واکنش بنیاد شهید به حذف شهید از خیابان‌های تهران

گروه اجتماعی الف،   3980624019 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:چنین اتفاقی در خوشبینانه‌ترین حالت بدسلیقگی و غفلت مسئولین امر بوده است. اصل این کار چه خوشبینانه و چه بدبینانه؛ بسیار بسیار ناشایست، غلط، غیرمنطقی و ضدارزشی است.

تسنیم نوشت: چندی پیش اخباری با عنوان حذف کلمه شهید از تابلوهای شهرداری ابتدا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سپس در رسانه‌ها منتشر و تصاویر مربوط به آن نیز منعکس شد. از آنجایی که بیشتر تصاویر متعلق به منطقه یک تهران بود. شهرداری این منطقه نسبت به قضیه واکنش نشان داد و آن را مختص چند تابلوی محدود دانسته و عنوان کرد که تابلوها پایش و رفع نقص می‌شود. «مجید صالحی» مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران اواخر مرداد ماه 98 در برنامه زنده شبکه سه به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت:

اما موضوع به اینجا ختم نشد. با گذشت کمتر از یک ماه از ماجرای تصاویر تابلوهای منطقه یک، عکس‌هایی از تابلوهای منطقه 16 و 12 نیز منتشر شد و مشخص شد حذف عنوان شهید محدود به یک منطقه و یا خطای یک فرد نیست بلکه ظاهرا ابعاد این اشتباه شهری، گسترده تر از یک منطقه است. نقل قول‌هایی در مورد وجود تابلوهای مشابه در منطقه 19 و 14 نیز به این موضوع دامن زد و دوباره مطالبات مردمی در این زمینه از مسئولین شهرداری را به جریان انداخت. واکنش‌های مردمی در فضای مجازی و اعتراضات عمومی در این رابطه گاهی به آن اشاره دارد که حذف نام شهید از تابلوی سر در کوچه‌ها و خیابان‌ها بی سر و صدا در حال رواج یافتن در مناطق وسیعی در سطح تهران است و می‌بایست اقدام قابل توجهی علیه خاطیان صورت گیرد.

شهرداری تهران پیرو مطالب منتشر شده در رسانه‌ها روز گذشته طی اطلاعیه‌ای از شهروندان درخواست کرد تا گزارش هرگونه مغایرت در درج عنوان مقدس «شهید» در تابلوهای نامگذاری معابر سطح شهر را اعلام کنند. شهرداری تهران که با اعلام این مطلب تلاش دارد، چنین اقداماتی را از تصمیمات مدیران شهرداری دور بداند و در واقع مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، به جای معرفی خاطیان و یا ضرب العجلی برای مدیران مناطق، از مردم خواسته تا در پایش چنین تابلوهایی اقدام کنند.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در متن اطلاعیه آورده است:

وَ لَا تحَْسَبنَ‌َّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون

پیرو برخی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر عدم درج عنوان مقدس «شهید» در برخی معابر مزین به نام شهدا، شهرداری تهران از 20مرداد ماه با پیگیری مجدانه شهرداران مناطق نسبت به بررسی این موارد اقدام کرد و تمامی معابری که نیاز به اصلاح داشتند سریعاً مورد رسیدگی قرار گرفتند.

با وجودی که این موارد بسیار اندک بوده و عموماً مرتبط با تابلوهای پرچمی نصب شده در سالهای گذشته هستند اما مقرر شد در پایش‌های دوره‌ای هرگونه مغایرتی مورد بررسی قرار گیرد. از شهروندان عزیز درخواست داریم با مشاهده اندک مغایرتی در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام سریعاً از طریق سامانه 137 موضوع را اطلاع‌رسانی کرده تا پس از بررسی در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح اقدام لازم صورت پذیرد.

با توجه به اهمیت این موضوع، واکنش دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت برای اذهان عمومی اهمیت ویژه‌ای دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به حذف نام شهید از برخی تابلوهای شهرداری گفت: ما در جریان سطح و تعداد تابلوهایی که این جریان برایشان اتفاق افتاده نیستیم اما آنچه مهم است این است که چنین اتفاقی در خوشبینانه‌ترین حالت بدسلیقگی و غفلت مسئولین امر بوده است. اصل این کار چه خوشبینانه و چه بدبینانه بسیار بسیار ناشایست، غلط، غیرمنطقی و ضدارزشی است.

وی با اشاره به اینکه شهید خط قرمز بنیاد است، افزود: موضع ما در بنیاد شهید نیز در این زمینه مشخص است و در قبال قداست نام شهید با کسی تعارفی نداریم. عنوان شهید برای بنیاد شهید خط قرمز است. ما بیش از 230 هزار شهید نداده‌ایم که کسی بتواند به راحتی عنوان مقدس شهید را پاک کند. عنوان شهید برای ما چنان مقدس است که معتقدیم کنار هر اسمی که قرار بگیرد به آن اسم معنا می‌دهد. نظام اسلامی وامدار این شهداست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به واکنش بنیاد نسبت به این مسئله گفت: در این زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با شهرداری تهران مکاتباتی داشته است ما نیز از جانب بنیاد شهید مرکز در این زمینه صحبت‌هایی داشته‌ایم. شهرداری در واکنش به مکاتبات ما پاسخی داده و بیانیه صادر کرده است که در آن عذرخواهی خود را مطرح کرده است و اذعان داشته که به سرعت تابلوهایی که نام شهید از آن حذف شده جمع آوری خواهد شد ما نیز موضوع را رصد کرده و دیدیم شهرداری طبق گفته خود در حال پیگیری اوضاع است.

وی ادامه داد: با این وجود به خاطر حساسیت مسئله، موضوع را با وزارت کشور درمیان گذاشتیم و از وزیر خواستیم تا موضوع در سطح کشور پیگیری شود. ابلاغیه ای از جانب وزارت کشور برای تمام استانداری‌ها ارسال شده تا موضوع رصد و کنترل شود و خدای ناکرده مجددا شیطنتی در این زمینه صورت نگیرد. اما باز هم اصرار داریم قضیه مستندسازی شود. این مسئله نباید تبدیل به جریان شده و صدمه‌ای بزند. باید مراقب باشیم این موضوع وجه المصالحه و وجه المنازعه گروه‌های مختلف نشود. ریاست بنیاد شهید نیز راجع به حساسیت این موضوع تأکید داشته و دارند. ما هم پای قضیه ایستاده‌ایم و محکم از حیثیت نام شهید دفاع می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کاویانی با اشاره به مقابله با جریان‌های مربوط به این موضوع گفت: امیدواریم حالا که چنین قصور و بدسلیقگی اتفاق افتاده است موضوع به یک جریان تبدیل نشود تا به این وسیله نام شهید زیر سوال برود. خوشبختانه حساسیت خوب رسانه‌ها و مردم، تذکر لازم را به مسئولین داده است. خود ما هم از طریق دستگاه‌های مسئول موضوع را پیگیری می‌کنیم و از مسئولین خواسته‌ایم تا نتیجه پیگیری‌ها  گزارش شود. البته پیگیری گزارش‌های ارسالی از جانب رسانه‌ها باید بررسی شود و باید مراقب بود که این مسئله مهم با تکرارهای رسانه‌ای عاملی برای ریختن حرمت قضیه نشود. زیرا به لحاظ روانشناختی و فرهنگی مطرح کردن مکرر این اتفاق، هر چند در ابتدای امر تحریک عمومی را برمی‌انگیزد اما به همان نسبت می‌تواند موضوع را در اذهان عمومی عادی کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: ما همچنان با رسانه‌ها صحبت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم ضمن غیرت‌ورزی انقلابی راجع به این موضوع مواظبت کنند تا مسئله عادی سازی نشود. آنچه از جانب شهرداری تهران اعلام شده، اصلاح و جبران سریع مسئله است و موضوع در سطح کلان از طرف وزارت کشور نیز پیگیری خواهد شد، ما مسئولین بنیاد شهید نیز روی این موضوع حساسیم و شک نداشته باشید جامعه نیز نسبت به عنوان شهید حساس است و حرمت این اسم مقدس را می‌داند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۲۹۱۲۰۵:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نفوذی ها در حال تست مردم هستند که اگر حساسیت به خرج ندهیم نام شهید را از تمامی تابلوها و ... حذف کنند. در تذکر موبانه به مسئولان کوتاهی نکنیم و هوشیار باشیم.
ناشناس۱۰۹۳۴۵۹۱۱:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بعد از قالیباف تهران به لحاظ عمرانی خوابیده
ناشناس۱۰۹۳۶۲۶۱۳:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چرا اسم خیابان های تهران اسمی مثل احمد قصیر یا خالد اسلامبولی که هیچ کاری برای ملت ایران نکرده اند باید باشد ؟
علی۱۰۹۲۹۱۸۰۶:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خون شهدا گریبان خائنان را خواهد گرفت
سجاد۱۰۹۲۹۳۴۰۷:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یعنی شما بعد از قالیباف تنها کاری که در ظاهر شهر انجام دادین همین بوده که نام شهید رو از تابلوها حذف کنید واقعا ممنون یه وقت فشار کاری و وجدان درد اذیتتون نکنه
ناشناس۱۰۹۲۹۴۵۰۷:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
حالا زره بین ور دارید دنبال نفوذی بگردید! کدوم غفلت؟ کدوم بدسلیقگلی؟! اینها همه دستوراتی است این نفوذی ها از اونور بهشون دیکته میشه.
ناشناس۱۰۹۲۹۷۱۰۷:۴۴:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نام و یاد شهید با این نامگذاریها نه تقویت میشود نه تضعیف. شهدا با خدا معامله کردند نه برای اینکه نامشان روی خیابان و کوچه گذاشته شود.
ناشناس۱۰۹۴۲۴۸۱۸:۴۰:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اما، ما وظیفه داریم از نام، یاد ، رفتار، شجاعت ، رشادتهایشان را زنده نگه داریم یا به نسلهای آینده سجایای اخلاقی یادآوری شود و روزگار گرد فراموشی بر روی آنهمه از خودگذشتگی نکشد شهدا هیچ نفعی از این نوع کار ها نمی برد، اما جامعه همانطور که از رشادت های آنها سود برد از یادآوری اخلاق و رفتار و شجاعت آنها و داستانهای واقعی از مردان دلیر واقعی نفع خواهد برد برای همین است که جامعه ما نیاز به قهرمانان پوشالی و داستانی ندارد، چون قهرمانان حقیقی داریم به شرط آنکه بدرستی زندگی و رشادتها و از خود گذشتگی هایشان را روایت کنیم و قدر دان آنان باشیم تا نسلهای بعدی بفهمند که از خودگذشتگی و ایثار و فداکاری و حفاظت از کشور جزو ذاتا باارزش است بعضی ها این روز ها جای ارزش ها را با ضد ارزش جابجا کرده اند سگ نگه داری می کنند و خارج زایمان می کنند و برند خارجی استفاده می کنند و پز می دهند و اینها را جای ارزش ها جایگزین می کنند
ناشناس۱۰۹۲۹۹۳۰۸:۰۸:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
این اشتباه نیست- عمد است. لعنت خدا بر کسانی که حتی از شنیدن نام شهید هم واهمه و هراس دارند
میلاد حمیدی۱۰۹۳۰۱۱۰۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مملکت افتاده دست لیبرالها و سکولارها
ناشناس۱۰۹۳۰۱۸۰۸:۱۸:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ساعت خواب
ناشناس۱۰۹۳۰۲۴۰۸:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
از فرهنگ شهادت، فقط خیابونا و اتوباناش تو تهران مونده بود!!! که همونم میخوان پاکش کنن... با زندگی لاکچری خودشون جور در نمیاد آخه...
ناشناس۱۰۹۳۰۳۲۰۸:۲۸:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خوشبینانه ؟ بد سلیقگی ؟ بدبختی اینجاست که بر خلاف ظاهرش بنیاد شهید یک سازمان دولتی است !
محمد۱۰۹۳۰۳۵۰۸:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اتفاقا کار بسیار درستی کرده است! خلاصه و ساده. دست مسئولین شهرداری درد نکند. مقام شهدا رو با کاهش اختلاس و دزدی ها حفظ کنید.
ناشناس۱۰۹۳۵۷۵۱۲:۵۰:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تلفظ بعضی از اسامی نیز مشکل است مثلا ..
ناشناس۱۰۹۳۰۴۶۰۸:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شاید درست می بود کلمه شهید سر جایش باقی می ماند اما حرمت و پاسداشت کسانی که در راه وطن کشته شده اند با حذف و یا اضافه کردن یک کلمه نگهداشته نمی شود بلکه حرمت اینها در احترام به نوامیس- حذف رانتخواری- حذف آقا زاده هایی که با کمترین شایستگی سالهای سال در پست ها و موقعیت های بالای حکومتی جا خوش کرده اند- قبیله و قومیت سازی- و از تمام اینها منافق بودن است که در زبان و ظاهر چیزی دیگر بودن و در عمل دنبال چیزهای دیگر
ناشناس۱۰۹۳۰۵۰۰۸:۳۶:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
کی باور میکنه که این مسئله سهوی بوده شهرداری خودش رو به اون راه زده
ناشناس۱۰۹۳۰۸۰۰۸:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
در سازمان ما یک فرزند شهید یا یک جانباز سمتی ندارند . رییس بسیج سازمانمان نیز یک روز جبهه نبوده . قطعا اجازه ورود ایثارگران در سطوح سازمانی به ایشان داده نخواهد شد
ناشناس۱۰۹۳۰۸۱۰۸:۵۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی شهردار قبلی، شروع کارش ارائه رقاصی دختران در مراسم رسمی شهرداری بود و انتهای کارش قتل دخترشهرستانی سی ساله آنهم با چاشنی تهمت وافترا و گرفتن رضایت تحمیلی و وقتی شهردار فعلی .. کارش را با خواندن آیه.. درمراسم رسمی شروع کرده است، حذف نام مقدس شهید و شهادت، نه اتفاق بلکه برنامه ای از قبل طراحی شده است.
مهدی۱۰۹۳۰۸۸۰۸:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
البته بنیاد شهید هنرش همین مواضع هست .یک سازمان شده که از اهدافش خیلی فاصله گرفته
ماشالله۱۰۹۳۱۱۲۰۹:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مملکت قانون دارد لذا بهتر است در این مورد هم قانون اجرا شود اگر قانون اجراشود شامل حساب پس دادن متولی بنیاد شهید هم میشود،
مسعود۱۰۹۳۱۳۲۰۹:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اسم کوچه ها ، خیابانها به نام شهدا و کل مملکت هم برای آقایان
ناشناس۱۰۹۳۱۵۴۰۹:۲۸:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سالهاست که شهرداری خانه.. است. شاید در این مورد بتوان با کمی فشار نام شهیدان را که قطعا به ناحق و با سوء نیت حذف گردیده است مجددا بر روی تابلوهای خیابان مزین کرد اما ارباب رجوع چگونه از این.. خانه می توانند احقاق حق کنند؟؟؟!!!
ناشناس۱۰۹۳۱۶۰۰۹:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
همه خوابند هم مردم شهید بدهند هم مواظب باشند کسی اسم شهید را از نام آنها حذف نکند کی بود کی بود من نبوودم شهرداری لالا کرده یا خودش را به خواب زده؟
ناشناس۱۰۹۳۳۲۷۱۰:۳۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
قبل و بعد رو اشتباه زدید توی عکسها، اینجوری که زدید یعنی قبلش اسم شهید نبوده بعدش زدید اسم شهید اضافه شده
ناشناس۱۰۹۳۳۲۹۱۰:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نفوذ اقا جان
ناشناس۱۰۹۳۳۴۲۱۰:۳۹:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یا سوء نیت در این کارهاست یا اینکه عرضه حتی مدیریت چند تا تابلو را هم ندارند
ناشناس۱۰۹۳۳۵۶۱۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجرمانه است .
ناشناس۱۰۹۳۳۹۵۱۱:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جماعت اصلاح طلب لیبرال سرمایه دار در حال انهدام باورها و اعتقادات مردم از جمله شهید وشهادت هستند . شب اول قبر را فراموش نکنید.
ناشناس۱۰۹۳۴۶۹۱۱:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تو از اصلاح طلب ها بدتری و اونها از تو بدتر
ناشناس۱۰۹۳۴۸۶۱۱:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جهاد و شهادت دو واژه ای که استکبار و دنباله رو هاش رو بیچاره کرده برای همین حتی از شنیدن نامش هم وحشت می کنند و چقدر کودکانه فکر می کنند مگر کسانی که در دوره انقلاب شهید شدند خیابانها به اسم روزولت و چرچیل نبود اینها فقط خودشون رو گول می زنند راه جهاد و شهادت هیچوقت کم رنگ نمی شود
ناشناس۱۰۹۳۶۴۰۱۳:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اینکار تعمدی است -سهوا-نبوده است.
ناشناس۱۰۹۳۶۴۳۱۳:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سند بیست سی رو دارن اجرا میکنن مسئولین.
درود بر شهدا۱۰۹۳۶۴۸۱۳:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
من فکر میکنم غفلت است.مودبانه بخواهیم اصلاح میکنند.
ناشناس۱۰۹۳۷۴۱۱۴:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جریان اصلاحات روز به روز داره چهره واقعی خودش رو نشون میده امیدوارم خدای شهدا در این دنیا و آن دنیا انتقام ما مردم رو از شما بگیره
ناشناس۱۰۹۳۸۴۵۱۴:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چطور وقتي دارند اختلاس مي كنند و يا با تصميماتشان به ضرر منافع ملي عمل مي كنند از شهدا خجالت نمي كشند!
ناشناس۱۰۹۳۹۲۷۱۵:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
در شهر .. افرادی برای کسب منافع هر چه بیشتر از املاک شهرک شهید .. ( که در مجاورت شهرک دهکده .. قرار دارد ) نام شهرک شهید .. را به شهرک .. تغییر دادند و آب هم از آب تکان نخورد
مم۱۰۹۴۰۷۳۱۶:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
گاندو 2 را بسازید تا کشفشون کنه
ناشناس۱۰۹۴۱۵۲۱۷:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یا نزارید یا اگه میزارید با احترام یاد کنید
باقر۱۰۹۴۲۷۸۱۹:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بنیاد به اصطلاح شهید برای ما خانواده های شهید کاری نکرده که در خور تقدیر باشه اقلا از اسم امثال ما برای اهدافش استفاده نکند.
علیرصا۱۰۹۴۴۵۱۲۱:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سلام من فرزند شهید هستم ک ظاهرا بنیاد باید وکیل فرزندان شاهد میبود ،متاسفانه باسیاست های غلط و استفاده از افراد بی تجربه در اداره بنیاد سرمایه های فرزندان شاهد را ک از حقوقشان ماهانه کم میشد ،را حیف میل کردند و از این بابت باید جوابگوی فرزندان شهدا باشند ،در حال حاضرهم خانواده های فرزندان شهدا را در قبال هر نفر ۱۴۰۰۰۰۰هزار تومن بیمه تکمیلی کردند ،منتهی بقدری با موسسات درمانی بد حسابی کردند وقتی فرزندان شهید یاخانواده هاشان ب مراکز درمانی مراجعه میکنند اکثرا قراداد هایشان را کنسل کرده وباعث سرگردانی فرزند شاهد شدند کاش حداقل مسیولین بنیاد حداقل ازمسیولین طرز اول مالی کشور انتخاب میکردندو باعث شرمندگی خانواده های شهید نمیشدند.خداوند انشالله ب لطف رهبری افراد لایق تری رو در مسند بنیاد قرار بده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین