عاملان حذف واژه شهید شناسایی شده‌‌اند

گروه اجتماعی الف،   3980626126

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبریز (استان آذربایجان شرقی) گفت: در خود تبریز برای با چندین مورد از معابر با حذف واژه شهید روبه رو بودیم که عاملان آن نیز توسط شهرداری شناسایی شده است و ما منتظر برخورد با آنها هستیم.

عاملان حذف واژه شهید شناسایی شده‌‌اند

به گزارش فارس، سردار سرتیپ دوم اصغر عباسقلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله اساسی‌ترین موضوعات در زمان فعلی است زیرا با نشر و نهادینه‌سازی آن به تمام اقشار مختلف می‌توان بر اکثر مشکلات غلبه کرد.

وی با استناد به فرامین امام رحمت‌الله مبنی بر اینکه تمام کفر در برابر ایران تنها بود، گفت: کشوری تازه مستقل شده‌ای بودیم ولی در برابر ۷۰ کشور ایستادیم و کاملا واضح بود که دنیای شرق و غرب کنار صدام بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همدلی و تعامل همه اقشار جامعه در هشت سال وداع مقدس جاری بود و تنها مختص یک نهاد و نیرو نبود، اظهار کرد: باید قدردان تلاش بزرگان و پیام‌رسان آنها به نسل بعدی باشد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: رئیس برنامه‌ها استانداری و دبیرکلی به عهده ماست و جلسه مقدماتی با حضور تمام اعضای ستاد گرامیداشت برگزار شد و برنامه‌هایی که تمام ادارات، نهادها و نیروهای مسلح تعیین کرده بود، توسط استانداری به سازمان‌ها ابلاغ شد.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه هفته دفاع مقدس با شعار محوری "ما پیروزیم" آغاز خواهد شد، افزود: جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس، رژه تمام نیروهای مسلح در کمربندی میانی، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شمیم پایداری با تفاوت زیاد نسبت به سال‌های پیش، برنامه‌های مناسب سربازان در همه رده‌های سربازان، شب خاطره با سربازان در سالن مرکز فرهنگی، تقدیر از کارآفرینان فعال و فعالیت‌های سپاه در رابطه با تولید ملی، شب خاطره با حضور نیروهای مسلح با محوریت ارتش قهرمان، برگزاری برنامه‌های متعدد با موضوع بصیرت و دشمن‌شناسی، غبارروبی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و تقدیر از ایثارگران، دیدار پیشکسوتان با استاندار آذربایجان‌شرقی، برنامه شب خاطره برای نیروهای انتظامی، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه توسط پیشکسوتان دفاع مقدس، برنامه‌ای مخصوص برای پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله برنامه‌های دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز قول‌های مساعد برای تکمیل موزه دفاع مقدس داده است و امید است تا سریع‌ترین زمان تکمیل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان درمانی، برنامه‌های متعدد ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران سپاه عاشورا، برنامه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی با حضور خیران و اصناف نیز در کنار برنامه‌های اصلی دفاع مقدس دایر خواهد بود.

وی بیان کرد: در طول هفته مقدس یک رزمایش عملیاتی در گوشه محدود از برای تجلیل از رزمندگان لشکر عاشورا برگزار خواهد شد.

عباسقلی‌زاده ادامه داد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز جزو برنامه‌های آغازین هفته دفاع مقدس می‌باشد.

وی گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس اقدام به برگزاری ۳۹ برنامه اصلی کرده‌ایم که تمام دستگاه‌ها دخیل در آن هستند.

عیاسقلی‌زاده ابراز کرد: از نظر تکمیل موزه دفاع مقدس عقب مانده‌ایم ولی جا دارد از شهردار تبریز تشکر کرد که جدیت وارد عمل شده است و برابر قول او و اعلام آمادگی برای تامین محتوای موزه تا حداکثر ظرف دو سال آماده بازدید قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: افرادی که برای موزه‌آرایی نظر دارند می‌توانند در کمیته این موزه شرکت کنند.

عباسقلی‌زاده در ادامه توضیح داد: بخشی از اسناد دفاع مقدس تهیه شده است و بخشی در حال بررسی و آماده‌سازی می‌باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: در طول هفته دفاع مقدس بستر برای حضور دانش‌آموزان و قاطبه مردم فراهم است.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار فارس در رابطه با حذف واژه شهید از معابر و کوچه‌ها گفت: ما این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم در حالیکه این موضوع به شهردار کلان‌شهر تبریز و مناطق برنمی‌گردد، به طوریکه این اقدام به برخی از کارکنان برمی‌گردد که بدون اطلاع شهردارها انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اقداماتی انجام گرفته و نتایج مرتبط با آن به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد به طوریکه تمام ائمه جمعه و شخص نماینده ولی فقیه در استان نسبت به آن تذکر دادند.

عباسقلی‌زاده تاکید کرد: برخی افراد از روی ناآگاهی و گاها از روی آگاهی تلاش می‌کردند تا در هفته دفاع مقدس جوی ایجاد کنند ولی قطعا نمی‌توانند و همه آنها خنثی می‌شود.

وی افزود: در خود تبریز برای چندین مورد از معابر با حذف واژه شهید روبه رو بودیم که عاملان آن نیز توسط شهرداری شناسایی شده است و ما منتظر برخورد با آنها هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حذف واژه شهید یک کار ساماندهی شده نیست و هر سال چند موردی از این قبیل کارها داریم که با عکس‌العمل روبه رو می‌شود، گفت: سال گذشته در تبریز برخی از عکس‌های شهدا حذف شده بود که با برخورد جدی روبه رو شد و در سریع‌ترین زمان اصلاح کردند.

وی در رابطه با انتقاد از اینکه برخی از تصاویر شهدا پاره شده و یا کثیف شده‌اند، گفت: گاها برخی‌ها با موکت‌بر این بنرها را پاره می‌کند و حتی شهرداری تیم رصد برای این کار در نظر گرفته است و ما نیز جلساتی با شهرداری داشتیم تا ارتفاع این بنرها را بالاتر ببرند.

عباسقلی‌زاده در رابطه با سوالی مبنی بر محتوای برخی بیلبوردهای شهرداری گفت: برخی از این بیلبوردها که در دست خود شهرداری است در دوران دفاع مقدس مزین به پیام‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود ولی انتقاد در رابطه با محتوای برخی بیلبوردها به خاطر این است که این بیلبوردها توسط شهرداری به موسسات و شرکت‌های بخش خصوصی واگذار شده است که نظارت آنها نیز بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در پاسخ به سوالی که مربوط به شعار امسال هفته دفاع مقدس بود،اظهار کرد: هدف دشمن همیشه مشخص بود و در طول این ۴۰ سال همه روزه ما را تهدید کرده است و انواع توطئه‌ها را انجام داده است ولی اینکه نتوانسته تا الان پیروز شود به خاطر این است که از غیرت، تعصب و درس عاشورایی مردم ایران می‌ترسد.

عباسقلی‌زاده ابراز کرد: قبلا شاید همه فکر می‌کردند که ما در برخی مسائل اقدام خاصی نتوانستیم بکنیم و کم گذاشته‌ایم چراکه هواپیمای مسافربری ما را زدند ولی ما به خاطر برخی مسائل پاسخ نتوانسته‌ایم بدهیم ولی الحمدالله الان مردم، رهبری و قدرت نظامی ایران بازدارنده شده است و به قول تئوریسن‌های دنیا اگر آمریکا می‌توانست، حمله را به فردا موکول نمی‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند که جنگی نخواهد بود یعنی دیگر جنگی نمی‌شود و باید اعتماد کرد.

عباسقلی‌زاده در ادامه با اشاره بر اینکه ما ۱۰ هزار شهید داریم ولی تا الان ۳۰۰ جلد کتاب چاپ کرده‌ایم، تصریح کرد: ما نیاز به کمک رسانه‌ها و نویسندگان و تدوین‌گرها داریم تا دست ما را بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین