یک شبه "۷۰۰۰۰ پزشک" به آمار پزشکان اضافه شد!

گروه اجتماعی الف،   3980625028 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالیکه معاون کل وزارت بهداشت مجموع تعداد پزشکان کشور اعم از پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک را ۱۰۸ هزار نفر اعلام کرده اما وزیر بهداشت، تعداد پزشکان فعال کشورمان را ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرده است!

یک شبه "۷۰۰۰۰ پزشک" به آمار پزشکان اضافه شد!

تسنیم نوشت: کمبود پزشک در کشور به یکی از معضلات جدی جامعه ما بدل شده است به‌طوریکه کمتر کسی را می‌توان یافت که تاکنون از اثرات آن صدمه‌ای ندیده باشد.

از صف‌های طولانی مطب‌ها و بیمارستان‌ها گرفته تا کاهش کیفیت خدمات و افزایش هزینه درمان از نتایج پایین بودن سرانه پزشک در کشور است؛ بنابر آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) سرانه پزشک در کشور ما 11 به ازای هر 10 هزار نفر است در حالیکه این آمار در کشورهای پیشرو در نظام سلامت بین 30 تا 50 برآورد می‌شود.

ایران از نظر سرانه پزشک در منطقه نیز جایگاه مناسبی ندارد بطوریکه بعد از کشورهایی مثل سوریه جنگ‌زده، فلسطین و قرقیزستان در جایگاه بیستم قرار گرفته است!

کمبود پزشک در کشور آنچنان مشهود است که برخی از مسئولان نظام سلامت ضمن اعتراف به آن، پایین بودن سرانه پزشک را نگران‌کننده خواندند؛ در همین زمینه، حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت مدعی کمبود جدی پزشک در کشور شده و آمار سرانه پزشک در ایران را نسبت به کشورهای پیشرو، بسیار پایین ارزیابی کرد.

بدیهی است اصلی‌ترین راهکار برای افزایش تعداد پزشکان در کشور، افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی است؛ در حال حاضر، ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها چیزی حدود 7000 نفر است که در صورت ثابت ماندن این ظرفیت‌ها، رسیدن به حداقل سرانه مطلوب که 30 پزشک به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت برآورد شده است؛ بیش از 30 سال به طول خواهد انجامید!

بر همین اساس، نمایندگان مردم، دست به کار شده و طرحی دو فوریتی را با محوریت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند؛ اعلام این خبر، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها و مخالفت‌ها را از طرف بخشی از جامعه پزشکی و جریان خاصی در نظام سلامت کشورمان در پی داشت! ظاهراً این جریان با افزایش تعداد پزشکان، منافع خود را در خطر می‌بیند! لذا ایجاد با فشار گسترده این جریان بر روی نمایندگان و هجمه گسترده علیه موافقان طرح، نمایندگان را از تصویب آن منصرف کرد.

در همین زمینه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با توسل به آمارهای غلط و متناقض، سعی در وارونه‌نمایی واقعیتی کردند که پیش از این به طرق مختلف به آن اذعان کرده بودند!

عمده این تناقض‌گویی‌ها حول محور تعداد پزشک در کشور می‌چرخد؛ هر چند آمار رسمی در این زمینه ارائه نشده اما می‌توان به گفته مسئولان مربوطه در این‌باره استناد کرد.

ابتدا حریرچی، معاون وزیر بهداشت درباره تعداد پزشک عمومی و متخصص در کشور گفت: در ‏ابتدای سال 1395، تعداد 39 هزار و 398 متخصص و فوق تخصص، 42هزار و 422 پزشک عمومی و 26 هزار و 361 دندانپزشک عمومی و متخصص و ‏در مجموع 108 هزار و 181 نفر به صورت فعال در حال ارائه خدمت بودند.

اما با طرح مجلس مبنی بر افزایش ظرفیت‌ها، مسئولان نظام سلامت به ارائه آمارهای متناقض در این زمینه پرداختند که مهم‌ترین آنها نمکی، وزیر بهداشت است که اخیراً در اظهار‌نظری عجیب، تعداد پزشکان فعال در کشور را 180 هزار نفر عنوان کرده و مدعی شد سرانه پزشک در کشور در حال حاضر نزدیک به 2 است!

ماه پیش نیز اکبری، قائم مقام معاونت آموزش وزارت بهداشت تعداد کسانی که از ابتدا تا‌کنون پروانه نظام پزشکی گرفته‌اند را 176 هزار نفر خواند و گفت: در حال حاضر حدود 150 هزار پزشک فعال عمومی و تخصصی در بازار کار داریم.

چندی پیش هم ایرج خسرونیا؛ رئیس انجمن متخصصان داخلی با طرح ادعای بیکاری تعدادی از پزشکان در کشور گفته بود: اکنون جمعیت کشور حدود 80 میلیون نفر است و 130 هزار پزشک داریم!

بنابر گفته مسئولان، در حال حاضر تعداد کل پروانه‌های نظام پزشکی صادره 180 هزار است که این آمار شامل کسانی که فوت شده یا بازنشسته شده‌اند یا مهاجرت کرده یا به دلایل گوناگون در حرفه دیگری مشغول به کار شده‌اند یا دیگر علاقه ای به فعالیت در این حوزه ندارند نیز می‌شود؛ بنابر گفته خسرونیا تعداد آنها بیش از 60 هزار نفر برآورد می‌شود!

با توجه به آمارهای ضد و نقیض ارائه شده توسط مسئولان و رقم‌های متفاوت اعلامی، اختلاف 80 هزار نفری وزیر با معاونش در آمار تعداد پزشک فعال در کشور از کجا ناشی می‌شود و این آمارها بر چه اساسی محاسبه شده و بر مبنای آنها درباره سلامت مردم تصمیم‌گیری می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۴۷۸۹۰۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
در ایران کسی حریف مافیای پزشکی نمی شود.
ناشناس۱۰۹۵۵۷۹۱۴:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
کدام آمار در ایران درست است که این باشد
ناشناس۱۰۹۶۱۸۱۲۲:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
میشود صبر کنید و بینید ذلت آن اندک درصد .. از پزشکان فاسد را
علیرضا۱۰۹۴۸۲۶۰۹:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
چرا ظرفیت رشته پزشکی را افزایش نمی دهیم که مناطق محروم به پزشک دسترسی داشته باشند و با افزایش ظرفیت رشته پزشکی تعداد زیادی از بیکاری جوانان با استعدادکاسته شده و احتمالا صادرات پزشک داشته باشیم و یا خدمات درمانی به اعراب پولدار عرضه نماییم این یعنی اشتغال با کمترین هزینه
ناشناس۱۰۹۴۸۲۸۰۹:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
همه چیز را که نابود کردید پزشکی را هم نابود کنید.
ناشناس۱۰۹۴۹۶۲۱۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
شما اول نصب کارت خوان را یاد بگیرید تا ببینیم چه کسی چه چیزی را دارد نابود می کند .
مقيمي۱۰۹۵۱۷۴۱۱:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نابود كردن از نظر شما يعني زياد شدن دست
ناشناس۱۰۹۵۵۰۹۱۳:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
چه ربطی داشت!!!؟
ناشناس۱۰۹۵۵۳۵۱۳:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
موضوع ایجاد توازن در تعداد پزشکان است و البته که کاسبان امور پزشکی از این امر ناراحت می شوند
زهیر فارابی۱۰۹۵۸۵۶۱۶:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
حالا که همه مان نابود شدیم بگذار پزشکان هم نابود شوند مگر پزشکان تافته جدا بافته اند و یا تخم دو زرده کرده اند !!!!!!!!!! البته این را من باب جدل گفتم. اما دوست من بدان با افزایش چند برابری پزشکان شاید حال جیب تعدادی پزشک بد شود اما حال جسم و تن و روح و روان میلیونها انسان که خیلی از آنها در نقاط دوردست و روستاها و شهرهای کوچک به سر می برند خوب می شود . ما مسلمانان و شرقی ها چقدر خودخواهیم بی جهت نیست که از همه عقب ماندیم .
ناشناس۱۰۹۵۹۹۹۱۸:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نابود تر ازین هم مگه میشه. شما انگار توی این جامعه نیستی!!
ناشناس۱۰۹۶۰۰۳۱۹:۰۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
به نظر پزشکان در حال نابود کردن هر آنچه باقی مانده است هستند.
1۱۰۹۶۲۳۸۲۳:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
جمله ی حکیمانه و قشنگی بود. مهندسی الان در کشور مسخره عام و خاص شده است . الآن به نظافت چی هم مهندس می گویند. سیاست دولت ها در افزایش ظرفیت رشته های مهندسی ..، خیانت بار بوده است خصوصا در دولت احمدی نژاد و روحانی
ناشناس۱۰۹۴۸۵۶۰۹:۲۶:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
وقتی جامعه فرهیخته کشور حاضر است به خاطر منافع مالی دست به آمارسازی بزند و صفت دروغگویی را بپذیرد و حق و حقوق سایر مردم را با نپرداختن مالیات پایمال کند، دیگر از مابقی چه انتظاری میشه داشت؟
ناشناس۱۰۹۴۸۸۲۰۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نفرین بر کسانی که از بیمار مظلوم پول میسازند
ناشناس۱۰۹۵۳۸۵۱۳:۰۱:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
احسنت
ناشناس۱۰۹۵۴۱۴۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
عزیزم پول در وزارت خانه ها و شرکت ها و اتاق های بازرگانی و بانکها است.چشمت به دو تومن در آمد پزشک مظلوم نباشد.تو نمی دانی پول کجاها می رود.والا هزینه درمان را می شد رایگان کرد.
ناشناس۱۰۹۶۰۰۲۱۸:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نفرین بر فرهنگ خودسالارِ ما، که وقتی دانشجوی اهل گنبدکاووس، زابل، .. به تهران میآید و از یکی از دانشگاه های تهران مدرک می گیرد، اغلب به زادگاهش بر نمی‎گردد: یعنی شهر محرومش، همیشه محروم خواهد ماند. نفرین بر بی تفاوتی ما، که خروج بهترین فارغ التحصیلان پزشکی از کشور را می بینیم، اما به ریشه ی مشکل نمی پردازیم، و فقط رویه را درست کنیم. نفرین بر دانشگاهی که پزشک بی‎سواد تربیت می کند. و پناه برخدا از نفرینی که از سر تقوا و علم نباشد.
بهرام۱۰۹۶۱۴۷۲۱:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تقویت دیدگاه مذهبی پزشکان وشکستن انحصارطلبی آنان
ناشناس۱۰۹۴۹۰۲۰۹:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این فقط مختص پزشکان نیست مهندسین و نیروهای متخصص هم رفتند فقط هنوز متوجه نشدین زمان زیاد نمیبره عجله نکنین کمبود همه اینها بزودی مشهود میشه با سیاست هرکی نمی خواد از کشور بره همین اتفاق می افته
ناشناس۱۰۹۴۹۲۰۱۰:۰۳:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
موضوع کم نگه داشتن تعداد پزشکان درکشور یک موضوع بسیاراستراتژیک برای مافیای پزشکان است وحاضرند تاآخرین نفس دراین راه مقاومت کنند . بزرگترین منبع ثروت وقدرت برایشان هم کم نگهداشتن ظرفیت رشته پزشکی وتخصص است که دراین راه همواره وزرای بهداشت راهمراه خودداشته اند وکمترین کاری که میتوانند بکنند اغراقهای عجیب وغریب !!!! درتعداد پزشکان کشوراست.
ناشناس۱۰۹۵۰۰۳۱۰:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
به نظر میاد 180 هزار درست باشه چون دیروز دکتر رفتم شماره نظامش 145 هزار بود
دکتر داروساز۱۰۹۵۰۱۱۱۰:۵۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
یک مافیای داروسازی هم شکل گرفته که با محدود کردن تعداد داروخانه های کشور سود بادآورده ای را به جیب داروخانه داران سرازیر می کنند بطوریکه امتیاز داروخانه در شهرهای بزرگ سه تا چهار میلیارد تومان خرید و فروش می شود شما که داروساز تربیت می کنی باید اجازه تا سیس داروخانه هم به او بدهی.آقایان نماینده مجلس لطفا لایحه افزایش داروخانه های کشور به دو برابر تعداد فعلی را تصویب کنید چرا که وزارت بهداشت تمایلی به افزایش تعداد داروخانه ها ندارد.آقای توکلی شما هم به داروسازان جوان کمک کنید یک جوان سه چهار میلیارد را از کجا بیاورد امتیاز بخرد.
ناشناس۱۰۹۵۰۳۶۱۰:۵۹:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
شما اول همين پزشكهاي موجود رو از نظر امكانات تجهيزات پزشكي و حقوق مناسب تامين كنيد تا بتونن به جامعه خدمات بدن. مگه تعداد مهندسها زياد شد بدون زيرساخت حاصلي جز بيكاري و عقب ماندگي بيشتر صنعت داشت؟
ناشناس۱۰۹۵۰۸۸۱۱:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اشتباه چاپی جابجايی 0 و 8
ناشناس۱۰۹۵۰۹۴۱۱:۲۷:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
کمبودپزشک بیشتر به این علت است که پزشکان برای کسب درآمد به کشور می آیند و با جیب پر دوباره از کشور خارج میشوند!
ناشناس۱۰۹۵۱۲۵۱۱:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
حریرچی و زالی قبلا می گفتن پزشکها دارن میرن و مهاجرت می کنن و الان که بحث ظرفیت شد یهو تعداد زیاد شد یادم میاد که می گفت خیلی از پزشکها حتی برای دریافت نظام پزشکی مراجعه نمی کنن! و میرن و. الان یهو همه چیز عوض شد و پزشکها می مانند و تعدادشون زیاده گفته میشد که 15 هزار پزشک هم طبابت نمی کنند چون نمی صرفه و همه هم دارن مهاجرت می کنن و.. وقتی وضع این است که همون سرانه ناچیز هم برقرار نمی ماند و ظرفیت حداقل باید 3 تا 4 برابر شود تا به یه جایی بشه رسید حرفای خودتون هست که پزشکها دارن میرن و حتی برای گرفتن نظام پزشکی مراجعه نمی کنند یهو چرا حرفتون عوض شد؟ علت این تناقض ها غیر اینه که مافیا و انحصار شده؟
رزمنده دفاع مقدس۱۰۹۵۱۹۵۱۲:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
درواقع کیفیت مهمترازکمیت است پشت پرده این قضایا کسانیند که نوردیده شان ازکنکور قبول نمیشه ومیخواهند ظرفیت زیادبشود درصورتیکه دراین حالت کیفیت آموزشی باتوجه به زیرساختها پایین میاد پس کیفیت مهم است نه کمیت البته بعید میدانم منتشر بشه حرفام
ناشناس۱۰۹۵۳۴۲۱۲:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اگر در جامعه ای تعداد پزشکان زیاد باشد دلیل بر سلامت آن جامعه نیست.
ناشناس۱۰۹۵۴۱۱۱۳:۱۱:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بله آقا اصلا باید اینقدر ظرفیت پزشکی دانشگاهها را زیاد کرد که هر خانه دو پزشک داشته باشد.آنوقت دیگر کسی صف نمی بندد.البته کیفیت خدمات هم با رسیدن پزشک زیر خط فقر بدتر از امروز نخواهد بود!
املاکی۱۰۹۵۴۶۹۱۳:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
الان مشتری های ما فقط پزشکانند. یکی از دلایل تورم همین درآمد نجومی این افراد است.
ناشناس۱۰۹۵۴۹۸۱۳:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
زمان استاندارد ویزیت عمومی 15 دقیقه متخصص20 دقیقه و فوق تخصص25 دقیقه می باشد ولی تو ایران فکر کنم یک دقیقه باشه تا تعداد پزشکها زیاد نشه درست هم نمیشه
ناشناس۱۰۹۵۵۵۱۱۴:۰۲:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
در این آمار و ارقام ضد نقیض مسئولان حوزه بهداشت فرار از حقیقت کمبود پزشک موج میزند از مجلس و نمایندگان مردم تقاضای ورود جدی به این موضوع که جان و مال مردم را تهدید می کند را خواهانیم.
علیرضا۱۰۹۵۵۹۱۱۴:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
مگه آمارهای دیگه این مملکت درست و حسابیه که این آمار باشه. ..
رضا۱۰۹۵۵۹۴۱۴:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
لعنت بر کسانی که آموزش پزشکی را از وزارت علوم گرفتند و نفهمیدند چه درخت مصیبت باری را می کارند صنفی ساختند که خود رو از جامعه بالاتر می بیند و هر چه پول میگیرد با توهم نخبه بودن آن را حق خود می داند.
علی احمدی۱۰۹۵۵۹۶۱۴:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
مافیای پزشکی یعنی پزشکی که ماهیانه ۲میلیارد از بیمارستان درآمد مستقیم وغیر مستقیم دارد سالی ۲ میلیون تومان مالیات میدهد!
ناشناس۱۰۹۵۶۲۵۱۴:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اول اینکه رقم های آماری که ارائه می شوند، آماری کارشناسی شده نیست.( نمی گویند از چه منبعی استخراج شده) هرکسی به نفع خود عددی را بیان می کند.( مثل آنچه که در بالا اشاره شده یعنی 108000 و 180000 برایشان فرقی نمی کند. حتی اینقدر بی اهمیت است که در اخبار نوشتاری هم برای آن اهمیتی قائل نیستند. مثلا می خواهند بنویسند سه و نه دهم درصد ، بعضی می نویسند 3/9 درصد ، دیگری می نویسد 9/3 درصد (اعداد را از راست به چپ می نویسند) خلاصه استانداردی وجود ندارد و برای کسی هم اهمیتی ندارد .
ناشناس۱۰۹۵۶۷۴۱۴:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نفرین برخودت بنشین درخانه وخودت را درمان کن
محمد۱۰۹۵۶۷۵۱۴:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تنها راه علاج و شکست انحصارطلبی . افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی است.
علی۱۰۹۵۷۶۲۱۵:۵۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
آخرین شماره نظام پزشکی صاور شده نشان دهنده تعداد پزشکان و دندانپزشکان از اول تا کنون میباشد. پیدا کردن تعداد پزشکان و دانشجویان پزشکی کار سختی نیست مهمترین مسئله کیفیت آموزش پزشکی است که به علت افزایش بدون زیرساخت ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در زمان احمدی نژاد به شدت افت کرده و با افزایش دو برابری ظرفیت پزشکی بدون تامین زیرساختها باید منتظر فجایع زیادی در درمان بیماران باشیم. آزموده را آزمودن خطاست.
ناشناس۱۰۹۵۹۰۸۱۷:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
سهمیه ها رو کم کنند تا کسانی که عاشق پزشکی هستند، ایران رو ترک نکنند این خیلی شرم آوره که رتبه سی هزار، با سهمیه وارد دانشگاه میشه بعد، رتبه پایینتر از دانشگاه جا میمونه آقای توکلی به این میگن فساد ..
ناشناس۱۰۹۵۹۲۰۱۷:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
خیلی جالبه همه چیز فقط شده کمیت. بجای استفاده درست از سرمایه ها، مدیریت صحیح و بهره وری، فقط کمیت در کشورهای عقب افتاده مهم است. رفتارهای پوپولیستی همین میباشد، آیا این بچه ای که به عنوان پزشک پذیرفته میشود نباید آموزش ببیند؟ آیا جان مردم ارزشی ندارد؟ هندوانه نیست که بیشتر بکاریم باید زمینه آموزش وامکانات آن فراهم باشد نه اینکه فقط مثل پراید، وسیله آدم کشی تولید کنیم. واقعا من کم سواد میفهمم سطوح بالا این را نمیفهمند؟ وفقط میخواهند از هرچیزی یک منفعتی برای خودشان بسازند؟ عجیب است و رو به قهقرا
ناشناس۱۰۹۶۰۴۹۱۹:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
آیا شما احیانا کینه ای از این قشر دارید؟ مقالالتتان واقعا جهت دار ..می باشد
ناشناس۱۰۹۶۱۲۷۲۰:۵۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
باید از کشورهای دیگه مثل هند یا فیلیپین، پزشک عمومی وارد کرد
محمد۱۰۹۶۱۴۲۲۱:۱۸:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تنها راه علاج افزایش ظرفیت رشته های پزشکی
ناشناس۱۰۹۶۱۴۴۲۱:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
الف بی طرف! آيا 108 و 180 احتمال جابجايی 0 و 8 را نميده؟
پزشکیار۱۰۹۶۱۵۳۲۱:۳۸:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
منافع پزشکانی که اگر پزشک عمومی باشند حداقل درآمد سالیانه آنها ۵۰۰ میلیون تومان دارند و اگر متخصص باشند سالیانه بالای یک میلیارد تومان درآمد خالص داشته و دارند با نصب کارتخوان و اخذ مالیات و نیز افزایش ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی و خطر کاهش درآمد پزشکان به عنوان پر درآمد ترین قشر کشور
علی۱۰۹۶۱۵۴۲۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این مشکل قابل حله!!! باافزایش پذیرش دانشجوی پزشکی. البته اگه بذارن !!!!
حسین۱۰۹۶۱۹۴۲۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
کمبود پزشک یک پدیده پزشک ساخته و فریب است در سال 70-71 که اولین دوره پزشکان دانشگاه علوم پزشکی در شرف فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار بود. پزشکان سراسر کشور بصورت تشکیلاتی در همه استان ها جلسه داشتند تا چگونه بازار مریض را همیشه تشنه نگه دارند این جلسات ماهها طول کشید تا نظرات همه پزشکان در استان ها جمع آوری و جمع بندی گردد در آن جلسات .. چندین تصمیم گرفتند از جمله آن تصمیمات 1- عدم حضور دائم یک پزشک در یک مکان( یک بیمارستان است) یعنی پزشک متخصص نباید بیش از 2 ساعت در یک بیمارستان کار نماید موارد خاص مثل جراحی استثنا است . پزشکان موظف هستند دائم بین 2 تاچند بیمارستان در یک قبل از ظهر اقدام نمایند2- بررسی طولانی تر مرض، یعنی تحت عنوان دقت بیشتر باید مریض را بدنبال آزمایشات و عکسبرداری های مداوم فرستاد 3- ..
ناشناس۱۰۹۶۲۰۴۲۲:۴۸:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
امیدوارم هر آنچه بلای مادی و غیرمادی بر سر بیماران این مملکت آوردند خداوند بر سرشان بیاورد.
ناشناس۱۰۹۶۲۱۳۲۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نگران نباشید.سهمیه ها رو زیاد می کنن یه مشت بی سواد میریزن بیرون
نعمت الله جوکارنامیوندی۱۰۹۶۲۱۴۲۲:۵۸:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
در دولت روحانی هرگز اطلاعات و آمارها درست نبوده ونیست . آماراشتغال .. بالامی رود ونرخ تورم فرمایشی پایین می آید .
ناشناس۱۰۹۶۲۶۳۰۰:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۶
پزشکان سهمیه ای بلای جان ملت !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین