۰۹:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اروپا و فرانسه باید به تعهدات برجامی شون عمل کنند و دولت مکرون باید دست از سرکوب و قتل عام معترضان بر دارد و به حقوق مردمش احترام بگذارد.
ناشناس۱۰۹۸۲۱۴۱۱:۱۹:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چشم حتما
آریابان۱۰۹۸۲۱۱۱۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ولی بالاغیرتا بعد از تقریبا حدود یک سال که داره از شروع تظاهرات سراسری جلیقه زرد ها در روز های شنبه هر هفته در کشور فرانسه میگذره ، آمار تلفات و مجروحین ناشی از این درگیری ها نسبت به سایر تظاهرات ها در سایر نقاط جهان بسیار کمتره !!!!!!!
ناشناس۱۰۹۸۲۹۷۱۲:۰۷:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
تلفاتش از استاديوم هاي ما كمتره
ناشناس۱۰۹۷۷۱۲۰۰:۱۸:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چی میگی‌ الف اینا فقط به فکر خودشانند و سکه ها و حق ماموریتها
حسن۱۰۹۷۷۱۵۰۰:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
مثال عربستان قیاس مع الفارغ است.عربستان جزو ۲۰ اقتصاد اول دنیاست و سهم بزرگی از بازار نفت و ثروت دنیا داره و با قطع ارتباط مالی میتونه به طرف مقابل فشار وارد کنه در حالیکه ما سهم ناچیزی از اقتصاد جهانی داریم و نمی تونیم با قطع ارتباط با کشوری که با ما ارتباطی نداره به اون فشار بیاریم.
ناشناس۱۰۹۸۲۳۵۱۱:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
گیریم حرف شما درست باشد و ما در دنیا محلی از اعراب در زمینه اقتصاد نداشته باشیم خوب اگر این گونه که شما می گویید باشد می شود بفرمائید داشتن دیپلماسی مذاکره گر برای چیست؟؟ چرا می گویید اقتصاد ما در صورتی که دنیا با ما کار نکند نابود خواهد شد؟؟ در این صورت چرا بایدرفتار و گفتار ما به گونه ای باشد که داریم گدایی می کنیم و اصلا چرا این قدر می خواهیم به دنیا وابسته باشیم. این اقتصاد بزرگ عربستانتان تاثیرش در منطقه چقدر است و چه کار توانسته بکند؟؟ چرا دائم از ما طلبکارند که شما دارید منطقه را به تیول خودتان در می آورید و مدعی اند که ما پول خرج می کنیم و با پول توانسته ایم در عراق و سوریه و فلسطین و لبنان و یمن حضور داشته باشیم و در ایران هم دائم این را تکرار می کنند خوب عربستان با این توان اقتصادی به قول شما چطور قافیه را در مقابل ما که شما معتقدید توان اقتصادی نداریم قافیه را باخته است؟؟؟ می خواهم بگویم ما آن طور که شما می گویید بی مقدار نیستیم چه از نظر اقتصادی چه سیاسی ولی امثال شما دارید با این توجیهات بی عملی و بی عرضگی و ذلت پذیری را تئوریزه می کنید به قول سید حسن مدرس حالا گیریم ما توان مقابله برای تحت سلطه رفتن را نداشته باشیم چرا باید این تحت سلطه بودن را خودمان امضاء کنیم؟؟؟
ناشناس۱۰۹۸۹۱۱۱۸:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ما سهم اندکی از اقتصاد دنیا داریم ؟ تا همین دیروز رتبه 17 اقتصاد دنیا بودیم که به لطف رای امثال شما به روحانی چند پله سقوط کردیم !
ناشناس۱۰۹۷۷۱۸۰۰:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چقدر عصبانی!
ناشناس۱۰۹۸۱۲۹۱۰:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
من هم عصبانی هستم از دیپلماسی التماس
نخود هر آش !!!۱۰۹۷۷۴۲۰۰:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خوش رقصي كه هيچ ، بد رقصي هم بلده !! در ننه من غريبم بازي در آوردن هم استاده !! اگه لازم شد ترامپ و امثالهم را قلمدوش مي كنه از كاخ اليزه تا برج ايفل ميبره و بالعكس !! ...باز هم لازم باشه كفش خانم ملكه اليزابت هم مي بوسه ! اشك تمساح ريختن هم خوب بلده !! از آب گل آلود ماهي گرفتن نيز مهارت داره !! از كاه كوه ساختن و از كوه كاه ساختن هم ديگه نگو ، در سياست دل و زبانش نه تنها يكي نيست بلكه از صد تا هم بيشتره !! خود را به كوچه علي چپ زدن و خيلي از مسائل را زير سبيلي در كردن كه دست خيلي ها را از پشت بسته ، در عالم سياست يكي مثل محمد بن سلمان را بچه جوجه هم حساب نميكنه !! در رنگ كردن گنجشك به جاي قناري هم كه كسي حريف او و امثال او نميشه ، رُل گندم نماي جو فروش هم خيلي عالي بازي مي كنه !! ... خب حالا ممكنه يكي سؤال كنه چرا اين جوريه ؟ آيا خيلي جلبه و يا از تخم و تركه و ژن اين جوري بوده ... يعني صفات مادر زادي ويا اين كه جنسش خرابه و خرده شيشه داره و ... هيچكدام برادر !! البته او در اين مورد تنها نيست ، از جنس او در عالم سياست فرنگ و ينگه دنيا و برخي بلاد و ممالك بسيار بوده و هستند و خواهند بود كه البته ممكن است همين جناب خوش رقص انگشت كوچيكه آنها هم حساب نشه ! مي فرمايي حالا چرا اين جوري اند ؟ !! خب معلومه برادر ، منافع ملي ... منافع مُلك و ملتشان !! ... منافع مردمشان !!!... قبول كن برادر !!!
طارح مجرب۱۱۰۱۵۹۷۱۱:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۳۰
شما که چنین توصیفش کردید ، از نظر شما ، از نظر این بد رقص هدف وسیله رو توجیه میکنه؟
ناشناس۱۰۹۷۷۴۴۰۱:۰۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
شما دلسوز مردم خودت باش، لازم نکرده بفکر جلیقه زردها باشی
ناشناس۱۰۹۸۰۸۲۱۰:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
تو کز محنت دیگران بی غمی / نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس۱۰۹۸۴۷۲۱۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست
ناشناس۱۰۹۸۱۳۱۱۰:۲۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اینقدر سطح فکریت پایین است که متوجه نشدی منظورش چی بود
ناشناس۱۰۹۸۴۲۱۱۳:۰۸:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
کسی مخالف خدمت و بفکر مردم بودن نیست ، اما هر چیزی سرجای خودش . اینجوری که شما میگی مثل این میمونه که وزارت خارجه رو تعطیلش کنیم و بودجش رو صرف مثلا درخت کاری کنیم . یا آموزش پرورش رو منحل کنیم ، بودجش رو به بیمارستان ها اختصاش بدیم . مسئولیت وزارت خارجه با وظیفه فرماندارو شهردار فرق میکنه . واسه نشتی گاز خونه و خرابی آسفالت محله تون و ... شما هیچ وقت نمیری وزارت خارجه . اونو باید از نهادهای داخلی و مربوطه مطالبه کرد . اما اتفاقا چون بفکر امثال جلیقه زردها نبودیم ، وضعیت اقتصادی مون اینه . اگه از اهرم های فشار دیپلماسی و قاعده مقابله به مثل درست و بجا استفاده میکردیم امروز به بجای گردن کج و درخواست و خواهش ، به راحتی پول نفت وارد کشور میشد و اینهمه تورم و گرونی ایجاد نمیشد
ناشناس۱۰۹۷۷۴۶۰۱:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
فرانسه یکی به نعل میزنه یکی به میخ!
پرتو۱۰۹۸۷۸۷۱۶:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
همه که مثل ما صادق نیستن.
ناشناس۱۰۹۷۷۴۹۰۱:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
فرانسه حامی گروهک تروریستی مجاهدین خلق فرانسه فروشنده سلاح به عربستان سعودی که کودکان یمن را می کشد و ... صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارد.
ناشناس۱۰۹۷۷۵۶۰۱:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
عربستان اگر در تحريم اقتصادي مشابه ايران قرارگيرد هيچگاه پاسخ كانادارا اينگونه نميداد چون با ارباب همه كشورهاي صنعتي يعني امريكا رابطه مستقيم ودوستانه دارد ولي ايران نمي تواند بسادگي رابطه خودش را با يك كشور بهم بزند لذا تاوقتي كه ما در داخل وحدت نداشته باشيم واقتصاد وصنعت كاملا وابسته به خارج داشته باشيم زياد نمي توانيم مانور قطع رابطه بدهيم
ناشناس۱۰۹۷۸۲۲۰۵:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
مختصر تر بابا جون ، اين چه تحليل دور و درازيه آخه ؟! مگه وقتمون را از سر راه پيدا كرديم ؟!
ناشناس۱۰۹۷۸۳۷۰۶:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
عزیزم صحبت از عربستان کردی ، وقتی پول داره و در تمام این کشور ها سرمایه گذاری کرده لذا راحت می تونه واکنش عملی بده و به بیانیه اکتفا نکنه
ناشناس۱۰۹۷۸۶۰۰۷:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس نتیجه ای که از نوشته می گیریم این است که عربستان برخلاف شعارهای ما، امکان و توانایی مقابله با مخالفان خود و حتی کشورهای اروپایی را دارد و دلیل این نیز چیزی نمی باشد جز اقتتدار بین المللی
حمید۱۰۹۸۰۵۸۰۹:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
پس این نتیجه را هم میگیریم که دنیا امروز، دنیار قدرت و زور هست! یعنی اگر قدرت (اقتصادی، نظامی و ...) داشتی، میتونی حق خودت را بگیری یا حداقل اینکه نگذاری بهت زور بگند! اگر نداشتی، باید بله قربان گوی اصحاب قدرت باشی! دیپلماسی و مذاکره هم زمانی جوای میده که دستت پر باشه، در غیر اینصورت ول معطلی!!!
ناشناس۱۰۹۷۸۶۷۰۷:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اینجا کسانی سر کار هستند که جز لبخند و کوتاه امدن به اسم تنش زدایی و بهانه زدایی و فروختن عزت و اقتدار کشور چیزی ندارن
ناشناس۱۰۹۷۸۸۹۰۸:۰۶:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
حکم نسرین ستوده را نه تایید و نه رد میکنم ، چرا که نه حقوق دانم که سر از تناسب جرم و میزان مجازات دربیاورم ، و نه قاضی که صلاحیت حکم صادر کردن داشته باشم پس حرف نزن ماجرای خون های آلوده مربوط به امثال تو دزدو فاسد وغارتگر (شبنم ن) هست
ناشناس۱۰۹۷۹۰۹۰۸:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ما هم به مخالفان نظام سرمایه داری در فرانسه نشان شجاعت می دهیم .
رضا۱۰۹۷۹۱۱۰۸:۲۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جگرم سوخت وقتي متن رو خوندم.... پاي استقلال و عزت اين كشور چقدر خون رفته...
ناشناس۱۰۹۷۹۱۴۰۸:۲۶:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
بهتره از رییس جمهور دلقک فرانسه بخواهند دولت آمریکا را هم بابت بازداشت دانشمند و استاد دانشگاه ایرانی تحت فشار قرار دهد که چندین ماه است در آمریکا در بازداشت به سر می برد.
ناشناس۱۱۰۱۵۴۵۱۰:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۳۰
منفی های غرب زده ذلیل غرب رو داشته باش چقدر منفی دادن !!
علی۱۰۹۷۹۱۹۰۸:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
درود بر نویسنده که حرف دل ما را گفت. آقا امان از خود فروشی و ترس از غرب بالاخص این فرانسه خائن اندر خائن! حالا پشت پرده واقعا چه خبره الله اعلم.
ناشناس۱۰۹۷۹۲۵۰۸:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
خدایا هرچه سریع تر ما را از دست چنین مفسرین سیاسی نجات بده
ناشناس۱۰۹۷۹۵۹۰۸:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ماکرون سیاستمداری جنتلمن است. باید گفتگو با او ادامه پیدا کند.
ناشناس۱۰۹۷۹۹۱۰۹:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جنتلمن ندیدی!
ناشناس۱۰۹۸۰۲۳۰۹:۳۳:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
از نظر تو حتما پوتین و اسد جنتلمن هستند!
ناشناس۱۰۹۸۲۴۰۱۱:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
شما ها اوباما را هم جنتملن می دانستید دیدید چگونه بازیتان داد البته برای برخی کاسه لیسی غرب افتخار است هر چه غربی تر سواری دادن به وی برای شماها لذت بخش تر باور کن حاضرید کولی مجانی هم به ترامپ که هیچ حتی بولتون هم بدی چون شماها حاضرید کفش امثال ماکرون و ترامپ و بولتون و بقیه را با زبان خودتان هم واکس بزنید و براق کنید چون انسانیت را فقط و فقط در غرب می انگارید
ناشناس۱۰۹۸۴۰۷۱۳:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
از نظر ما ترامپ و ماکرون دیکتاتور واقعی هستن .
ناشناس۱۰۹۸۰۶۹۰۹:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ماکرون یک دیکتاتور است که اعتراضات به حق مردم کشورش رو با اسلحه و زور سرکوب می کند
ناشناس۱۰۹۸۲۱۲۱۱:۱۸:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
نکه در دیگر کشورها با گل و شیرینی جواب می دهند؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۰۹۷۹۶۵۰۹:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
با نظر نویسنده کاملا موافقم ، ای کاش در فعالیتهای صدا و سیما هم بازنگری کلی شود ، صدا و سیما باید با ساخت برنامه های متعدد برای مردم روشنگری کنه تا همه بفهمند که عامل بسیاری از بدبختی های فعلی مملکت ما همین فرانسه و انگلیس و آلمان هستند ، در حالی که الان عکس سلفی با برج ایفل آرزوی بسیاری از مردم ناآگاه ماست ، هر کسی یک سفر به فرانسه میره و زیر برج ایفل عکس میندازه و توی اینستاگرامش میذاره ، لعنت خدا به دولتمردان فرانسه و انگلیس و آلمان
مصطفی۱۰۹۷۹۸۵۰۹:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۷
آفرین به نکته خوبی اشاره کردید علی الخصوص در مورد عربستان که بقیه فکر میکنند این عرب ها خوابند
ناشناس۱۰۹۷۹۹۳۰۹:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
امانوئل مکرون یک دیکتاتور است که مخالفان دولتش را با اسلحه فلش بال کور می کند و با این اوصاف فرانسه حق ندارد دم از حقوق بشر بزند.
ناشناس۱۰۹۸۰۲۸۰۹:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جلیق زردهای فرانسه راولش یک سری خودت به شرکت هپکو و نیشکرهفت تپه و... بزن
ناشناس۱۰۹۸۰۴۱۰۹:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
اقای محمدیان،شما که این مقاله را نوشته اید حداقل خودتان را از نظر درجه علمی،دانشگاه و سوابق را معرفی نمایید.
ناشناس۱۰۹۸۰۵۳۰۹:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
نویسنده با نمایش فروتنی خودرا حقوقدان نمی داند و عاشق ایران می نامد اما از حقوق مدنی ساده شهروندی هموطنان میگذرد و بلافاصله حقوقدان روابط بین الملل می‌شود و به راحتی و ساده لوحانه برای سیاست خارجی نسخه می پیچد
علی 671۱۰۹۸۰۷۵۰۹:۵۸:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
و جالب تر این که از همه با نمک تر است که نماینده مجلس ما در جشن تولد کذایی در سفا رتشان در تهران شرکت کرده و تبریک گفته و عکس سلفی گرفته و در خانه اش آویزان کرده .این را کجای دلمان بگذاریم
ناشناس۱۰۹۸۱۳۳۱۰:۲۹:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
چه ادبیاتی، خوش رقصی، گستاخی، یاوه گویی و ... نمیدونم چرا این ادبیات رو برای مدیران داخلی بکار نمیبرید؟؟
سیدهاشم حسینی۱۰۹۸۲۴۳۱۱:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۷
نمیدانم خاطره ما ایرانیان یاری میکند که چندسال قبل استاد حسین علیزاده حماسه نواز عرصه موسیقی ایرانی درمقابل پیشنهاددریافت نشان درجه هنری شوالیه ازدولت فرانسه چه جمله ای گفت. من حسین علیزاده ام واگرکسی میخواهد مرابشناسدنیازی به اینکه دراول یا اخرنام من لقب شوالیه بگذارد نیست . این مانیفست یک هنرمندازاده است . این تصمیم استادعلیزاده دهن کجی به دیپلماسی فرهنگی نبودوایشان بیشترازهراهل فرهنگ وسیاست اداب واخلاق حرفه ای وعرف اجتماعی درسطح بین المللی راهم میشناسد وهم عمل میکند. ولی شان ومنزلت هنری وشخصیت خود رافراترازعناوین والقاب بین المللی اغشته به سیاست میدانست . اهای اهالی سیاست ازادگی ووارستگی رادرعرصه دیپلماسی نزد اهل فرهنگ وهنر از جنس استاد علیزاده جستجوکنید
شهروز۱۰۹۸۴۲۹۱۳:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۷
یعنی دم حسین علیزاده و حسین علیزاده ها گرررررم
ناشناس۱۰۹۸۲۹۱۱۲:۰۵:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
نویسنده محترم ،واکنش عربستان به کانادا رو ملاک مقایسه قرار داده اند ،غافل از اینکه توان اقتصاد این کشور رو با خودمون مقایسه کرده باشند، در حال حاضر کدام کشور ها به رابطه با ما نیاز دارند؟
ناشناس۱۰۹۸۳۸۹۱۲:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ایران ، جزو مناطق استراتژیکی هارتلند ( قلب تپنده انرژی ) و چهارراه ترانزیتی دنیاست که براساس نظر کارشناسان و نظریه پردازان ، اگر کشوری بر تمام یا قسمتی ازین جغرافیا سلطه پیدا کند ، میتواند فرمانروای دنیا باشد . اگر سیاست های خارجی ما بر اساس اقتدار ، انسجام و اتحاد ملی باشد ، کشورهای دنیا که هیچ ، حتی سیارات کشف نشده کهکشان راه شیری هم ناگزیر و ملزم به رابطه با ما هستند
ناشناس۱۰۹۸۵۵۷۱۴:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۷
زمان آن است که به این دزدان تاریخی وبیشعوران زمان رو ندهیم واگر مسئولین با مردم همراه باشند توان آن را داریم که تو دهنی جانانه به آنها بزنیم
ناشناس۱۰۹۸۷۷۷۱۵:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۷
ای کاش به اندازه ای که آقایان از انتقاد از خودشون ناراحت میشن برای تهمتهای ناروا به کشور هم کمی به خودشون بگیرن وکمتر به روی چشم آبی ها بخندن!
ناشناس۱۰۹۸۷۹۷۱۶:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۷
منم خسته شدم از اینکه شدیم مترسک سر جالیز کشورهای دیگه! به بهونه ما اسلحه هاشون رو به یک سری کشورهای خوشی زیر دلشون زده منطقه می فروشن. رسانه های دنیا رو هم یک جوور سر کار گذاشتن! منم فکر میکنم خوبه که محکم و عملی جواب گستاخی هاشون رو بدیم نمیشه هم ذلیل و مودب باشیم هم تو تحریم ! الان مثلا رعایت کردن ما چه گلی به سرمون زده قرار نیست فقط ما اذیت بشیم دیگرون هم باید تاوانش رو پس بدن با هم اذیت میشیم!!!!تا یاد بگیرن احترام بگذارن مام یک کشوری هستیم مثل تمام کشورهای دنیا با کلیه حقوقی که همه دارن
ناشناس۱۰۹۹۰۹۱۲۱:۳۶:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۷
جلیقه زرد ها یک مشت فتنه گر و آشوب طلب هستند که از روی شکم سیری آشوب می کردند و دیگر پشیزی هم در بین مردم فرانسه ارزش ندارند.
مسعود فردوسی۱۰۹۹۵۰۲۰۸:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
من از دیدگاه این نویسنده خوشم اومد و ازش متشکرم. فارغ از اینکه ما چقدر قدرت مانور داریم ولی آنچه نوشته یک واقعیت است. چند سال پیش سفر کوتاهی به ایتالیا داشتم. بر سر در شهرداری ایتالیا و حتی در مجله های بی ربط آنجا مرتب عکسی از یک زن با چادر چاپ شده بود و زیر آن نوشته بودند ؛Save Sakineh؛ (مربوط به ماجرای حکم اعدام یک زن به جرم همدستی در قتل شوهرش در ایران) باور کنید نصف آنها نمی دانستند ایران در کدام قاره است! بهر حال موضوع تبلیغ بر علیه ایران یک واقعیت است که شبکه جهانی صهیونیسم چه بخواهیم و چه نخواهیم بر روی آن سرمایه گذاری فراوانی می کند. ما هم باید با تمام قوا وارد میدان این جنگ بشویم...
یوسف اکبری۱۰۹۹۵۹۴۱۰:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
آخه مشکل اینجاست کسی در فرانسه به شهروندی ایران افتخار نمی کند که ما بخواهیم به فعالان مدنی فرانسوی شهروندی افتخاری بدهیم. شهروندان خودمان روزها پشت دیوار سفارت های اروپایی در صف می مانند تا ویزای سفر به آن کشورها را گدایی کنند ، شهروندی که جای خود دارد.
ناشناس۱۱۰۰۹۹۵۱۷:۰۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اروپا سالها برای عضویت ترکیه گربه رقصانی کرد و هیچگاه نمیخواست ترکیه عضو شود بلکه اصلاحات خود را به ترکیه دیکته کرد - برجام در بهترین حالت در حد یک قول باقی ماند و هیچگاه حتی به مرز اجرای تعهدات هم نزدیک نخواهد شد و فقط میخواستند اف ای تی اف را تحمیل کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین