نماینده اهواز: قبل از شفاف شدن آراءباید زمینه آن فراهم شود

گروه سیاسی الف،   3980625005

نماینده اهواز در مجلس گفت: باید زمینه شفاف‌سازی و منش سیاسی در جامعه آنقدر بالا برود که مردم بدانند که نماینده‌شان در مجلس به دلیل اطلاعات بالا با فلان طرح موافقت یا مخالفت کرده و بعد طرح شفافیت آرا عملی شود.

جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس اظهارداشت: جواب من درباره این موضوع ممتنع است. اگر من بخواهم موافق باشم باید هر روز جوابگوی مردم شهرستان، روستا و بخش باشم و می‌گویند چرا امروز فلان کار را کردی؟

وی با تأکید بر اینکه مردم مشکلات عدیده‌ای دارند و ما باید به دنبال رفع این مشکلات باشیم، اضافه کرد: در قضیه FATF هم همینطور شد، ما دائماً جواب می‌دادیم که چرا رأی دادیم، چرا رأی ندادیم، چرا فلان طرح به مجلس آمده و ... لذا در این صورت به جای اینکه وقتمان را صرف رفع مشکلات مردم کنیم باید جوابگوی افراد خاص کنیم.

کاظم‌نسب درباره تکرار بررسی فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان در صحن علنی مجلس گفت: باید زمینه شفاف‌سازی و منش سیاسی در جامعه آنقدر بالا برود که مردم بدانند که نماینده‌شان در مجلس به دلیل اطلاعات بالا با فلان طرح موافقت یا مخالفت کرده و بعد این طرح عملی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما نمایندگان با مشکلات زیادی در جامعه سر و کار داریم، یک نمونه‌ از مشکلات ما نمایندگان این است که هر مشکلی که بر گردن مدیران اجرایی کشور بوده و انجام نمی‌دهند، آن مشکل را بر گردن نماینده مجلس می‌اندازند، برخی مسؤولان نمی‌دانند که کار نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است نه اینکه مشکلات آب، برق، فاضلاب و ... را رفع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منِ نماینده به طور روزمره در جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستم، اگر بخواهم با این طرح هم موافقت کنم باید تمام وقتم را صرف توضیح به مردم درباره رأی، صحبت یا کاری که در مجلس انجام داده‌ام کنم و این هم مشکلی را بر مشکلات اضافه خواهد کرد؛ فعلاً رأی من در مورد این قضیه ممتنع است.

وی افزود: اگر هم با این طرح مخالفت کنم و در مورد دلیل مخالفت هم بگویم که من براساس اعتماد مردم نماینده شده و مردم این امانت را به من داده‌اند تا از آن حفاظت کنم، آن وقت می‌گویند که چرا با شفافیت مخالف هستید.

کاظم‌نسب گفت: اگر بنا باشد هر روز موافقت، مخالفت و کارهایی که در مجلس انجام می‌دهم را به مردم توضیح دهم پس همان مردم را به مجلس بیاورند، مردم براساس امانتی که مردم به من داده‌اند باید به من اعتماد کنند. یک نماینده را باید تقدیر و همراهی کرد نه اینکه همیشه به دنبال نقطه ضعفی از آن نماینده بوده تا او را رسوا کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات آتی مجلس بیان کرد: انتخابات نزدیک است؛ جناح‌ها و کانادیداهایی که آمدند همگی به دنبال تخریب نمایندگان مجلس چه از طیف اصولگرا و یا اصلاح‌طلب هستند تا خودشان به جایی برسند. اگر این طرح تصویب شود ما دیگر وقتی نداریم که به جای رسیدن به مشکلات کشور، هر روز به دیگر عزیزان جوابگو باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین