انتشار جزئیات و تصاویری جدید از صحنه قتل میترا استاد

گروه حوادث الف،   3980623033 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده دادستان در پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی، تصاویر جدیدی از صحنه قتل را منتشر کرد.

انتشار جزئیات و تصاویری جدید از صحنه قتل میترا استاد

به گزارش الف، صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه امسال بود که میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران با شلیک چند گلوله به قتل رسید و عصر همان روز محمدعلی نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. حالا پس از گذشت چند ماه از این حادثه، محمد شهریاری نماینده دادستان در این پرونده در صفحه اینستاگرام خود زوایایی دیگر از نحوه قتل را بیان کرد.

شهریاری در مورد نحوه شلیک‌های نجفی به مرحوم میترا استاد نوشت:

۱-شلیک گلوله اول:

آقای نجفی پس از برداشتن سلاح از داخل کمد آن را از ضامن خارج و گلنگدن را می‌کشد و مسلح می‌کند و بالش را از روی تخت برمی دارد و وارد حمام می‌شود. مرحوم استاد در جلوی وان ایستاده که نجفی با سلاح برتا وارد حمام می‌شود و اولین شلیک را انجام می‌دهد که از بالش عبور می‌کند و به صورت معجزه آسایی از لای پا یا بغل پای مرحوم استاد عبور و به لبه وان می‌خورد. در تصویر دوم و سوم کاملاً مشخص است و آثار شلیک و ورودی گلوله روی لبه وان دلالت به شلیک مستقیم دارد و روی بالش هم سوراخ ورود و خروج مشخص است. این اولین شلیک مستقیم نجفی به سمت میترا استاد می‌باشد.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

۲-شلیک گلوله دوم

مرحوم استاد از شلیک اول حسابی ترسیده و ملتمسانه می‌خواهد که شلیک نکند و تا همه مسایل را درست کند. حتی دست‌های خود را روی شانه نجفی می‌گذرد و با گفتن ((علی همه چی را درست میکنم)) موجب می‌شود که نجفی با سلاح که در دست راست وی بوده و حالا با دخالت مرحومه مواجه شده و در حالی که دست راستش پایین است شلیک دوم را به سمت کمد زیر روشویی انجام که در تصویر چهارم مشخص است.
تا اینجا دو شلیک و دو اثر برخورد گلوله البته گلوله دوم وارد کمد زیر روشویی شده و از کف کمد خارج می‌شود که در تصویر مشخص است.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

۳-شلیک گلوله سوم:

گلوله سوم همانطور که در تصویر پنجم مشخص است به دیوار روبروی درب ورودی برخورد و کمانه کرده و به سقف وارد می‌شود. سقف حمام کاذب است و گلوله همراه با تکه‌های کاشی به سقف کاذب برخورد و علاوه بر ورود به سقف تکه‌هایی از گلوله به همراه سرامیک‌های خرد شده به سقف برخورد که آثار آن بر روی سقف مشهود است.

اشتباه فاحش وکلای نجفی این است که تصور آنان بر این است که این گلوله پس برخورد به دیوار به بدن مرحومه وارد که کاملاً اشتباه است. وکیل می‌گفت گلوله از سقف به دیوار کمانه می‌کند نه از دیوار به سقف! که با توجه به کاذب بودن سقف و نحوه استقرار امری محال است. تصاویر که طناب کشی شده در تصویر پنجم گویای همین موضوع است.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

۴-شلیک گلوله چهارم

گلوله چهارم به دیوار جنوبی بالای وان می‌خورد و از ضلع جنوبی حمام به فاصله ۲۰ سانتی متر کمانه و به دیوار ضلع غربی حمام برخورد می‌نماید. تصویر شماره شش گویای همین موضوع است. تا اینجا چهار شلیک و شش اثر برخورد گلوله که دو تای آن کمانه است. پس همان چهار شلیک بوقوع پیوسته است.

۵-شلیک گلوله پنجم:

گلوله پنجم در حالت در گیری صورت می‌پذیرد و پس از ورود به کف دست مرحومه از پشت دست وی خارج و با توجه به نحوه استقرار متهم و مقتوله وارد بدن مقتوله می‌شود. گلوله به استخوان کف دست می‌خورد و با ایجاد آثار تخریبی زیاد از پشت دست خارج می‌شود. در شلیک پنجم گلوله در بدن مرحومه می‌ماند و خروجی ندارد.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

وکیل متهم نجفی مدعی است که سوراخ ورودی به بدن مقتوله بیضوی است. ما هم قبول داریم. گلوله به کف دست مرحومه خورده و استخوان کف دست را شکسته و از حالت مستقیم خارج و به صورت غیر مستقیم وارد بدن مرحوم می‌شود. به این برخورد غیر مستقیم گفته می‌شود نه کمانه. طبیعی است که سوراخ ورودی به بدن نمیتواند مدور باشد باید بیضوی باشد

نجفی پنج شلیک کرد و شش اثر گذاشت، البته با محل شلیک داخل کمد زیر روشویی می‌شود هفت اثر شلیک. هیچ اثر شلیک دیگری نیز وجود ندارد. محل صحنه و عکس و فیلم‌ها هنوز موجود است.

نجفی آنقدر شلیک کرد تا بالاخره به قصد خود که قتل بود برسد و این هم در دست‌نوشته‌های نجفی متبلور شده که نوشته من مرحومه را با قصد کشتم منتهی با انگیزه‌ای خاص و هم در نحوه عملکرد وی و هم در دفاعیات خود که می‌گوید تا زمان تمام کردن مرحوم شلیک کردم. اما در جریان رسیدگی، چون متوجه شد که نمی‌تواند اثبات کند با ترفندی که وکیل بکار گرفت به سمت و سوی قتل شبه عمدی و کمانه و عدم قصد قتل رفت. وکیل خود را عزل نمود و تمرکز را به عدم سونیت و شبه عمدی گذاشت. در حالی که در لوایح وکلای اول خود صحبت از قتل با قصد قتل و انگیزه خاص مطرح است. آشفتگی دفاعیات وکلای نجفی کاملاً هویدا می‌باشد. اقیانوسی از آشفتگی.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

به نظرم نجفی با توجه به متهم بودن، شرافتمندانه‌ترین دفاع را کرد البته با کمی عدم صداقت در برخی مقاطع که برای یک متهم به قتل طبیعی است.

قصد نجفی از قتل با توجه به کشیدن سلاح و از ضامن خارج کردن سلاح و کشیدن گلنگدن و بردن بالش به حمام جهت کم کردن صدا کاملاً واضح است. اینکه توی حمام با وجود سرامیک ۵گلوله کمانه کرده یا غیر مستقیم وارد بدن شده کاملاً طبیعی است. دفاعیات بلاوجه است و قتل منطبق بر بند الف ماده ۲۹۰ قانون مجازات است.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

وکیل در دادگاه فقط می‌گفت که کارشناس سلاح بیارید. تحقیقات ناقص است و... در حالی که فقط به نشر اکاذیب مشغول بود. در لایحه اعتراضیه ۱۰۰ صفحه‌ای دادسرا به رای دادگاه به همه آن‌ها جواب داده شده است. مثلاً می‌گوید که چرا متهم را شب اول ساعت ۲۲ به روانپزشکی بردید؟! جواب واضح است، چون نجفی پس از قتل متواری می‌گردد و ساعت ۱۹ خودش را معرفی و در رویه جاری و پرونده‌های مهم متهم همان لحظه جهت تست روحی و روانی، الکل، اعتیاد و مواد روانگردان معرفی تا بعداً ادعایی نشود. نجفی هم همین آزمایشات را داد. اگر میخواست در روز روشن آزمایش بدهد خوب زودتر خودش را معرفی می‌کرد.

جدیدترین تصاویر از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی

جالب اینکه یکی از وکلای متهم نجفی در لایحه‌ای کتبی ادعا می‌کند که متهم تحت تاثیر مواد روانگردان بوده است غافل از اینکه نتیجه آزمایش روانگردان همان شب اخذ شده است. وکیل سعی داشت با جو سازی رای شبه عمدی بگیرد، اما در دادگاه بدوی موفق نشد و باید صبر کرد تا دیوان عالی رای نهایی را اعلام نماید.

اگر دادسرا ۵ روزه پرونده را با جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد، وکیل ظرف ۵۰ روز فقط آشفتگی ایجاد کرد و بیراهه رفتن. در جلسه دوم اعلام می‌نماید که فرد دوم هم در کار است بعد با مصاحبه با روزنامه شرق عقب نشینی و در جلسه سوم عدول میکند.

این نیز گذشت. البته سیاست قضایی در پرونده‌های قتل تمرکز به صلح و سازش است و بر همین اساس بود که در روز دوم قتل جلسه صلح و سازش تشکیل و نجفی از خانواده مقتوله طلب بخشش و حلالیت نمود و با توجه به رویکرد وی، اولیادم نیز گفتند ما فکر می‌کنیم و اعلام رضایت می‌کنیم و اگر نبود برخی شیطنت‌ها همان مرحله دادسرا نجفی موفق به اخذ رضایت می‌شد و اولیادم با طبع بلند و اعتقادی که داشتند از حق قصاص خود می‌گذشتند، اما موج سواری عده‌ای نگذاشت و البته بالاخره رضایت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۱۳۴۸۱۰:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگه الان نجفی میلیاردر نبود ؛ بهشت زهرا بود .
000۱۰۹۱۶۶۶۱۲:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خيلي تعجب نكنيد و برآشفته نشويد مشابه اين پرونده جلال الدين فارسي(كانديداي رياست جمهوري) در ابتداي انقلاب موضوع قتل يك جنگلبان كه مانع شكار غير قانوني او شده بود كه با اعمال نفوذ حكم اعدام به غير عمد و ديه منجر شد
ناشناس۱۰۹۲۴۶۱۲۰:۱۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
غیاث مع الفارق است چون طرف فارسی هم اسلحه شکاری دستش بود اما این در حمام چه داشت؟
ناشناس۱۰۹۲۴۷۱۲۰:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصلاح طلبان مدعی حقوق زنان، اینجا فقط سکوت می کنند و هشتگ های شان فقط رنگ ابی را می شناسد و نه شرف و نه انسانیت و نه صداقت را حقوق مردم و زنان، بازیچه مطامع سیاسی است تا از سر دلسوزی
ناشناس۱۰۹۱۳۵۰۱۰:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
پول داشته باش ، ..
ناشناس۱۰۹۱۷۶۰۱۳:۲۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ادم بکش
پرتو‌۱۰۹۲۳۱۸۱۷:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کانادا برو.
سیروس۱۰۹۱۳۵۶۱۰:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خدایی اگه یه اصولگرا زنشو کشته بود میذاشتیم رضایت بگیره و اعدام نشه؟
ناشناس۱۰۹۲۰۸۳۱۵:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
نه چون مردم دلخوشی از انها ندارند
مجید۱۰۹۱۳۷۷۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دنبال چی هستید ؟؟؟ مگه دوست نداشتید آزاد شه . این هم عدالت..
ناشناس۱۰۹۱۴۰۷۱۰:۴۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این چه رضایتی است مگر طبق قوانین اسلام فرزند ان مرحومه نباید به سن قانونی برسد بعد برای قصاص یا عدم قصاص تصمیم گیری شود؟ یا این‌‌..
ناشناس۱۰۹۱۶۹۶۱۳:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
پدرش به عنوان ولی با رضایت پسر می تونه رضایت بده یا قصاص کنه.
ناشناس۱۰۹۱۴۰۹۱۰:۴۷:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
جالبه یک هزارم سر و صدای رسانه ای که برای خودکشی دختر آبی شد، برای قتل میترا استاد به دست نجفی نشد. همین نشان از ماهیت سیاسی اعتراضات و بهره برداری سیاسی از جان انسانها بین عده ای معلوم الحال دارد.
ناشناس۱۰۹۲۴۶۰۲۰:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خواب بودی اونوقت که از صدا و سیما تا بی بی سی و ... هر روز خبر از این قتل می دادند؟
علی 671۱۰۹۱۴۳۳۱۰:۵۷:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بالاخره انسان بیگناهی کشته شد و گردن کلفتی به ناحق از اعدام گریخت این قانون ضعیفان است وکلا هم به راحتی می توانند با عناوین مختلف و دور زدن قانون خون حقی را ناحق کرده و طرف را که یک زن را کشته به راحتی از مرگ نجات دهند .و فرزندی را از داشتن مادر برای همیشه محروم کنند .نجفی اگر غیرت داسته باشد نباید دیگر راضی به زندگی در این دنیا باشد و مرگ آرام بخش روح و روانش است .
مهدیار۱۰۹۲۰۷۷۱۵:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
رضایت اولیای دم می دونید یعنی چی؟ احتمالا شما از اونهایی که در موارد دیگه کلا با قصاص مخالفند، نیستید؟
ناشناس۱۰۹۲۶۲۵۲۲:۳۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شما هم خیلی غضبناک و کینه ای هستی و درون متلاطمی داری.قبل از اظهار نظر در مورد آقای نجفی مراجعه ای به متخصص مغز و اعصاب داشته باشی بد نیست
ناشناس۱۰۹۱۵۳۹۱۲:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اهدناالصراط المستقیم الی الابد
ناشناس۱۰۹۱۶۱۷۱۲:۳۸:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تاسف برای جامعه پول زده.
حرف حساب۱۰۹۱۶۱۹۱۲:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ماست مالي شد و رفت چرا كشته شد؟ واقعا پرستو بود؟ اصلا پرستو وجود داره ؟
ناشناس۱۰۹۱۷۰۶۱۳:۰۹:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
یکی کشته.دیگری بخشیده.این وسط تو چی میگی؟
ناشناس۱۰۹۱۷۷۵۱۳:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
نجفی هفت تیرکش باید اعدام می شد ؟!
rassharif۱۰۹۱۸۵۸۱۳:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این هم یک استثنا بود که قاتل با اسلحه و بالشت و با قصد قتل، زن ش را بکشد و بعد اولیاء دم رضایت بدهند.
ناشناس۱۰۹۱۹۱۷۱۴:۱۶:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
میترا استاد چی رو قرار بوده درست کنه ؟؟؟؟؟؟ واقعا علت قتل مشخص شد؟؟؟
پیمان۱۰۹۱۹۵۶۱۴:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
واقعا ظالمانه است کسی که بهت التماس کنه نکشیش ولی این بی رحمانه بازم شلیک کرده خیلی ناراحت کننده است.
ناشناس۱۰۹۱۹۹۸۱۴:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
من متوجه نشدم یعنی نجفی از فاصله دو متری عرضه نداشت بکشه که هفت تا تیر شلیک کرده؟! این توضیحات بیشتر رو غیر عمد بودن رو تایید میکنه که!!!
ناشناس۱۰۹۲۰۰۸۱۴:۵۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
حالا بازم باید به این وکلا مجوز وکالت داد؟
هوشنگ۱۰۹۲۰۴۹۱۵:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
هر چند وقت یکبار بنویسید تا موضوع زنده بماند!!! دنبال چه هستید؟
ناشناس۱۰۹۲۱۰۳۱۵:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
به هر صورت امیدوارم اعدام بشه
علی۱۰۹۲۱۰۶۱۵:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خدا لعنتش کنه
ناشناس۱۰۹۲۱۷۲۱۶:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اين عكسها كه چيزي را مشخص نكرد
ناشناس۱۰۹۲۴۱۹۱۹:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باید اعدام شود اعدام نه قصاص! که اولیای دم بتوانند رضایت بدهند و آزاد شود. مدعی العموم باید وارد شود و تقاضای اعدام کند. این قاتل جانی هفت تیرکش را بکشید.
ناشناس۱۰۹۲۴۶۲۲۰:۱۸:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
واقعا مشکل ما اینه که نجفی چطور محرومه استاد رو کشت؟ در جواب اونهایی که میگن واقعا مشکل ما رفتن خانم ها به برخی اماکن هست
Ram۱۰۹۲۶۰۳۲۲:۱۴:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
منم اگه پول داشتم..ً...........
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین