به چه زبانی بگویند شکست خوردیم!

بیژن مقدم،   3980621051 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
به چه زبانی بگویند شکست خوردیم!

آمریکا در سیاست «فشار حداکثری» به ایران بر این باور بود که با فشار از بیرون و تنگ کردن حلقه محاصره و تحریم اقتصادی ایران می تواند به شورش از درون دامن زده و مردم را علیه حاکمیت بشوراند.

این منطق براندازانه، تلاش می کرد تا هدف تحریم ها را دولت ایران و نه مردم معرفی کند. دروغی که خیلی زود رنگ باخت.

این تحلیل که اگر شرایط اقتصادی را سخت کنیم مردم خودشان رژیم را سرنگون می کنند تنها از ذهن های فسیل شده مجاهدین خلق می توانست تراوش کند. کسانی که بیش از سه دهه است هر سال، سال آینده را سال سقوط جمهوری اسلامی می نامند.  همان مغزهای کوچک زنگ زده ای که پس از قبول قطعنامه 598 با راه انداختن تانک ها و زره پوش هایشان می خواستند سه روزه تهران را فتح کنند!  اما در اسلام آباد غرب زمین گیر شدند.

همین ها از طریق مزدوری به نام جان بولتون به ترامپ خط می دادند که کار رژیم تمام است و گرنه کدام آدم ابلهی است که در سخنرانی رسمی اعلام می کند سال نو میلادی 2019 را در تهران جشن خواهند گرفت و این کاری بود که بولتون در اجلاس منافقین کرد.

اینکه ما بگوییم سیاست اصلی آنها یعنی فروپاشی از درون و تسلیم ایران با شکست مواجه شده است امری است، اما اینکه خود آنها در رسانه ها و تحلیل گرانشان بنویسند و بگویند که ترامپ و آمریکا در فشار حداکثری به ایران شکست خورده است حلاوتی دیگر دارد.

آنها به دروغ تلاش کردند به روش های مختلفی به مردم ما پیام بدهند که ما با شماییم و تحریم های ما شما را هدف قرار نداده است. اما وقتی کار پیش رفت عملا ً دیدند که این ادعاها دروغی بیش نبود.

جیسون رضاییان در واشنگتن پست (10سپتامبر 2019) نوشت:«سیاست خصمانه فشار حداکثری سیاستی است که تنها تاثیر قابل مشاهده آن آسیب زدن به زندگی مردم عادی ایران بوده است.»

برکناری یا استعفای جان بولتون هم باید مایه خوشحالی باشد هم مانع فریب.

خوشحالیم از این که فردی جنگ طلب، حامی تروریست ها به هر دلیل برکنار یا مجبور به استعفا شده است. این خوشحالی از آن جهت است که یادآوری کنیم آقای بولتون ملت ایران هست ولی شما که وعده برگزاری جشن سال 2019 در تهران را می دادید نیستید.

رفتن بولتون نباید باعث فریب گردد چرا که ممکن است ترامپ خواسته باشد او را عامل شکست قطعی سیاست فشار حداکثری بر ایران معرفی کرده و تمام تقصیرها را گردن او بیندازد و خود را مبرا کند.

 ضمن اینکه چنین اقدامی را نوعی امتیاز به ایران معرفی کرده خواستار برداشتن گام های بعدی از سوی ایران برای مذاکره صوری(عکس یادگاری) باشد.

 هر چند رسانه هایی در خود آمریکا تلاش دارند ترامپ را فردی کله شق، غیرقابل پیش بینی، دیکتاتور، خودرای و ... معرفی کنند. اما اینها باعث نمی شود که ما نیز فکر کنیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تنها به نسخه های پیچیده شده توسط جان بولتون عمل می کرده و دیگران و خود او در این میانه هیچ کاره بوده اند.

معتقدم سیاست تنگ کردن حلقه محاصره اقتصادی ایران توسط ترامپ ادامه خواهد یافت و رفتن و آمدن فرد یا افرادی نمی تواند این کینه استراتژیک نسبت به انقلاب اسلامی را دچار تغییری بنیادین نماید.

آنچه تاکنون توانسته این شکست بزرگ تاریخی را بر آمریکا تحمیل کند چیزی جز مقاومت و قدرت بازدارندگی ملت،دولت ، نیروهای مسلح ایران  و توان دفاعی نبوده است.

حقیقت ماجرا همانی است که نویسندگان غربی ناچار به اعتراف آن شدند و می نویسند:« حقیقت این است که تاثیر تحریم های آمریکا بر ایران و احتمال بروز نسخه ایرانی بهار عربی در این کشور به هیچ عنوان به اندازه چشمداشت و انتظارات واشنگتن نیست. »

تحریم ها قرار بود دیواری باشد در مقابل حمایت استراتژیک ایران از جریان مقاومت(چه در سوریه، لبنان، یمن، عراق، فلسطین و ...) اما این دیوارخیلی زود فرو ریخت.

تحریم ها قرار بود ایران را منزوی کند اما ظاهراً این آمریکا و رئیس جمهور تحمل ناپذیرش است که روز به روز در جهان منزوی تر می شود.

تحریم ها قرار بود رگ حیاتی تجارت خارجی ایران را قطع کند اما عملاً باب های جدیدی را پیش روی ایران برای همکاری گشود و توجه ایران را به ظرفیت های کشورهای همسایه دو چندان کرد.

تحریم ها قرار بود مردم را جان هم بیاندازد و در مقابل دولت قرار دهد اما عملاً به عاملی وحدت بخش تبدیل شده است. به نحوی که تحلیل آن برای ذهن های زنگ زده در کاخ سفید سخت شده است.

بی مناسبت نیست که ترامپ اصرار دارد یک عکس یادگاری با رئیس جمهور یا وزیر خارجه ایران داشته باشد تا آن را نماد موفقیت و پیروزی خود در این کارزار معرفی کند. آرزویی که با شرایط فعلی هرگز محقق نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۸۹۰۰۴۰۹:۴۷:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مقاومت رمز پیروزی است.
ناشناس۱۰۸۹۳۵۵۱۲:۵۷:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
دشمن ملت ایران در داخل است نه خارج.
ناشناس۱۰۸۹۳۷۱۱۳:۱۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ترامپ میخواد تا انتخابات به ایران امتیاز بده بعد از اون دوباره به ایران فشار خواهد آورد .
ناشناس۱۰۸۹۸۱۰۱۹:۵۵:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
حسنمون هم تو دلش قنج میزنه بره تو دل عمو ترامپ و یک خنده ای بکنه حسنمون گفته سال 1400 دولت را بدون تحریم تحویل میده اما از نظر اقتصادی ویران ویران
ناشناس۱۰۹۰۲۴۶۰۹:۵۱:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
آنها موفق نشدند ولی ما هم پیروز نشدیم. فکر نمیکنم هیچکس با اصل مقاومت مخالفتی داشته باشد این را تاریخ این مرز و بوم ثابت کرده است ولی مقاومت به چه قیمتی. به قیمت تباه شدن سرمایه های مادی و معنوی؟ هیچکس این مقاومت را نمیپذیرد. در حالیکه بزرگترین سرمایه ملی ما یعنی نیروی انسانی جوان و نیروهای باتجریه تباه میشوند عده ای سر در بیت المال کرده اند و در حال ویژه خواری هستند اسم اینکار هر چه هست مقاومت نیست. و اگر کمی تاریخ میخواندیم میدیدیم این کشور فقط زمانی تسلیم دشمن شده که خواص مشغول مکیدن خون دیگر طبقات اجتماع بوده اند. بیاییم از تاریخ درس بگیریم و خانه خود را به خاطر یک لقمه بیشتر نابود نکنیم.
ناشناس۱۰۸۹۰۱۳۰۹:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
نباید زود قضاوت کرد. هنوز که خبری نشده. ترامچ بولتون را بر داشته یکی خشن تر را جایگزین می کند. هنوز 5 سال دیگر برای ریاست جمهوری وقت دارد.
ناشناس۱۰۸۹۸۲۰۲۰:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یا بولتون رو نمی شناسی یا تندرو نمیدونی چیه
ناشناس۱۰۸۹۰۱۴۰۹:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما چرا اینقدر عجله دارید بگید فشارها شکست خورده ؟!
محمد قاسمی۱۰۸۹۵۷۴۱۵:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
برای اینکه اگر توافقی حاصل شد بگند ما بودیم بردیم مثل برجام مثل همه چیزهای دیگر اونم با دولت تدبیر(:
ناشناس۱۰۸۹۰۱۷۰۹:۵۲:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
زیاد ذوق زده نشوید.
ناشناس۱۰۸۹۲۷۳۱۲:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
در دور دوم که ترامپ رای اورد و رفتار واقعیبش با ایران مشخص شد مشخص میشه نظر تون درسته یا غلط
ناشناس۱۰۸۹۵۷۶۱۵:۲۱:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ولی شما ظاهرا خیلی امیدوارید کهتحریم شکست نخورد!!
ناشناس۱۰۹۰۸۳۶۲۱:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مشکل تحریم نیست. مشکل فساد است
علی 671۱۰۸۹۰۲۶۰۹:۵۹:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با مقدماتی که ظریف فراهم کرده در پس پرده ممکن است که علائمی ظاهر شود .حرکت های ظریف و پریدنش از تهران به پاریس و این رفت و آمد ها پشت پرده مقدماتی را فراهم کرده که به زودی دم خروس نمایان خواهد شد و اهسته ،آهسته نمایان می شود .برکناری سیبیلو بولتون خیانتکار مقدمه ی این برنامه است .باید منتظر نشست و شواهدی را مشاهده کرد .و عبور از خط قرمز ها را شاهد بود .
معلم۱۰۸۹۶۶۴۱۶:۵۸:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
نظام تصمیم میگیرد نه فرد. اینرا ظریف و صالحی به چه زبانی باید بگویند.
ناشناس۱۰۸۹۸۲۵۲۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
کدام خط قرمزنهایتا بایدمذاکره کردهرچه زودترخسارت کمترشماهاعاشق تحریم ‌جنگ هستیدمردم میخوان زندگی کنن
ناشناس۱۰۹۱۳۳۸۱۰:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ببخشید شما بگویید جنگ ادعایی شما کجاست که این قدر مردم را از آن می ترسانید؟؟ پهپاد زدیم و کشتی گرفتیم جنگ شد؟؟
ناشناس۱۰۸۹۰۳۷۱۰:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هر وقت قيمت ها به اندازه دو سال قبل برگشت من قبول مي كنم كه‌ آمريكا شكست خورده است.
ناشناس۱۰۸۹۳۷۳۱۳:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
قیمت ها که تقصیر اسحاق روحانیه !
شهاب۱۰۸۹۰۶۹۱۰:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تمام آثاری را که از تحریم‌ها برشمردید، دولت فخیمه‌ی تدبیر و امید از برکات برجام می‌شمرد. این وسط ملت مظلوم همیشه در صحنه می‌مانند و دیگر هیچ.
ناشناس۱۰۸۹۸۲۶۲۰:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
دولت عزیز برای کاستن از عصر تحریم ها باید رفتار آمریکا رو پیش بینی میکرد و وابستگی کشور رو به دلار کم و کمتر میکرد
ناشناس۱۰۸۹۰۷۶۱۰:۲۶:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
آیا افت ارزش ریال و این همه فساد نشانه پیروزی آمریکا نیست
ناشناس۱۰۸۹۳۰۹۱۲:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
افت قیمت ریال بیشتر محصول افزایش نقدینگی است تحریم ها فقط نگذاشت تزریق پول نفت این فاجعه را بپوشاند.
ناشناس۱۰۸۹۶۴۲۱۶:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
افت ارزش پول ملی تماما ب خواست و تدبیر دولت روحانی برای کاهش نقدینگی انجام شد.
ناشناس۱۰۹۰۰۷۶۰۲:۱۹:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نقدینگی رو احمدی نژاد شما با یارانه ها و پول های میلیاردی مسکن مهر ایجاد کرد
ناشناس۱۰۸۹۷۳۲۱۸:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
در این موارد که شما میگی قطعا آمریکا پیروز شده اما هدف آمریکا که کاهش ارزش ریال نبوده, آمریکا میخواست حکومت ایران رو تغییر بده یا لااقل رفتارش نظام عوض بشه که نشد. در این مورد هم قطعا ما پیروز شدیم.
محمد۱۰۸۹۷۵۹۱۸:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خیر, نشانه بی عرضگی ماست!
ناشناس۱۰۸۹۸۲۴۲۰:۰۸:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با نگاه شما امام حسین علیه السلام هم شکست خورده
ناشناس۱۰۸۹۰۸۲۱۰:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شدیدا موافقم...
ناشناس۱۰۸۹۱۰۷۱۰:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ترامپ با فتوشاپ هم شده یک عکس یادگاری از آنچه ما نمیخواهیم برای خودش درست میکنه.
ناشناس۱۰۸۹۱۱۲۱۰:۵۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این تحلیل که اگر شرایط اقتصادی رو سخت کنیم مردم خودشون رژیم را سرنگون می کنند از فتنه سال 88 قوت گرفت زیرا دشمن به براندازی نظام از داخل امیدوار شد.
ناشناس۱۰۸۹۱۱۴۱۰:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جان کری گفته اگر برجام نبود دیوار تحریم ها فرو ریخته بود. واقعا"اگر برجام بدفرجام نبود ما 6 سال جلوتر بودیم و اکنون میوه مقاومت رو می چیدیم و تحریم ها بی اثر شده بود.
ناشناس۱۰۹۱۳۴۲۱۰:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
یعنی هنوز شعار میدین ؟ یک ذره فکر نمی کنین که اگه تحریم های آمریکا برقرار باشه هیچ کشوری حتی عزیز دردونه هایی مثل روسیه و عراق با ایران تجارت نمی کنن ؟ یعنی واقعا فکر میکنین مثلا اگه برجام نبود الان از تحریمها هم خبری نبود و دنیا با کمال آرامش با ایران روابط تجاری برقرار می کرد ! و دیوار تحریمها فرو می ریخت ؟!!! برادر من چرا اینقدر شعار میدین !
ناشناس۱۰۸۹۱۱۵۱۰:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شکست خورده مردم هستن که زیر بار تحریم ها له شدن که شما شعار بدی!
ناشناس۱۰۸۹۳۴۶۱۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شکست خورده مردم هستند چون بلد نیستند درست رای بدن
ناشناس۱۰۸۹۳۹۰۱۳:۲۱:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست زیرا در دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی هم که تحریم بانکی و نفتی نبودیم اوضاع اقتصاد همین گونه آشفته بود و قیمت دلار و مسکن و غیره چندین برابر شد.
ناشناس۱۰۸۹۶۴۴۱۶:۲۲:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شکست خورده مردم هستند ک وعده های روحانی و ظریف و برجام و رفع تحریم رو باور کردن.
ناشناس۱۰۸۹۱۲۶۱۱:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ماهم شکست خوردیم مردم نابود شده وافسرده اند ودرعذاب زندکی میکنند
ناشناس۱۰۸۹۱۴۲۱۱:۱۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
زمانی دروغ ترامپ برای مردم رو شد که هر چی تحریم بود نصیب مردم شد با کمترین اثر یا تحریم مسئولین ایرانی و آقازاده هاشون که گرین کارت اونور رو دارن زمانی ترامپ راست میگفت که تموم حساب مسئولین و آقازادها رو تو آمریکا مسدود میکرد و اخراجشون میکرد
ناشناس۱۰۸۹۱۵۹۱۱:۲۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اگر شکست خورده اند چرا تحریمها برداشته نمیشود؟
ناشناس۱۰۸۹۱۶۴۱۱:۲۸:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ایرانیان متشکریم
ملی گرا وطن دوست۱۰۸۹۱۷۰۱۱:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با مقاله فوق کلمه به کلمه موافقم.
ناشناس۱۰۸۹۱۸۴۱۱:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
وقتی طرفدار حق باشی خدا بصورت غیبی هم که شده تو را پیروز میکند..همچون پیروزی عمیق حسین ((ع)) و ۷۲ تن در مقابل هزاران کافر مسلمان نما در کل تاریخ.
ناشناس۱۰۸۹۲۰۱۱۱:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بدبخت تر از این ها مزدوران امریکا و غرب طلب های مفت خور هستن
مهران۱۰۸۹۲۱۴۱۱:۵۴:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این روشی جدید برای فریب است که به مذاکره برسند مذاکره وقتی معنا پیدا میکند که تمام تحریم ها کاملا لغو شود آمریکا تمام پول های بلوکه شده ایران رو بدهد آمریکا غرامت جنایت هایی که علیه این ملت رو کرده بدهد
ناشناس۱۰۸۹۲۶۹۱۲:۱۷:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تا زمانیکه رخ دلار به 9 تومان برنگردد هنوز پیروز نشدیم
ناشناس۱۰۸۹۲۷۰۱۲:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با درآمد امروز یک سوم قدرت خرید پارسال را داریم این یعنی پیروزی و فتح الفتوح نیست؟من نمیدانم چرا هرچه فقیر تر می شویم متوهم می شویم
ناشناس۱۰۸۹۲۹۳۱۲:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
در این میان یک قرارداد خوب مثل برجام هم نقش بسیار بزرگی بازی کرد. جهان قراردادی با ایران امضا کرد که با کمال دقت طوری تنظیم شده بود که دست همه را در صورت خروج در پوست گردو بگذارد. همین عامل منزوی‌شدن آمریکا شد. درسته که سایت شما کلا با آقای ظریف مشکل داره و کل اصولگراها ...اما نمی‌توان عظمت کاری که ظریف یک تنه انجام داد را ندیده گرفت. شما می‌توانید. ملت نمی‌تواند.
ناشناس۱۰۸۹۳۰۲۱۲:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
آقای ترامپ! توافق زمانی معنا پیدا می کند که: 1- باید تمام تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران لغو شوند( اجازه فعالیت و تجارت به همه شرکت های خارجی در ایران برای تمام زمینه ها داده شود). 2- باید اجازه فروش نفت ایران به میزان صادرات قبل از تحریم ها و برای هر خریداری داده شود. 3- پول آن به آسانی از طریق روابط بین بانکی به ایران داده شود. 4- در منطقه خاورمیانه به نام ایران آشوب و نا امنی درست نکنید و خواهان رفتار دوستانه کشورهای منطقه با ایران باشید( برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دشمن تراشی بنام ایران نکنید) . تا این اقدام های عملی صورت نگیرد مذاکره بی معنی است. مردم ایران با صبوری، مقاومت و پایداری خود در مقابل تحریم های ظالمانه و رفتار استکباری آمریکا؛ پیروز بوده و خواهند بود. ما حق و حقیقت هستیم و خداوند همیشه با صابران است. ایران نباید دلخوش به ترامپ بابت اخراج بولتن باشد، این ترفندو سیاست فریب کارانه ترامپ برای تشویق ایران به مذاکره مستقیم است؛ ایران باید با مقاومت، دادن جواب قاطع در مواجه با رویدادهای ایجاد شده توسط آمریکا و اسرائیل را سرلوحه کارش باشد. اعمال و شرایط ایجاد شده این روزهای اسرائیل علیه ایران؛ باید با جواب های محکم، آنشین و قاطع و عملی حماس و حزب الله و سوریه همراه شود و طوری که شرایط چنان سختی بر مردم اسرائیل ایجاد شود که نتانیاهو هم از صحنه سیاسی روزگار حذف شود. مهرداد رادمهر
عمار۱۰۸۹۴۵۳۱۴:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعا حرف حساب جواب نداره. الان اینجا همه چیز گل و بلبل هستش. دم جمهوری اسلامی گرم.
ناشناس۱۰۸۹۴۸۷۱۴:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد این دولت های ما توان تصمیم بزرگ برای نگرش به تولیدات داخلی را ندارند دشمن ما را مجبور می کند نفت خواری را یواش یواش کنار بگذاریم
ناشناس۱۰۸۹۵۱۹۱۴:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
درود بر ایران و ایرانی، درود بر رهبر مقتدر و نیروهای مسلح، پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و نابودی باطل، انشاءا...
ناشناس۱۰۸۹۵۲۸۱۴:۵۰:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هر وقت حقوق معوقه چند ماهه کارگران را پرداخت کردندمیشه به شکست امریکا فکر کرد
ناشناس۱۰۸۹۷۲۶۱۸:۱۱:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شاید شما وضعیت کشور را روشن و نشانه شکست ترامپ بدونید ولی عمده مردم، کشور را در بدترین شرایط اقتصادی در 40 سال اخیر می دانند.
نوید۱۰۹۰۰۲۳۰۰:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
تمام اعضای مجاهدین خلق را اعدام کنید . آن ها خائن به مملکت هستند. مرگ بر مزدور اجنبی
محمد۱۰۹۰۴۲۳۱۲:۵۱:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جنگ ، جنگ ارا ده هاست و اکنون که مقاومت جواب داده و پیروز ی نزدیک است به هیچ وجه ذره ای نباید کوتاه آمد حواس همه مخصوصا مسیولین جمع باشد که گول مذاکره و پول وعده‌های سر خرمن را نخورند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین