تکاپوی انتخاباتی نتانیاهو با برگه های بدون پشتوانه

گروه جهان الف،   3980623209 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«بنیامین نتانیاهو» در شرایطی بار دیگر با شعارها و تصمیم های جنجالی و رنگ و بوی امنیتی دادن به فضای انتخاباتی تلاش می کند بر صدر کابینه رژیم صهیونیستی تکیه زند که پرونده های متعدد فساد و شکست او در تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست پاشنه آشیل وی به شمار می آیند.

تکاپوی انتخاباتی نتانیاهو با برگه های بدون پشتوانه

به گزارش ایرنا، قرار است انتخابات رژیم صهیونیستی در ۲۶ شهریور ماه برگزار شود. پیروزی در این انتخابات برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چرا که به دنبال آن می تواند مجددا بر کرسی قدرت تکیه بزند و خود را از تیررس اتهام های مربوط به فساد مالی رهایی بخشد.

با توجه به این موضوع هر چه به زمان برگزاری این انتخابات نزدیک می شود نتانیاهو برای جلب آراء بیشتر به اقدامات نمایشی و تبلیغاتی بیشتری دست می زند. در این راستا نتانیاهو که این روزها به شدت سرگرم مبارزات انتخاباتی است، به رای‌دهندگان اسرائیلی وعده داد که اگر بار دیگر نخست‌وزیر شود، کرانه غربی رود اردن و شمال غربی بحرالمیت را به خاک اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.

وعده های انتخاباتی نتانیاهو

شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی به قلم «محمد محسن وتد» نوشت وعده های نتانیاهو درباره الحاق بخش هایی از دره اردن و شمال غربی بحر المیت  به سرزمین های اشغالی بخشی از طرح «معامله قرن» است. او از این وعده ها برای پیروزی در انتخابات استفاده می کند.

به نوشته الجزیره، «نوعی لاندو» خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان «ها آرتص» معتقد است که نتانیاهو با این شعار به دنبال کسب آرای راستگرایان به سود حزب «لیکود» است. اگرچه الحاق بخش های از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هدیه ای از نتانیاهو به هوادران خود است، اما این موضوع نشان می دهد که در آستانه انتخابات کنست دیگر چیزی از هدایای کاخ سفید باقی نمانده است و  او زمان زیادی هم برای دستیابی به امتیاز و تبلیغ آن در میان رای دهندگان ندارد.

 به نوشته شبکه خبری الجزیره، «یوسی ویرطیر» تحلیلگر مسائل سیاسی هم معتقد است که نتانیاهو برگ برنده امنیت را رو کرده است، اما موشک ها او را به زندگی واقعی برگرداند.  این موضوع نشان می دهد که او با بحران عمیقی روبرو است و به هر طریقی برای پیروزی تلاش می کند. نتانیاهو با توجه به نتایج نظرسنجی ها و پرونده های مربوط به فساد خود همواره بدون هیچ گونه پشتوانه ای برای بهبود شرایط خود در حال وعده دادن است. اگرچه وعده او درباره الحاق بخش هایی از خاک فلسطین به سرزمین های اشغالی تمایل اسرائیلی ها برای انتخاب وی را بالا برد اما او در نتیجه صدای آژیر خطر مجبور شد که جایگاه سخنرانی تبلیغاتی خود را در اسدود ترک کند و با این فرار اثر تبلیغاتی تصمیم وی در الحاق خاک فلسطین به سرزمین های اشغالی به زودی از بین رفت.

روزنامه «العین» امارات هم نوشت: در شرایطی که فاصله زمانی کمی تا انتخابات  اسرائیل باقی مانده است، نتانیاهو از طریق سفرهای خارجی و رنگ و بوی امنیتی بخشیدن به این سفرها تلاش می کند جواز پیروزی امن در انتخابات را به دست آورد. او با لغو سفر خود به هند تلاش کرد به کشورهایی سفر کند که تاثیر بیشتری بر روی شهروندان  اسرائیل دارند. نتانیاهو تلاش می کند با بزرگنمایی دستاوردهای سیاسی و دور کردن شهروندان از هرگونه سخن گفتن درباره پرونده های فساد شرایط خود را در انتخابات بهبود بخشد. در آستانه برگزاری انتخابات، نتانیاهو با سفر به کشورهای انگلیس و روسیه تلاش کرد که برای دستاوردهای سیاسی خود بازاریابی کند و توجه شهروندان اسرائیل را از پرونده های مربوط به فسادهای خود منحرف کند.

با توجه به اینکه یهودیان روسی تبار پایگاه اساسی حزب «اسرائیل خانه ما» به شمار می رود نتانیاهو پیش از سفر خود به روسیه تلاش کرد پوتین را خرسند سازد تا به تل آویو سفر کند. او تلاش کرد از طریق دیدار با پوتین موضع «لیبرمن» را تغییر دهد یا دستکم برخی از هواداران وی را به سوی خود بکشاند. او تلاش کرد به سفر خود به لندن هم رنگ و بوی امنیتی بخشد و با استفاده از آن، فرصت خود را در انتخابات بهبود بخشد.

به نوشته روزنامه «الاخبار»، حمله رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه از جمله لبنان تنها دارای ابعاد امنیتی و سیاسی مشخصی نیست. این حمله ها در چارچوب ماجراجویی های خصمانه نتانیاهو و تیم سیاسی او برای بهبود شرایط خود در انتخابات قرار می گیرد. او تلاش می کند با پیروزی در این انتخابات خود را از محاکمه به دلیل فساد مالی رهایی بخشد.

سرنوشت نتانیاهو در گرو نتیجه انتخابات

روزنامه «البیان» امارات در گزارشی به قلم «عبدالعلیم محمد» با عنوان «آخرین نبرد نتانیاهو» نوشت: نتانیاهو در نبرد انتخاباتی کنست وارد رقابت خواهد شد. این نبرد آخرین نبرد وی است و حکم مرگ و زندگی را برای او  دارد. سرنوشت وی به نتیجه این انتخابات بستگی  دارد. اگر او در این انتخابات پیروز شود می تواند با تشکیل دولت و تصویب برخی قوانین مصونیت هایی را به دست آورد و یا دستکم از پیامدهای محاکمه و اتهام های مربوط به فساد که علیه او می شود در امان باشد. اما اگر او در این انتخابات شکست بخورد در برابر دستگاه قضایی حاضر خواهد شد. در این صورت احتمال زندانی شدن وی وجود دارد.

 آنچه که در این میان بر دامنه گرفتاری ها نتانیاهو افزوده است ادامه تبعیض نژادی علیه یهودیان فلاشایی و ناتوانی نهادهای رژیم صهیونیستی در حل این مشکل و نیاز روبه رشد به اسطوره بودن وی نزد افکار عمومی پایان خواهد یافت. همه شاخص ها نشان می دهد نتانیاهو پس از شکست در تشکیل کابینه و منحل شدن کنست پشتوانه ای اندکی برای این دوره از انتخابات دارد. نظرسنجی ها هم نشان از این دارد که  وضعیت برای نتانیاهو در اسرائیل بسیار پیچیده است. در چنین شرایطی شگفت آور نیست که وی دست به هر اقدام جنجالی از جمله حمایت از شهرک نشین ها و حمله به غزه بزند. نتانیاهو در آخرین نبرد خود دارای برخی برگ برنده هایی برای مانور است اما با این وجود به نظر می رسد دیگر این برگ برنده ها کارایی ندارد.

 نیاز رژیم صهیونیستی به تغییر رویکرد سیاسی

روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت رژیم اسرائیل نیاز به تغییر فراگیر در رویکرد سیاسی خود دارد. لجبازی های کنونی این رژیم همه شهروندان آن را ترسانده است. همه عوامل قدرتی را که رژیم اسرائیل از آن برخوردار است گرفتاری های این رژیم را از بین نخواهد برد. ناظران معتقدند بیشتر شهروندان هم به دلیل ترس از مسائل امنیتی به انتخابات کنست هیچ اهمیتی ندهند. رای دهندگان به بازی انتخابات به عنوان مانوری نگاه می کنند. نظر سنجی ها هم نشان می دهد که در نتیجه انتخابات آینده حزب لیکود و آبی سفید نمی توانند حکومت ائتلافی تشکیل دهند و در صورتی هم که حزب لیکود موفق به تشکیل کابینه بشود این کابینه قدرت چندانی نخواهد داشت.

در این زمینه «میشل باراک» تحلیلگر اسرائیلی گفت دیگر ایدئولوی وجود ندارد و آنچه اتفاق می افتد می تواند در بلند مدت برای زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهروندان اسرائیل زیان های بلند مدتی به دنبال داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۲۷۹۲۰۰:۳۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هرسال همینو میگین ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین