اعمال سهمیه‌های کنکور ارشد98 با دستور مجلس/ بازنگری در سهمیه‌ها منوط به نظر مجلس است

گروه اجتماعی الف،   3980626015 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتراض به نتایج کنکور ارشد 98 توسط داوطلبان گفت: اعمال سهمیه‌های کنکور ارشد امسال با دستور مجلس بوده و بازنگری در سهمیه‌ها هم منوط به نظر نمایندگان مجلس است.

به گزارش فارس، منصور غلامی دوشنبه شب در سفر به استان مازندران در جمع خبرنگاران در مورد اعتراض داوطلبان به اعمال سهمیه در نتایج آزمون کنکور کارشناسی ارشد 1398، اظهار کرد: اجرای سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد و سهمیه‌های ایثارگران مصوب مجلس است.

وی در مورد اعمال سهمیه‌های مازاد در روند نتایج آزمون کارشناسی ارشد 98 و ادغام آنها از سوی وزارت علوم، افزود: البته چندی قبل درخواست اصلاحیه لازم به مجلس داده شد ولی در مجلس برای رسیدگی رأی نیاورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به موارد سهمیه و اعمال آن تکلیف قانونی است، تصریح کرد: وزارت علوم نمی‌تواند قانون مصوب مجلس را اجرا نکند، هر مورد از قانون که به تصویب نمایندگان در مجلس در آمده است باید اجرا شود.

غلامی گفت: امیدواریم داوطلبان امسال در دانشگاه‌هایی که استحقاق آن را داشتند قبول شده باشند هرچند این موارد را سال قبل و امسال به مجلس انتقال دادیم و امید داریم مجلس در فرصت مناسب به تجدید نظر آن بپردازد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۶۳۴۷۰۶:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در جایی که برای تحصیل علم. سهمیه قانونی برای .. تعیین می شود .فاتحه آن علم را باید خواند
ناشناس۱۰۹۶۳۵۶۰۷:۰۴:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
بساط این سهمیه ها باید برچیده شود
ناشناس۱۰۹۶۴۳۸۰۸:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۶
ما رو ببین دلمونو به کی خوش کرده بودیم. وزیر علوم رو ببین: "امیدواریم داوطلبان امسال در دانشگاه‌هایی که استحقاق آن را داشتند قبول شده باشند" فقط به امید حل میشه آقای وزیر علوم؟؟؟ وظیفه کی بوده؟؟؟؟
ناشناس۱۰۹۶۴۴۸۰۹:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۶
اعمال این همه سهمیه ،اجحاف در حق عموم مردم است. بعد از این همه سال باید نسبت به برچیده شدن آن اقدام عاجلی صورت گیرد تا به خانواده ها فشار مضاعف اقتصادی وارد نگردد .
ناشناس۱۰۹۶۴۵۰۰۹:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
اینکه تکریم خانواده معزز شهدا وایثارگران وظیفه هر دولتی است شکی نیست اما چرا باید دولت این تکریم رو به بدترین شکل و با قرار دادن این عزیزان در مقابل مردم انجام دهد. وقتی دانشجویی می بیند که یک نفر با رتبه مثل دورقمی همکلاسی یک نفر سهمیه ای 5 رقمی شده چه حسی می گیرد و کسانی هم که به این واسطه از راهیابی مانده اند چه حسی دارند. دولت می تواند برای این عزیزان دانشگاه مجزا که به صورت محدود وجود دارد را اختصاص دهد. هر کسی که می خواهد در دانشگاه سراسری شرکت کند باید با دیگران رقابت کند. این ظلم به جوانان است
سعید۱۰۹۶۴۶۵۰۹:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
واقعا تاسف آوره . انواع و اقسام سهمیه به افراد داده میشه که در صلاحیت آموزشی و علمی آنها نیست. این مسئله مصداق بارز خیانت است. پزشک و مهندسی که با سهمیه وارد دانشگاه میشن با تاثیر از همون سهمیه درس رو تمام خواهند کرد . این فرد در جامعه صلاحیت نداره . من خودم هیات علمی هستم و چنین فشار های رو برای پاس کردن برخی دانشجویان دیدم. فقط باید بگم متاسفم
ناشناس۱۰۹۶۵۲۰۰۹:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
داوطلبان معترض به تفاوت رتبه-قبولی های امسال با سال گذشته اعتراض دارد! در صورتی که سهمیه های امسال با سال قبل هیچ تفاوتی نداشته!!! ولی اتفاق دیگه ای افتاده: امسال ظرفیت پذیرش استعداد درخشان (بدون آزمون) رو بجای اینکه مشابه سالهای قبل، مازاد بر ظرفیت پذیرش اصلی تعیین کنن، به عنوان 40 درصد از ظرفیت پذیرش اصلی تعیین کردن!!!! با بخشنامه وزارت علوم.
ناشناس۱۰۹۶۵۵۵۱۰:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۶
کدوم حق دانش آموز با رتبه ۸۶۰۰۰ کشور در دانشگاه علوم پزشکی ..، پزشکی قبول شده
ناشناس۱۰۹۶۶۰۱۱۰:۴۹:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
همين سهميه ها باعث شده عده زيادي پزشك ناشي ومهندس بي سواد داشته باشيم
ناشناس۱۰۹۶۹۸۷۱۳:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
به نظر من مردم باید دقت نظر زیادی برای انتخاب نماینده داشته باشند اگر نمایندهای از بهترین رشته های دانشگاهای دولتی خوب مثل تهران یا شریف وبدون سهمیه انتخاب شوند بعدا دقت زیادی خواهند داشت تا رشته ها در دانشگاها به باسوادتر ها برسد چون نفع کشور در آن خواهد بود اگر خانواده ای را در نظر بگیریم که یک بچه باهوش ویکی کمتر هوش داشته باشد هر آنچه که خرج آن کم هوش کنی نتیجه ای خوب نخواهی گرفت چون هوش واستعداد را نمی شود با خوراندن دارو یا قرص به کسی داد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین