وزیر علوم: پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها موفق هستند

گروه اجتماعی الف،   3980626137

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توجه وزارت علوم به پارک علم و فناوری پابرجاست و آثار و برکاتش از کسی پوشیده نیست، دانشگاه‌هایی که زمین در اختیار پارک می‌گذارند بدانند پارک علم و فناوری بدون‌ همسایگی با دانشگاه‌ها موفق نخواهد بود.

وزیر علوم: پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها موفق هستند

به گزارش فارس، منصور غلامی بعد از ظهر امروز در نشست شورای دانشگاه کشاورزی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران برگزار شد با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا امیدواریم ادامه دهنده راهشان باشیم.

وی افزود: در بحث آموزش‌های کشاورزی در این شرایط ویژه باید کار خاصی صورت بگیرد و این موضوع باید مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته تا با تغییر در روش‌ها و ساختارها تا در شرایط فعلی کشور، محدودیت‌ها و تحریم‌ها آثار وجودی خودش را به اثبات برساند، ما می‌توانستیم الان هم می‌توانیم‌ و دست نیاز به سوی متخصصین دراز می‌کنیم.

*توان دانشگاه کشاورزی فراموش نشود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در موارد مختلف در حل مسائل کمک به رفع نیازها دیده شده و با توجه به فناوری‌های جدید مسؤولان در بخش‌های اقتصادی نباید توان دانشگاه را فراموش نکنند تا ظریفیت‌های دانشگاهی را به عقب نرانند، ما هم در رفع نیازهای اقتصادی و هم در بخش صادرات با توجه به دانش و علم و فناوری جدید می‌توانیم فعال باشیم.

*محصولات کشاورزی، جایگزین محصولات نفتی

این مسؤول با اعلام اینکه یکی از بخش‌هایی که می‌تواند جایگزین نفت در کشور باشد کشاورزی است، گفت: باید دانش حاصل از فناوری جدید را در کشور ایجاد کنیم؛ اگر کشاورزان به روش‌های علمی عمل کنند هیچ محصول ما نیست که نتواند در دنیا رقابت کند، خوشبختانه از محدود کشورهایی هستیم که اقلیم متفاوت و خوب داریم.

وی تصریح کرد: فارغ التحصیلان ما باید تحت آموزش صحیح با اعتماد بنفس یک کشاورز شوند و بخش خصوصی می‌تواند متولی خوبی برای انجام این کار باشد، چنانچه دانشجویی به انجام کشاورزی علاقه‌ای ندارد به کار دیگری روی بیاورد و تنها با وجود داشتن علاقه بماند.

*لزوم هدفمند شدن سیاست کلان در دانشگاه

غلامی بیان کرد: باید سیاست کلانمان هدفمند شود‌، اگر در معیشت روزانه خودمان بمانیم‌ نسل بعد از ما به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید باید از ظرفیت‌های جوان استفاده شود.

*خروجی دانشگاه افراد موفقی باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در بحث پذیرش دانشجو در تمام دنیا اقبال در بخش کشاورزی از قبل کمتر شده چون فضاهای کاری در این حوزه سخت است و نسل جدید هم به دنبال اجرای کارهای مشخص و آسان هستند، باید با تقویت این بحث اهمیت بخش کشاورزی و افراد موفق در این راه را معرفی کنیم.

*پذیرش دانشجو بدون کنکور آفت نیست

وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم کشاورزی بدون کنکور آفت نیست بلکه ما نتوانستیم اطلاعات درست بدهیم، دانشجویان از سایت خود دانشگاه با بارگزاری مدارک و مستندات خود توسط دانشگاه ارزیابی می‌شوند که به‌تازگی دانشجویان خوبی از این بین استخراج شدند، این روش باید خوب جااندازی شود.

*لزوم تعیین افق روشن از دوران متوسطه

غلامی با اشاره به اینکه برای موفقیت در رشته‌های کشاورزی افق تعیین شده برای دانش آموزان متوسطه باید مشخص شده باشد‌، گفت: نتیجه تحصیل در رشته‌های علوم تجربی فقط محدود به رشته های پزشکی نیست بلکه رشته های کشاورزی هم می‌تواند هدف خوبی باشد.

*مؤثر بودن پذیرش دانشجوی خارجی

این مسؤول اذعان کرد: بحث دوره‌های بین‌المللی و پذیرش دانشجوی خارجی هم باید کلید بخورد، دانشگاه‌های مستقر در شمال ایران به دلیل دارا بودن اکوسیستم طبیعی و جاذبه خوب می‌توانند میزبان خوبی برای پذیرش دانشجویان خارجی باشند، که منجر به کسب درآمد، معرفی جاذبه‌های طبیعی و ارتباط با مردم و موارد دیگر خواهد شد، تا نظام‌های دیگر نتوانند از بی اطلاعی مردم دنیا در مورد فرهنگ‌ ایرانی و کوهستانی ما سوءاستفاده کنند.

*کارگروه مقابله با تقلب در راه است

وی اضافه کرد: در دانشگاه علوم کشاورزی حضور دانشجویان دختر بیشتر از پسران است اگر در بازه زمانی قبل از کنکور اطلاع رسانی شود علاقمندان با هدف در این رشته ورود پیدا کنند، کارگروه مقابله با تقلب هم از ابتدای سال تحصیلی جدید بطور جدی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

*پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه موفق است

غلامی در پایان اظهار کرد: توجه وزارت علوم به پارک علم و فناوری پابرجاست و آثار و برکاتش از کسی پوشیده نیست، دانشگاه‌هایی که زمین در اختیار پارک می‌گذارند بدانند پارک علم و فناوری بدون‌ همسایگی با دانشگاه‌ها موفق نخواهد بود.

در پایان، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و آیین کلنگ‌زنی پردیس پارک علم و فناوری مازندران با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در محوطه دانشگاه علوم کشاورزی ساری انجام شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین