ماجرای ممنوعیت عکسبرداری در پارک‌ها چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3980626138 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ممنوعیت عکسبرداری در بوستان‌های پایتخت ابعاد پیچیده‌ای دارد که مدیر روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد در مورد آن توضیح داد.

ماجرای ممنوعیت عکسبرداری در پارک‌ها چیست؟

میثم اخباری مدیر روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ممنوعیت عکاسی در مجموعه بوستان آب و آتش و پل طبیعت با تاکید بر این نکته که هیچ گونه ممنوعیتی نسبت به عکاسی در اراضی عباس آباد وجود ندارد گفت: در بسیاری از موارد ما شاهد عکسبرداری از سوی گروه‌ها و افرادی هستیم که خود را نماینده رسانه‌ای اعلام می‌کنند و در نهایت بار‌ها مشاهده شده که عکس خروجی آن‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی برای رسانه‌های خارجی بوده است.

مدیر روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد با تاکید بر این نکته که باید مشخص شود که خروجی عکس‌های گرفته شده قرار است در چه رسانه‌ای منتشر شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات عکسبرداری در اراضی عباس آباد استفاده تبلیغاتی از محیط زیبای اراضی عباس آباد است و به اعتقاد ما اگر عکاسی در اراضی عباس‌آباد مدیریت نشود به طور حتم شرایط از کنترل خارج می‌شود.

اخباری افزود: فضای اراضی عباس آباد یکی از مستعدترین فضا‌ها برای عکسبرداری تبلیغاتی و صنعتی است و تاکید ما کنترل عکسبرداری حرفه‌ای در این محیط برای جلوگیری از بهره وری تبلیغاتی است.

او با اشاره به فرآیند صدور مجوز برای عکاسی در مجموعه اراضی عباس آباد، تصریح کرد: با تعاملی که با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها وجود دارد ظرف مدت یک روز مجوز عکاسی برای گروه‌های رسانه‌ای صادر می‌شود، اما نباید فراموش کرد که به صورت قانونی در طول هفته تعدادی از گروه‌های آموزش عکاسی و اساتید جهت بهره‌مندی از فضای مجموعه اراضی عباس آباد کلاس‌های خود را در این مکان برگزار می‌کنند.

مدیر روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد تاکید کرد: ما هیچ نوع ممنوعیت عکاسی برای خانواده‌ها نداریم، اما برای ماموران خود تبیین کردیم که اگر فردی با استفاده از سه پایه قصد عکاسی داشته باشد شکل عکاسی او از خانوادگی و یادگاری خارج و به سمت حرفه‌ای و تبلیغاتی است.

اخباری تصریح کرد: هیچ مشکلی برای عکاسی خانواده‌ها در مجموعه اراضی وجود ندارد و خانواده‌ها می‌توانند حتی با دوربین‌های حرفه‌ای نیز به صورت شخصی و یادگاری در مجموعه اراضی عباس آباد عکاسی کنند.

پیش از این علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح قانون ممنوعیت عکاسی و فیلم برداری در بوستان‌ها و فضای سبز تحت اختیار مدیریت شهری گفته بود: خبر‌های منتشر شده مبنی بر ممنوعیت عکاسی در بوستان‌ها و فضای سبز تحت مدیریت شهرداری تهران بی پایه و اساس است. سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت فیلم برداری و عکاسی شهروندان در بوستان‌ها و فضای سبز صادر نکرده است.

او درباره ممنوعیت عکاسی در بوستان آب و آتش و پل طبیعت تصریح کرد ه بود: پل طبیعت و بوستان آب و آتش تحت مدیریت اراضی عباس آ‌باد است و اگر قانونی مبنی بر ممنوعیت عکاسی در این دو بوستان وجود دارد باید علت ممنوعیت آن ‌را از مدیریت مجموعه اراضی عباس آباد جویا شد. شهروندان اگر هنگام عکاسی و فیلم برداری از بوستان‌های تحت مدیریت شهرداری تهران با مشکلی مواجه شدند مراتب را هرچه سریع‌تر اطلاع دهند تا ما نسبت به برکناری مدیر آن بوستان اقدام عاجل را انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۷۴۶۴۱۹:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
به کی اطلاع بدهند -چه شماره ای -چه ساعتی پاسخگو هستند -اگه مثلا ساعت 8 شب بود به کی اطلاع بدهند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین