درآمدی بر شكل‌گيری ائتلاف

محمدكاظم انبارلويي،   3980625223 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

كمتر از ۶ ماه به انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي باقي است. تلاش‌هايی براي شكل‌گيری يك مجلس در تراز انقلاب اسلامی و نيز بيانيه گام دوم در تهران و شهرستان‌ها صورت میگيرد. نيروها ی پای كار انقلاب با عزمی راسخ به سمت همگرايی و ائتلاف در حركت هستند. شرط توفيق آنها و الزامات برداشتن گام‌های صحيح را می توان در سطور زير مرور كرد.

درآمدی بر شكل‌گيری ائتلاف

 

1- هر انساني چه بداند و چه نداند روز و شب در طريق ساختن خويش براي «ابد» است.

انسان بزرگ‌ترين صنعت در جهان هستي است. همه هستي برای او آفريده شده است و تنها موجودي است كه مي‌تواند نسبت خود را با خود، با هستی، طبيعت و تاريخ تعريف كند و به درك درستي از خداوند  تبارك و تعالی و تكاليف خود برسد. اگر «حرص»، «طمع» و «حب جاه» انسان را به وادي غفلت بكشاند، نمی تواند به درك درستي از «دنيا»، «قبر» و «قيامت» خود برسدوگر نه اين سه لشكر شيطان درون، قبل از رسيدن او به سر حدّات مبارزه با كفر و شرك، الحاد و جنود بيرونی شيطان او را از پای در مي‌آورد.

اينجاست كه انسان خود حكم به «حبس ابد» با اعمال شاقه در ميان گدازه‌هاي اميال دروني خود مي‌دهد و هيچ كس قادر به نجات او نخواهد بود.

2- اضلاع و ابعاد و اكناف اصولگرايي و نيروهاي پاي كار انقلاب امروزها دست‌‌اندركار رسيدن به يك فرمول اخلاقي، حقوقي و نيز يك مدل سياسي براي رسيدن به ائتلاف هستند. آنها در انتخابات‌هاي قبلي مدل‌هاي گونا‌گوني را تجربه كردند. بحث‌ها و نظرات جديد نشان مي‌دهد آن مدل‌ها كارآمدي خود را از دست داده‌اند و نياز به يك تئوری پردازی و نظريه‌افكنی جديد دارد.

ائتلاف و همگرايي جديد، نياز به يك نظم معنوي است كه متضمن ايستادگي در برابر نبرد نرم دشمن باشد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد براي رسيدن به نظم جديد اصولگرايي، نيازمند به  «عبور از خود» هستيم. هرگونه سهميه‌بندي و بحث سهامداري قدرت اضلاع،  مخل رسيدن به ائتلاف و همگرايي است اگر هر يك از اضلاع حقيقي و حقوقي ائتلاف قرار باشد اراده خود را براساس توهم خود از رسيدن به سهمي از قدرت عملياتي كند، ريسمان ائتلاف و همگرايي را پاره خواهد كرد. قرار است همگي به ريسمان الهي چنگ بزنيم.

اگر اين مسير را نرويم مجبوريم با چنگ زدن به صورت و سيرت يكديگر هر يك ريسماني درست كنيم تا با آن در چاه ويل «جاه‌طلبي»، «حرص» و «طمع» خود را حلق‌‌آويز كنيم.

سخن از «من» و «ما» مخل شكل‌گيري يك مجلس ولايي است كوبيدن بر طبل سهم‌خواهي با عقلانيت سياسي نمي‌خواند.

3- مجلس آينده مأموريت‌هاي خطيري به عهده دارد و وظايف سنگين بر زمين مانده در مجالس گذشته را بايد با روزآمد كردن در دستور كار قرار بدهد.

اولين گام براي ورود به اين وادي آن است كه هر حزب و گروه يا شخصيت حقيقي به اين سؤال پاسخ دهد كه نسبت فرد معرفي شده براي فهرست چه دركي از بيانيه گام دوم  و تكاليف مترتب بر آن دارد. پس از رسيدن به پاسخ صحيح در اين مورد به اين سؤال پاسخ دهد كدام بار را مي‌خواهد از زمين «اقتصاد»، «سياست»، «فرهنگ» و «مشكلات اجتماعي» جامعه در مجلس بردارد.

پس از پاسخ‌گويي درست به اين دو پرسش كليدي ببيند آيا شجاعت تهور، بصيرت لازم را دارد كه در روز حادثه در مجلس از حق دفاع كند  و هزينه پرداخت كند.

4- مأموريت مهم مجلس آينده ريل‌گذاري قوانين كشور به سمت و سوي برپايي، «جامعه‌ اسلامي»، «دولت اسلامي» و نيز به اهتزاز در آوردن پرچم «تمدن اسلامي» در اين ملك الهي است. احزاب و گروه‌هايي كه مي‌خواهند وارد رقابت‌هاي سياسي اين دوران بشوند لازم است  با بازخواني چندباره بيانيه گام دوم، برنامه عملياتي خود را براي رسيدن به  آن اهداف بزرگ براي مردم بازگو كنند تا مردم بدانند به  چه سمت و سويي قرار است حركت كنند و به چه كساني اعتماد نمايند. درباره  مختصات مجلس آينده و نمايندگان آن حرف و حديث گفتني‌ها زياد است اميدواريم با هدايت الهي به سمت و سويي حركت كنيم كه مجلس با نمايندگان پاكدست، انقلابي، كارآمد و مردمي تشكيل شود تا پاسخگوي مطالبات رهبري و مردم باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین