بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا در رسانه‌های خارجی

گروه جهان الف،   3980626095 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها را یک ترفند با هدف تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران توصیف و تاکید کردند: مسئولان یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا در رسانه‌های خارجی

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) در بیانات خود در ابتدای جلسه درس خارج فقه به ایراد بیاناتی به‌ویژه درباره رویکرد دولت آمریکا درقبال ایران پرداختند و تاکید کردند: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش خود درباره بیانات رهبر انقلاب اسلامی نوشت که رهبری ایران با تاکید بر اینکه کشورش هرگز با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، گفت: سیاست فشار حداکثری بر ایران ارزشی ندارد و شکست خواهد خورد.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: این اظهارات در شرایط سخت کنونی در منطقه خلیج فارس و تلاش آمریکا برای افزایش حضورش در منطقه برای محافظت از کشتیرانی در تنگه هرمز بیان شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد: در شرایطی که تنش‌ها در منطقه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان و به‌علاوه اختلاف میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است، رهبری ایران صبح امروز تاکید کرد که کشورش با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: وی علاوه‌براین متذکر شد که سیاست فشار حداکثری بر ایران بی‌ ارزش است و تمامی مسئولان ایران به‌طور یک‌پارچه معتقدند که در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهد شد.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی با انتشار بخش‌هایی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: رهبری ایران روز سه‌شنبه در اظهاراتی مذاکره با آمریکا را غیر ممکن دانست و گفت که سیاست فشار حداکثری بر ایران شکست خواهد خورد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود به این بخش از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت که گفته‌اند، مسئولان ایرانی هرگز با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کنند و ترفند مذاکره بخشی از سیاست واشنگتن برای فشار بر تهران است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با انتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه خود تاکید کرد که ایران در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نمی‌کند و ترفند مذاکره از سوی دولت واشنگتن در راستای سیاست این کشور برای اعمال فشار حداکثری بر ایران است.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به مواضع متفاوت مقام‌های آمریکایی در خصوص مذاکره افزودند: آنها گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.

ایشان هدف آمریکایی‌ها از مذاکره را نه یافتن راه‌حل عادلانه، بلکه تحمیل خواسته‌های گستاخانه دانستند و گفتند: این حرف را که هدف آمریکا از مذاکره، تحمیل است قبلاً بنده می‌گفتم اما آنها این‌قدر گستاخ شده‌اند که امروز این واقعیت را خودشان هم به زبان می‌آورند.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان اخیر یک مقام آمریکایی که گفته بود باید با ایران سر میز مذاکره بنشینیم و ما فلان چیزها را بگوییم و ایران قبول کند، خاطرنشان کردند: برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آنها عمل می‌کنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمین‌لله و جمهوری عزت است.

ایشان با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها و متحدان آنها به ناکام ماندن سیاست فشار حداکثری در به زانو درآوردن ایران، گفتند: هدف آنها از مذاکره این است که به همه ثابت کنند فشار حداکثری جواب داد و مسئولان جمهوری اسلامی بر خلاف آنکه می‌گفتند مذاکره نمی‌کنیم مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند، بنابراین تنها راه مواجهه با ایران، فشار حداکثری است.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی در مواجهه با انواع ترفندها قرار داشته است و دشمنان نتوانسته‌اند ایران عزیز را مغلوب کنند، خاطرنشان کردند: سیاستهای آنان یکی پس از دیگری مغلوب سیاستهای جمهوری اسلامی شده است و بعد از این نیز جمهوری اسلامی بحول قوه الهی آنها را مغلوب خواهد کرد و پیروز و سربلند از میدان خارج خواهد شد.

شبکه بلومبرگ نیز گزارش داد: رهبر معظم ایران با اشاره به تکرار پیشنهاد مقامات آمریکایی برای مذاکره با تهران گفت که آنها گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا به دلیل سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل.

بلومبرگ در ادامه آورده است: وی همچنین تاکید کرد که سیاست فشار حداکثری بر ایران به شکست منجر خواهد شد.

دیدگاه کاربران

نجیب۱۰۹۶۸۲۹۱۲:۳۹:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
عزت و شرافت به این میگن.
ناشناس۱۰۹۷۰۷۷۱۴:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۶
زنده باد رهبر معظم و گرانقدرمان .
ناشناس۱۰۹۷۰۹۷۱۴:۵۸:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۶
جواب این قلدرهای زبان نفهم و گاوچران امریکایی همین عدم مذاکره است
ناشناس۱۰۹۷۱۱۳۱۵:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۶
خدا حفظت کنه آقاجان که به ماعزت دادی هروقت دلتمردان حرف شمارو گوش کردن اقتدار این ملت نیز حفظ شد
توکل۱۰۹۷۱۱۸۱۵:۰۹:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
به این میگن اقتدار
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین