پناهیان و ماجرای بنشین و بفرما و بتمرگ!...

گروه سیاسی الف،   3980623091 ۱۴۳ نظر، ۱۲ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پناهیان و ماجرای بنشین و بفرما و بتمرگ!...

سخنان اخیر حجت الاسلام آقای پناهیان،‌ واعظ مشهور، درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس آدم را یاد همان مثل معروف حکیمانه در میان ما ایرانیان می اندازد که : «بنشین» و «بفرما» و «بتمرگ» همه یک معنا دارند اما اثرشان به هیچ وجه یکی نیست. به خصوص در مورد کلمات دومی و سومی عکس العمل ها بسیار متفاوت است.

عکس العمل ما در برابر «بفرما» معمولا تمکین است یا در صورت عدم تمکین حداکثر سکوت. اما در برابر «بتمرگ» کمتر کسی برنمی آشوبد. حتی اگر «تمرگیدن» حرف و خواسته حقی باشد که باید به آن عمل شود !

رعایت این اصل مهم تبلیغی برای اهل «وعظ» و «خطابه» که با فنون آن آشنایی دارند بسیار واجب است و برای واعظان دینی واجب تر؛  چرا که آن ها منتسب و ملزم به اخلاق دینی نیز هستند.

اما  جدای از اخلاق دینی، میدان دادن به هیجانات و لغزش زبانی در این زمینه‌‌‌ها که پای بیان سخن حقی در میان است، هم اثر سخن را در میان شنونده از بین می برد و هم بهانه ای به دست کسانی می دهد که این سخن انتقادی درباره آن هاست تا با توسل به همین لغزش و رعایت نکردن لحن و ادب، اصل موضوع را وانهاده و به حاشیه ها دامن بزنند و به این وسیله سخن حق را در میان غوغای برخاسته از این حاشیه ها ناشنیده بگذارند.

به نظر می رسد درباره سخنان اخیر آقای پناهیان همین اتفاق افتاده است. یعنی اصل سخن که انتقادی کاملا وارد و به حق است در میان واکنش‌ها به لحن و ادبیات گم شد یا دستکم تلاش شد که چنین شود.

البته بر خلاف رویه معمول و مالوف ما که همواره در مواجهه با هر سخنی، حتی سخن حق، به مثل حکیمانه دیگر  پارسی یعنی «ادب مرد به ز دولت اوست» استناد بی مورد می کنیم، باید گفت ادب مرد یقینا بهتر از  استدلال و برهان نیست و نمی توان در مباحث اجتماعی و مهم صرفا به رعایت ادب افراد نمره داد و اصطلاحا «کاپ اخلاق» هم اهدا کرد بدون اینکه سخن افراد با محک استدلال و برهان سنجیده شود. ادبی ارزش دارد که همراه با سخن حق باشد همانطور که سخن حق نیز نباید با بی ادبی یا توهین توام باشد. 


عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۲۷۶۰۰۰:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مصلح بودن پیش نیازهایی داره که قطعا دو تا از آنها داشتن اخلاق حسنه و زبان نرم است.
ناشناس۱۰۹۳۰۹۳۰۸:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت کشک است. آیا فقط آرا نمایندگان باید شفاف باشد؟ یا هزار و یک چیز دیگر؟؟؟
ناشناس۱۰۹۳۱۲۸۰۹:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت مورد درخواست ایشان در خدمت منافع گروهی اش است.
ناشناس۱۰۹۳۱۶۲۰۹:۳۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت یک مطالبه عمومی است و صحبت حجت الاسلام پناهیان در جهت منافع ملی بود.
ناشناس۱۰۹۳۵۴۱۱۲:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خوب شد با این لحن گفت. تا کسانی که از شفافیت می ترسند سریع تر مشخص شوند.
ناشناس۱۰۹۳۱۷۰۰۹:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مقصود تویی کعبه و بت خانه بهانه!!!!!!
ناشناس۱۰۹۳۲۳۹۱۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مخفی بودن آراء نمایندگان به معنای ظلم به مردم است .
ناشناس۱۰۹۳۹۱۴۱۴:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مردم در انتخابات قبلاً به شفافیت آرای نماینده‌شان نظر داده اند. کسی جز مردم نماینده را انتخاب نکرده، لذا نظر نماینده نظر مردمحوزه انتخابیه اش است و شفاف است.
ناشناس۱۰۹۴۱۷۵۱۷:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
گروهش الان همین 80میلیون هست و 80میلیون هم مطالبه شفافیت دارند.
ناشناس۱۰۹۴۴۷۷۲۲:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اول از خودشان شروع کنند که قبل از انقلاب چی داشتند و الان چقدر دارند اگر ادعای مسلمانی دارند
ناشناس۱۰۹۳۱۴۲۰۹:۲۴:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجلس در راس امور است شفافیت باید از مجلس شروع بشود و شفافیت مانع فساد می شود.
ناشناس۱۰۹۳۱۴۵۰۹:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چه مشکلی دارید که شروع شفافیت با آرای نمایندگان باشد؟!
ناشناس۱۰۹۳۲۴۲۱۰:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
علی الحساب آرای مجلس مثل بقیه دنیا شفاف بشه بقیه اش پیشکش
یکی دیگه۱۰۹۴۳۶۸۲۰:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
پس ببین پناهیان برا چی حرص میخوره پناهیان فقط برای شفافیت آرا داد زد وگرنه برای بقیه چیزا که دیگه بدتر از این حرفاست
ناشناس۱۰۹۳۰۹۶۰۸:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
کسی که بد دهن است آیا می تواند سخنران خوبی باشد؟
ناشناس۱۰۹۳۱۴۷۰۹:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
روحانی چرا بیش از 50 بار به منتقدین دلسوز کشور با القاب زشت توهین کرد ؟!
ناشناس۱۰۹۳۹۴۶۱۵:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خب اون هم بد دهنی کرده مشکل حل شد,
ناشناس۱۰۹۳۳۲۲۱۰:۲۹:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آقای پناهیان آخر بد دهنی .. ولی آقای رییس جمهور رو سخنان گهربارش را راجع به منتقدین یه نگاهی بیاندازید که علاوه بر بد دهنی اگر منصف باشید حتما توهین و تمسخر را هم در لحن و مدل گفتارشان خواهید یافت پس لطفا این جناح و اون جناح نفرمایید و علاوه بر همه اینها ما مردم نامحرم هستیم ولی آقای ماکرون محرم هستند ما مردم نا محرم هستیم و شرکت شل محرم تشریف دارند ما مردم نا محرم هستیم و شرکت ایرباس محرم اگر اینها را در رابطه با منتخبین خودمان توهین نمیدانید پس چیست
ناشناس۱۰۹۳۶۱۴۱۳:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تند بود نه بدهن ...باهم فرق میکنه
ناشناس۱۰۹۳۰۹۹۰۸:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
پناهیان بهتر است از خودش شروع کند و نحوه سخن گفتن خودش را اصلاح کند.
ناشناس۱۰۹۳۱۳۶۰۹:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
گر طبیب بودی سر خود درمان کردی
ناشناس۱۰۹۳۱۵۵۰۹:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آقای پناهیان ما را به یاد سخنرانی های آتشین و ضد طاغوت امام خمینی(ره) در قبل از انقلاب انداخت درود بر ایشان که آتش به اختیار را عالی معنا کرد.
ناشناس۱۰۹۳۲۲۰۰۹:۵۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تو پناهیان را با امام مقایسه می کنی؟
ناشناس۱۰۹۳۵۷۲۱۲:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آقای پناهیان همچون امام خمینی(ره) طلبه ای مبارز است که در مقابل ظلم سکوت نمی کند.
ناشناس۱۰۹۴۱۴۸۱۷:۰۸:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
.. امام حتی به شاه هم توهین نکرد
ناشناس۱۰۹۴۴۶۵۲۲:۰۸:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
متاسفم که اینقدر امام را نشناخته اید! امام لحظه ای مغلوب قدرت و هوای نفس نشد..
ناشناس۱۰۹۳۲۵۳۱۰:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نمایندگان اصلاح طلب باید پاسخگو باشند که چرا مخالف شفافیت مجلس هستن ؟!
ناشناس۱۰۹۳۴۲۸۱۱:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
عزیز دل انگیز توجه داشته باش مجلس به عدم شفافیت رای نداده بلکه به فوریت آن رای نداده معنی اش آنست که طبق نوبت در مجلس طرح و بحث و بررسی گردد
ناشناس۱۰۹۳۵۶۴۱۲:۴۶:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
در رای گیری که انجام شد فقط 60 نماینده به شفافیت رای دادند و رای بقیه نمایندگان منفی یا ممتنع بود.
روح الله۱۰۹۴۰۳۸۱۵:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
دوست عزیز شما هم به این نکته توجه داشته باش که اگر فوریت طرحی رای نیاورد و بخواهد طبق روال معمولی به آن رسیدگی شود تا پایان عمر این مجلس اصلا نوبت رسیدگی به آن نمی رسد پس درواقع آنهایی که به فوریت آن رای ندادند زیرکانه به کل طرح رای منفی دادند. این کار یعنی بی احترامی به شعور مردم و نفاق. یعنی عده ای خودشان این طرح را امضا می کنند و از جنبه ی تبلیغاتی آن استفاده می کنند و سپس به فوریت آن رای نمی دهند که تا پایان دوره نمایندگی خودشان اصلا رسیدگی نشود!!!!! این روش عملکرد خنده دار نیست؟ اگر طرحی در اولویت نیست و فوریت ندارد اصلا چرا به آن پرداختند؟ مگر ما مشکل اولویت دار در این کشور کم داریم؟
ناشناس۱۰۹۳۵۳۰۱۲:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چون دیگر افرادی مثل صادقی و....درمجلس جایی نخواهند داشت.وتیغ رد صلاحیت تیزتر خواهد شد {البته اقای صادقی موافق طرح است}
ناشناس۱۰۹۴۴۶۱۲۱:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
که تا انتخابات جدید به نتیجه نرسد!
ناشناس۱۰۹۳۴۶۴۱۱:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
به نظر من ایشان می خواست دیده بشود که شد!
ناشناس۱۰۹۳۷۴۲۱۴:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آقای پناهیان سالهاست که در چشم مردم ایران دیده شده و پسندیده شده است .
ناشناس۱۰۹۳۷۷۸۱۴:۱۵:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
من بیست و پنج ساله سخنان ایشون رو گوش می دهم. ایشون یک طلبه دلسوز و مومن و انقلابی است.
ناشناس۱۰۹۳۱۰۵۰۹:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هر کس بد اخلاقی و هتاکی را در جامعه رواج دهد، در رکاب دشمن قدم می زند.
ناشناس۱۰۹۳۱۵۹۰۹:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها در 8 سال دولت قبل به رئیس جمهور منتخب مردم دکتر احمدی نژاد خیلی توهین و بی ادبی کردند و باعث رواج بی حرمتی ها شدند.
ناشناس۱۰۹۴۲۸۶۱۹:۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یک نمونه لطفا تا من صدها نمونه از ایشون بگم.
ناشناس۱۰۹۴۴۳۷۲۱:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
رییس جمهور منتخب بسیار مودب بودند
ناشناس۱۰۹۳۱۲۴۰۹:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت آرا نمایندگان یک ضرورت است و غالب کشور ها هم دارند و اگر نمایندگان می ترسند که مثلا برای تأیید صلاحیت بر علیه شون استفاده شود چه بهتر که این نماینده نشود.
ناشناس۱۰۹۳۲۱۸۰۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یعنی میشه با گرگ اموال مردم با اخلاق خوب حرف زد این همه نماینده خوب یکیشان نمیتونه پیگیر باشه که شفاف سازی بشه تا همه با ی چوب رونده نشن
ناشناس۱۰۹۳۳۹۰۱۱:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مصلحي كه هميشه لبخند بزنه يه جاي كارش ميلنگه اون مصلحي كه شما ازش اسم ميبري هم بايد رافت و لبخند داشته باشه و هم به جاش تندي و داد شهر رو آب برده ولي يه عده رو خواب برده، نميخوان هم خودشون رو از خواب بيدار كنن اون وقت شما بهشون ميگيد عزيزم لطفا پاشيد سيل اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونا هم ميگن چشم الساعه
ناشناس۱۰۹۳۷۸۴۱۴:۱۶:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جالبه رییس جمهور و بعضی وزراش که از توهین به منتقدانشون کم نمی ذاشتن، اونم از تریبون هایی که رسمی بود و طبیعتا مخاطب زیادی داشت، این همه هیاهو نمی شد. حالا که پناهیان فقط یه غلط کردی به مجلس گفته، تو یه تریبون غیر رسمی با مخاطب محدود، که اونم حرف دل خیلی از مردم بود، روزی نیست که یه خبر براش نرن. منم خیلی موافقم، برخی از ین مجلس بیجا کرده که با دوفوریت این لایحه مخالفت کرده، بیجای زیادی هم کرده. برخی از این مجلس بیجا کرد که بیست دقیقه ای برجام رو تصویب کرد و من نمی دونم نمایندم موافق بوده یا مخالف، برخی از این مجلس بیجا می کنن ..هر .. دلشون می خواد می کنن و هیچ کس هیچ نظارتی بهشون نمی کنه و ...
رضا۱۰۹۳۹۵۸۱۵:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
با شناختی که طی سالها از جناب پناهیان سراغ دارم. ایشان به هیچ وجه اهل کار جناحی نیست. بلکه طرفدار حقانیت و شفافیت است. چطور بعضی از اشخاص اینقدر وقیح هستند که این انتقاد صریح آقای پناهیان به برخی ازاین نمایندگان حرام خوار را جور دیگری جلوه می دهند. ابدا با نظر نویسنده در این خصوص موافق نیستم ضمن اینکه ایشان از نوع گفتاری مختص انسان های .. استفاده کردند. خدا حافظ و پشت و پناه جناب پناهیان
عمار۱۰۹۲۷۶۴۰۰:۱۰:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هم آقای پناهیان هم منتقدان ایشان در مجلس انسان های کاردرست و نمونه هستند. شفافیت یک مساله جزیی است و اگر شفافیت نباشد هم اشکالی ندارد.
ناشناس۱۰۹۲۷۶۶۰۰:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
امام هم می‌گفت امریکا غلط می‌کنه کجاش توهینه؟
آرش۱۰۹۳۱۴۰۰۹:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
امام فرق بین خطاب قرار دادن دوست و دشمن را می فهمید . ایشان در خصوص یک دشمن قدار این حرف را زد که به نظر من محترمانه ترین حالت گفتار رو هم بکار برده . ولی وقتی جهت مصالح کشور و در خصوص اصلاح عملکرد دوستان و هموطنان میخواهید صحبت کنید ، همین کلمه ، توهینه .
ناشناس۱۰۹۳۲۳۶۰۹:۵۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
صحبت های آقای پناهیان درست بود زیرا مسامحه و مدارا که یکی از برترین صفات و زیباترین رفتارهای مومن است اگر در مورد کسانی اعمال شود که در پی اغفال و انحراف مردم اند و گرایش مردم به سمت حقیقت را خلاف منافع و مصالح خود می شمرند نتیجه اش توجیه و ترویج خشونت است.
ناشناس۱۰۹۳۱۴۹۰۹:۲۶:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یعنی شما فرق دولت آمریکا و مجلس شورای اسلامی را نمیدانید؟!
ناشناس۱۰۹۳۲۲۱۰۹:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجلسی که نمایندگان آن اخیرا"از دو نماینده مفسد حمایت کردند اسلامی نیست.
ناشناس۱۰۹۲۷۷۳۰۰:۱۸:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ایشون چه دردی از جامعه درمان کرده که با این ادبیاتش انتظار تمکین هم داره؟
ناشناس۱۰۹۳۱۶۸۰۹:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
همین که ایشان در مقابل مجلسی که به شفافیت رای نمی دهد قد علم کرده جای تقدیر دارد.
ناشناس۱۰۹۲۷۹۵۰۰:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اگر با ادبیاتی دیگر میگفت، اصلا کسی توجه نمی‌کرد. رسانه ها فقط اخباری را تیتر می‌کنند که چنین ادبیاتی داشته باشد.
ناشناس۱۰۹۳۶۲۵۱۳:۰۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
احسنت دقیقا همینطوره
راه۱۰۹۲۸۰۰۰۰:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خیلی وقت است کار از نصیحت و بفرما و احترام و التجا و مصلحت‌گزینی‌های چندش‌آور گذشته ________________ بتمرگ بدیهی‌ترین و ناقابل‌ترین عکس‌العمل ملتی است که توسط نااهلان ؛ تحقیر و تبعیض و محروم و مظلوم و مصدوم شده‌اند اصلاح امروز ارجح‌تر از ....... فرداست نباید با توصیه‌های ناشیانه مختارهای زمان را منکوب کرد
حمید۱۰۹۲۸۰۲۰۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
قطعا کار ایشون بی ادبانه و اشتباه بوده
ناشناس۱۰۹۳۱۷۱۰۹:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی رئیس جمهور بیش از 50 مرتبه با القاب زشت به منتقدان توهین می کند از دیگران چه انتظاری دارید ؟!
ناشناس۱۰۹۳۵۲۰۱۲:۱۷:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
رییس جمهورم بد کرده. ایشون هم بد کرده. اصلا این آدما صلاحیت نصیحت مردمو ندارن.
ناشناس۱۰۹۲۸۰۴۰۱:۲۹:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هر جور قفلی به خونه بزنی دزد میره دزدی و نوع قفل براش مهم نیست شما هم نگران نوع ادبیات نباش و حتی نگران نماینده های دزد نباشید اونها براشون مهم نیست فقط ی کم نق میزنن با ادبیات دزدی و کار چاق کنیشون کمتر نمیشه مگر به حکم شمشیر عدالت
ناشناس۱۰۹۲۸۰۵۰۱:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هر کس مخالف شفافیت است باید به دریا انداخته شود تا غذای کوسه ها شود
ناشناس۱۰۹۳۰۸۷۰۸:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
این فکر خطرناک مملکت را به نابودی می کشاند به نظر پناهیان باید هرکس مثل ایشان فکر نمی کند باید نابود شود
ناشناس۱۰۹۳۱۷۶۰۹:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
عدم شفافیت باعث گسترش فساد و رانت می شود و خطرناک است حرف پناهیان حرف دل اکثریت مردم ایران است .
ناشناس۱۰۹۳۲۷۳۱۰:۱۱:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خیررررررررررررررررر. فکر تساهل و تسامح امثال شما به اینجا کشوند
ناشناس۱۰۹۳۴۸۰۱۱:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یکی گفت مرگ حق هست منتهی برای همسایه .وحکایت کار امروز ما هم همین هست . آدرس اشتباهی به ملت باهوش ایران ندهید ... شفافیت قطعا خوب ولازم هست اما نه بانگاه جناحی ونه فقط مجلسی که در راس امورنیست
ناشناس۱۰۹۲۸۱۶۰۱:۳۹:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بهتر است بگویید جامعه ایرانی این طور ادبیات را گسترش داده و نه فقط ایشان
نن۱۰۹۳۶۰۷۱۳:۰۱:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
احسنت
ناشناس۱۰۹۲۸۳۱۰۱:۵۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خيلي محتاطانه صحبت ميفرماييد حرف دلت و عقل را بايد شفاف و صريح گفت آقاي پناهيان انتقادي داشتند درست با غلط به فكر خودشان مربوط است ! اما ادبيات گفتاري ايشان به ملت مربوط ميشود يك خطيب و يك واعظ و يك ناصح حق ندارد با شيطنت سياسي و علائق باندى آنهم در تريبون جمعه كه مقدس است و جاى ادب است كلمات سخيف بكار ببرد . ايشان در فرازي ديگر رييس جمهور مملكت كه مشروعيت و مقبوليتش از منتخب بودن ملت بدست آورده را متهم به دو قطبي كردن فضا مينمايد ، در حاليكه خود ايشان وًامثال با خودي و غير خودي دانستن افراد جامعه را از مدتها پيش به فاز دو قطبي برده اند . بهرحال اميد ميرود علما و مديران و سياسيون و واعظان و ناصحان و روسا كشور بتوانند بر نفس و زبان خود كنترل داشته باشند با زبانشان مولد وحدت بين همه بشوند زشت است با اين همه روحانيون و اين صدا و سيما و اين نمازهاي جمعه و اين آيات و مراحع و اينهمه آدمهاي خوب ، كشورمان دچار اينهمه مفاسد اقتصادي و رشوه و ارتشاء و پورسانت و قاچاق و رانت باشد.
ناشناس۱۰۹۲۸۳۵۰۲:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
دیدگاه بیان شده کاملا اشتباه است زیرا خداوند می فرمایید :کسانی که غیر خدا را می‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها از روی جهل، خدا را دشنام دهند! اینچنین برای هر امّتی عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت همه آنان به سوی پروردگارشان است؛ و آنها را از آنچه عمل می‌کردند، آگاه می‌سازد. و همچنین خداوند می فرماید : پس به برکت رحمتی از جانب خداوند با آنها نرمخو شدی ، و اگر بد خلق و سختدل بودی حتما از دورت پراکنده می شدند. پس ، از آنها درگذر و برایشان آمرزش طلب و در کارها با آنان مشورت نما ، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن ، که بی تردید خداوند توکل کنندگان را دوست دارد.
ناشناس۱۰۹۲۸۳۶۰۲:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اصل سخن به حق است ولی نه فقط برای منتخبین مردم بلکه برای منتصبین هم لازم است که شفاف باشند!
ناشناس۱۰۹۲۸۷۰۰۲:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بخدا قسم بتمرگ در این مقوله حداقل واژه‌ایست که این قوم استحقاقش را دارند. تا کی باید بنام مصلحت تیشه به ریشه‌ی مصالح ملت و نظام بزنیم؟؟ تا کی باید غارتگران و یاغیان هزارفامیل و ۱۰۰۰ چهره ، میهن ما را به یغما ببرند؟؟ آرزوی مرگ بر اینجماعت ، دعا برای دوام و بقاء ملت و نظام است
ناشناس۱۰۹۳۶۶۵۱۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بفرماهارو قبلا گفتن حالا نوبت ...
ناشناس۱۰۹۲۸۷۳۰۲:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی نمایندگان مجلس، در مورد رای به شفایت اراء به انحاء مختلف بازی در می آورند و با تکبر زیربار شفافیت نمی روند، چاره ای برای افراد خردمند مانند آقای پناهیان باقی نمی گذارند که با ادبیات صریح تری به آنها تذکر دهند. مشابه ادبیاتی که امام راحل نسبت به آمریکای متکبر و طلب کار به کار بردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینجا مثال بفرما، بنشین بتمرگ صحیح نیست.
ناشناس۱۰۹۲۸۷۹۰۳:۰۴:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سخن پناهیان صدا کرد چون با بتمرگ بود اگه بفرما میزد کلیپش پخش نمی شو و جامعه بیدار نمی شد.. گاهی مجبوری بگی بتمرگ مجبور میفهمی مجبور
ناشناس۱۰۹۲۸۸۲۰۳:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سخنان گهربار جناب پناهیان آدم را یاد مثل با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید است ، الحمدا... جناب پناهیان به بذر آب داد ان شاا... تا چند وقت دیگر لبیک به امام خامنه ای گفته می شود در ضمینه آتش به اختیار که این مطلب خواسته عموم مردم بشه تا کشور از این وضعیت در بیاد .
عباس اکبری۱۰۹۲۸۹۸۰۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یک مجتهد و فقیه و طلبه باید این چنین واکنش نشان دهد دین وسیاست همراه هم است سیاست بدون دین یعنی اختلاص
ناشناس۱۰۹۲۹۰۸۰۵:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
برای افراد فاسد همه واژه ها نا آشناست ، آنها راه خودشان را میروند پس حداقل ادبیات تند خنک کردن دل پر درد مردم است . فاسد فاقد ارزش است پس احترام به او بی احترامی به افراد سالم است .
حسن دلواپس زادگان۱۰۹۲۹۲۶۰۶:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بعضی وقت ها تا طرفت بیغ است لازم است برای انکه هوشیار شود چنین الفاضی بکار برد و الا هیچ وقت از خواب جهالت بیدار نمی شود و بع همان رویه هایی که ناشی از سفسطه و مغلطه است ادامه می دهد و در اینکار او اگر مصالح کشور در میان باشد چه بسا کشوری را بباد فنا دهند
ناشناس۱۰۹۲۹۲۹۰۶:۵۷:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یحتمل به نحوه سخنرانی امام در برابر حکومت شاه هم همین چرندیات رو میخواین بگین
حسام۱۰۹۲۹۳۶۰۷:۱۳:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مودبانه با این دوستان صحبت شده ، اثر نکرده است ، متاسفانه قدرت ، گردن کلفتی برای بعضی (تاکید می کنم بعضی) ایجاد می کند می خواهد در مجلس باشد یا در هر جای دیگر
Sadeghi۱۰۹۲۹۵۱۰۷:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
به نظر بنده عملکرد یک کودک خطاکار با یک نماینده خطاکار متفاوت است بزرگی گناه در شخص بزرگ و یا دارای شان بزرگدقابل بخشش نیست عدم شفافیت به نظر من مساویست با خیانت پس در قبال خیانت بیان کلماتی بدتر از کلماتی که آقای پناهیان بکار بردند هم مباح بود چون حضرت امیر نیز در خصوص حقوق عمومی یادبیت المال چنین واکنشی نشان میدادند ، بد ترین کاری که متاسفانه از ناحیه نمایندگان سر میزند و بدون ضمانت اجراست معاملاتی است که برخی از آنان انجام میدهند اول طرحی در خصوص استیضاح وزرا مطرح میکنند و سپس با یک معامله شخص پیشنهاد دهنده اولین کسی است که از آن عدول میکند .
احسان معتمدی۱۰۹۲۹۵۲۰۷:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
به ایشان بفرمایید که انتقادشان را با زبان لین بفرمایند که آموزه دینی است و عصبانیتشان را کنترل نمایند
ناشناس۱۰۹۳۲۰۹۰۹:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
امیرالمومنین علی(ع): آنجا که مدارا خشونت به بار می آورد ، خشونت عین مدارا محسوب می شود یعنی آن زمان که کسی شایسته تصحیح و توبیخ است ،مدارا و مداهنه نتیجه نامطلوب به بار می آورد و خشونت و تنبیه منجر و منتج به صلاح و فلاح می شود.
ناشناس۱۰۹۲۹۵۳۰۷:۳۶:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
غیر از این اشکال، مساله ی مهمتر این است که این جناب شفافیت طلب و اصحابش ؟؟؟ آیا حاضر است این مطالبه ی ملی را در دیگر مسائل کشور هم به همین صراحت و قاطعیت خواستار شوند؟!
ناشناس۱۰۹۲۹۶۱۰۷:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
با سلام با شما هم نظر نیستم ، در این مورد حق با جناب پناهیان بود ، این مجلس لیاقت الفاظ بدتری را دارد پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب بحث کردن راجع به شفافیت آرای نمایندگان مجلس خیلی دیر است خیلی پیشتر می بایست این اتفاق می افتاد
حسام۱۰۹۲۹۶۳۰۷:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
انقد جانبدارانه سخن نگين ... اگه با ادبيات بفرما صحبت ميكرد كه سخنانش رو هيچكس نميشنيد .... ولي الان كل ايران فهميدن حرف حق ايشونو....
ناشناس۱۰۹۲۹۶۷۰۷:۴۲:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
الف، توجیه پشت توجیه!! شفافیت عالیه منتها برای همه ارکان از بالا تا پایین...
مهران۱۰۹۲۹۸۲۰۷:۵۶:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
برای مسئولین کشور دقیقا باید از واژه بتمرگ استفاده کرد واژه بفرما و ... برای مردم عادی هست نه مسئولین ، مسئولی که اینقدر درک نمیکنه وقتی مسئول شده دیگه حق ندارد هر کاری دوست داشت بکنه باید دقیقا با همین شکل باهاشون حرف زد تا فکر نکنن تافته جدا بافته هستند
ناشناس۱۰۹۲۹۸۹۰۸:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ظاهرا نویسنده مقاله خودش سخنرانی ها رو گوش نداده وگرنه از عبارت «به نظر می رسد ....» استفاده نمیکرد!
میلاد حمیدی۱۰۹۲۹۹۵۰۸:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
این نوشته در صورتی درست است که بفرماهای متعدد اندکی حداقل اندکی بر مخاطب اثر گذاشته باشد. اصلی به اسم امر به معروف هست که اگر منکری منافع عده زیادی را به خطر اندازد ناصح می تواند از صلابت کلامی و تنبیه لسانی یا جسمی هم بهره ببرد. واقعا از دید نویسنده این متن، افتضاحات از دولت و مجلس از حد و اندازه عبور نکرده است؟ آیا واقعا قبلا بفرماهایی در کار نبوده است؟ چرا اینقدر به مسئولین تقدس می دهید که دیگر نشود آنها را نصیحت کرد؟ مگر خدایند؟ آنها خدمتگذار مردم هستند و ما از آقای پناهیان بابت این کار متشکریم. باید با اغلب مسئولین به همین شکل برخورد شود و مردم باید بر سر آنهایی که کوتاهی میکنند فریاد بکشند فریادی که لرزه بر اندامشان بیفکند.
امید۱۰۹۳۰۰۹۰۸:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اینجانب فرسنگ ها با تفکر آقای پناهیان فاصله دارم ولی شما راه اشتباه نروید! به نماینده مجلسی که با اختلاف منفعل ترین مجلس پس از انقلاب است و خروجی آرای آن در اوج جنگ اقتصادی دشمن دردی از مردم دوا نکرده است و طلبکارانه به هر گونه انتقادی می تازد کمترین و محترمانه ترین واژه ای که می توان گفت همین "بتمرگ" است. امیدوارم این نمایندگان لیستی و کیلویی هرگز و هرگز و هرگز دوباره نه به مجلس و نه به هیچ جای دیگری از کشور راه پیدا نکنند...
SMAH1۱۰۹۳۰۳۶۰۸:۳۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چند ساله قراره رای به شفافیت بدهند؟ وقتی با «بفرما» مشکل حل نمی شود، باید رفت سراغ گزینه های بعدی که اخرش به «بتمرگ» حتم می شود.من کاملا موافق لحن سخن جناب پناهیان هستم.چون گوش شنوا برای رای به شفافیت در مجلس کم است.این کاش این مورد را به رفراندوم بگذارند.
کاظم۱۰۹۳۰۴۵۰۸:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جوان است و جویای نام در ضمن بیشتر به ایشان فرصت داده شده است .
dayani۱۰۹۳۰۴۸۰۸:۳۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
به هرحال در گردهم آیی های نماز جمعه که تقوا چتر گسترده بر همه امور دانسته می شود، اینگونه سخن گفتن از یک روحانی به اصطلاح فهمیده درسهای بدی به حاضران به ویژه کودکان می دهد. این حرفها - مواردی درستی که ایشان میگویند- با این نوع ادبیات را می شود از هر ادمی با سطح پائینی از دانش و ادب در اینجاو و آنجا شنید. مزیت ایشان در چیست، آنهابلندگو ندارند و ایشان دارد.
ناشناس۱۰۹۳۰۵۴۰۸:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ای بابا بس کنید ... این حرف ها نون وآب برای مردم نمی شود... همش حرف حرف حرف.....
ناشناس۱۰۹۳۰۵۹۰۸:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چند بار بگیم ایران، دولت و مجلس به معنی واقعی ندارد، نیاز به اصلاحات جدی است. این بحث ها دردی دوا نمی کند.
ناشناس۱۰۹۴۸۴۷۰۹:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
متاسفانه .. چون تو را زیاد دارد و همین باعث شده صلاح کشور را به دست .. از جنس نمایندگان مجالس و رئیس جمهور .. و .. چونان روحانی بدهند
عجایب شهر۱۰۹۳۰۶۲۰۸:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یک مسئله هم این هست که گاهی اگر مطلبی را عادی بگی شنیده نمیشه!
ناشناس۱۰۹۳۰۷۴۰۸:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
حالا هرجور توجیه کنید یا نکنید حرف آقای پناهیان چون بخاطر مردم نبوده و فقط جنبه تبلیغات جناحی و کوبیدن جناح مقابل اونهم در عزای سیدالشهدا(سواستفاده) داشته هیچ ارزشی نداره و حتی گناه بزرگی مرتکب شده
ناشناس۱۰۹۳۰۷۹۰۸:۵۰:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
فکر می کنین نمایندگان مجلس با خواهش و تمنا تن به شفاف سازی میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۹۳۵۰۹۱۲:۱۱:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اجرای بی تنازل درشفافیت ودر اجرای قانون
ناشناس۱۰۹۳۰۸۴۰۸:۵۴:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بهتر نیست به جای توصیه های صد من یک غاز به این نکته توجه کنید که مسیر بفرما و بنشین برای نمایندگان مجلس قبلا طی شده است و اصولا مخالفان شفافیت دارند سعی می کنند به جای متن قالب سخن را موضوع بحث قرار دهند که جنابعالی دارید دقیقا سرنا را از سرگشادش به نفع آنان می نوازید
حجت۱۰۹۳۰۸۵۰۸:۵۴:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
جناب نویسنده محترم ، با اینهمه بفرمای نخبگان کشور در خصوص شفافیت آرا، نظرنمایندگان هیچ تغییری نکرد . بنابراین باید دیگر از لفظ بتمرگ برای آنان استفاده شود که این احتمالا جواب می دهد.
ناشناس۱۰۹۳۰۹۴۰۸:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
حرف مردم خطاب به نمایندگان هزار رنگ مخالف شفافیت همان "بتمرگ" است. فرقی هم نمی کند از کدام جناح باشد
حسین۱۰۹۳۱۰۷۰۹:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
حالایکی هم که پیداشده دنبال شفاف سازی بایدازش حمایت کرد .نه اینکه سرکوبش کنیم
نخود هر آش !!!۱۰۹۳۱۴۴۰۹:۲۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خدا رحمت كنه شيخ اجل سعدي شيراز كه فرموده : " دلايل قوي بايد و معنوي نه رگ هاي گردن به حجت قوي " اين جمله غلط كرد ، يا غلط كردي ، از نظر بنده غلطه !! " غلط بود " درسته !! آخه اولين بار كه با اين واژه آشنا شدم در درس " اختراع تلفن " كلاس چهارم ابتدايي بود !! زماني كه بل مشغول اختراع تلفن بود اما آزمايش ها يش جواب نمي داد در كتاب ما اين طور نوشته بود كه : " حساب كار در جايي غلط بود " !! ... به اين دليل است كه بنده عرض ميكنم غلط كردي و يا غلط كرد از نظر من غلطه !! ...غلط بود ، درسته !!! ... چون تو كتاب ما غلط بود ، نوشته بود !!!!!
ناشناس۱۰۹۳۱۴۸۰۹:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت برای همه ارکان نظام نه فقط مجلس. همه با هم و هم زمان نه اینکه اول این بعدا اون. مشکل اینجاست که اقای پناهی سر اون جاهای دیگری هم شفافیت ندارد میتونه همچین داد بزنه؟
ناشناس۱۰۹۳۲۴۶۱۰:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت باید از مجلس آغاز بشود زیرا مجلس در راس امور است.
ناشناس۱۰۹۳۴۵۸۱۱:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اصلا اینطور نیست. همه باید هم زمان شفاف باشند. این حرف شما خیلی حرف بی منطقی هست
ناشناس۱۰۹۳۵۱۹۱۲:۱۶:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجلس خیلی وقته که در راس امورنیست برادر .
ناشناس۱۰۹۳۵۵۹۱۲:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجلس اصلاح طلب با رای دادن فله ای بهتر از این نمیشه !
ناشناس۱۰۹۳۱۶۱۰۹:۳۰:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
از الان تا صد سال دیگر بگویید: لطفا شفافیت را در دستور کار قرار دهید. متشکرم! بعضی وقت ها نیاز به داد زدن است. بزرگان دین و سیاست مان هم همینطور بوده.
سید نعمت الله۱۰۹۳۱۶۵۰۹:۳۲:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ایشان با بی عرضه خواندن کارمندان به چند میلیون نفر انسان زحمتکش و شریف توهین کرده است
ناشناس۱۰۹۳۲۸۴۱۰:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ایشان به کارمندان توهین نکرده دروغ نگوئید.
ناشناس۱۰۹۳۶۳۰۱۳:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سخنرانی شون رو کامل گوش کن توهین نکرده
ناشناس۱۰۹۳۲۱۲۰۹:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چرا اینقدر نامردی میکنید و حق رو وارونه جلوه میدید.انسان به این شریفی.خیلی هم خوب صحبت می‌کنه..... مثل سیاستمدارانی که سایه شومشون سالها بالا سر ماست و مردم رو کودن فرض میکنند و هر چی دلشون میخواد به مردم میگن خوبه؟؟؟؟ آقای پناهیان حرف حق رو میزنه از کسی هم نمی‌ترسه.
ناشناس۱۰۹۳۲۱۹۰۹:۵۲:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آیا بی توجهی به خواست موکلین که خواهان شفافیت آرأی نمایندگان خود هستند بی اخلاقی و توهین آمیز نیست؟ مردم فقط هنگام انتخابات آگاه وغیور و... میشوند! بعد از رأی دادن حتی لیاقت آگاهی از رأی وکلای خود را ندارند؟
ناشناس۱۰۹۳۳۵۴۱۰:۴۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت در همه حوزه‌ها باید وجود داشته باشد که متأسفانه در کشور ما خبری از شفایت نیست. همه چیز دو پهلوست
ناشناس۱۰۹۳۳۸۷۱۱:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اصل موضوع درست است
مهدی۱۰۹۳۳۹۱۱۱:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چند ساله داریم از نماینده ها خواهش و تمنا می کنیم که شفاف باشند. تا کی باید عجز و ناله و خواهش کنیم تا آقایان دلشون به رحم بیاد؟
ناشناس۱۰۹۳۳۹۸۱۱:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شفافیت خوب است ولی برای همه .
ناشناس۱۰۹۳۴۰۶۱۱:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آیا با ابواب جمعی و بستر سازان بیگانگان بویژه کدخدا می شود به نرمی سخن گفت ؟
ناشناس۱۰۹۳۴۲۵۱۱:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
البته بفرما وبفرماييد هم حدي دارد وقتياختلاس ودزدي مسوولان بيشتر شده كه علت اصلي انهم عدم شفافيت است چگونه هنوز بايد از جنبه خوب كلمات استفاده شود؟
ناشناس۱۰۹۳۴۳۹۱۱:۳۶:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ایشان یک آدم احساساتی و جو گیر است که اساسا توان اظهار نظر در مورد مسائل حقوقی را ندارد فقط دنبال مطرح نمودن خودش است کاش رسانه ها اینقدر توجه به اظارات نکنند
ناشناس۱۰۹۳۷۷۰۱۴:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
حجت الاسلام پناهیان خطیب معروفی است که نیازی به مطرح کردن خود ندارد ایشان وظیفه شرعی خود را انجام داده است.
ناشناس۱۰۹۳۴۷۴۱۱:۵۳:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
لیاقت بیشتر نماینده های مجلس ، همین لحن صحبت بود ! آبروی هر چی نماینده بود بردند !!
K.m۱۰۹۳۵۲۵۱۲:۲۰:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چطور توهینهای شخص ریس جمهور نادیده گرفته میشود کسی هم انتقادی نمیکندچون ریس جمهور است اما سخنان به حق آقای پناهیان چون ریس جمهور نیست توهین به حساب میاید وقتی گوششان بدهکار نیست و چون شفاف سازی به ضررشان است اقدامی نمیکنند باید یکی باشد که دستشان را رو کند ما هم بایدبا آقای پناهیان یکصدا شویم مگر ما از مردم فرانسه که در مقابل ظلم ریس جمهورشان چند ماهی است برخاسته اند کمتر هستیم
ناشناس۱۰۹۳۵۳۸۱۲:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی به یه نفر می گن بتمرگ معنیش اینه که قبلا بهش گفتن بفرما ولی گوش نکرده
علی۱۰۹۳۵۸۲۱۲:۵۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی مجلسی بی عدالتی و بی توجهی میکند نیاز به داد زدن دارد تا شاید اصلاح گردد، وبا بی توجهیشان راه نرمشی نمانده
ناشناس۱۰۹۳۵۹۵۱۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بعضی از مخالفین جناب پناهی می فرمایند شفافیت باید در همه زمینه ها باشد البته این سخن درستی است اما مگر بالاتر از مجلس وقانون گزاری داریم که باید شفاف باشد تا ملت بداند مجلس در چه زمینه ای قانون گذاری می کند؟ تصویب شدن برجام که افتضاح مجلس بود آیا نباید مردم بفهمند که چه کسانی در به بارآوردن این افتضاح از همه مصرتر بوده اند؟ البته شاید منظور این حضرات در مورد شفافیت این است که نیروهای مسلح هم شفاف عمل کنند و با دادن اطلاعات به دشمن امنیت کشور را به خطر بیندازند! البته برخی از قوانین که مربوط به امنیت کشور است ونباید به دست دشمن بیفتد مهم هستند وهمه ی قوا باید مواظب دشمن باشند اما اگر موردی باشد که دشمن نتواند سوء استفاده کند اشکالی ندارد که شفاف باشد ،
ناشناس۱۰۹۳۶۵۰۱۳:۲۵:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نظرتان را جلب میکنم به سخنان حضرت امام در خصوص تمرد از قانون آقای بنی صدر که همان اصطلاح را بکار بردند: که فرمودند : شما غلط می‌کنید قانون را قبول ندارید
توکل۱۰۹۳۶۵۸۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مسئله شفافیت در رای نیست ترا بخدا صادق باشید . موضوع چیز دیگری است که می خواهند نماینده بخاطر رایی کم داده تهدید دایمی بکنند.. شفافیت رای حتی در پارلما ن های اروپایی هم رعایت میشود اما انجا ساختار حزبی به خوبی کارایی خود را نشان میدهد اعضای حزب رای شفاف میدهند و مسولیت تصمیم راهم می پذیرند. اما تصمیم را به مردم واگذار میکنند. در دوربعد مردم راضی انها را در پارلمان می دارند یا اگر ناراضی هستند رای نمی دهند.‌ اما ایران نماینده اگر در جهت خواسته های اکثریت هم علنا رای بدهند مردم راضی نمی توانند رضایت خود را از عملکرد او با رای مجدد نشان دهند. چون اساسا در دور بعد در بین کاندیدا های نهاهی نخواهد بود و قبل از این مرحله توسط عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات فیلتر میشود. اقای پناهیان قبل از دشنام گویی اول بروند این بخش را حل کنند. بعد فکر کنم نماینده ها از هر کسی مشتاق تر خواهند بود تا علنی رای دهند. گر چه مطمن هستم ان موقع ایشان فریاد واویلای پوپولیسم رای را سر میدهند و طالب رای محرمانه میشوند. به بهانه مصلحت لطفا نظرم را سانسور نکنید.
ناشناس۱۰۹۳۷۴۸۱۴:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
درباره متن شما فقط میشه یه جواب داد: شما خوبید بابا! یه عده ... غارتگر که مناصب اصلی کشور رو در اختیار دارن، دارن کشور رو چپاول میکنن و مردم رو به نظام و اسلام بدبین میکنن، اونوقت یکی پیدا شده که ابوذروار سرشون داد میزنه، دقت کنین فقط داد میزنه بدون هیچ گونه توهین و افترایی، اونوقت شما برای ما استاد اخلاق شدید که اسلام دین رحمته!!! شما هم اگه نماینده این وزیر وکیل های .. نباشین، قطعا توی گناهشون شریک هستین
شاهد۱۰۹۳۷۸۷۱۴:۱۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی صدها بار به کسی بفرما می گویید و گوش نمی دهد و صدهای بار می گویید بشین و گوش نمی دهد معلوم است که بعد از آن با خشم فراوان به او می گویید بتمرگ سخن جناب پناهیان فریاد بتمرگ ملت به نمایندگانی بوده که طی این چند سال همه مراحل بفرما و بنشین رو گذروندند و به حرف ملت گوش ندادند. بعد از این نیاز به بتمرگ های بیشتری برای برخی از این نمایندگان است.
ناشناس۱۰۹۳۸۷۱۱۴:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
برخی در این مجلس حقشان همين است بي کفایت ترين مجلس از اول انقلاب تا كنون همين مجلس بوده بالاتر از اين هم اگر اقاي پناهيان به مجلس مي گفت مردم حمايت ميكردند هيچ دل خوشي از اين مجلس نداريم در سخت ترين شرايط كشور برخی نمايندگان به فكر جمع آوري ثروت براي خودشان واطرافيانشان بودند
ناشناس۱۰۹۳۹۰۱۱۴:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
پناهیان عشقه ولی این اشکال درست است و همه مبلغان باید به سخنان حکیمانه رهبرانقلاب و انتخاب واژگان دقیق توجه کنند. دلیلی هم نیست مثل دیپلمات ها پرده پوشانه حرف بزنن، صریح بگن، حتی مستقیم اشاره کنند ولی با کلمات حکیمانه
ناشناس۱۰۹۴۲۵۰۱۸:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
عده ای می خواهند آقای پناهیان اصلا بر ضد آن ها حرف نزند!!! به نظر می رسد چیزهایی که گفته می شود بیشتر بهانه جویی است تا چیز دیگر. کسانی که دهانشان را به وسعت .. آبی باز می کردند و فریاد آزادی خواهی سر می دادند حال که برضدشان آزدانه سخنی گفته می شود ناراحت می شوند و می خواهند سر از تن مخالف خود بردارند. وگرنه خودشان بارها شنیع ترین سخنان را آزادنه گفته اند و گفتن آن را مباح دانسته و می دانند.
بنده خدا۱۰۹۴۳۰۴۱۹:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
وقتی طرف رو چند بار بهش تذکر میدی به خودش نمیگیره باید خوابوند توی گوشش
ناشناس۱۰۹۴۳۱۳۱۹:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
من اصلا آقای پناهی را قبول ندارم. طرز فکر افراطی دارد . ولی در این مورد خاص , باید بگویم مجلس زیادی حساسیت نشان میدهد . بجای اینکه بشینند مشکلات مردم را حل کنند میشنند ببینند کی چی میگه , واکنش نشون بدند .
ناشناس۱۰۹۵۷۰۰۱۵:۱۲:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
کدوم نظرش افراطیه عزیزم اینکه خودتو قطب عالم امکان میبینی زخمی نشی
ناشناس۱۰۹۴۳۴۶۲۰:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خطیب محترم لطفا شفافیت از خودشون شروع کنند و به ملت بگن مبلغ دعوت از ایشون چه مقدار است
ناشناس۱۰۹۵۷۰۴۱۵:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
ایشون در هیچکدوم از سخنرانیهاشون پول نمیگیرن هرچند بهانه های بنی اسراییلی شما ها تمامی نداره.
عبدالله۱۰۹۴۳۹۶۲۰:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مجلس خودباید شفاف باشد تابتواندوصلاحیت تصویب قوانین شفاف برای دستگاههای دیگرراپیداکند،شفاف سازی درهمه دستگاهها نیاز به قانون داردوگرنه سلیقه ای عمل خواهد شد و بدتر از اول وهرج و مرج
محمد۱۰۹۴۹۳۶۱۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
به نظرتون به اندازه کافی نگفتن (بفرما) ؟؟؟ نماینده ای که خودش شفافیت توی طومار امضا میکنه و بخاطر همون عدم شفافیت بهش رای منفی میده ؟؟؟ درضمن شما که شفافیت رو فقط رای اعلام کردین درصورتی که موضوع شفافیت همه چیز نمایندگان دربر میگیره از حضور غیابت تا داریی و خرج انتخابات و رای اینکه شما گیر دادین به سطحی ترینش جای سوال داره

پربحث‌های دیروز

  1. دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!

  2. جزئیات حمله موشکی به نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان

  3. دادستان کشور‌: در برخورد با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم/ روز گذشته ۵ قاضی فاسد اخراج شدند

  4. فقط ۱۵۰۰ روانپزشک برای ۸۰ میلیون ایرانی/ وزارت بهداشت برنامه ندارد ؛ هیچکس هم مشکل روانی ندارد!

  5. اموال و دارایی ۲۵۰ هزار مدیر زیر ذره بین قانون/ شفافیت این بار نتیجه می‌دهد؟

  6. وکیل حسین فریدون: موکلم بی‌گناه است/ هر کسی که در دادگاه محکوم می‌شود گناهکار نیست/ دنبال مسائل دیگری هستند

  7. اردوغان مغرور و خشکاندن چشمه صلح / از متهم شدن ترکیه به حمایت از داعش تا حمله به سوریه ...

  8. رحم کن، تا به تو رحم شود

  9. وقتی ۱۳۴ دامپزشک با سهمیه پزشک می شوند/ ناطق نوری؛ کاتالیزور وحدت یا افتراق اصولگرایان/ انتقاد تند یک اصلاح طلب از صحبت های روحانی درباره شورای نگهبان

  10. سخنگوی هیات رئیس مجلس: محرمانگی اطلاعات مالی شامل همه مسئولان است

  11. واکنش شهرداری تهران به اعتراض کارمندان مترو

  12. طرح فروش اقساطی ۳ محصول سایپا + جدول

  13. فرزندان سردار نقدی کجا هستند؟

  14. جزئیات جدید از ۳ اقدام هسته‌ای ایران در ۳ هفته آینده

  15. سخنگوی قوه قضائیه: با قصور دستگاه‌ها در انجام وظایف خود برخورد میکنیم

  16. تغییر در سیاست خارجی آمریکا، اسرائیل را در برابر ایران تنها گذاشته است

  17. توضیحات دادستانی درباره بستن سایت‌های دانلود فیلم

  18. مقام نیروهای دموکراتیک سوریه: نگهداری از اعضای داعش دیگر اولویت کردها نیست/ فرار خانواده‌های داعشی از یک اردوگاه

  19. پیامک جالب پلیس برای عضو شورای شهر

  20. هالیوود زنان را چهار برابر عریان‌تر از مردان نشان می‌دهد

  21. واکنش مدیرعامل شرکت مترو به اعتراضات کارکنان: کارگران باید تابع قانون باشند/ نیرویی را تعدیل نمی‌کنیم

پربحث‌های هفته

  1. یک عکس؛ یک شرح | زخم‌های تبر ‌درمان هم می‌خواهد ...

  2. حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مطالبه ما از دولت

  3. جایگاه بانوان آزادی حفاظ کشی شد (عکس)

  4. دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!

  5. انتقاد از مجازات خفیف دختر پورشه سواری که گفت: کشتم که کشتم، دیه‌اش را می‌دهم

  6. شکار بزرگ سپاه/ روح الله زم سرشبکه آمدنیوز دستگیر شد

  7. بی‌بی‌سی: ایران یک‌میلیون و 300 هزار «برده» دارد!

  8. چالش انتظار در مطب پزشکان/چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتند؟

  9. یک عکس؛‌ یک شرح | آفریدگار کماندار و تیرهایی رو به آینده! ...

  10. پیشنهاد لاریجانی به رئیسی و روحانی برای محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان

  11. طرح نمایندگان برای حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس

  12. حذف یارانه مالکان خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان

  13. بازخوانی تبلیغ انتخاباتی روحانی - رئیسی و قضاوت به وقت امروز

  14. شوخی کاربران فضای مجازی با پراید

  15. بانوان پرشور، ملی‌پوشان قدردان و تلاش ناکام برای فتنه‌گری

  16. آفساید پرکن های وطنی! نگاهی به حادثه لردگان

  17. جزئیات حمله موشکی به نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان

  18. انفجار در نفتکش ایرانی در دریای سرخ/ اطلاعیه شرکت ملی نفتکش/ هیچ حریقی رخ نداده و خدمه همگی سالم‌اند

  19. سبد معاش از ۸ میلیون تومان گذشت + نمودار

  20. دادستان کشور‌: در برخورد با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم/ روز گذشته ۵ قاضی فاسد اخراج شدند

  21. تصویری از نمای ویلای شبنم نعمت‌زاده

  22. سخنی با رئیس‌جمهور حقوقدان

  23. دیوار انحصار وکالت ترک برداشت

  24. جهانگیری: دغدغه ‌معیشتی مردم ‌را برطرف می‌کنیم

  25. آقای ظریف! اروپایی ها «ماشه» را چکانده اند اما بی صدا/ تاریخ نباید دوباره تکرار شود

پربحث‌های هفته

  1. حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مطالبه ما از دولت

  2. دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!

  3. شکار بزرگ سپاه/ روح الله زم سرشبکه آمدنیوز دستگیر شد

  4. پیشنهاد لاریجانی به رئیسی و روحانی برای محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان

  5. آفساید پرکن های وطنی! نگاهی به حادثه لردگان

  6. سخنی با رئیس‌جمهور حقوقدان

  7. آقای ظریف! اروپایی ها «ماشه» را چکانده اند اما بی صدا/ تاریخ نباید دوباره تکرار شود

  8. اموال و دارایی ۲۵۰ هزار مدیر زیر ذره بین قانون/ شفافیت این بار نتیجه می‌دهد؟

  9. وکیل حسین فریدون: موکلم بی‌گناه است/ هر کسی که در دادگاه محکوم می‌شود گناهکار نیست/ دنبال مسائل دیگری هستند

  10. واکنش ایران به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ

  11. کنایه روحانی به شورای نگهبان/ اموال مسئولان برای مردم محرمانه است! / ایرادات کتاب زیباکلام درباره رضاشاه/ سخنان مهم رئیسی درباره تخلفات مسئولین

  12. جهانگیری: بگذاریم کاندیدای همه جریان‌ها در انتخابات حضور داشته باشند

  13. زرآبادی: برای نطقم در مجلس تحت فشار بودم/ انتصابات فامیلی در وزارت ارتباطات اگر اصلاح نشود، اطلاع رسانی می کنم

  14. پزشکیان: جامعه‌ای که مردم بترسند اگر سخنی بگویند برای آنها پرونده تشکیل می‌شود، روی سعادت نخواهد دید

  15. ماجرای بازداشت خبرنگار روس چیست؟/ انتقادات تند یک جامعه‌شناس از قالیباف/ احتمال بازداشت کارگران هفت‌تپه/ بلاتکلیفی بنزین در پاستور و بهارستان

  16. آیا «دستگاه قضایی» هم مانند «ریاست قوه قضاییه» متحول می شود؟

  17. سحر تبر بیمار بود، چرا بازداشت شد؟/ تا وقتی انحصار پزشکان شکسته نشود اوضاع سلامت درست نخواهد شد/ پرداخت نکردن حقوق کارگران، برده‌داری نیست؟

  18. تصویری از کانال "آمدنیوز" پس از دستگیری روح‌الله زم

  19. نطق صریح نماینده قزوین علیه وزیر ارتباطات /آقای وزیر در خصوص قراردادهای تبلیغاتی و اسپانسری مالی  شفاف سازی کنید

  20. ربیعی: مشخص نیست چند درصد فرزندان مسئولان دولتی خارج از کشور هستند

  21. نامه توکلی به ولایتی: مانع رانت تحصیلی باقیمانده فرزندان اساتید دانشگاه آزاد شوید

  22. عبرت هایی از سوت زنی علیه ترامپ!

  23. وقتی ۱۳۴ دامپزشک با سهمیه پزشک می شوند/ ناطق نوری؛ کاتالیزور وحدت یا افتراق اصولگرایان/ انتقاد تند یک اصلاح طلب از صحبت های روحانی درباره شورای نگهبان

  24. چرا صداوسیما مطالبات کارگران هفت‌تپه را پوشش نمی‌دهد؟/ پیشنهاد لاریجانی برای شفاف‌نشدن اموال مسئولان/ عارف واسطه اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان می‌شود؟

  25. توییت مداخله‌جویانه «پمپئو» درباره تصویب نشدن پالرمو و CFT در ایران

آخرین عناوین