پلیس در تعقیب ربایندگان نوجوان 15ساله

گروه حوادث الف،   3980621074

تحقیقات برای دستگیری ربایندگان پسری نوجوان که هفته پیش در یکی از میادین شهر بوکان دزدیده شد، در حالی ادامه دارد که سرنخ‌هایی از دو کودک‌ربا به‌دست‌ آمده ‌است.

به گزارش شرق، هفته پیش پسر نوجوانی در حالی که به‌شدت مضطرب بود و مسافت زیادی را دویده بود، خود را به مسئولان حراست دانشگاه آزاد واحد بوکان رساند و از آنها درخواست کمک کرد. این پسر نوجوان گفت از سوی دو نفر که نمی‌داند چه کسانی هستند، ربوده شده بود.

مسئولان حراست دانشگاه مأموران پلیس را در جریان این حادثه قرار دادند و پسر نوجوان  به مقر پلیس منتقل شد. او حالت عادی نداشت و کمی گیج بود. مأموران به‌دستور بازپرس برای بررسی وضعیت جسمانی پسر 15ساله او را به بیمارستان منتقل کردند و آزمایشات انجام‌شده مقدار زیادی داروی خواب‌آور و ترامادول را در خون پسربچه نشان داد.

این پسر بعد از بهبود نسبی مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: من در یکی از میدان‌های شلوغ شهر بوکان بودم که دو مرد جوان به من نزدیک شدند و نامم را گفتند. من هم تأیید کردم بعد آنها نام پدرم را گفتند و باز هم تأیید کردم. سپس آنها من را سوار ماشین کردند و گفتند باید درباره موضوعی با من صحبت کنند. خیلی ترسیده‌ بودم. فکر کردم مأمور هستند و اتفاقی برای پدرم یا خودم افتاده ‌است و به‌همین‌دلیل برای سؤال آمده‌اند. یکی از آنها راننده و نفر دیگر نیز کنار من نشسته بود. فردی که کنارم بود، به‌زور به من شربتی خوراند و وقتی کمی حالت گیجی پیدا کردم، فکر کرد به خواب رفته‌ام. او به صندلی جلوی ماشین رفت. ما نزدیک دانشگاه آزاد بوکان بودیم که آنها ماشین را متوقف کردند تا مسیری را انتخاب کنند. در این لحظه من از فرصت استفاده کردم. درهای ماشین باز بود خودم را به بیرون پرت کردم آنها به ‌سمت من آمدند و من را زدند و سعی کردند متوقفم کنند اما من چون ورزشکار هستم، توانستم از قدرت بدنی‌ام استفاده کنم و هر دو را زدم و فرار کردم. با سرعت دویدم و خودم را به دانشگاه آزاد رساندم و از مأموران حراست کمک خواستم. در اتاق حراست بودم که کم‌کم دارویی که به من داده بودند، اثرش را نشان داد و بعد هم پلیس من را به بیمارستان رساند.

پلیس همه احتمالات را  بررسی کرد و مشخص شد پدر این پسر نوجوان مردی با سطح زندگی متوسط است و با هیچ فردی مشکل خاصی ندارد و خلاف‌کار هم نبوده که درگیر یک انتقام‌گیری شود. همچنین مأموران زندگی شخصی پسر نوجوان و روابط او را نیز  بررسی کردند. در ابتدا تصور می‌شد این پسر قربانی رابطه‌ای عاشقانه شده ‌باشد اما بعد مشخص شد او با هیچ دختری ارتباطی ندارد. در نهایت هیچ انگیزه‌ای برای این ربایش نوجوان 15ساله پیدا نشد. این در حالی بود که تیم تجسس متوجه شد مکانی که این پسر نوجوان ربوده شده،‌ از چند جهت با دوربین در حال کنترل ‌است و شرکت‌ها و بانک‌هایی که آن اطراف هستند، نیز دوربین مداربسته دارند. به این ترتیب، دستور ضبط فیلم‌های دوربین مداربسته صادر شد.

یک منبع آگاه در پرونده این آدم‌ربایی به خبرنگار ما گفت: وقتی پسر نوجوان ربوده شد، تصور اولیه این بود که او اسیر یک انتقام‌گیری شد‌ه ‌است چون آدم‌ربایان نام، نام خانوادگی و نام پدر او را پرسیده و سپس سوارش کرده‌ بودند. بنابراین او را به‌خوبی می‌شناختند. این پسر با اینکه ابتدا ترسیده بود، با هوشیاری بعدی‌اش موفق به فرار شد. از محل ربایش تا محلی که این نوجوان فرار کرد، تقریبا هشت کیلومتر فاصله است. یعنی این آدم‌ربایی چند دقیقه بیشتر طول نکشیده ‌است. بچه به لحاظ جسمی مورد بررسی دقیق قرار گرفت هیچ تعرض جنسی به او نشده اما مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و به او به‌زور دارو خورانده‌اند که بیمارستان نیز این موضوع را تأیید کرده و آزمایش‌هایی  که با دستور قانونی انجام شده‌ است، این موضوع را تأیید می‌کند.

وی درباره احتمال سریالی‌بودن این ربایش‌ها گفت: ادعا شده است 15 کودک ربوده شده‌اند اما این کذب محض است. اگر چنین اتفاقی افتاده بود، باید خانواده این بچه‌ها شکایتی را مطرح می‌کردند یا گزارشی به پلیس داده می‌شد این شایعه است. تنها موردی که گفته شده‌ این است که چهار نوجوان به بیمارستان مراجعه کرده‌اند‌ و مدعی شده‌اند به آنها شربت خورانده شده‌ است و ربوده شده‌اند اما درباره آزار جنسی حرفی نزده‌اند. این موضوع هم در بیمارستان مطرح شده‌ است و نه در مقرر پلیس یا دادسرا. در این‌باره نیز بررسی‌ها ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، دوربین‌های مداربسته صحنه آدم‌ربایی را ضبط کرده‌اند ضمن اینکه چهره آدم‌ربایانی که پسربچه 15ساله را دزدیده‌اند، مشخص است و شاکی نیز توانسته چهره آنها را به‌ خاطر بسپارد. روند قضائی این پرونده ادامه دارد و به‌‌زودی متهمان که شناسایی شده‌اند، دستگیر می‌شوند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین