شانتاژ جدید انتخاباتی نتانیاهو

گروه جهان الف،   3980621116

کارشناس فلسطینی خاطرنشان کرد، منطقه غور اردن سرزمینی اشغالی است و هیچ قانون اسرائیلی به تغییر وضعیت آن منجر نمی‌شود؛ حتی برخی حقوقدانان اسرائیلی معتقدند که تل‌آویو قدرت الحاق آن را ندارد.

به گزارش تسنیم به نقل از الخلیج آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، هر از گاهی از قصد خود برای اجرای تدابیری به منظور بقا در قدرت طی سال‌های آینده، خبر می‌دهد ولو این تدابیر به قیمت توافقات صلحی که دولت‌های سابق این رژیم با کشورهای همسایه امضا کردند، تمام شود. البته نتانیاهو این تصمیماتش را از طریق توافق با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌دهدکه نمونه آن، الحاق جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی در ماه مارس گذشته بوده است.

افزون بر این، زیاده‌خواهی اسرائیل با اعمال سیاست‌های توسعه‌طلبی فقط بر ملحق کردن هر چه بیشتر مناطق فلسطینی و عربی به رژیمی، که موجودیت آن از سال 1949 توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شد، محدود نمی‌شود.

تکرار سناریوی جولان اشغالی

نتانیاهو اعلام کرد که درصورت پیروزی‌اش در انتخابات کنست که 17 سپتامبر برگزار خواهد شد، حاکمیت اسرائیل را بر منطقه غور اردن و شمال بحرالمیت در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس در گزارشی به قلم «راو سانچز» نوشت: «آنچه که نتانیاهو در صورت پیروزی‌اش در انتخابات بعدی به آن دست خواهد زد به معنای از بین بردن امیدهای باقی‌مانده برای ایجاد کشور مستقل فلسطین است.»

نویسنده این گزارش تصریح کرد: «نگاه بخش بزرگی در داخل اسرائیل به تصمیم نتانیاهو به این شکل است که او برای به دست آوردن آرای رای‌دهندگان راست‌افراطی تبلیغ می‌کند، ولی بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در صورت پیروزی‌اش، به این اقدام مبادرت خواهد کرد یا خیر.»

نویسنده خاطرنشان کرد، نتانیاهو اندکی قبل از انتخابات آوریل گذشته، الحاق مناطقی در کرانه باختری را وعده داده بود ولی آن را عملی نکرده است. با این حال، طرح‌های سابق نتانیاهو به اندازی طرح الحاق غور اردن مفصل نبودند.

از سوی دیگر، «انیس قاسم» کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با الخلیج آنلاین» ابراز عقیده کرد: «در حقیقت نباید این تصمیم غافلگیرکننده باشد؛ زیرا غور اردن از زمان اجرای طرح (ایگال آلون) منطقه‌ای ممنوعه برای هر گونه فعالیت فلسطینیان در آن بود و تحت سیطره مقام‌های اسرائیلی قرار خواهد گرفت.»

قاسم گفت: «بخش اعظمی از جمعیت این منطقه کوچانده و در شهرک‌های آن اقامت داده شد و همچنین کشاورزان فلسطینی از آب محروم شدند؛ چرا که قوانین اسرائیلی در این شهرک‌ها اجرا می‌شود و اجرای این قوانین در غور اردن در واقع به این معناست که این منطقه به صورت بالقوه به رژیم صهیونیستی ملحق شده است.»

این تحلیلگر افزود: «نتانیاهو فعلا الحاق این منطقه را اعلام می‌کند؛ چرا که این قانون اسرائیل چیز جدیدی نیست و از اواخر دهه هفتاد اعمال شده است و هیچ ارتباطی با انتخابات کنست و تبلیغات نتانیاهو ندارد بلکه آن اجرای یک طرح واقعی است.»

به گفته این کارشناس فلسطینی، «از بُعد قانونی، این منطقه سرزمینی اشغالی است و هیچ قانون اسرائیلی وضعیت آن را تغییر نمی‌دهد؛ حتی برخی حقوقدانان اسرائیلی معتقدند که اسرائیل قدرت الحاق آن را ندارد برای این‌که آن سرزمینی اشغالی است و قانون اسرائیلی درباره آن قابل اجرا نیست.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین