پلیس راهور: جاده‌ها هر نیم ساعت جان یک نفر را می‌گیرند

گروه حوادث الف،   3980624083 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در این چند ماه اخیر ۴۵ تا ۶۵ نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند یعنی تقریبا هر ساعت ۲ نفر جان خود را از دست می دهند.

به گزارش مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در چهار ماهه اول سال جاری بر اساس آمار دریافتی از پزشکی قانونی بالغ بر ۵ هزار و ۸۳۳ نفر از هموطنان در جاده های کشور و یا در معابر شهری بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۳۹۷ نفر در جاده ها و هزار و ۴۳۶ نفر در شهرها جان خود را از دست دادند.

سردار هادیانفر ادامه داد: تقریبا ۱۲۳ هزار و ۶۳۴ نفر بر اثر تصادفات مصدوم (مجروح) شدند که نسبت به سال قبل صفر بوده است یعنی نه افزایش و نه کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ۱۱۲ هزار وسیله با ظرفیت ۲ و نیم میلیون دانش آموز پیش بینی کردیم و از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه طرح آماده باش پلیس راهور آغاز می شود.

وی بیان کرد: برای طرح مهرماه از ۱۴ هزار و ۹۰۲ نفر نیروهای پلیس راهور در شهرها بهره می بریم و از تمامی امکانات برای اول مهر استفاده می کنیم تا با کمترین گره ترافیکی رو به رو شویم.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمار فوتی سر صحنه حدود ۵۳ درصد است که ۶ درصد در حین انتقال  فوت می کنند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نیم درصد کاهش داشته است و فوت در بیمارستانها حدود ۴۰/۲ درصد  است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سه ماه اول سال ۵ درصد افزایش سفر داشته ایم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۲۵/۷ درصد واژگونی در جاده ها داشته که این عدد در برهی روزهای پر تردد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: ۱۹/۷ عابرین، ۲۱ درصد موتورسیکلت سواران و رانندگان و سرنشینان ۵۹ درصد جان باختگان در تصادفات هستند.

وی گفت: یک میلبون و ۷۰۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه وسایل نوشماره در پنج ماه اول سال داشتیم که نسبت به مدت زمان سال قبل کاهش داشته ایم.

هادیانفر ادامه داد: همپنین یک میلون و ۱۰۳ هزار و ۷۷۴ جلد گواهینامه تمدید و صادر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در این چند ماه اخیر ۴۵ تا ۶۵ نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند یعنی تقریبا هر ساعت ۲ نفر  جان خود را از دست می دهند.

هادیانفر تاکید کرد: از کم کاری صداوسیما گلایه مند هستیم چراکه به وظیفه خود عمل نمی کنند و خواهش میکنیم در بحث فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات تمامی دستگاه ها را کمک کنند.

وی گفت: ۸۴ درصد تصادفات با چهار عاملی است که با فرهنگساری برطرف می شود، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو عامل های اصلی تصادفات است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خسارتی که از تصادفات به کشور وارد می شود نزدیک به ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و خواهش میکنیم دولت از دستگاه های دخیل در امر تصادفات حمایت کنند.

وی گفت: به همکاران خود تاکید کردیم که جریمه های رانندگی باید عادلانه باشد و اصلا اصولی برای تعداد برگ جریمه از سوی ماموران نداریم.

هادیانفر تصریح کرد: اگر افراد با پلیس‌یارها همکاری نکند و پلیس شاهد این صحنه باشد فرد متخلف تا ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۳۴۳۴۱۱:۳۳:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جاده ها یا ارابه های مرگ ..
آریابان۱۰۹۳۹۸۳۱۵:۳۳:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
در یک نگاه فراگیر به حوادث جاده ای میشه به سادگی دریافت که درهرسانحه ، سه ضلع یک مثلث یعنی یک خودرو ، یک راننده و یک جاده ، هر یک به تنهائی و گهگاه بطور مشترک !!! نقش آفرین اند : - ساخت خودرو در صنعت خودروسازی (بخوانید : صنعت خودرواندازی !!!) که تیغش میتونه فقط به خریدار ایرانی کارگر باشه و حتی افغانستان !!!! هم خودرو های ایرانی خریداری شده خود را به ریش سازنده اش مرجوع کرده !!! ؛ - توی جاده بناگاه باید بکوبی روی ترمز چونکه تابلوی سرعت مجاز 120 یهوئی سقوط کرده به 40 !!!! و فقط باید امیدوارباشی که راننده پشت سری هم در کسری از ثانیه و با واکنشی در حد سرعت نور !!! بموقع بکوبه روی پدال ترمز وگرنه روی سقف ماشین تو بگونه "بانجی جامپینگ" ، سقوط آزادمیکنه !!!؛ - و اما راننده که خودش رو مالک بلامنازع جاده میدونه و فقط !!!! اوست که میداند !!! و فقط اوست که می راند !!! و فقط اوست که جاده او را میخواند !!! و فقط اوست !!! که دارای مشکل است و بنابراین باید هر جور که شده بموقع به برنامه و قرار خود برسه !!! ؛ و صد البته بی فرهنگی !!!!! رانندگی در راننده ، حتی وقتی شما یکی از بدیهیات !!! در رانندگی یعنی فاصله ضروری با خودروی جلویی رو بخصوص در بزرگراهها و آزادراهها رعایت میکنید ، یهوئی یک خودروئی از سمت راست !!! شما سبقت غیر مجاز میگیره و خودش رو در این فاصله جا میده و شما باید حتما و سریعا ترمز کنید وگرنه شما از عقب میکوبید به اون و طبق مقررات رانندگی، این شما !!!! هستید که مقصرید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین