آیا سخنان پناهیان درباره شفافیت مجلس اشتباه بود؟

گروه سیاسی الف،   3980620183 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنرانی علیرضا پناهیان، در دانشگاه امام صادق(ع) درباره مخالفت نمایندگان با شفافیت آرا با واکنش های بسیاری مواجه شد. اگر چه اکثریت نمایندگان مجلس فارغ از اصولگرا و اصلاح طلب نارضایتی خود را از چنین سخنانی بیان کردند اما تعدادی از نمایندگان هم از سخنان پناهیان حمایت کردند.

آیا سخنان پناهیان درباره شفافیت مجلس اشتباه بود؟

به گزارش الف، علیرضا پناهیان، روحانی و سخنران مشهور در شب هفتم محرم در مراسم عزاداری دانشگاه امام صادق(ع) انتقادات تندی نسبت به مخالفت نمایندگان مجلس با طرح شفافیت آرا بیان کرد.

حجت الاسلام پناهیان در سخنان خود با نفی استدلال‌های نمایندگان در رای ندادن به طرح شفافیت آرا گفت: «... هر چی نماینده انتخاب می‌کنی اکثریت رأی می‌دهند به اینکه رأی نماینده‌ها شفاف نباید باشد. چه خبرتان است؟ بعد به صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند مگر می‌خواهید تفتیش عقاید بکنید؟ مگر شما آنجا رأی به عقاید می‌دهید؟! غلط کردید شما با عقاید چه ربطی دارید؟ رأی‌ات را بگو به چی رأی دادی به چی رأی ندادی. غلط می‌کنید شما بر اساس عقاید رأی بدهی، بر اساس کار کارشناسی باید رأی بدهی. و من می‌خواهم بدانم تو برای چی رأی دادی.  آی مجلس شورای اسلامی آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رأی ندهی؟! کی به شما حق داده شفاف رأی دادن را تفتیش عقاید بدانی؟! رأی بر اساس کار کارشناسی! چی را از ملت دارید پنهان می‌کنید؟!...»{اینجا}

 سخنان پناهیان در فضای مجازی انعکاس وسیعی پیدا کرد و در بسیاری از رسانه ها نیز منتشر شد. توجه افکار عمومی به این سخنان موجب شد بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آن واکنش های تندی نشان دهند. در این بین خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در صف اول مخالفت با سخنان حجت الاسلام پناهیان قرار گرفته بود و مصاحبه های متعددی از نمایندگان جهت نقد سخنان واعظ مشهور منتشر کرد{اینجا}. همچنین تعدادی از نمایندگان در توییتر نسبت به سخنان پناهیان واکنش نشان دادند. انتقاد پناهیان اگر چه صحیح می نمود اما برخی اعتقاد دارند با لحن تندی بیان شد البته ادبیات برخی از نمایندگان حتی از سخنان واعظ مشهور نیز بسیار تندتر بود. چنان چه وی را «عربده کش برای شفافیت»، «منبرنشین پاکتی»، «لیاخوف زمانه» و ... معرفی کردند.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در توییتر نوشت: شخصا با مصاحبه‌های هر روزه ام، هیچ رای پنهانی نداشته ام، اما باید به حال و روز مجلس ایران گریست که برخی منبرنشین‌های پاکتی اینگونه بی ادبانه به آن توهین می‌کنند. کاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراکندن این عربده‌های غیراخلاقی، پاکت چند میلیونی دریافت می‌کنند؟.

علیرضا رحیمی نماینده تهران هم در توییتر نوشت: آقایی که از منبر امام حسین، توهین ترویج می‌کند و به نام هیات‌های منسوب به رزمندگان وعظ می‌نماید آیا با بددهنی و اهانت به مردم و مجلس همچنان شایسته عنوان واعظ است؟ از منبر حسینی باید ادب و کرامت حسین (ع) ترویج شود نه بی حرمتی واهانت. از ارکان نظام دم می‌زنند و هربار به یک رکن می‌تازند.

عبدالکریم حسین زاده، نماینده فراکسیون امید سخنان  پناهیان را با به توپ بستن مجلس در زمان محمد علی شاه و تحریکات لیاخوف روسی در این اقدام مقایسه کرد و در توییتر نوشت: پناهیانِ نگرانِ شفافیت، به طرفدارانش بگوید قیمت توهین پراکنی چند؟

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود با تاکید بر ضروت شفافیت آرا، حمایت از شفافیت از سوی «تمامیت خواهان» را نشانه مواضع متناقض آنان دانست و افزود: شفافیت از لوازم دموکراسی است؛ عربده‌کشی برای شفافیت از جانب اشخاصی که به سینه‌زنی برای تمامیت خواهی شهره اند بیشتر به جوک شباهت دارد.

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس نیز معتقد بود پناهیان نظر غیر کارشناسی مطرح کرده است. به گفته وی فردی که به مجلس شورای اسلامی توهین کرده، با مفهوم دو فوریت آشنا نبوده است. زیرا نمایندگان با اصل طرح شفافیت مخالفت نکردند؛ بلکه به فوریت آن رای ندادند.

البته مشخص است نظر این نماینده نمی تواند بیان کننده تمام حقیقت باشد؛ چرا که نمایندگان عملاً با حذف فوریت طرح شفافیت آرا آن را به فهرست طرح های عادی و بدون اولویت فرستادند که بسیار بعید است در مجلس دهم نوبت بررسی آن فرا برسد؛ چرا که انبوهی از طرح ها و لوایح در دستور کار مجلس قرار دارد. بنابراین می توان گفت نمایندگان به طور رسمی به اهمیت تصویب چنین طرحی مخالفت کرده اند.

این واکنش ها موجب شد که حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی دیگری تلاش کند تا نظرات خود را در این باره به صورت شفاف واضح بیان کند.

 پناهیان در سخنرانی دیگری در دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد:«... من چرا سر موضوع شفافیت نهی از منکر کردم؟ شفافیت مجلس یک امر قطعی عقلایی است که رخ خواهد داد. این گروه موجود لیاقتش را نداشته باشد گروه بعدی مجبور است این کار را بکند. ولی فریاد من به دلیل توهین‌هایی بود که اعضاء غیر محترم هیئت رئیسۀ مجلس به ملت کردند برای دلایل عدم شفافیت. یک، برگشتند گفتند مردم هنور رشد لازم را پیدا نکردند. این توهین نیست؟ من می‌گویم چه غلطی می‌کنید توهین است؟ آنها هر غلطی بکنند توهین نیست؟ مردم ما رشد پیدا نکردند؟! نه اینکه حالا توی سخنرانی در برود از دستشان؛ یادداشت می‌نویسند. مجلسی‌هایی که غصۀ توهین را می‌خورند این توهین را خودشان به خودشان کردند که هیئت رئیسه این‌جوری انتخاب کردند! یا مثلاً می‌گویند که مردم را تقسیم می‌کنند به گروه فشار. تهمت زدن به مردم تحت عنوان گروه فشار، شعبه شعبه کردن مردم، این توهین به مردم نیست؟ آنجا هر توهینی بکنند اشکالی ندارد، یک کسی می‌گوید چه غلطی می‌کنید توهین است؟ یا مثلاً می‌گویند که شورای نگهبان رأی‌مان علنی باشد، ولی دیگر نمی‌گذارد نماینده بشویم. توهین به شورای نگهبان توهین نیست که بالاسر شماست که مبادا شما بی‌دین قانونی را تصویب بکنید. توهین به شما توهین است؟ شما اجازه دارید به هر کسی توهین بکنید؟ نمایندگان مجلس اشکالی ندارد به منتقدین خودشان توهین کنند؟».

پناهیان در ادامه انتقاداتی را هم نسبت به عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کرد. وی عنوان کرد: « آقا که چند سال پیش فرمودند یک نظارتی از درون برای خودتان بگذارید یک قانون شُل و ول بعداً رفتند به زور درست کردند. که قوۀ قضائیه باید ورود کند بیاید نماینده‌های متخلف شما را بگیرد؟ چرا جلوی توهین و تهمت نماینده‌های مجلس را خود نماینده‌های مجلس چرا نمی‌گیرند؟ امر به معروف، نهی از منکر توی مجلس مرده؟ که چپ و راست توی مجلس بهشان بر می‌خورد بهشان می‌گویم آدم باشید؟!».

البته تمامی نمایندگان مجلس مخالف سخنان حجت الاسلام پناهیان نبودند و برخی از آنها از طرح بحث توسط وی حمایت کرده بودند. چنان چه احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در توییتی از موضع گیری آنها علیه اظهارات پناهیان انتقاد کرد و نوشت: ‌همکاران محترم چرا  آشفته می شوید؟ خب چه اشکالی دارد مردم بدانند رای مخالف دادیم یاموافق، چقدر حقوق می گیریم و اموالمان را شفاف اعلام کنیم. ما نمایندگان حق اساسی مردم را در شفافیت آراء سلب کرده ایم! بنده بازهم پیگیر شفافیت آراء خواهم بود.

احد آزادیخواه، نماینده ملایر نیز در توییتر نوشت: اساساً کارکرد منابر و هیئات حسینی فریاد کاستی ها و بی‌عدالتی هاست. اینکه تذکر یک منبری باعث برآشفتن برخی همکارانم شده تعجب می کنم. عزیزان آن روزی که با شفافیت آرای نمایندگان مخالفت می‌کردید باید به فکر جایگاه مجلس می‌بودید.

چرا نمایندگان مجلس مقصرند؟

درباره ضرورت شفاف شدن مواضع، آرا، مسافرت ها، هدایا و ... نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و این حق مردم است تا از این مسائل آگاه باشند تا ارزیابی دقیق تری از عملکرد نماینده خود داشته باشند. همچنین با وجود شفافیت است که می توان مطمئن بود نمایندگان در مسیر درست و منطقی و بدور از هر گونه تبانی و سهم خواهی حرکت می کنند. اما در مجلس دهم تا کنون دوبار نمایندگان با وجود امضاهای فراوان با فوریت طرح شفافیت آرا مخالفت کرده اند.

در جلسه 14 شهریور 1397 با وجود آن که 200 نماینده مجلس طرح شفافیت آرا را امضا کرده بودند اما تنها 59 نفر موافق فوریت بررسی این طرح در محلس بودند. در سوم شهریور سال 1398 نیز دو فوریت طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با محوریت شفافیت آرا نمایندگان مطرح شد که با 69 رای موافق، 103 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر رد شد، پس از آن نیز یک فوریت طرح به رای گذاشته شد که آن نیز رای نیاورد.

بنابراین انتقاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد است البته ضرورت دارد علاوه بر مجلس، نهادهای دیگری مانند دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی جلسات بررسی مصوبات شورای نگهبان نیز شفاف باشد تا مردم از عملکرد نهادها اطلاع و آگاهی لازم را داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۰۹۶۴۰۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خیر چرا بعضی از شفافیت میترسند؟
ناشناس۱۰۹۱۲۵۶۰۹:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خدواند سرنوشت هیچ قومی را تا خودشان نخواهند تغییر نخواهد داد مجلس اینده را عاری از نمایندگان فعلی کنیم
ناشناس۱۰۹۱۳۶۸۱۰:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
الان کامنت گذاران اجاره ای دولت میان بهش حمله میکنن
ناشناس۱۰۹۱۳۹۲۱۰:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
البته چندتاشون بدک نیست مثل مطهری، صادقی، پزشکیان،
ناشناس۱۰۹۱۴۹۷۱۱:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اتفاقا"این 3 نماینده بجای اینکه از دغدغه های مردم و تورم لجام گسیخته و رکود و بیکاری انتقاد بکنند فقط سیاسی کاری می کنند.
مهران۱۰۹۱۵۳۴۱۲:۰۴:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
از همین سه نفری که نام بردی مشخص شد که این نماینده های لیست امیدی رو شما انتخاب کردی فعلا پاسخگوی این انتخابتون باشید تا بعد در ضمن یکی از این سه نفر که نام بردی تا حالا شده برای مسائل اقتصادی کوچکترین مخالفتی با دولت داشته باشند؟ یا فقط رگ گردن این سه نفر برای جاسوسان و رقص و کنسرت و ازادی ورزشگاه و ... میزند بیرون؟
ناشناس۱۰۹۱۵۶۹۱۲:۲۳:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
صادقی به نفع ملت کار نمی کند ولی مطهری و پزشکیان اندک خدماتی دارند.
محمد۱۰۹۲۰۶۶۱۵:۳۵:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر همین حرف را یک اصلاح طلب زده بود الان برایش بشکن میزدند و همه جا تمجید بود تمام چیزهایی که به غیر همفکران خودتان نسبت می دهید حقیقتا به خودتان صادق تر است.
ناشناس۱۰۹۱۵۲۰۱۱:۵۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
نمایندگان اصلاح طلب مجلس باید پاسخگو باشند که چرا مخالف شفافیت هستن ؟!
ناشناس۱۰۹۱۲۵۸۰۹:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
می خواهند رای شفاف باشد تا هر نماینده ای را که خواستند رد صلاحیت کنند و به اهداف خود برسند. شفافیت هم فقط شعار است.
ناشناس۱۰۹۱۴۳۸۱۱:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
حجت الاسلام پناهیان درست گفته نمایندگان باید بر اساس کار کارشناسی رای بدهند نه براساس عقائد و دانستن آراء نمایندگان حق مسلم مردم است.
ناشناس۱۰۹۱۴۴۲۱۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باشه تو خوبی
ناشناس۱۰۹۱۶۲۲۱۲:۳۹:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شما جز ان کسانی نیستید که می گویند ننگ بر اقازاده رانتی؟ پس چرا از اسم شفافیت در مجلس برانگیختی خبریه؟ یا تکلیفت با خودت مشخص نیست؟
ناشناس۱۰۹۱۲۷۱۰۹:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخنان پناهیان فقط و فقط در جهت منافع گروهی خود است.
ناشناس۱۰۹۱۴۱۸۱۰:۵۰:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دلیل : زیرا سابقه ی وی و امثاله در مورد لزوم شفافیت روشن است به علاوه چرا ایشان در همین سخنرانی مذکور اکتفا به مجلس کرده و مصادیق مهمتر اشاره نکرده اند؟! رطب خورده منع رطب کی کند.
ناشناس۱۰۹۱۴۹۲۱۱:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مجلس در راس امور است شفافیت باید از مجلس شروع بشود.
ناشناس۱۰۹۲۲۴۲۱۷:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر مجلس، در رأس بود هر رئیس جمهور دلار را 4 برابر نمی کرد و قدرت خرید را یک چهارم.
ناشناس۱۰۹۱۴۳۱۱۰:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخنان آقای پناهیان در جهت منافع ملی است شفافیت یک مطالبه عمومی است.
ناشناس۱۰۹۲۱۲۱۱۶:۰۰:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ولی لحن ایشان در گفتن این حقیقت چاله میدانی بود
ناشناس۱۰۹۱۴۳۷۱۱:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مجلس از هر طیفی است و گروه خاصی نیست حرف رو هوا نزنید
امیر حسین سلطان/تهران۱۰۹۱۴۴۴۱۱:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
و به این حد و اندازه اش البته به منافع گروهی(جناحی) ایشان هم بسیار آسیب وارد می آید(تردید نکنید) و حسابش را بکنید نفعی عایدشان نخواهد شد.
ناشناس۱۰۹۱۵۰۱۱۱:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
از شفافیت همه مردم منتفع می شوند شک نکنید.
جواد۱۰۹۱۲۷۶۰۹:۲۳:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت باید در تمام مراکز تصمیم گیری و ارکان حکومت جاری و ساری باشد
حسيني۱۰۹۱۵۴۰۱۲:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
پناهیان خود به شفافیت معتقد شده، انتظار بیجایی نیست که از او خواسته شود خود پیش قدم شده و درمورد برنامه های اقتصادی خود به ویژه در خصوص مدرسه علمیه و دبیرستان دارالحکمه شفاف سازی کند.
ناشناس۱۰۹۱۸۴۲۱۳:۴۹:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تو چه چیز می خواهی بدانی. اشاره کن و جواب بگیر
ناشناس۱۰۹۲۱۵۰۱۶:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
همه ما میدانیم که نقاط فشار فراوانی در بیرون مجلس وجود دارد که با غیر مخفی شدن رای نمایندگان شروع به فشار به شخص برای تغییر رای وی و لابی گری می نمایند وقتی رای مخفی است اکثریت آن رای به معنی عصاره تفکر منتخبین مردم است و نه امر شخصی با غیر مخفی شدن رای مجلس فرمایشی شده و فاتحه مجلس خوانده است و مثل آمریکا سرنوشت قوانین بدست لابی گر ها می افتد اتفاقا فشار امثال جناب پناهیان هم به همین دلیل است که بتوانند نمایندگان مخالفشان را شکار کنند.
ناشناس۱۰۹۲۳۲۴۱۷:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بحث شفافیت نیست بهانه ای است برای مطرح کردن خود و دیده شدن! تا شاید دوره بعدبتواند به مجلس راه پیدا کند
آزاده۱۰۹۰۹۶۷۰۰:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
نمایندگان مجلس فکر میکنن حالا که رفتن تو مجلس همه کار میتونن انجام بدن و هیچکس نمیتونه بهشون معترض بشه ...
ناشناس۱۰۹۰۹۷۲۰۰:۱۷:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصل حرف شون درست بود اما بهتر هست که از ادبیات بهتری استفاده کنند.
ناشناس۱۰۹۰۹۷۴۰۰:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
من با تندی سخن آقای پناهیان مشکل دارم، اما مگر ایشان در جایگاه انتخاب‌شدن توسط مردم برای انجام کاریست که بیاید بگوید چقدر درآمد دارد. این استدلال نمایندگان مجلس مثل اینه که من بگم نماینده من شفاف باش، بعد اون بگه تو اول خودت بگو چقدر حقوق میگیری!!!
ناشناس۱۰۹۱۴۷۱۱۱:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخنان آقای پناهیان ما را به یاد سخنرانی های آتشین و ضد طاغوت امام خمینی(ره) در قبل از انقلاب انداخت الحق که آقای پناهیان آتش به اختیار را عالی معنا کرد.
ناشناس۱۰۹۰۹۷۵۰۰:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
هر سال شب عاشورا آقای پناهیان سخنران بیت رهبری بودند به جز امسال. امسال آقای رفیعی دو بار سخنرانی کرد. یک بار شب عاشورا و یک بار هم شام غریبان. آیا این دو موضوع به هم مرتبط بودند؟
ناشناس۱۰۹۱۲۹۴۰۹:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
عزیز من الان فکر کنم سومین سالیه که آقای پناهیان جزو سخنرانان محرم نیست. این موضوع هم الان دو سه ساله که آقای عالی و آقای رفیعی هر کدام دو شب سخنرانی میکنن. لطفا آدرس غلط ندید
ناشناس۱۰۹۱۸۲۸۱۳:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
حق با شماست. رفتم سایت khamenei.ir رو چک کردم درست میگید. نظر بالا رو من دادم و اصلاح میکنم.
ناشناس۱۰۹۰۹۷۸۰۰:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آقای پناهیان شما و هر کسی که تریبونی دارد با صدای بلند و رسا هم انتقاد کنید و هم امر به معروف و نهی از منکر، اما توهین نکنید، چون: با دستمال کثیف نمیشه شیشه رو تمیز کرد.
ناشناس۱۰۹۱۴۷۷۱۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تندترین جمله آقای پناهیان این بود : آی مجلس شورای اسلامی آدم باش . شما بفرمائید روحانی چرا بیش از 50 بار به منتقدین دلسوز کشور توهین کرد ؟!
ناشناس۱۰۹۱۵۰۳۱۱:۴۰:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آن جایی که گفت: نمایندگان شما غلط میکنید ... توهین بود.
ناشناس۱۰۹۱۷۲۹۱۳:۱۸:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بیسواد و بی شناسنامه و تازه به دوران رسیده خواندن منتقدین توسط روحانی توهین نبود ؟!
ناشناس۱۰۹۲۱۵۸۱۶:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آقای روحانی اشتباه کرده، قرار نیست منتقدین ایشان هم اشتباه رو با اشتباه توجیه کنند.
ناشناس۱۰۹۱۹۵۵۱۴:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خداوند در قرآن تند خویی را بد دانسته جز در مقابل ظلم
ناشناس۱۰۹۲۴۶۸۲۰:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مخفی بودن آراء نمایندگان ظلم به مردم است
عمار۱۰۹۰۹۷۹۰۰:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
هم آقای پناهیان هم نمایندگان منتقد ایشان همگی نمونه هستند.
ناشناس۱۰۹۰۹۸۲۰۰:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
متاسفانه این روزها ادب در گفتارها کم شده است. ولو کسی فکر کند حرف حق می زند ولی حق ندارد اگر آن حرف را با بی احترامی بیان کند.
ناشناس۱۰۹۱۵۱۳۱۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بی احترامی و توهین های برخی نمایندگان به حجت الاسلام پناهیان که حرف حق می زند مایه تاسف و شرمساری است .
علی۱۰۹۰۹۹۲۰۰:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد، اکثر این نمایندگان حافظ منافع شخصی خود و کسانی هستند که رای برایشان خریده اند، وای بروزی که بگندد نمک،
ناشناس۱۰۹۱۰۰۲۰۰:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
درسته !! ... همانطور كه نماينده منتخب من در ايام انتخابات رأي بنده را مي خواست ، ، بنده هم رأي نماينده ام را مي خوام !! وحق دارم كه بدانم رأي نماينده ام چيست !! ... تا بدانم كه آيا او همانست كه وانمود مي كرد ويا كسي ديگر است !! ... من نوعي مشتاقم بدانم فكر و انديشه و برنامه و دلسوزي و آگاهي واقعي و انصاف نماينده ام چه قدر است ، به بيان ديگر ميزان شفافيت او را بدانم !! ... اين توقع زيادي نيست برادر !!
ناشناس۱۰۹۱۰۰۶۰۱:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مجلس جای خود مردم دنبال شفافیت از بالا تا پایین هستند، منتهی نحوه بیان ایشان ایراد داره. راهکار بازگشت به قانون هست، رفراندوم راهکارش هست.
ناشناس۱۰۹۱۰۰۸۰۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
می خواهند رای شفاف باشه تا هر کس را خواستن رد صلاحیت کنند به اهداف خود برسند شفافیت هم فقط شعار
ناشناس۱۰۹۱۳۱۱۰۹:۵۴:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آخه این که مردم بدانند رای نماینده اشان به فلان قانون چی بوده چه ربطی به رد صلاحیت دارد آخه اگر اهل مطالعه نیستی حداقل فکر کن بعد حرف بزند برای کشف نوع سلوک نماینده از سوی مراجع تائید صلاحیت نیازی به اینکه چی رای داده نیست. این شفافیت برای شمای به اصطلاح مردم است که بفهمید نماینده اتان آنچه را که می گفته راست بود یا دروغ
ناشناس۱۰۹۱۴۲۰۱۰:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر آراء شفاف باشد بسیاری از نمایندگان از طرف مردم رد صلاحیت می شوند و دیگه رای نمی آورند.
ناشناس۱۰۹۱۴۵۴۱۱:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شعار حرف های کسانی است که به تَکرار رای میدن.
حسین زاده۱۰۹۱۰۱۳۰۱:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بنظر من شفافیت آرا و اعمال مسیولین بسیار خوب ولازم است منتهی همه مسیولین
ناشناس۱۰۹۱۰۲۵۰۱:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این مجلس عصاره‌ی مجلس ششم است (بلا نسبت اقلیتش) باید به توپ بسته شود باید طرحی نو دراندازیم باید عاقلانه رای بدهیم باید پرهیزکاران و پاکدستان و متخصصان را انتخاب کنیم اشتباه و غلط بس است
ناشناس۱۰۹۱۴۵۳۱۱:۰۷:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
جنابعالی پرهیزکار و پاک دست معرفی کن!!!
ناشناس۱۰۹۱۰۲۸۰۱:۴۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بتز باب مذاکره باز شده اینها به تکاپو افتاده اند دیروز به مجلس امروز هم له رییس جمهور اقای پناهیان شما و امثال شما دغدغه دین و مردم را ندارید چرا ؟ چون زمانی که هم حزبی هایتان در راس بودن دم از مشکلات نمی زدید . امروز که هم حزبی های شما در راس کار نیستند زبانتان می چرخد و گلایه می کنید .
ناشناس۱۰۹۱۴۴۵۱۱:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت در این دوره امده به مجلس و دارند روی ان بحث می کنند و قبل از ان وجود نداشته و رای گیری نشده بوده اول فکر کن بعد نظر بده که اسیر تبلیغات نشوی
ناشناس۱۰۹۲۷۰۴۲۳:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
من با شفافیت مخالف نیستم با مدعیان که دم از شفافیت می زنند مخالف هستم .
ناشناس۱۰۹۱۰۲۹۰۱:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شاید اشتباه نباشد ولی مسلما" موادبانه نبود و بیشتر تبلیغی بود برای جناح خودشان
سعید۱۰۹۱۰۳۳۰۱:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
.پناهیان. دانشگاه امام صادق! هر آدمی که یه جو اطلاعات داشته باشه میدونه نیت خیری پشت این طرح نیست. هر چند مجلس کم خاصیتی داریم ولی اولین تاثیر این طرح کم خاصیت تر شدن مجلس با توجه به فشار پشت پرده به نماینده ها بابت رایهاشون هست. بگذریم
ناشناس۱۰۹۱۰۴۱۰۲:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تو چکاره مملکت هستی چه مقامی داری توهین به رییس‌جمهور منتخب مردم توهین به رای دهندگان هم هست
ناشناس۱۰۹۱۳۶۵۱۰:۲۳:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کدوم مردم ؟ خیلیا مثل من پشیمونن؟
ناشناس۱۰۹۱۴۴۶۱۱:۰۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
رئیس جمهور به چه حقی بیش از 50 بار به منتقدین دلسوز کشور با القاب زشت توهین کرد ؟!
ناشناس۱۰۹۱۰۵۱۰۲:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بی ادبی و توهین از تریبون های رسمی از زمان احمدی نژاد شروع شد و فعلا تا حدود 20 سال دیگر این فرهنگ بر جامعه حاکم خواهد بود
ناشناس۱۰۹۱۴۲۷۱۰:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
درست میفرمائید اصلاح طلبان به رئیس جمهور محبوب و منتخب مردم دکتر احمدی نژاد خیلی توهین و بی ادبی کردند.
ناشناس۱۰۹۱۰۶۰۰۲:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بی حیایی در مجلسیان اینقدر رواج پیدا کرده که حتی به کسی که میگه چرا از شفافیت میترسید هم حمله میکنن! به خدا شرم و حیا هم خوب چیزیه!
ناشناس۱۰۹۱۴۸۲۱۱:۲۲:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شرم بر مجلسی که به شفافیت مجلس رای نداد و به منتقدان همه حمله می کند.
امین۱۰۹۱۰۶۷۰۳:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بنظر من همه افراد در اظهارنظر و نقد ارکان قدرت باید آزاد باشند. در این مورد هم همین امر صادق است. اشکال اصلی در دو چیز است: ۱. نباید از محدوده ادب و آرامش خارج شد و غیر متعارف رفتار کرد که متاسفانه ایشان حتی حرمت لباس خود را نگه داشته اند. ۲. باید از نظر زمان و مکان بنحوی بیان شود که از شخص گوینده قابل باور باشد.
ناشناس۱۰۹۱۰۷۴۰۳:۳۷:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ایشان فرق بین عدم تصویب و رد فوریت را نمی داند در عجبم چگونه ب اجازه می دهد اظهار نظر کند و جای بیشتر دارد که به این جور اشخاص تریبون بیشتری می دهند
ناشناس۱۰۹۱۰۷۵۰۳:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
امیدواریم سخنان آقای پناهیان شروعی باشد برای احترام نمایندگان محترم مجلس به نظر مردم که ایشان را به مجلس فرستادند. شفافیت آراء نمایندگان، شفایت مسافرت ها، هدایا و ... نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضروری است و مردم آزاده ایران این مطالبه منطقی را رها نخواهند کرد.
صف۱۰۹۱۰۷۸۰۳:۴۷:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
همه این موارد برميگردد به لیستی رأی دادن و فرستادن کسانی به مجلس که عوض قانونگذاری خوب برای پیشرفت کشور و رفاه ملت برای سلفی گرفتن با خانم موگیرینی از سروکول همدیگر بالا رفتن.. وگرنه اگر به فرموده امام راحل مجلس با اقتدار باشد در راس امور قرار میگیرد و احدی حق اهانت به منتخبين واقعی مردم را ندارد هرچند بیان انتقاد با توهین کار بسيار ناپسندی است و جای طرحش منبر عزاداری امام حسین علیه السلام نیست..
سوادکوهی۱۰۹۱۰۸۸۰۴:۳۶:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
حرف حق را زد.
ناشناس۱۰۹۱۰۹۱۰۴:۵۱:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اکثر مردم اومدن پشت پناهیان پس مجلس آدم باش..
ناشناس۱۰۹۱۰۹۳۰۵:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
با كلمات چرا بازى ميكنيد ؟! اين آقا آبروى منبر حسينى را برده، اول بگم كه منهم با تمام حرف هاى پناهيان كه در باره شفافيت گفته كاملاً موافقم و مجلس را ناكارامد ميدانم ، اما اين چه ربطى دارد به عقده گشائى ها ؟! وقتى او به كليت مجلس خطاب ميكند و مى گويد آى مجلس آدم باش ! آيا خودش مثل آدم رفتار كرده ؟! كلوخ انداز را پاداش سنگ است !
دانیال۱۰۹۱۱۰۲۰۶:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کار کارشناسی از نظر مجلس یعنی بند و تبصره رو یه جوری چیدن که بودن و نبودنش جز اسمی و پزی تفاوت نداشته باشه.. مثل حقوقهای نجومی که قانونش به جای بریدنش تا حدود زیادی مصوبش کرد.. تا جایی که مدیر جوان و از کار برکناار صندوق بازنشستگی تا 30 م.ت رو قانونی میدونست هرچند خودش نصف اون رو میگرفت... این کار کارشناسی قانونگذاری ما است
ناشناس۱۰۹۱۱۰۷۰۶:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
درود بر دفتر رهبری که بصورت جدی از آقای پناهیان حمایت که در نماز جمعه دیروز سخنرانی کند
ایرانی۱۰۹۱۱۰۹۰۶:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
محمد رسول الله اسوه حسنه حرف درست با لحن وتوهین در مکتب رسول الله نیست
ناشناس۱۰۹۱۱۱۵۰۷:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصل حرف که درست است و تمام دنیا هم همین کار را می کنند ولی این لحن صحبت کردن واقعا زشت بود و ضمنا ایشان در مجلسهای قبلی کجا بود که این خواست مردم را مطالبه کند؟ بعد هم اگر ایشان واقعا دغدغه خواست مردم را دارد بقیه خواسته های مردم که در این سالها زیر پا مانده را هم پیگیری کند تا باور کنیم!
ناشناس۱۰۹۱۱۱۷۰۷:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باید شفافیت کامل در اعمال و رفتار و افکار و آراء نمایندگان وجود داشته باشد. این چیز بسیار لازمی میباشد. در غیر این صورت نماینده تبدیل به کارچاق کن واردات خودروی خارجی میشود و هر روز سر از یک گمرک در میاورد.
ناشناس۱۰۹۱۱۲۰۰۷:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
با سلام در این خصوص (شفافیت آرای نمایندگان مجلس) حق با آقای پناهیان است. حق مردم به عنوان موکل است که بدانند وکلا یا نمایندگان ایشان در مجلس چگونه می اندیشند و چگونه عمل می کنند. اگر این امر پیشتر اتفاق افتاده بود ،کسانی به مجلس راه پیدا می کردند که مطابق منویات مردم کار می کردند نه مطابق میل و سلیقه شخصی یا تیمی. کسانی که با این حق بدیهی و اولیه مخالفت می کنند نه تنها لایق توهین و سرزنش هستند بلکه می بایست تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.چون به موکلین خود خیانت کرده و در امر وکالت خویش به فریب و دروغ روی آورده اند. اینان کسانی هستند که مردم را در حرف و فقط برای رای دادن می خواهند.
ناشناس۱۰۹۱۱۳۵۰۷:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تنها راه نجات این مملکت از دست فساد و رانت و مشکلات موجود شفافیته. در همه قوا و در همه سطوح. مردم باید بدونن نماینده که می فرستن مجلس به چی رای میده و با چی مخالفت می کنه. مردم باید بدونن رای اعضای شورای نگهبان به مصوبات مجلس چی بوده. مردم باید بدونن کدام مسوول چقدر حقوق از جیب ملت می گیره. اون نماینده ای هم که میگه مردم به بلوغ نرسیدن راست میگه. رسیده بودن تو نمایندشون تو مجلس نبودی.
سعید۱۰۹۱۱۴۰۰۷:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت آرا خوب نیست. باعث فساد میشه. مثل خرید و فروش رای، رای دادن به خاطر ترس و..
ناشناس۱۰۹۱۴۷۸۱۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت مانع فساد می شود و دانستن حق مردم است .
محمد۱۰۹۱۱۴۱۰۷:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
احسنت به ایشون حرف دل مردم رو زدن
ناشناس۱۰۹۱۱۵۰۰۷:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر یک فردی خواسته عمومی را مطرح کند نباید آن سخن را به فرد معطوف کرد . نمایندگانی که خودشان می بایست مطالبه شفافیت را داشته باشند حالا از انتقاد ناراحت شده اند ؟ نمایندگان باید بدانند که نماینده مردم هستند نه آقا بالاسر آنها . گویا این اصل فراموششان شده است . نباید قوانین و اختیارات به فردی اینقدر اجازه بدهد که در حالی که منتخب مردم باشد خود را برتر بداند و لزومی بر جوابگویی نداشته باشد . شفاف سازی در قالب همان وظیفه نماینده است یعنی پاسخگویی به مردم منطقه خود .
ناشناس۱۰۹۱۱۵۱۰۷:۵۵:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه شفافیت باید در همه جا باشه از جمله شورای نگهبان،مصلحت نظام و قوه قضائیه و غیره
ناشناس۱۰۹۱۱۵۹۰۸:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخنان پناهیان در جهت منافع گروهی خود است.
ناشناس۱۰۹۱۳۱۴۰۹:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
برای این کوته فکری شما و امثال شما متاسفم
ناشناس۱۰۹۱۴۵۱۱۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت یک مطالبه عمومی است و سخنان ایشان در جهت منافع ملی است.
ناشناس۱۰۹۱۱۶۱۰۸:۰۳:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آقای پناهیان چون خودش از مجلس عزای امام حسین برای مانور و تبلیغات برای هم جناحی های خودشون سواستفاده کردن و حرفهاشون دغدغه دین و مردم در دلشون وجود نداشت به دل نمیشینه.
ناشناس۱۰۹۱۵۴۲۱۲:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخن کز دل برآید / لاجرم بر دل نشیند سخنان آقای پناهیان و شفافیت خواسته اکثریت مردم است .
ناشناس۱۰۹۱۱۷۲۰۸:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
نوع ادبیات بسیار بد و زشت بود باید دید چه مقاصدی پشت این نوع ادبیات است در آینده نزدیک همه چیز روشن میشود که نیتش چیه چون تو این کشور هیچکی محض رضای خدا و به نفع مردم چیزی نمیگه
ناشناس۱۰۹۱۱۷۴۰۸:۱۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
صرفنظر از موضعگیری آقای پناهیان، عنوان این طرح غلط انداز و فریبنده است و در صورت تصویب نه تنها هیچ کمکی به ایجاد شفافیت نخواهد کرد بلکه آراء نمایندگان را بیش از پیش قابل معامله و خرید و فروش می کند. تصور کنید مثلا برای رای اعتماد یا استیضاح وزرا اگر قرار بر رای گیری علنی باشد چه‌ وضعیتی پیش خواهد آمد.
ناشناس۱۰۹۱۱۷۹۰۸:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باید ببینیم در مورد شفافیت پارلمانی دیگر کشورها چگونه عمل می کنند اکثر مجالس جز در موارد امنیتی و محرمانه، آرا نمایندگان اعلام می‌شود. حتی در پروفایل هر نماینده در پارلمان، تمام آرا وی به طرحها و لوایح قابل رویت است. و اگر گفته شود این کار مشکلاتی برای تأیید صلاحیت نمایندگان به وجود می آورد، این هم که یکی از مهمترین مسائل انتخابات ایران است توسط مجلس باید رفع شود.
ناشناس۱۰۹۱۱۸۰۰۸:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
حرف های ایشون هم دغدغه برای مردم نیست بلکه سیاسی کاری برای کسب قدرت بیشتر جناح خودی
مهران۱۰۹۱۱۸۱۰۸:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
انصافا این جمله پناهیان رو باید با طلا نوشت غلط میکنید که بر اساس عقاید رای میدی که میگی تفتیش عقاید هست واقعا یعنی چی؟ نماینده باید بر اساس کار کارشناسی نظر دهد نه اینکه عقاید حزب و دسته و گروه من این گونه هست پس حتی اگر کاری کارشناسی نباشد به اون کار رای میدهم مثل قضیه استیضاح شریعت مداری از یه وزارت خونه که بردن یه وزارت خونه دیگر رای هم آورد
ناشناس۱۰۹۱۱۸۲۰۸:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافيت در ايران هرگز عملي نميشود تمام مفاسد اقتصادي مسوولان وخانواده هايشان وهمچنين فرار مالياتي شركتها وسرمايه داران تازه به دوران رسيده از تبعات عدم شفافيت است،اگر شفافيت بود اقادامادها ،اقاپسرهاودختر خانمهاي وزار وسفرا ونماينده ها با پول بيت المال نمي توانستند در كشورهاي خارجي وداخل به سفر هاي تفريحي وخوشگذراني به پردازندهمچنين حقوقهاي نجومي وزمينهاي نجومي ازنبود شفافيت در سيستمهاي اداري كشور است.
ناشناس۱۰۹۱۱۹۴۰۸:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
پناهیان حق گفته مردم باید از آرا و نظرات و عملکرد نمایندگان شون بطور شفاف مطلع باشند. و از طرفی نمایندگان جسورانه از مواضع شون دفاع کنند. و مشخص شدن اموال نمایندگان ابتدایی ترین حق مردم هست
ناشناس۱۰۹۱۱۹۶۰۸:۳۰:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
چرا نمایندگان مجلس از شفافیت می ترسند؟
ناشناس۱۰۹۱۱۹۹۰۸:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخانش درست بود. ولی لحن سخنان صحیح نبود. در ضمن درخواست شفافیت درآمد همه معروف ها رو داریم. بازیکنان، بازیگران، روحانیان، خوانندگان، خبرنگاران، مداحان، و ...
ناشناس۱۰۹۱۲۱۰۰۸:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مگه امر به معروف و نهي از منكر با توهين انجام ميشه؟؟؟ اصلا به فرض مجلس با گفتن بعضي از حرفها به قول پناهيان توهين كرده باشند مگر واعظ بايد توهين رو با توهين جواب بده؟؟؟ خب جناب پناهيان عزيز خودش پيشقدم بشه و اموال و دارايي خودشو شفاف بيان كنه بعد بره سراغ هم رسته هاي خودش بعد امامان جمعه بعد... ميبينيد كه جا براي شفاف سازي زياده ولي جراتها كم
رسول مشهدي۱۰۹۱۲۱۳۰۸:۳۸:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اولين اشتباه ايشان هتاكي و عصبانيت بيش از حد در يك سخنراني مذهبي است. دومين اشتباه ايشان مطرح كردن اين مساله در يك سخنراني مذهبي است. ضمن اينكه تيغ تيز انتقاد ايشان به طرف مجلس بود در حاليكه اين شفافيت بايد متوجه مراكز ديگر هم باشد اصلا" بويي از شفافيت نبرده اند.در حاليكه جلسات مجلس به صورت دائم از راديو به صورت مستقيم پخش ميشود. در هر صورت ايشان تريبونهاي زيادي در اختيار دارند كه در اختيار خيلي ها نيست و به راحتي ميتواند بصورت يكطرفه و به صورت متكلم مع الوحده هر چه ميخواهند و با هر لحني بگويند بدون اينكه امكان پاسخگويي همزمان مخالفين ايشان نيز وجود داشته باشد.
ناشناس۱۰۹۱۲۱۵۰۸:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بالاخره باید رایشون شفاف شه
ناشناس۱۰۹۱۵۲۶۱۲:۰۰:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
همچنین رای مجلس خبرگان و رای شورای نگهبان !
ناشناس۱۰۹۱۲۲۸۰۸:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مهم نیست که ایشان درست میگویند یا اشتباه میکنند . چون در هیچ مسئله ای همه مثل هم فکر نمی کنند ولی ادبیات مشکل دارد
ناشناس۱۰۹۱۲۳۱۰۸:۵۰:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
فقط مجلس نیست که باید شفاف باشد اگر ایشان واقعا بدنبال شفافیت هستند از تمام ارکان حاکمیت بخواهد که شفاف باشند
ناشناس۱۰۹۱۵۳۶۱۲:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مجلس در راس امور است شفافیت باید از مجلس آغاز بشود.
ناشناس۱۰۹۱۲۵۳۰۹:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آقای پناهیان پاکتی نیستند. من خودم برای یک برنامه ای در دانشگاه میزبان ایشون بودم ولی در انتهای برنامه هدیه ای مه برای ایشان درنظر گرفته بودیم را قبول نکردند.
علیرضا۱۰۹۲۳۹۰۱۸:۵۶:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ب چ دلیل ب نماینده ک هدفش خدمت هست کادو بدی احتمالا خود شیرین هستی
ناشناس۱۰۹۱۲۶۱۰۹:۱۴:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
چنانچه شفافیت در رای نماینده نباشد، شائبه دریافت پاکت وهدایا ورانت قوت میگیرد. وسوسه پاکت را هم نباید دست کم گرفت. وجعلنا عافبت امورناخیرا.. اما در رفتار وگفتا کجا رفته، از هر سو..
ناشناس۱۰۹۱۲۶۶۰۹:۱۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
درود بر پناهیان اونقدر این دولت و مجلس گند زدن که پناهیان هم صداش در اومد اگه روحانیت چیزی نگن برخی معاندین مدعی میشن اینا چرا ساکتند مگر وضع مردم رو نمی بینند اگه حرف بزنن و برخورد کنن هم متهم به خشونت می شوند اگه شما زمان امام علی بودید الان جول و پلاستون رو به هم پیچیده بود باز خدا رو شکر کنید پناهیان فقط گفته آدم باشید که به نظر من حرف کاملا درستیه
مجتبی اصفهانی۱۰۹۱۲۶۸۰۹:۱۸:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
همین طور بی مقدمه نیومده به مجلسی‌ها بگه آدم باشید که ! خود مجلسی ها با رد کردن طرح ‌‌شفافیت در دو مرتبه شرایط دریافت این توهین ها رو کسب کردند. آقای پناهیان خیلی هم ملاحظه شون رو کردند. حرف دل مردم به گوش مجلسی ها برسه فکر کنم راهیه بیابان ها بشند دیگه
مردم۱۰۹۱۲۷۷۰۹:۲۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اینکه نماینده نهادی که در هیچ یک از قسمتهاش هیچ شفافیتی نداره ، درباره شفافیت آرا حرف بزنه، دقیقا دلیل اصلی مخفی بودن آرا هست. مخفی بودن آرا در تمام دنیا یک اصل و شفاف بودن امور اقتصادی هم یک اصل و از قواعد آمره هست. چرا تو این کشور که همه می دونیم مافیای قدرت وجود دارد، جای اصول عوض شده؟ من بعنوان مردم هیچ حساسیتی نبست به رای نمایندگان ندارم ولی منشا پولی که نمایندگان باهاش به مجلس میرن ، برام خیلی مهمه.
ناشناس۱۰۹۱۲۹۲۰۹:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تردیدی نیست که سخن ایشان توهین آمیز است. از سوی دیگر، حسگرهای ما ضعیف شده، لذا اگر دقیقا همین مطلب را بنده مودبانه بگویم، اصلا شنیده نمیشود. مثلا اینطور: نمایندگان عزیز مجلس آیا بهتر نیست آراء شما شفاف باشد؟!
دزد و چپاولگر۱۰۹۱۳۰۳۰۹:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
صد در صد اشتباه بود یعنی چی که ارا باید شفاف باشد انوقت باید در مجلس را تخته کرد . واقعا نمیشه در ان وضعیت کاسبی کرد .
ناشناس۱۰۹۱۳۴۱۱۰:۱۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بستگی داره!! اگه جزو اصلاح طلب ها بود و علیه اصولگرا ها این نظر رو داشت ، حرفش کاملا هم برحق بود . ولی در شرایط فعلی به هیچ وجه حق باهاش نیست :)
ناشناس۱۰۹۱۳۴۹۱۰:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصولا رای مخفی دادن دلیل داره و دلیلش هم اینه که نماینده بتونه بدون فشار طبق نظر واقعی خودش رای بده و نگران نباشه که بعدش از جانب گروه های قدرت و ثروت تحت فشار قرار بگیره
ناشناس۱۰۹۱۵۲۷۱۲:۰۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تعداد زیادی از نمایندگان زیر بلیط باند های قدرت و ثروت هستن و به همین دلیل هم اخیرا"از دو نماینده فاسد حمایت کردند.
ناشناس۱۰۹۱۳۷۸۱۰:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خیلی از نماینده های این دوره آبروی هر چی مجلسی بود را بردند ! دمت گرم آقای پناهیان و به جسارتت .
علی 671۱۰۹۱۳۸۶۱۰:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این مجلس و نمایندگانش دیگر شورش را در آورده اند و چون خودشان از مزایا و حقوق های کلان بر خوردارند می خواهند کسی از این همه دریافتی و عملکردشان با خبر نباشد .فرمایشات حاجی آقا کاملاً صحیح و درست است
حسین۱۰۹۱۴۰۰۱۰:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
صحبتهای درست با روش نادرست بیان شد.ولی اصل صحبت ها نظر اکثر مردم بود.
ناشناس۱۰۹۱۴۰۱۱۰:۴۱:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ما هر چی داریم از امثال و برکت وجود امثال پناهیان داریم
یه بنده خدا !۱۰۹۱۴۱۶۱۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصلاً اینهایی که الان داخل مجلس هستند ، نمایندگی چه کسایی هستند که فعالیتشون برای آحاد مردم باید پنهان بمونه ؟ من به عنوان یه شهروند مؤکداً تمایل دارم نماینده ام در مجلس و رئیس جمهور انتخابی من ، بدونم چه آرایی و چه فعالیتهای دارند . این ناقض حقوق شهروندیه ؟ اگر ناقض حقوق شهروندیه ! که نیست !!! یکی بیاد توضیح بده حق ما گردن نمایندگانی که انتخاب میکنیم چیست ؟ و این حقوق ما رو تبیین کنه !
ناشناس۱۰۹۱۴۴۰۱۱:۰۱:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
رفراندوم!!! جناب جوگیر یک کم ارام تر اول قانون را اجرا کنید که نیازی به رفراندوم نیست
ناشناس۱۰۹۱۴۵۶۱۱:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
فارغ از موضع گیری و جنجال ایجاد شده توسط آقای پناهیان، بنده به عنوان یک طرفدار انقلاب و جمهوری اسلامی که غالباً منتقد اصلاح طلبان هم هستم، معتقدم این طرح بر خلاف عنوان فریبنده اش، نه تنها هیچ کمکی به شفافیت نمی کند بلکه باعث تشدید پدیده شوم لابی گری و اعمال نفوذ بر نمایندگان (که متاسفانه وجود دارد و قابل انکار نیست) خواهد شد. فی الواقع وقتی رای نماینده علنی باشد، به سادگی و راحتی بیشتری قابلیت چانه زنی و خرید و فروش خواهد داشت. علاوه بر این، باعث عوام زدگی و جوگیری نمایندگان هم خواهد شد و چه بسا که بر خلاف نظرات کارشناسی (آنچه دقیقا آقای پناهیان بر آن تاکید کرد) و در جهت نظر عامه مردم که بسیاری از مواقع بر خلاف کارشناسی ها هست، رای بدهند. متاسفانه آقای پناهیان با عدم درک صحیح از کلیت موضوع، با عنوان جنجالی "شفافیت آراء" جو گیر شده و بالای منبر با لحن بسیار ناشایست سخنانی را به زبان آورد که نه در شان مجلس عزاداری امام حسین (ع) بود و نه در شان مجلس محترم شورای اسلامی (علیرغم تمامی انتقاداتی که به جمع کثیری از نمایندگان آن وارد است) و با کمال تاسف و بسیار بدتر از موضع گیری اولیه، در جهت توجیه اشتباه قبلی خود، مرتکب اشتباهات بزرگتری هم شد
ناشناس۱۰۹۱۴۶۶۱۱:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ایشان و دوستان ایشان دل برای مردم نمیسوزانند ، بیشتر هیاهو برای انتخابات است .
ناشناس۱۰۹۱۴۸۹۱۱:۲۹:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
پس کی برای مردم دل می سوزاند ؟! لابُد روحانی و اصلاح طلبان برای مردم دل می سوزانند !!!!خخ
ناشناس۱۰۹۱۸۲۶۱۳:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
هیچکدوم.
ناشناس۱۰۹۱۴۷۶۱۱:۱۶:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کاملاً صحیح فرمودند
ناشناس۱۰۹۱۵۳۷۱۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شفافیت یعنی علی مطهری ...سوال من از خطیب محترم اینه که چرا دوره قبل از این اعتراضا نمی کرد؟؟؟
ناشناس۱۰۹۱۷۴۹۱۳:۲۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بحث شفافیت اخیرا"مطرح شده در دوره های قبل مطرح نبوده است .
ناشناس۱۰۹۱۵۸۳۱۲:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ببین شفافیت آرا مجلس چقدر خطرناکه که حتی منافقین آلبانی نشین هم به سخنان پناهیان معترصند و علیه ش کامنت مینویسند اینجا
ناشناس۱۰۹۲۱۲۵۱۶:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تو هم از این توهم بیرون نیا و خوش باش با توهماتت هرکس برخلاف نظر جنابعالی کامنت گذاشت منافق و آلبانی نشین است؟
علي۱۰۹۱۵۸۹۱۲:۲۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سلام. نماينده اي كه از شفافيت ميترسد قصدش حضور دوباره و دوباره در مجلس است.كسي كه از گفتن حق با صداي بلند و رسا واهمه دارد بهتر است خانه نشين شود چه اصول گرا و چه اصلاح طلب
از سار کاشان۱۰۹۱۶۰۷۱۲:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باید باب گفتگو دو طرفه همراه با احترام متقابل باز باشد. تندگویی و یکجانبه گرایی فایده ای ندارد.
ناشناس۱۰۹۱۸۹۶۱۴:۱۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
عالی
آرش۱۰۹۲۱۴۴۱۶:۱۴:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
در کار آقای پناهیان و سایر منتقدان مجلس در امر شفافیت آراء سه انتقاد وارد است و گرنه اصل موضوع شفافیت آراء را "تا حد زیادی" و لزوم و امکان انتقاد از مجلس را "کاملا" معتقد و پذیرا هستم. و اما انتقادات: 1- اولا اصل شفافیت آراء رد نشده است بلکه فوریت آن رد شده است و این که میگویند مجلس با شفافیت مخالفت کرد تهمت و ناجوانمردانه است. 2- برخی گفته اند منافقانه عمل شده چرا که طرح در حدود 170 امضا کننده داشته اما در هنگام رأی گیری فقط 59 نفر رأی مثبت داده اند پس بقیه منافقند! اما واقعیت این است که بر اساس اصل شورا و مشورت نماینده موظف است حرف مخالف و موافق را بشنود و اگر متوجه شد تصمیم اولیه اش صحیح نبوده از نظرش برگردد و این کار عین عقلانیت است و نباید نماینده ای را به دلیل متقاعد شدن سرزنش کرد. ضمن این که اصلا موضوع رأی گیری هم فوریت بوده نه خود شفافیت 3- نماینده هر قدر مورد انتقاد ما باشد باز هم به عنوان منتخب مردم و جایگاه قانونگذاری محترم است و باید حرمتش حفظ شود به همان دلیل که باید حرمت رئیس جمهور و .... حفظ شود (چه احمدی نژاد باشد چه رو حانی) لذا انتقاد میتواند به شدیدترین حد باشد اما توهین جایز نیست و نباید به بهانه ی خیر مرتکب شر شد. ضمنا منتقدان باید برای شعور نماینده هم احترام و اعتباری قائل باشند و به همین صورت که ایشان به اتکاء استدلالات خود معتقد به لزوم شفافیت آراء هستند، نمایندگان هم شاید به استدلالاتی منطقی به نتیجه ی دیگر رسیده باشند.
علیرضا۱۰۹۲۲۵۹۱۷:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سلام اشتباه نبود منتها ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس۱۰۹۲۴۷۲۲۰:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
به نظر من هر نماینده باید یک آدرس الکترونیک در سایت مجلس جهت دریافت نظرات و خواستهای مردم داشته باشد و جواب مردم را هم با کمک دستیارانش بدهد و من الله توفیق.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین