ناگفته‌های بازیگر ایرانی از لحظه‌ای که تروریست‌ها قصد بریدن سرش را داشتند!

گروه فرهنگی الف،   3980624220

بازیگری که در سکانس قربانی شدن توسط تروریست‌ها تماشاگران را بر صندلی‌های سینما میخکوب کرده بود از آن لحظات نفس‌گیر صحبت کرد.

پدرام شریفی یکی از بازیگران جوان و آینده‌دار سینمای ایران است؛ بازیگری که چندسالی آهسته و پیوسته کار می‌کرد تا این‌که با چندفیلم همزمان که روی پرده داشت، پُر کار شد.

ناگفته‌های بازیگر ایرانی که از لحظه‌ای که تروریست‌ها قصد بریدن سرش را داشتند!

پدرام شریفی اینک با بازی در نقش شهاب در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، توجه‌ها را به خود جذب کرده است؛ جوانکی شوخ و ساده با سرنوشتی تلخ و غم‌انگیز. او که برای فیلم کوتاه «موج کوتاه» به کافه خبر آمده بود، درباره نقش شهاب در فیلم «شبی که ماه کامل شد» حرف‌هایی خواندنی برای گفتن داشت که در ادامه می‌خوانید:

در فیلم کوتاه «موج کوتاه»، نقش عجیبی داشتید. خیلی متفاوت از فیلم‌هایی که بازی کردید. دوستش داشتید؟

بله. خیلی. من خیلی دوستش دارم. خیلی کاراکتر پرچالشی برای من بود. خیلی خیلی سخت بود و اصلا شرایط کارمان هم خیلی سخت بود و این خیلی باحال بود. اساسا روحیه من بیشتر این طرفی است. یعنی دوست دارم که در موقعیتی قرار بگیرم که از تمام توانایی‌ام بتوانم استفاده کنم، راحت باشم و حرف طرفم را بفهمم. کار با آقای اسماعیلی همه این‌ها را برای من داشت.

در آن سکانس ماجرای خوردن آهن، واقعا که آهن نجویدید؟

نه، خدا را شکر. فیلم واقعی سر بریدن شهاب را صبح روز فیلمبرداری همان سکانس دیدم. آن صحنه‌ها تاثیر غیرقابل وصفی روی من گذاشت. حتی می‎توانم بگویم که یک مقداری کار را برای من سخت‎تر کرد. بههر حال سکانس ترسناکی بود که بازی کردم

البته، چون فیلم کوتاه است نمی‌شود زیاد درباره‌اش حرف زد و اسپویل می‌شود.

فقط همینقدر بگویم که خیلی سکانس سختی بود.

یعنی سخت‌تر از سکانسی که عبدالمالک ریگی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» می‌خواهد سرتان را ببرد؟

آن سکانس هم سختی‌های خودش را داشت.

راجع به آن سکانس هم می‌توانید برای‌مان بگویید. جایی خواندم که گفته بودید صحنه واقعی شهاب را قبل از اجرای همان سکانس دیدید.

در پیش‌تولید همه این‌ها بود و برای تحقیق کردن هم خود خانم آبیار این موارد را می‌دیدند و آدم‌های دیگر برای این‌که به کاراکترشان نزدیک‌تر شوند خیلی موارد و تصاویر وجود داشت که ببینند. ولی از شهاب خیلی چیزی نبود و فقط همین فیلم از او وجود داشت که طبعا چیزی هم به من برای اینکه بتوانم آن نقش را بازی کنم، نمی‌داد. من استنادم به فیلمنامه بود و حرف‌های خود خانم آبیار. تعمدا آن فیلم را هم ندیدم و تصمیم گرفتم وقتی آن فیلم را ببینم که قرار است سکانسش را بگیریم. فیلم را واقعا صبح روز فیلمبرداری دیدم و خیلی برایم عجیب و غریب بود. آن صحنه‌ها تاثیر غیرقابل وصفی روی من گذاشت. حتی می‎توانم بگویم که یک مقداری کار را برای من سخت‎تر کرد. به هر حال سکانس ترسناکی بود.

چه چیزی در قصه شهاب شما را جذب کرد؟

من فیلمنامه خانم آبیار را دوست داشتم و کار خودشان را هم به عنوان کسی که کار‌های قبلیش را دیده بودم، دوست داشتم. به نظر من شهاب خیلی نقش سختی است و جزو سخت‌ترین کاراکتر‌های آن فیلم است. به دلیل اینکه مثلا وقتی شما قرار است نقش عبدالمالک را بازی کنید، اساسا همه می‌آیند که عبدالمالک را ببینند؛ کاراکتری که روی کاغذ خیلی جذاب است. البته این کار هم سخت است که بتوانید خوب بازی کنید و یا نقش‌های دیگر. ولی شهاب نقشی بود که قرار بود که یک سرنوشت تراژیک داشته باشد و ما را خیلی متاثر کند. برای من چالشش این بود که من باید یک کاراکتر را از هیچی می‌ساختم که تماشاگر دوستش داشته باشد و آن را بپذیرد، باورش داشته باشد و به آن بخندد، ولی نه آنقدر هم بخندد که وقتی سرش را می‌برند بگوید حالا این دیوانه مرد. البته همه این‌ها در یک زمان کم، حدودا ۷ یا ۸ سکانس باید اتفاق می‎افتاد و این برای من خیلی جذاب بود.

منبع: خبر آنلاین

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین