واکنش وزیر بهداشت به موضوع «فرار مالیاتی» پزشکان

گروه اجتماعی الف،   3980626081 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت درباره مباحثی که تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، گفت: همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد، اما نباید به بهانه‌های مختلف پزشکان را بکوبیم.

واکنش وزیر بهداشت به موضوع «فرار مالیاتی» پزشکان

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور درباره استخدام سه هزار نیروی جدید در سازمان اورژانس کشور گفت: برای رفع کمبود کادر خدماتی اورژانس به ویژه در زمینه تکنیسین‌های اورژانس حدود سه هزار مجوز جدید را در دو نوبت ارائه کرده‌ایم که در نوبت اول ۱۰۰۰ نفر و در نوبت دوم هم دو هزار نفر به کارگیری می‌شوند. با پیوستن این سه هزار نیرو، تعداد نیروهای اورژانس از ۱۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید و امیدواریم کمبود کادر نیروی اورژانس کشور به حداقل برسد.

وی افزود: در عین حال نیازمان به نیروی انسانی با هوشمندسازی اورژانس و استفاده از روش‌های تله مدیسین یا کنترل از راه دور و وصل شدن آنها به سامانه‌های هوشمند به حداقل خواهد رسید. از طرفی برای اولین بار در نظر داریم که تکنسین فوریت‌های پزشکی زن را در کشور تربیت کنیم که مجوز این اقدام صادر شده است.

نمکی درباره میزان داروهایی که به کشور وارد می‌شوند، گفت: در حال حاضر سه درصد از داروهایمان وارداتی است. ما با حمایت از تولید داخل، تشویق و ترغیب تولید کننده‌های داخلی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه فعالیت می‌کنند و با استفاده از انتقال دانش فنی، امیدواریم که این سه درصد را در دو سال آینده به یک درصد تقلیل دهیم. تقریباً در همه کشورهای جهان هم شاهدیم که ۱۰۰ درصد نیازهای دارویی‌شان را خودشان تامین نمی‌کنند چراکه این کار مقرون به صرفه نیست.

نمکی تاکید کرد: به هرحال تولیدکنندگان داخلی هم باید بتوانند استانداردهای ما را پاس کنند و در حد استانداردهای جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات داروها را داشته باشند. از طرفی تولیدکنندگان داخل باید ضوابط و استانداردها را رعایت کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بحث مالیات پزشکان، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که باید از قانون تمکین کنیم. من همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کرده‌ام.  از طرفی بارها عرض کرده‌ام که جامعه پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی همان جامعه پزشکی است که در دوران جنگ و دفاع مقدس وضعیت را اداره کرد و در سیل زلزله و همه سختی‌ها در کنار مردم بوده است. تردید ندارم که همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد. در عین حال باید توجه کرد که درصد عمده فعالیت پزشکی‌مان در بخش دولتی است که در پایان هر ماه ما کل مالیات را از پزشکان کسر می‌کنیم و به حساب دولت می‌ریزیم. در بخش خصوصی هم واقعاً آن ارقام نجومی که برخی اعلام می‌کنند، وجود ندارد، اما این طور هم نیست که بگوییم هیچ گونه فرار مالیاتی وجود ندارد.

نمکی تاکید کرد: ما هم از همکاران طبیب و کادر پزشکی‌مان‌ تقاضا داریم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند و در عین حال از صدا و سیما، رسانه‌ها و غیره هم تقاضا داریم که باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگینی به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

دیدگاه کاربران

کرمانشاه۱۰۹۶۷۴۲۱۲:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در شهر ما که بالای یک میلیون نفر جمعیت داره، تمامی مطب ها عصر ها تا شب شلوغ اند. بعضی پزشکان نوبت هفته آینده را می دهند. چرا کسی به فکر نیست؟
ناشناس۱۰۹۶۷۷۴۱۲:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۶
شما فرار مالیاتی دیگران رو حل کن پزشکان هم مالیاتشون رو میدن.
ناشناس۱۰۹۶۷۹۴۱۲:۲۵:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
چرا پذیرش پزشکی را زیاد نمیکنین تا مردم اینقدر تو صف پزشک نباشن و هزینه هنگفت نپردازند
ناشناس۱۰۹۶۸۵۰۱۲:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۶
ایشان توان مقابله با پزشکان انحصارطلب را ندارند. به نظرم باید استیضاح شوند.
ناشناس۱۰۹۶۸۹۶۱۳:۰۷:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
بعضی پزشکان می خواهند از مفسدان اقتصادی عقب نیفتند با نپرداختن مالیات متعلق به بیت المال .
ناشناس۱۰۹۶۹۰۷۱۳:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
اگر فرار مالیاتی زیاد نیست، خب چرا تمکین نمی کنند و هر روز بهانه می آورند که اصلا بلد نیستیم کارتخوان استفاده کنیم!!!! یعنی این دروغ های شرم آور با شرافت پزشکی سازگاره!؟؟ وقتی شما اینقدر بهشان رو می دهید و بیت المال را به اسم کارانه و تحول سلامت به جیب برخی پزشکان واریز میکنید، باید هم مردم ناراحت باشند.
ناشناس۱۰۹۶۹۵۵۱۳:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در ایران هیچکس حریف مافیای پزشکی نمی شود.
ناشناس۱۰۹۷۰۲۷۱۴:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۶
نه بقیه در جنگ شرکت نکردند . چند نفر شهید دادند؟ مقایسه کنید ضعف و اشتباه را باید گفت تا درست شود . از سلامتی و بیمار مظلوم نباید سرمایه اندوخت . مشکل بزرگ است
فش۱۰۹۷۰۳۴۱۴:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۶
تردید ندارم که همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد.بلی این گفته این آقا درست است در جامعه ایرانی خیلی از شغلها است که در آمد میلیونی یا حتی میلیادی دارد که اصلا مالیات نمی دهند هیچ و نمی دانند مالیات چه اداره یا ارگانی می گیرد واگر هم باشد به چند جا دست می اندازند تا این مالیاتی که تعلق گرفته ندهند یا خیلی کمتر بدهند نمونه اش موسسه .. و خصوصی که سالیانه درآمدهای هنگفتی دارند وچون طبق قانون نانوشته .. که بسیاری از سرکرده های ..و .. و مقامات خودشان هستند ریالی هم مالیات نمی دهند و در خارج از کشور به آقازاده هاشان خرج و دور دنیا گردی می کنند ور در خارج از کشور املاک می خرند البته به میمنت..
ناشناس۱۰۹۷۰۴۱۱۴:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
جناب وزیر اولا که از بابت فرار مالیاتی باید شرمنده باشید و عذرخواه نه طلبکار. دیگرانی که فرار مالیاتی دارند خودشان را زرنگ و بچه فرض می کنند و پزشکان ما به هیچ وجه منزلت اجتماعی شان را با آنان مقایسه نمی کنند. اما اینکه می گویید از هر فرصتی برای کوبیدن پزشکان استفاده نکنیم، دقیقا عکس العمل رفتار پزشکان با مردم است. متاسفانه درصد بالای خطاهای پزشکی توام با نگاه از بالا به پایین جامعه پزشکی( پزشکان حتی فارغ التحصیلان عالی مرتبه رشته های دیگر را بی سواد و جاهل می انگارند) به سایرین باعث شده..
ناشناس۱۰۹۷۱۹۴۱۶:۰۳:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
این تخریب نیست جناب وزیر، عین واقعیت و بلکه کمی از واقعیت است شما هم دست از طرفداری متعصبانه از پزشکان متخلف و قانون گریز بردارید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین