دختران آبی و سیاست‌های زرد! ...

علی اباذری،   3980620128 ۲۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
دختران آبی و سیاست‌های زرد! ...

 هر جامعه ای «مساله» های خودش را دارد و هیچ جامعه ای بی مساله نیست. آنچه مهم است نوع برخورد آن جامعه با مسایل است. نخستین قدم در حل مسایل یک جامعه نیز پذیرش مساله بودن آنهاست.

هر چند امروزه برخی جامعه شناسان  از «برساخته» بودن واقعیت اجتماعی و لاجرم «برساخته» شدن مسایل اجتماعی سخن می گویند، به این معنی که آنچه «مساله» تلقی می شود تابعی از خواست قدرت گروه ها و جریان های اجتماعی قدرتمند در یک جامعه است و این طبقات قدرتمند اجتماعی اند که تعیین می کنند چه چیزی مساله و چه چیزی مساله نیست. اما افراط در این بینش باعث حذف «واقعیت» ها از عرصه جامعه و نوعی هرج و مرج «معرفتی» می شود. برساختن و پروردن یک مساله یک چیز است و واقعیت‌هایی که باعث ظهور و پیدایی مسایل می شوند چیز دیگر.

هر موضوعی را نمی توان تبدیل به «مساله» کرد و هر مساله ای از پشتوانه و ظرفیت های لازم موجود در واقعیت بهره می برد و گرنه مورد پذیرش بین الاذهانی قرار نمی گیرد.

با این مقدمات باید پرسید خودسوزی دختر جوان موسوم به دخترآبی آیا یک «مساله» اجتماعی در جامعه ماست؟! پاسخ یقینا مثبت است. نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که سنتی‌ترین آن ها نیز نسبت به پدران و مادران خود دارای سلایق و بعضا باورهای مختلفی هستند. نمی شود به آن ها سلایق و باورهای اجتماعی گذشته را تحمیل کرد. عرف ها تغییر می کنند. این واقعیتی است که در بزرگترین رسانه رسمی در کشور نیز که حساسیت های مضاعفی درباره آن اعمال می شود محل اعتناست. مقایسه کنید نحوه پوشش مجریان و بازیگران و نحوه سخن گفتن آن ها و فرم و محتوای تولیدات آن را با گذشته همین رسانه معظم.

اما آیا خودسوزی یا فوت دختر جوان علاقمند به فوتبال یک مساله سیاسی است؟! پاسخ یقینا منفی است. هر چند اراده‌ها و سلایق مختلفی در حاکمیت سیاسی کشور نسبت به این موضوع روی خوشی نشان نمی دهد و با معیارها و عرف های گذشته به این موضوعات می نگرند اما حاکمیت فقط در این سلیقه ها خلاصه نمی شود و در همین حاکمیت سیاسی، زنان برای رفتن به تماشای اغلب مسابقات ورزشی و انجام سایر فعالیت های اجتماعی که در گذشته همین جامعه از لحاظ عرفی یا حتی شرعی محدودیت درباره آن ها وجود داشت منعی ندارند. بنابراین تسری دادن این منع های محدود ( که آن هم محل بحث است و بر خلاف تصویری که ماهی گیران سیاسی داخلی و خارجی از اوضاع ایران نشان می دهند به زودی با طرح درست مساله، قابل رفع است) به همه حوزه های اجتماعی و تصویرسازی غیرواقعی از این مسایل چیزی جز فرصت طلبی سیاسی نیست و اساسا همین فرصت طلبی هاست که از این مساله های اجتماعیِ مساله های سیاسی زودگذر می سازد و مانع طرح درست آن ها می شود.

حجاب و ‌ورزشگاه رفتن زنان و مسایل اجتماعی دیگری از این قبیل هر چند مانند هر پدیده دیگر اجتماعی محل نزاع های سیاسی قرار می گیرد اما به هیچ وجه ماهيت آن ها در حوزه سیاست و قدرت تعريف نمي شود. اراده‌‌های صرفا سیاسی در معناي متعارف سياست، ناتوان از تشخيص، طرح و حل مسایل اجتماعی اند.

نه آن اراده‌هایی که در عرصه حاکمیت سیاسی خواهان تحمیل عرف‌های گذشته اجتماعی به زنان هستند ( اگر چنین اراده‌ای معیار باشد تمامی زنان جامعه باید به خانه هایشان بازگردند!‌) و نه اراده‌های سیاسی که از هر فرصتی برای بهره برداری سیاسی از این مسایل اجتماعی استفاده می‌کنند هیچکدام خدمتی به حل آن ها نمی کنند سهل است خودشان بخشی از مشکل هستند!

این مشکل را شاید بتوان تحت عنوان فقدان عقلانیت و تدبیر در اداره امور شناسایی کرد. مشکلی که بر اساس آن مسایل مختلف اجتماعی نه فرصت طرح درست را می یابند و نه مجال گفت‌وگوی موثر و راه گشا را. به محض طرح مسایلی از این دست دهان‌های باز سیاست در داخل و خارج آن ها را می بلعند و در دستگاه گوارش خود هضم می کنند. در یک سوی این ماجرا هر مساله خرد و كلان اجتماعی را «دشمناني» بدخواه، برای بدنامی"نظام" طراحی کرده اند و در سوی دیگر «رژیم» ایران قرار دارد که دشمن زنان است!

حتی برخی جریان سیاسی داخلی نیز نمی توانند از منافع زودگذر چنین فرصت ‌‌هایی برای موقعیت هایی سیاسی خود چشم پوشی کنند. در حالی که باید پاسخگوی مسوولیت های خود در گذشته و حال درباره حل مسایل مختلف دیگری نیز باشند مسایلی که بسیار بزرگتر و مهم تر از استادیوم رفتن زنان است و حل آنان برای خود زنان نیز در اولویت است با آویختن به این ریسمان کهنه دنبال احیای موقعیت از دست رفته خویشند. این جریان‌های سیاسی به مردم نمی گویند که برای همین دختر جوان فوت شده که علیرغم داشتن دو مدرک تحصلی کاربردی ( زبان و کامپیوتر) بیکار بود وهزاران هزار زن جوان دیگر چه کرده اند که حال اینطور دلسوزانه خواهان ورزشگاه رفتن آنان شده اند؟!

این قبیل فرصت طلبی‌ها مسایل بزرگ اجتماعی را خواسته یا ناخواسته به مسایل کوچک ‌تنزل می دهد سپس ‌همان مسایل کوچک‌تر را به پروژه‌های مبتذل سیاسی تبدیل می‌کند و نهایتا با همین پروژه های سیاسی مبتذل نیروی اجتماعی توده ای و موسمی برای خود بسیج می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۸۸۵۸۶۰۰:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا خانمها زیاده خواهی میکنند مگر مردها به مسابقات خانمها راه دارند که خانمها برعکسش را طلب میکنند
ناشناس۱۰۸۸۶۶۶۰۰:۵۵:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
در این داستان تغییر اولویتها به وضوح معلوم است. امروز استادیوم رفتن دغدغه درصد کمی از زنان ماست ولی وقتی قرار باشد اولویتها عوض شود مسولان ما سوار بر موج از زیر بار مسئولیتشان فرار کنند. واقعا شغل، آینده مشخص، امکان ازدواج آسان، فراهم شدن امکان بروز استعدادها اولویتند یا استادیوم رفتن؟ بهتر است مردم را فریب ندهیم.
ناشناس۱۰۸۹۳۴۰۱۲:۴۷:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
محدود سازی به بهانه خورد و خوراک از قدیمی ترین نیرنگ های تاریخ است و اگر قرار بود جواب دهد هنوز برده داری رایج بود چرا که انسان سقف و غذا و امنیت و شغل می خواهد و برده ها همه این ها را داشتند! بحث این است که اصولا هیچ دسته ای حق محروم کردن دسته ای دیگر را از اجتماع یا طبیعت ندارد! به عنوان مثال دسته حاکمان و طرفدارانشان نباید 50 درصد جامعه را از امکانات اجتماعی محروم کنند و بگویند در فضای 120 هزار نفری از فاصله 300 متری فاصله شلوارک تا جوراب آقایان لخت است و شرعی نیست!
زیبا۱۰۸۹۹۹۶۰۰:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اصلاح‌ طلبان که در پرونده نجفی از قاتل یک‌ زن دفاع کردند و‌ رفوزه شدند باز چه‌‌ رویی داند که از سحر دفاع کنند؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۲۱۲۰۹:۲۷:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
حرفش درسته والا
ناشناس۱۰۹۱۳۴۰۱۰:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
محدودیت؟؟ واقعا زنان در ایران محدودیت دارند؟؟ خجالت نمی کشی وقتی زنان ورزشکار در همین نظام و در همین حکومت دارند مقام های جهانی به دست می آورند امثال شما دم از محدودیت می زنید و عدم حضور در ورزشگاه های فوتبال را محدودیت می دانید؟؟ واقعا متاسفم که در کشوری زندگی می کنم که این قدر بلاهت و خودفریبی دارد موج می زند
هاشمی۱۰۹۱۴۱۷۱۰:۴۹:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
گویا شما موضوع را خوب درک نفرموده اید موضوع شلوارک نیست که اگر چنین بود در پخش زنده نیز قابل تماشاست عمیق تر و دقیق تر بیاندیشید در ثانی قرار نیست در هر موضوعی ما مساله دان باشیم
ناشناس۱۰۸۹۳۴۲۱۲:۴۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
۱. من خودم الویتم رو تعیین میکنم. به شما ربطی نداره برای من الویت تعیین کنی. ۲. هر کس که آزادی مرا بدزدد، نان مرا هم خواهد دزدید. امیدوارم اینقدر درک داشته باشی و بفهمی عمق این جمله رو. ...
ناشناس۱۰۸۹۴۵۹۱۴:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
نان شما را کسی دزدید که به شما وعده آزادی داد
ناشناس۱۰۸۹۵۵۵۱۵:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هنوز نانتان را ندزدیده اند
ناشناس۱۰۸۹۶۴۹۱۶:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
"هر کس که آزادی مرا بدزدد، نان مرا هم خواهد دزدید " این جمله هزاران هزار لایک دارد .تمام حرام و حلال کردن ها سر همین است
ناشناس۱۰۸۹۶۵۳۱۶:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
احسنت
ناشناس۱۰۸۹۸۳۷۲۰:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اولویتت رو برای خودت نگه داره. فعلا قانون و اکثریت میگن رفتن زن به ورزشگاه با اون محیط ممنوعه اولویتت مال خودت بی خود به مردم.تعمیم نده
ناشناس۱۰۹۰۰۶۶۰۲:۰۲:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
شما اقلیت هستید شعار نده ..
ناشناس۱۰۹۰۰۷۲۰۲:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نه اکثریت با شما موافقن نه منع قانونی داره بیخود برای بقیه تصمیم نگیر
ناشناس۱۰۹۰۲۴۳۰۹:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چطوری اکثریت شدی؟!
ناشناس۱۰۹۰۳۴۲۱۱:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چرا رای نمی گیرید که معلوم شود اکثریت چه می خواهند؟
ناشناس۱۰۹۰۴۴۰۱۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر فقط یک زن هم در ایران بخواد بره استادیوم، باید بره. ربطی به اقلیت اکثریت نداره پدر جان. یک کم کتاب بخون
ناشناس۱۰۸۹۴۱۱۱۳:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما اول ساده ها را اجرا کن، بقیش بماند برای بعد!!!
نا شناس۱۰۹۰۳۹۳۱۲:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دوست عزیز ماهیت این قضیه مهم است. شاید به فرمایش شما رفتن زنان هیچ مشکل اساسی اقتصادی را حل نکند اما این محروم سازی و اعمال سلایق شخصی در تعریف آزادی انسان هاموضوع بسیار خطر ناکیه که امروز در خصوص حق ورود زنان به استادیوم وضع میشه و فردا ممکنه در خصوص سایر موضوعات آزادی های اساسی را محدود کند
ناشناس۱۰۹۱۳۰۴۰۹:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مرگ دختر آبی آبروی برای ایران نگذاشت
ناشناس۱۰۸۸۶۷۰۰۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یک تفاوت ظریف وجود داره. خانمها بیشتر برای تماشای مسابقه آقایان میروند نه برای تماشای خود آقایان. ولی آقایان ممکن است بیشتر برای تماشای خود خانمهای ورزشکار بروند تا تماشای مسابقه آنها. البته استثناء هم وجود دارد و ضمنا عرف و گذشت زمان بسیاری از مسائل را عادی میکند.
ناشناس۱۰۸۸۹۹۳۰۹:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
سیاست های جدا سازی شکست خورده هستند.
ناشناس۱۰۸۹۱۷۵۱۱:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بد نیست نگاهی به دنیا بندازید و ببینید تازه بعضی کشورها برای امنیت روانی و فیزیکی زنانشون برای مثال تو ناوگان حمل و نقل عمومی دارن جدا سازی انجام می دن.
ناشناس۱۰۸۹۲۱۹۱۱:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
میشه مثال بیاری از کشورهای پیشرفته عزیزم حضور جنس مخالف در جامعه علاوه بر بالا بردن راندمان باعث نشاط اجتماعی میشه
ناشناس۱۰۹۰۴۲۷۱۲:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مترو ژاپن .
ناشناس۱۰۸۹۳۱۰۱۲:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اونا این مراحل رو امتحان کردند و پشت سر گذاشتند با آرامش نه با زور و خشونت
ناشناس۱۰۸۹۵۰۴۱۴:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اون کشورهای پیشرفته رو نام ببرید
ناشناس۱۰۸۹۵۸۳۱۵:۲۵:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اگر به دنیا نگاه کنیم خیلی چیزهای دیگر میبینیم بی خیال.
ناشناس۱۰۸۹۷۶۲۱۸:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اوه اوه اوه وقتی پای اثبات حرفتون باشه، دنیا خوب میشه. وقتی به ضررتون باشه دنیا میشه بدبد؟
سید مهدی۱۰۸۹۸۲۹۲۰:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
والله ما نگاه انداختیم، تنها جایی که جداسازی هست ایرانه.
ناشناس۱۰۸۹۸۷۳۲۱:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بابا تو دیگه کی هستی نظرخودت را وصل کردی با دنیا؟ تو توی شهرخودت همه جاش را نرفتی وبلد نیستی اما دم ازدنیا میزنی؟
ناشناس۱۰۹۰۲۵۶۰۹:۵۵:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
انگلیس -آرژانتین
ناشناس۱۰۸۹۰۱۲۰۹:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعا؟!
ناشناس۱۰۸۹۵۹۲۱۵:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خدا به این ذهن .. شما هم شفا عنایت فرماید
ناشناس۱۰۸۸۷۱۰۰۱:۲۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همینو بگو حتی طبق نظر وزیر با رعایت موازین شرعی هم نمیتونیم فوتبال زنان رو ببینیم؟ امروز فوتبال رو میخوان فردا کشتی رو پس فردا هم شنای اقایون رو بهانه میکنند. اخرش هم میگن چرا زنان نباید با مردان کشتی بگیرن... .
ناشناس۱۰۸۸۹۹۰۰۹:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این ملت فقط در بعضی از مناسبت ها فهیم اطلاق می شوند. در رابطه با استادیوم رفتن، فهیم نیستند.
ناشناس۱۰۸۹۱۵۱۱۱:۱۵:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تعارف نداریم که ( من هم یکی از این مردم ) اگه فهیم بودیم این وضعمان بود؟ البته انسانهای فهیم هم داریم به کسی بر نخوره
ناشناس۱۰۸۹۴۹۷۱۴:۳۵:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما نمیتونی جلوی حرکت زمان رو بگیری! فقط میتونی یک سد درست کنی که هرچه بزرگتر باشه وقتی شکسته بشه، آسیب بیشتری میزنه!
ناشناس۱۰۸۸۹۰۶۰۸:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
من پیشنهاد می کنم شما اول یه کلاس آشنایی با احکام اسلامی بری بعد بیای اظهار نظر کنی.
قلم کن با میلگرد اجدار۱۰۸۸۹۰۷۰۸:۳۷:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
حجاب هم اول روسری ها رفت بالا و بعد استین ها و بعد شلوار کشی و بعد هم کفش بدون حوراب و ساق پا اگه به این بی فرهنگ های خود فروش و خود عرضه کن فرصت عرض اندام داده شود چند وقت دیگه با وضعیت های بدتری به نظر من با استفاده از ظرفیت بسیج باید به این ابتذال پایان داد
ناشناس۱۰۸۹۰۷۴۱۰:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یکم یواش برو بزار با هم بریم پاتو گذاشتی رو گاز میخوای حکم تیرباران زنان رو صادر کنی هرچی زن رو بکشی یهو بگو حق زندگی ندارن خلاص
ناشناس۱۰۸۹۴۱۹۱۳:۴۷:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
سلام خیلی سالاری بیا با هم از دم قلم کنیم بریم جلو سفره اینکار را برداریم دل خانوادها...اینقدر از دست اینها خون نباشد
ناشناس۱۰۸۹۷۰۲۱۷:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با رفتار اینها من دیگه زیاد تعجب نمی کنم از اعراب که دختراشونو زنده به گور می کردن
ناشناس۱۰۸۹۲۲۱۱۱:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما می دونی در کل کشورهای مسلمان از جمله مهد اسلام عربستان حجاب اختیاریه ؟؟ شما می خواین کاری را که در هیچ جای دنیا متداول نیست به نیمی از جامعه تحمیل کنید طبیعیه جامعه ی امروزی قبول نمی کنه اگر خدا و پیامبر و دین اسلام یکی است چرا فقط حجاب اجباری و دیگر محرومیتهای عجیب به نام دین به زنهای ایران ابلاغ شده ؟؟!! زنهای امروز پستو نشین و بی سواد نیستند و تکلیف این سخت گیری های بی منطق .. مثل بحران برق .. ماهواره و فیلتر شکن از حالا مشخصه ..
ناشناس۱۰۸۹۳۰۸۱۲:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این حرکت از سوی ال سعود راه اندازی شده تا خاشقچی فراموش بشه
ناشناس۱۰۸۹۹۲۷۲۲:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جوک سال.
زهرا۱۰۸۹۴۲۴۱۳:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
به ورزش خانم ها هم اندارزه ي ورزش آقايون بودجه بدهند. تيم هاي فوتبال، واليبال و بسكتبال خانم ها بعضا پول بليط اتوبوس رو هم براي بازيها ندارند. اين در حاليه كه براي ورزش آقايون از بودجه ي عمومي مصرف ميشه برخلاف تمام كشورهاي دنيا. آيا خانم ها اجازه ي بازي در صد هزارنفري رو دارند?
ناشناس۱۰۸۹۴۶۲۱۴:۱۲:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یه سوالی برام مطرحه .کسانی که مخالف حضور زنان تو ورزشگاه هستن احتمالا نه خودشون اهل ورزشگاه هستن و نه خانوادشون پس نگران بچه مردم هستن یا..
ف.خ۱۰۸۹۵۱۸۱۴:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خانم های علاقمند به مسابقات ورزشی بانوان ( چه داخلی چه بین المللی) هم از تماشای آن محروم هستند چون تلویزیون آن را پخش نمی کند حتی اگر ورزش هایی مانند رزمی که لباس بانوان پوشیده است.
ناشناس۱۰۸۹۶۱۲۱۵:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خب این استدلال عین اینه که بگویی: چرا مردها زیاد خواهی میکنند. مگر خودشان حجاب دارند از زنان انتظار حجاب دارند؟ در هر دو مورد استدلال مردوده
ناشناس۱۰۸۹۷۵۵۱۸:۴۳:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تمام مسائل جامعه ایران را مقامات با سیاست های غلط خودشان بوجود آورده اند
ناشناس۱۰۸۹۷۹۲۱۹:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
امروز حکم ده سال حبس برای خواننده زن ابیانه صادر کردند آیا این احکام تناسبی با جرم داره؟ اختلاس‌ گرها هم حکمشون سبکتره فردا اینم یه.. سر خودش میاره
یک خانم زیاده خواه۱۰۸۹۸۵۶۲۱:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعا انسان در برخی از مواقع با سخنان و کسانی روبرو میشه که دهنش بسته بسته میمونه. نه از استدلال و منطق طرف مقابلش بلکه از میزان دوری او از جهان .. فقط میتونیم بگیم که ای برادر در آخرین و پرت ترین واگن قطار تاریخی جلوس کردی.
ناشناس۱۰۸۸۵۸۷۰۰:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خدا رحمت کنه دختر آبی رو و به خانواده اش صبر بده. ..
ناشناس۱۰۸۸۵۸۸۰۰:۲۱:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چه صغری کبری می چینید برای یه استادیوم رفتن ! بابا در این خراب شده رو باز کنید به روی زن ها و خلاص!
ناشناس۱۰۸۸۶۸۱۰۱:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
آخه پذیرش شکست خیلی سخته برای بعضیها
ناشناس۱۰۸۸۷۹۴۰۴:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تماشاچیانی که به علت یک سوت داور جگر همدیگر رو در میاورند موجب وحشت زن و بچه خواهند شد. با تمام علاقه به فوتبال فقط یکی دو بار به رفتم رفتار بسیاری حال به هم زن بود.
ناشناس۱۰۸۹۰۹۷۱۰:۴۳:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
باید از مسئولان پرسید که چه کردند با فرهنگ جامعه که قبل از انقلاب زن و مرد به استادیوم میرفتند و مشکلی پیش نمی آمد اما حالا مشکل پیش میاد! چرا انقدر در ورزشگاهها فحش داده میشه؟
ناشناس۱۰۸۹۲۳۸۱۲:۰۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
قبل انقلاب اصلا خانواده ها اجازه به بچه ها نمی دادن رفت و امد کند
ناشناس۱۰۸۹۵۴۶۱۵:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما چند سالتونه؟؟!!!!
ناشناس۱۰۸۹۷۰۴۱۷:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما شاید سنت و عقلت نرسه ولی 40 سال اینقدر دور نیست هنوزهم کسی هست که اون دوران و یادش باشه، مهمل نگو
ناشناس۱۰۸۹۹۶۷۲۳:۳۱:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همه می دانند ۹۰ درصد خانواده های قبل از انقلاب به دخترها اجازه در ورزشگاه و سینما و غیره نمی دادن بروند
ناشناس۱۰۹۰۰۷۴۰۲:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
حرف .. نزن عکس استادیوم امجدیه رو سرچ کن سال 1350 هم خانواده نشسته هم بی حجاب هم با پوشیه داره بازی می بینه
سعید۱۰۸۹۷۰۷۱۷:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اون بچه هایی که اجازه رفت و آمد نداشتن امروز شدن همه کاره
ناشناس۱۰۹۰۰۰۸۰۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
قبل انقلاب هم زنها برا تماشای فوتبال نمی رفتن واصلا براشون معضل یا مهم نبود .
ناشناس۱۰۸۹۵۸۱۱۵:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تلفات در حج و زیارت کربلا هم کم نیست. دلیل میشه برای بانوان ممنوع باشه؟
نجیب۱۰۸۹۴۵۶۱۴:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
گناه گناه گناه گناه گناه. زن و دختر قرار است انسان سازی کنند و با رفتن به این مکان ها روحیه آن ها تغییر می کند و به سمت وحشی گری و لات بازی آقایان سوق پیدا می کنند و محبت و مهر و عاطفه مادری و زنانه را از دست خواهند داد و این مقدمه از هم پاشیدن خانواده های ایرانی است.
ناشناس۱۰۹۰۵۹۵۱۶:۱۰:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بفرمایید زنها برده های شما هستند برای زاییدن و پخت پز
ناشناس۱۰۸۸۵۹۴۰۰:۲۸:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا باید این مسایل پیش پا افتاده که سالها است که در جهان حل شده اند، در جامعه ما وجود داشته باشند؟؟؟
ناشناس۱۰۸۸۶۷۹۰۱:۰۱:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
الان باز یه عده برای اینکه اصل قضیه رو زیر سوال ببرن، میان رفتن به استادیوم رو با مصرف مواد مخدر و همجنس بازی و ... مقایسه میکنن. میگید نه؟ صبر کن و ببین
ناشناس۱۰۸۹۰۱۵۰۹:۵۱:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ناشناس۱:۰۱ شما هنوز به ان حد نرسیدی که بفهمی با همین کارهای پیش افتاده می روید به آن سمت
ناشناس۱۰۸۹۲۳۲۱۲:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما که به اون حد رسیدی یه نگاه به منفی مثبتهات بکن مخاطبین الف اهل مطالعه و خبر هستند اگر حرفت منطقی بود اکثریت باهات موافق بودن
ناشناس۱۰۸۹۴۶۵۱۴:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
منفی و مثبت های الکی فضای مجازی!!!!
امیر۱۰۸۸۸۶۷۰۷:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چون بعضی ها فکر می کنند مردهای ما با کل مردان عالم فرق دارن هم زود تحریک می شن هم زود اقدام به فعل حرام می کنند هم بسیار ندید بدید و کم جنبه تشریف دارن ! راهی هم نیست که از خودمون رفع اتهام کنیم بابا به خدا ما مردان ایران هیولاهایی که شما فکر می کنید نیستیم
ناشناس۱۰۸۹۹۷۰۲۳:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اکثریت در محیط واقعی است و نه در فضای مجازی
ناشناس۱۰۸۸۹۲۳۰۸:۵۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چون جامعه ما عقب مانده هست
ناشناس۱۰۸۹۰۱۶۰۹:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
عقب مانده ذهن امثال شماست که میرزا ملکم خان های قرن حاضر هستید.
ناشناس۱۰۸۸۹۲۴۰۸:۵۲:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چون باید مسایل اصلی در داد و قال چنین خواسته هایی گم شوند
ناشناس۱۰۸۹۵۲۲۱۴:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جاهای دیگه زنها دارن به فضا میرن اونوقت تو کشور ما اجازه رفتن به استادیوم رو هم ندارن و مسایل دیگه رو میگن اولویته. اگه راست می گید پس چرا همون اولویت ها رو حل نمی کنید..
ناشناس۱۰۸۸۵۹۸۰۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا ایران باید تنها کشوری باشد که به زنها اجازه ورود به ورزشگاهها را نمی دهد؟؟
مرتضی۱۰۸۸۹۷۲۰۹:۲۶:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چون اصلاح طلبها با آن میتوانند رای جمع کنند.. وگرنه چرا باید سال 85 که اجازه حضور زنان داده شد اصلاحطلبها یک صدا شروع کنند وا اسلاما سر بدهند ... روزنامه شرق تمام مطالبش رفت سمت تخریب احمدی نژاد و اینکه زنها نباید به ورزشگاه بروند
ناشناس۱۰۹۱۰۱۱۰۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اصلا هر چی می کشیم از این اصلاح طلبان دو رو هست
ناشناس۱۰۸۸۶۰۴۰۰:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا باید هر روز باید با موضوعی مردم ناراحت و غمگین شوند؟ مرگ یک انسان برای ورزشگاه رفتن دردناک است؟
ناشناس۱۰۸۸۶۰۹۰۰:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا خودمان با بی فکری خوراک تبلیغاتی در اختیار بیگانگان می گذاریم؟
ناشناس۱۰۸۸۶۱۲۰۰:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما از نهاد زنان ریاست جمهوری سوال کن که دنبال مسائل زرد است تا .....
ناشناس۱۰۸۸۶۱۹۰۰:۳۵:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا باید یک دختر از خانواده مذهبی و جانباز آنقدر آزرده خاطر شود که خودش را آتش بزند و با این کار غم و اندوه را به جامعه تزریق کند؟
ناشناس۱۰۸۸۶۲۱۰۰:۳۶:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا باید هر روز خبرهای ناراحت کننده از این دست را بشنویم؟
ناشناس۱۰۸۸۶۲۲۰۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خود کرده را تدبیر نیست و خواستید زن ها را به کار بیرون از خانه سوق دهید مانند غربی ها که اسمش گذاشتید تمدن اسلامی ولی دریغا که با این کار لطمه ای بزرگ اول به خود زن زدین و بعد خانواده و بعد جامعه چون به مرور با این کار ها اعتقادات زن و مرد سست می شود و میل دنیا پرستی انها زیاد تر و حالا هم سرگردان هستید
ناشناس۱۰۸۹۰۲۵۰۹:۵۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
فراموش نکنید که دارید راجب نیمی از مردم جامعه ویا شاید نصف بیشتر مردم صحبت میکنید و این که ما بخواهیم تعیین تکلیف کنیم و آنها را به قول شما به کار خارج از خانه سوق دهیم و یا داخل خانه ، خیلی مسخره است .شما کی هستید که بخواهید جمعیتی به وسعت نصف مردم ، را بسوی موردی سوق دهید یا ندهید؟ اعتماد به نفس کاذب هم حدی دارد!
ناشناس۱۰۸۹۰۳۵۱۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
کار کردن زنها میل به دنیا پرستی را افزایش داده ؟؟ خدا شفات بده
ناشناس۱۰۸۹۲۴۲۱۲:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما ارزو ی خانه نشینی و توسری خوری و حقیر کردن زنها را فراموش کنی کمتر حرص می خوری و سالمتر می مونی داداش ! یه قرن از اون چیزی که آرزوشو داری گذشته
ناشناس۱۰۸۹۴۱۸۱۳:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
... وقتی حضرت محمد برای ازدواج زنی تاجر رو انتخاب می کنه که اتفاقا فعالیت اجتماعی زیادی داره یعنی کار کردن زنان در بیرون از منزل نه تنها ایراد نیست بلکه ارزشمنده... متاسفانه شماها ... قدرت تفکر و تحلیل ندارید و فقط می خواین جو مردسالاری سنتی رو حفظ کنید اون هم به اسم اسلام، اما کور خوندید. الف، خواستی منتشر کن نخواستی نکن...
ناشناس۱۰۹۱۲۹۳۰۹:۴۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آن خانم تاجر صبح از خونه بیرون نمیزد که مجبور باشه قیافشو برای احترام بیشتر تو اجتماع تغییر بده . خونه نشسته بودن پولشونو میدادن با پولش تجارت انجام میشد حقوق به کارگرانشون میدادن . میدونی ملت کلا قاطی کردن . میبافن همینطوری
ناشناس۱۰۸۹۶۰۲۱۵:۴۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
زن هم آدمه می تونی اینو بفهمی؟ به تو ربطی نداره برای اونها تایین تکلیف کنی انگار با یه موجود بی عقل داری برخورد می کنی همین تفکرات تو نشون میده تو صلاحیت بودن تو جامعه رو نداری تو آدم مریضی هستی
ناشناس۱۰۸۸۶۳۲۰۰:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ببندید در آن ورزشگاهی را که نصف جمعیت اجازه رفتن به آن را ندارند.
ناشناس۱۰۸۸۶۴۹۰۰:۴۵:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شمایی که کاسه داغ تر از آش شدی، این خانوم به خاطر بیکاری خودسوزی نکرد به خاطر همون مسئله ی کم اهمیت(!!!!) ورزشگاه خودسوزی کرد پس بیخودی برای ضربه زدن به به جریان به علت منفعت سیاسی که مورد ذکر همین مقاله هم بود(فقط برای بقیه بده ما اگه انجام بدیم خیرخواه مردمیم) اصل مطلب رو عوض نکن که اوضاع افتضاح اقتصادی نیازی به بزرگنمایی نداره و همه دارند احساسش میکنند. مشکل از کسانی هست که میگند این که مسئله مهمی نیست و روزی دوتا مقاله اندر احوالات این مسئله غیر مهم بلغور میکنند!!!!!!!
ناشناس۱۰۸۸۶۵۹۰۰:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جناب نویسنده تکلیفش با خودش مشخص نیس ازیکطرف میخواد نقش مخالف نظام و اپوزسیون و.... داشته باشه از یکطرف دنبال نقش مثبت در داخله......اقای اباذری یکبارخودتان انچه نوشتید رو بخونید بهش فکر کنی
ناشناس۱۰۸۸۶۶۰۰۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این چه سیستم قضاییه هست که وقتی مدارک بیماری اعصاب شخص رو میبینه باز طرف هی میبره هی میاره
ناشناس۱۰۸۸۶۶۹۰۰:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تنها زمانی که صادقانه و بدون ریاکاری تکلیفمان را با خود معین کنیم که نگاهمان به موجودی به نام زن چگونه است، می‌توانیم مشکلات اجتماعی که در رابطه با این نیمه اجتماع وجود دارد به درستی حل کنیم آیا نگاه ما به زنان، مانند یک جامعه سنتی است که زن را جنس دوم و مطیع مرد می‌خواهیم؟ یا دارای اختیار و اراده آزاد و حقوقی برابر با مردان و هویتی مستقل از مرد؟
علی۱۰۸۹۳۲۰۱۲:۳۹:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اگه خانم‌ها به قول شما هویت مستقل دارند باید حقوقشون هم مستقل بررسی بشه نه در مقایسه با مردان. خیلی از کارهایی که به اسم حقوق زن انجام می‌شه نتیجه‌ش مرد کردن زن‌ها یا مصرف کردن زن‌ها برای مردهاست. مثل کار کردن زن، استفاده در تبلیغات کالا، ورود زنان به محیط مردان و ... .
سارا۱۰۹۰۱۸۱۰۹:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چرا از خود زنان نمی پرسید چی مد نظرشون . خوبه زن ها هم به شما بگن حق رفتن به استادیوم و مراکز تفریحی رو ندارید . ؟ یا اینکه همواره تحت کنترل آنها باشید؟ خود زن شعور داره و درک . نیازی نیست براش دیکته بشه چی کار کنه یا نکنه‌ . هر انسانی چه زن و چه مرد برای خودش آمال و آرزو هایی داره . باید احترام گذاشته بشه. ممکنه از ۱۰۰ تا زن ۸۰ تا بخوان تو خونه بمونن و بیرون کار نکن. ولی اگر اون ۲۰ نفر دیگه بخوان فعالیت بیرون از خونه داشته باشن و در مسیر آرزوهای خودشون باشن کسی حق نداره اونها رو محروم کنه. کما اینکه خیلی از مرد ها خیاط هستن و یا آشپز و ..
ناشناس۱۰۸۸۶۷۵۰۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
فریاد برای راه یافتن به استادیوم نمادی است از فریاد برای حقوق انسانی فراموش شده زنان. نوک انگشت را که نباید نگاه کنید، ببینید انگشت به کجا اشاره میکند.
ناشناس۱۰۸۸۶۸۵۰۱:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خیانتکاران و حرامخواران و وطن‌فروشان برای اختفای خیانت‌هایشان دسیسه میکنند و جهل و بی‌بندوباری را رواج میدهند لعت‌الله‌علیهم‌اجمعین
ناشناس۱۰۸۸۹۹۸۰۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
از نظر شما معنی جهل چیست؟؟؟
ناشناس۱۰۸۹۱۵۷۱۱:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
متاسفانه با افرادی روبرو هستیم که خود را حق مطلق و مخالفان عقاید خود را باطل مطلق می دانند و حاضر نیستند هیچ استدلالی را بشنوند و بد تر از همه عقاید و سلیقه های افراطی خود را مطابق با نظر خدا می دانند در حالی که خدا فقط بواسطه ی قران با مسلمانان صحبت کرده و در قران اثری از عقاید افراطی این افراد نیست
ناشناس۱۰۸۹۳۱۸۱۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اختلاس و بی‌بندوباری و ولنگاری در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی یعنی جنگ با قانون و اخلاق و عقلانیت و تقوا و این‌ها یعنی جهل مرکّب نتیجه‌ش هم همین‌هاییست که امروز میبینیم کمی بیاندیشید
ناشناس۱۰۸۸۶۸۷۰۱:۰۸:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
احتمال اينكه در استاديوم كسي روسري از سر خود بردارد و همان لحظه تصويرش پخش شود وجود دارد و همين باعث ميشود به دليل كشف حجاب ما را تحريم اقتصادي بكنند و بهتر است به مسايل مهمتر بپردازيم مثلا اينكه چرا وزير خارجه محاسنش را مدل خاصي درست ميكرد و يا اينكه چرا در مهماني رييس جمهور زنان بي حجاب وجود داشتند و رييس جمهور از پشت تريبون انها را به بيرون سالن هدايت نكرد و خيلي مسايل مهمتري كه جامعه نسبت به ان بي خيال است و الان به اين مساله پيش پا افتاده گير داده اند
ناشناس۱۰۸۸۶۸۹۰۱:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
به نظرم باید حتی اگر میخوان اجازه بدن به خانم ها باید زیرساختها هم براشون مهیا باشه به عنوان مثال سرویس بهداشتی یابوفه مجزا . جایگاهای برای نشستن جدا. اگردرگیری در ورزشگاه بشه یامواد منفجره بندازن سمتشون کی پاسخگوس
ناشناس۱۰۸۸۷۰۸۰۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هر وقت نزدیک انتخابات میشه اسلاحطلبها دنبال انحراف افکار عمومی از مسایل اصلی یعنی اقتصادی و کشیده شدن به سمت مسایل حاشیه ای هستن
رسول۱۰۸۸۷۱۴۰۱:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هیچوقت اصلاحطلبان نخواهند خواست این مشکلات حل شود چون نون تو این موضوعاته_وحاضر نیستند کمترین هزینه ای بدهند
ناشناس۱۰۸۸۷۴۲۰۱:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هنوز نفهمیدین جان یک انسان از بین رفته و شما اون رو تنزل دادین به یک پروژه زرد سیاسی !!! اینکه فرصت پیدا کردن شغل نداشته مجوز این بوده که محرومیت دیگری بهش تحمیل کنید ؟ اتفاقا با مقاله ای که نوشتید شما دارین سیاسی برخورد میکنید .
ناشناس۱۰۸۹۲۷۱۱۲:۱۸:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
میترا استاد جان نداشت؟
ناشناس۱۰۸۹۳۸۶۱۳:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مگه كسي از اون جنايت حمايت كرد ؟!! چرا مقايسه بي ربط مي كنيد ؟
ناشناس۱۰۸۹۴۰۵۱۳:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اتفاقا هم جان داشت و هم شغل! گنج بی رنج حاصل نشود فقط اینکه گنج به وارث رسید و صد البته که عده ای..
ناشناس۱۰۸۹۴۴۷۱۴:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خداوند میترا استاد را رحمت کند و قاتلش را به درک واصل کند انشاالله. خوبه که پرونده نجفی رو هم همین قوه قضاییه..رسیدگی کرد. وگرنه دیگه چه بهانه ای برای کوبیدن اصلاح طلبان و منحرف کردن فاجعه خودسوزی سحر داشتین؟
ناشناس۱۰۸۹۸۴۰۲۰:۴۰:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یک هزارم مرگ دختر آبی به مساله میترا استاد پرداخته نشد؟؟؟ چرا؟؟؟!!! چون یه طرف قضیه اصلاح طلبها بودن
نخود هر آش !!!۱۰۸۸۷۴۴۰۱:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
برادر يك چيزي مي گويم باور كن !! و آن اين كه براي رفتن خانم ها به استاديوم ورزشي در درجه اول بايد من اجازه بدهم !! ... آره من !! ... اجازه بفرما .. . ... عرض كردم كه من بايد اجازه بدهم !! ... اجازه بفرما ... عرايضم تمام نشده !! ... اجازه ... حالا نه من تنها ... بلكه تو هم بايد اجازه بدهي ... او هم بايد اجازه بدهد ... ما هم بايد اجازه بدهيم ... شما هم بايد اجازه بدهي ... آن ها هم بايد اجازه بدهند ... كه در مجموع مي شويم همگي !! ... ديگه به اين ترتيب اجازه مسئولين خيلي لازم نمي آيد !! چه طور ؟ ... آهان !! ... حالا رسيديم به اصل مطلب !! ... و آن اين كه وقتي من نوعي ، تو نوعي ... اوي نوعي ... ما ، شما ، آنهاي نوعي به عنوان يك مرد .. آره به عنوان يك مرد ، معقول ، مضبوط ، به عنوان يك تملشاگر ورزش دوست ... ورزش دوست واقعي ... نه ورزش زده ... به استاديوم رفتيم ---ببين برادر ، اينجا يك نكته عرض كنم و آن اين كه بنده اعتقاد دارم لذت ديدن مسابقات در بي طرف بودن آن است ! بي طرف نباشي بايد نود دقيقه حرص و جوش بخوري ... نود دقيقه استرس ...اضطراب ... نود دقيقه هول و هراس ... نگراني ...زبانم لال احتمالاً تلفظ كلمات ركيك !! ...دشنام ... بي احترامي به تيم رقيب ... بد و بيراه گفتن به زمين و زمان .. ، احتمالا پاره كردن صندلي اتوبوس !! .--- آره اين را مي گفتم كه وقتي ما همگي معقول و مضبوط و سنگين و رنگين ، همراه با روح ورزش دوستي ... بدون هيچ تعصب ... به ديدن مسابقات ورزشي در استاديوم حضور به هم رسانديم ... انگاري به خانم ها هم اجازه داده ايم در استاديوم هاشرف حضور داشته باشند و هيچ مشكلي نيست ... اما وقتي من نوعي به عنوان يك تماشاگر متعصب ... يك فرد ورزش زده ، نه ورزش دوست بخواهم به استاديوم بيايم و نود دقيقه پاشنه دهنم را بكشم ... عفت كلام را از دست بدهم ... هو جنجال راه بيندازم ... و فرهنگ و شخصيت خودم را بد جوري نشان بدهم ،در اين صورت است كه من اجازه نداده ام كه خانم ها به استاديوم تشريف بياورند و از نزديك شاهد مسابقات باشند !! ... و مسلم است كه مسئولين مربوطه در اين جا تقصيري ندارند !!حالا ملتفت شديد كه چرا عرض مي كنم من بايد اجازه بدهم كه خانم ها به استاديوم تشريف بياورند ؟ ... البته من نوعي !!! ... واجازه مسئولين در اين مورد منوط به اجاز ه من است !! من به عنوان يك مرد ... آره به عنوان يك مرد ... مرد !!!! ... يك مررررد !!!
ناشناس۱۰۸۹۴۷۸۱۴:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
حرف بسیار به جایی گفتی.
ناشناس۱۰۹۰۰۱۱۰۰:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اینکه شمای نوعی را والدین تربیت فرموده اند یا خیر ربطی به مطلب ندارد، شما نوعی از ترافیک هم حرص و جوش خورده و رکیک سخن می گویی، آیا شما نوعی باید اجازه دهی خانم ها به خیابان بیایند! اگر فکر کردید خانم های تربیت شده به مانند شما در بیان الفاظ آموخته عقب خواهند ماند در اشتباهید! این از تربیت است و نه جنسیت!
ناشناس۱۰۸۸۷۴۹۰۱:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اره حل شده که کیان خانواده از هم پاشیده و طلاق و خیانت ها رفته بالا هنوز مانده بزرگ فکر کنی
ناشناس۱۰۸۸۷۶۲۰۲:۴۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
یه بار نشد یه مساله تو این کشور اتفاق بیفته، به بیگانگان و استکبار جهانی و رسانه های معاند و کوفت و زهرمار ربطش ندن، بیان مثل بچه آدم مشکل رو بررسی کنن و حق مظلوم رو بهش بدن و جامعه رو آروم کنن.
اسفند۱۰۸۸۷۷۸۰۳:۱۲:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مشكل چيست كه قابل حل نيست؟
ناشناس۱۰۸۸۸۰۸۰۶:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
سلام واقعاً جای تأسف است که یک روز بعد از عاشورا باید جمله‌ی امام حسین (ع) را خطاب به برخی تکرار کنیم که اگر دین ندارید آزاده باشید. پدر داغ‌دیده‌ی این دختر می‌گوید دلیل خودکشی دخترم مشکلات روانی خود او بوده و این پدر دل‌سوخته تأکید می‌کند راضی نیستم از کسانی که از مرگ دخترم سوءاستفاده می‌کنند و آن‌ها را حلال نمی‌کنم. بااین‌وجود برخی به زخم این پدر و خانواده داغ‌دیده نمک می‌پاشند و او را ناراحت می‌کنند لااقل آزادمرد باشید مردم کجای دنیا -هر باوری- با خانواده‌ی داغدار این رفتار را می‌کنند؟
فاطمه۱۰۸۹۱۶۹۱۱:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
احتمالا یکی از علل خودکشی دختر آبی همین باباش بوده! از دست بعضی از این باباها
علی۱۰۸۹۳۳۱۱۲:۴۴:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
نیازی نیست که باباش چیزی بگه. خود شما (به عنوان یک انسان عاقل و سالم) به خاطر فوتبال و ورزشگاه رفتن خودکشی می‌کنی؟
زهرا۱۰۸۹۶۸۸۱۷:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
به دلیل ترس از بی آبرویی زندان و عدم تناسب نوع برخورد با بزه.. احتمالا به دلیل سرزنش خانواده خودکشی کرده.
ناشناس۱۰۸۹۷۶۸۱۸:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
نه ولی از ترس پدرش ممکنه خفقان در خانواده ها از اون چیزی که فکر می کنید بیشتر تو روح و روان جوون ها تاثیر داره
ناشناس۱۰۹۰۰۱۲۰۰:۱۵:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نه، برای فوتبال که گریم مردانه کرد، وقتی به زندان تهدید شد خود سوزی کرد!
ناشناس۱۰۸۹۴۳۷۱۳:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
طفلک روانی نبوده. روانیش کردن... پدرش و دادگاه و قوانین عجیب و غریب
ناشناس۱۰۸۹۸۶۸۲۱:۲۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعا انسان بودنت زیر سئواله
ناشناس۱۰۸۸۸۱۰۰۶:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
برادر گرامی، توی کشور ما از کمبود پیاز تا ترافیک و مسائل شهری و روستایی تا سرعت اینترنت، کلا همه چیز و همه چیز سیاسی هستن. چی رو انکار می کنید! متاسفانه گاهی که نفع ما نیست ایده آلیست میشیم و میگیم این امور سیاسی نیستن و چه ربطی داره و وقتی که لازم باشه از کوچکترین موضوع سیاست استخراج می کنیم.
ناشناس۱۰۸۸۸۱۸۰۶:۳۸:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این مسئولین با بچه های خودشون هم اینهمه لجبازی نمی کنند. یک استادیوم رفتن انقدر داستان نداره.
ناشناس۱۰۸۸۸۲۹۰۷:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
باور کنید، زن در جامعه ما حرمتی دارد، قداستی دارد، کرامت وارزشی دارد، بگذارید زن آنقدر ومنزلتش در بین ما مردها حفظ شود، رفتن به میادین ورزشی یک خواسته نفسانی وهوس است. زنان ما را می توان در عرصه های دیگر از وجود پر مهر ومحبتشان در عرصه فرهنگی وتربیتی وتلاش وکوشش در عرصه آموزشی استفاده نمود، آنها می توانند در خانواده در مدارس ودانشگاههای در عرصه های تربیتی بهتر تلاش وکوشش نمایند، فرستادن آنها در میادین ورزشی ودیدن صحنه های فحاشی وعریده های ناهنجار وخشن مشکلی از مشکلات آنها را خل نمی کند،،، بگذاریم وقار وسنگینی وارزش آنها حفظ شود ....... هنجار شکنی با فرستادن آنها در این اماکن بها وقیمت آنها متزلزل می کند واز آنها ابزاری برای دستاویز شدن سیاست مداران وفریب آنها برای به قدرت رسیدن خود می کنندد........
ناشناس۱۰۸۸۸۳۴۰۷:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اگر واقعا عشق فوتبال هستند ..... خوب برای دیدن فوتبال بانوان به راحتی می توانند بروند استادیوم.......
ناشناس۱۰۸۹۶۱۰۱۵:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
زن و مرد نداره اینو می فهمی یا به مرور مجبور میشی بفهمی آدم دگم
ناشناس۱۰۸۸۸۳۵۰۷:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همانطوری که در کل دنیا ورود به ورزشگاه مثل ورود به سینما رفتن آزاد است ، این حق بدیهی باید برای همه زنان کشور وجود داشته باشد . همه محدود کننده ها در حقوق زنان در این حادثه تلخ شریک هستند
ناشناس۱۰۸۸۸۴۴۰۷:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ما به تجربه بارها ثابت کرده ایم که درس خوانهای شب امتحان هستیم تا وحشت امتحان نباشد لای کتاب را هم باز نمی کنیم درب‌های استادیوم هم مثل صدها مورد غیر سیاسی به روی همه باز خواهد شد مانند ویدیو مانند ماهواره مانند آستین کوتاه مثل .... اما متاسفانه پس از هزینه های بی دلیل دادن چرا برای جامعه و انتخابش ارزش قایل نیستیم و دلمشغولی های ریاکارانه خودرا به جامعه تحمیل می‌کنیم
ناشناس۱۰۸۸۸۷۲۰۷:۵۹:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
خوب بلدین حواس مردم رو به این مسائل پرت کنید.
ناشناس۱۰۸۸۸۸۵۰۸:۱۰:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
زمانی بازی شطرنج از دید عده بسیاری از علمای مذهبی جزو گناهان کبیره شمرده می شد و نگهدارنده آلات شطرنج در خانه به زعم این آقایان در جهنم جای داشت . تا کی باید این... عقاید فاقد منطق که به قول امام راحل مردم را به عصر حجر می برد به مردم تحمیل شود . چگونه است که زن و مرد با هم می توانند به سینما بروند و در کنار هم بنشینند اما در ورزشگاهها خانم ها حتی نمی توانند در جایگاهی جداگانه حضور یابند .
ناشناس۱۰۸۸۹۱۹۰۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همه انچه گفتید نشان از عقب ماندگی فرهنگی کشور است محدودیت ها همیشه باعث عصیان و فساد میشود گره ای که میشود با دست باز کرد کاری کرده اید که با دندان هم باز نمیشود
ناشناس۱۰۸۸۹۳۱۰۸:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اینقدر کارنابلدید که کوچکترین مسائل را به یک معضل امنیت ملی مبدل می کنید. ان هم در شرایطی که از در و دیوار مشکل می بارد.
محسن۱۰۸۸۹۴۸۰۹:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تمامی این ها برای سرپوش گذاشتن بر ناکارامدی دولت است. مگر دلار ارزان نشده؟؟؟؟؟ آیا گوشت هم ارزان شد؟؟برنج و لبنیات چی؟؟خودرو و اقلام مصرفی مردم چی؟؟؟ چند روز دیگر بنزین سهمیه بندی می شود و آن موقع باز افزایش شدید قیمت خواهیم داشت. آیا دولت تدبیری اندیشیده؟؟؟؟ دولت محترم به جای اینکه فکر رفتن به استادیوم جمعیت نهایتا صد هزار نفری بانوان باشد .اول مشکلات 80 میلیون ایرانی را حل کند.
ناشناس۱۰۸۸۹۵۲۰۹:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تنها کشور جهان که زنان حق ورود به ورزشگاه را ندارند! ورزش ایران باید از حضور در مسابقات محروم شود
ناشناس۱۰۸۹۲۴۸۱۲:۰۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تو را هم باید از زندگی محروم کنند که خواهان یک چیزی هستی که ضد کشور است
مهرداد۱۰۸۸۹۵۴۰۹:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعاً فوتبال این پدیده ساختگی بشر ارزش جان انسان ها را دارد؟ احساس می شود که این خانم دچار بیماری شدید روانی بوده و تحمل ادامه زندگی را نداشته اند و عده ای به دنبال استفاده از یک سناریو ساختگی برای ایجاد فشار به حکومت هستند. متاسفانه جوانان مهین اکثریت دچار بی هویتی و توهم و غرب زدگی شده اند و از اخلاق و دین بسیار فاصله گرفته اند. هرانسان اخلاق گرایی که معتقد به خدا باشد هرگز دست به خودسوزی و خودکشی نمی زند. ما باید قدر دان زنانی باشیم که با پاک دامنی و سخت کوشی به دنبال تربیت فرزندانی صالح و مفید برای جامعه خود هستند. دختران مهین برای اثبات شایستگی های خود باید به دنبال خلق فرصت های زنانه در شرایط سخت باشند و نباید از حکومت که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران بسیار داخلی و خارجی انتظار داشته باشند و در صورت علاقه مندی به فوتبال بهتر است زنان برای رفتن به استادیم ها به دنبال انتخاب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای قانونی کردن رفتن آنها به ورزشگاه ها باشند. مرگ این دختر خانم نیازی به این همه جار و جنجار و رسانه ای شدن ندارد و معلوم می شود که عده ای مریض الحال به دنبال سوء برداشت های سیاسی خود از این حرکت علیه حکومت ایران هستند. فوتبال باید نقش یک ورزش سازنده برای بالا بردن اخلاق و سلامت جامعه را داشته باشد تا نقش سیاسی در جامعه. بازی کنان فوتبال باید به جای اظهار نظر و جبهه گیری های سیاسی به دنبال دویدن بیشتر در زمین و نتیجه گیری فوتبال ایران در سطح باشگاهی و ملی باشند. مهرداد رادمهر
ناشناس۱۰۸۹۶۱۴۱۵:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
سناریو ساختگی ؟!! طرف مرده ، یک انسان ... افتاد یا نه ؟
ناشناس۱۰۸۸۹۶۷۰۹:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
کاندیدای اصلاح طلب ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از این موضوع بیشترین سو استفاده را خواهد کرد تا با آن رای جمع کند مثل دعای ربنای شجریان و آقای روحانی
ناشناس۱۰۸۹۰۱۹۰۹:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جهت اطلاع شما در ورزش های دیگر حضور دارند و فوتبال این طوری است و چقدر هم براتون مهم است رفتن به ورزشگاه اقایان تا‌...
ناشناس۱۰۸۹۰۰۵۰۹:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اولا چرا مسایل اینچنینی راه می اندازید که دیگران آنرا تبدیل به مساله کنند .ثانیا در این موضوع ،استادیوم رفتن زنان فرع است و اصل موضوع رفتاری است که با یک شهروند میشود که باعث میشود مرگ را به زندگی ترجیح دهد. چه فشار روحی و روانی لازم است تا یک انسان خود را به آتش بکشد؟
حبیب۱۰۸۹۳۸۰۱۳:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
شما که از مرگ گویانی نوشته خانم صبا کمالی را خوندی ؛ اصلا نوشته اورا فهمیدی دقت کردی چه نوشته ..
dayani۱۰۸۹۰۲۷۰۹:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
عزیزم با یک موافقت شفاهی و عملی مشکل ورزشگاهها حل می شود - آنگونه که نمونه اش را در عربستان سعودی شاهدیم- ، حال آنکه برای ایجاد یک شغل ارقام زیادی لازم است . از تشکیلاتی که قادر نیست در این مورد کوچک از تصمیم تحمیل شده برخود دست بردارد، چگونه میتوان انتظاری داشت که برای اشتغال یکنفر تامین اعتبار کند. آنهم در شرایط امرزوی
ناشناس۱۰۸۹۰۴۲۱۰:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا راجع به هتاکی بازیگر .. که به امام حسین توهین کرد مطلب نمی زنید. ما کوتاه بیاییم محکم می خوریم. نگذارید هتاکی به اهل بیت در کشور باب شود. غیرت بخرج بدهید.
ناشناس۱۰۸۹۰۶۰۱۰:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
موضوع را یک بار دیکر بررسی کنید، دختری پر انرژی دارای دو مدرک تحصیلی از خانواده ای مذهبی و پدری جانباز که مسئولیت خانوادگی و شغلی ندارد دچار آشفتگی میشود . خانواده برای آرام کردن او به پزشک مراجعه میکنند تا انرژی سرکوب شده او را کنترل کنند، او راهی برای تخلیه انرژی خود در ورزشگاه میابد، اما پاسخ او دادگاه و حکم احتمالی او بدون توجه به زمینه های فردی و اجتماعی متناسب با اخلال در نظم عمومی است. او اقدام به خود سوزی میکند تا از رنج آنچه به او از نتیجه احتمالی دادگاه اطلاع دادند بابت تشبه به مردان برای حضور در ورزشگاه خلاص شود. بعد رسانه ای با خانواده اش مصاحبه میکند تا فردی دارای دو مدرک تحصیلی و خانواده ای مذهبی را روانی جلوه دهد. اگر با شما چنین رفتاری کنند چه میکنید؟
عمار۱۰۸۹۰۶۳۱۰:۱۹:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
این همه آسمون به ریسمون بافتن ندارد! قانون فیفا هرگونه تبعیض جنسیتی را مطلقا ممنوع کرده. اگه قوانین رو قبول ندارید از فیفا برید بیرون. از دو دو تا هم ساده تره.
ناشناس۱۰۸۹۲۷۵۱۲:۱۹:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
وقتی که پای حجاب میاد میگن قانونه! حالا هم این قانون فیفاست پس باید طبق منطق خودشون ازش اطلاعت کنند! هرچند قانونی بودن توجیه درستی برای رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی نیست!
فرزان۱۰۸۹۰۸۱۱۰:۲۹:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
تعجب میکنم از نویسنده این مطلب یعنی سیاسی نیست این جمله سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست از کیست؟ ایا ما مردم عادی همه چیز را سیاسی کردیم ما مردم عادی همه چیز را سیاسی میبینیم؟ نویسنده محترم در کالیفرنیای آمریکا تشریف دارند گویا و خبر از ایران اسلامی سیاست زده با مسئولینی که حتی تحمل کوچکترین نقدی را ندارند و به سرعت با انگ جرمی علیه امنیت ملی محکوم میکنند
ناشناس۱۰۸۹۸۶۴۲۱:۰۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چرا اينقدر در فهم مطلب مشكل داري؟!. احتمالا نخوانده ايد حرف نويسنده را. نويسنده مي گويد در اين مملكت همانطور كه شما گفتيد با همه چيز سياسي برخورد مي شود اما همه چيز سياسي نيست و نبايد اينطور باشد
ناشناس۱۰۸۹۰۹۲۱۰:۳۹:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با سلام واقعیت این است که دختری پس از خروج از مجتمع قضایی خود سوزی کرده است. میگویند مشکل روانی داشته. قبول پس تو دادگاه چه میکرده؟ چرا به خاطر مشکل روانی منع تعقیب صادر نشده؟ آنقدر روی استادیوم مانور میدهند که اصل ماجرا یعنی اشتباه سیستم انتظامی و قضایی در سختگیری و فشار بیش از حد روحی فراموش میشود. ماموران محترم و زحمتکش نیروی انتظامی و کارکنان و قصات محترم قضایی لطفا توجه کنید که این افرادی که به خاطر حجاب یا ورزشگاه و .‌‌.‌‌. باهاشون برخورد میکنید مجرمان حرفه ای نیستند‌. رفتارتان اسلامی و پدرانه باید باشد. یک جمله تحقیر امیز میتواند موجب شکستن و خودکشی یک فرد شود. احتملا ماجرای این دخترمان هم اینجور چیزی بوده است.
ناشناس۱۰۸۹۰۹۶۱۰:۴۲:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
درسته که استادیوم رفتن دغدغه درصد کمی از زنان هست اما تبعیض دغدغه بخش بزرگی از جامعه است. تبعیض به خاطر جنسیت، دین، عقیده و غیره! هرچند در مورد دختر آبی ممکنه بحث عشق به فوتبال مطرح بوده باشه. هرکسی یک عشقی داره در زندگی.
ناشناس۱۰۸۹۱۰۸۱۰:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اصولگراها میگن این مسائل اولویت ما نیست اما دایم سر مساله حجاب جنجال می کنند! اصلاح طلبها میگن بی حجابی اولویت ما نیست اما دایم سر گشت ارشاد جنجال میکنند! اتفاقا بحث سبک زندگی مهمترین اولویته برای جامعه! اینکه افراد جوری زندگی کنند که دوست دارند بعد از آب و غذا و مسکن جزو مهمترین مسائله! ریشه این مشکلات از تضاد بین سنت و مدرنیسم پدید آمده. متاسفانه در جامعه از هر دو طرف یک عده تندروی میکنند هم غیرمذهبی ها و هم مذهبی ها. قوانین باید در جامعه متعادل باشند جوری که هر دو طرف رضایت نسبی داشته باشند. یعنی نه سیخ بسوزه نه کباب!
ناشناس۱۰۸۹۱۷۹۱۱:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جالب است اصلاح طلبانی که دیروز از نجفی حمایت و همسرش را پرستو میخواندند و سعی در تطهیر مردی که با ۵ گلوله به عمد زنش را در حمام کشته بود داشتند و جناح مقابل را به استفاده سیاسی از این قتل متهم میکردند امروز برای دختری که مشکل روانی داشته و خودسوزی کرده اشک تمساح میریزند !!! و سعی دارند از این واقعه نهایت بهری برداری سیاسی را بکنند
ناشناس۱۰۸۹۲۲۹۱۲:۰۱:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
از این افکار خجالت بکشید ، اصرار بر مشکل روانی این دختر بسیار زشت و غیر اخلاقی است ، در ضمن اصلاح طلبان بین مردم اعتباری ندارند
ناشناس۱۰۸۹۶۲۷۱۶:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
کسی که مشکل روانی ندارد برای هرچیزی خودش را آتش نمی زند کسانی که از مرگ این دختر میخواهند استفاده سیاسی کنند باید خجالت بکشند
ناشناس۱۰۹۰۴۹۶۱۴:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
این که مشکل روانی داشته باز هم تقصیر، شماست که افسردگی در جامعه اینقدر زیاد شده چون شادی وجود ندارد
ناشناس۱۰۸۹۴۵۰۱۴:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اصلاح طلبان خیلی بیجا کرده اند که از نجفی حمایت کرده اند. شما هم لازم نیست موضوع رو منحرف کنی. ضمنا پرونده نجفی رو هم قوه قضائیه .. رسیدگی کرده نه اصلاح طلبان.
ناشناس۱۰۸۹۹۸۴۲۳:۴۴:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
واقعا مغزت از سنگه
علی کریمی۱۰۸۹۲۰۰۱۱:۴۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جناب آقای علی اباذری مشکل اساسی این است که مسئولان واقعیت های جامعه امروز را نمی خواهند قبول کنند.
ناشناس۱۰۸۹۲۰۵۱۱:۴۶:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
حق با استادیوم است
ناشناس۱۰۸۹۲۲۲۱۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
فوتبال دسیسه انگلیس است و می خواد زنان ایرانی به کشتن دهد.
ناشناس۱۰۸۹۲۲۶۱۲:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
آیا محیط ورزشگاه ها از کوچه و خیابان بدتر است ؟ چرا با لجبازی برای جامعه هزینه ایجاد می شود ؟ چرا کاری می شود که زنان احساس کنند حقی مساوی با مردان ندارند ؟ چرا آبروی کشور در دنیا به حراج گذاشته می شود ؟ چرا چرا چرا
ناشناس۱۰۸۹۲۲۸۱۲:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
با کلیات مقاله موافتم ولی جملاتی مانند «مسایلی که بسیار بزرگتر و مهم تر از استادیوم رفتن زنان است» اصلا قابل درک نیست. اگر قبول دارید که استادیوم رفتن زنان مهم نیست درها را باز کنید. خطرات را هم گوشزد کنید. هر کس خواست با مسئولیت خودش برود.من 50 ساله تابحال استادیوم آزادی نرفتم و دوست هم ندارم برم. از شلوغی خوشم نمیاد. یکی دوست داره بره. به شما چه؟ حال اگر هم میخواهید تلاش کنید فضای ورزشگاه بهتر و مناسبتر شود.
ناشناس۱۰۸۹۲۷۸۱۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
جدا با این مسائل پیش پا افتاده علافمون کردن سرمون هم با یه جایی گرمه، خوش بگذره بهتون!!
ناشناس۱۰۸۹۳۰۷۱۲:۳۳:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بابا تو اروپا که زن و مرد در کنار هم میشنن و کسی خود سوزی نمی کنه
ناشناس۱۰۸۹۳۵۳۱۲:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بعد از نیازهای اولیه مثل آب و غذا، موضوعی مهمتر از آزادی فردی در جامعه وجود نداره. فرض کنید یک روز حجاب ممنوع بشه. آیا مذهبی ها براشون آزادی حجاب به مهمترین دغدغه تبدیل نمیشه؟
ناشناس۱۰۸۹۳۸۳۱۳:۱۸:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۱
من یه آدم مذهبی هستم و بنظزم مشکلی تو نفس دیدن بازی توسط خانم ها ندارم ولی امکانات و تامین امنیت خانم ها هم مهمه که باید روش فکر کرد، البته، تو استادیوم زن ها و مردها باید جدا باشند و یک دیوار مستحکم بینشون باشه تا امنیتشون حفظ بشه، نمیخام توهین کنم ولی بعضی تماشاگر نما ها به معنی تمام ...تشریف دارن
ناشناس۱۰۸۹۹۴۹۲۳:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
دیوار مستحکم ؟! شما مردهای ایران را چی فرض کردی ؟؟ دیوانه ی زنجیری ؟؟ بیمار جنسی ؟؟ حیوان درنده ؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۰۸۰۰۲:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
برخی ذات مریض خودشونو به بقیه تعمیم دادن
منا۱۰۸۹۹۹۸۰۰:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بابا یکی به این ملت بگه اصلا قضیه ربطی به ورزشگاه نداره نداره نداره ..
محسن۱۰۹۱۲۴۳۰۹:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بین جایگاه زنان و مردان میدان مین بذارند بهتر نیست؟
رضا۱۰۸۹۴۶۷۱۴:۱۵:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همه جوامع مشکل دارن ولی جامعه ما خیلی مشکل داره.خیلی.
ف.خ۱۰۸۹۵۰۵۱۴:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات ورزشی برای اقلیت بسیار بسیار کوچکی از خانم ها مهم است اما ایجاد محدودیت و تنگنا های اجتماعی و بی توجهی به مسایل زنان و جوانان ، تحقیر و توهین به شخصیت آنان ..بطور حتم مسئله سیاسی و بسیار مهم است.
ناشناس۱۰۸۹۵۲۱۱۴:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بعد از اتفاق گل زدن و ازدیاد هیجان کنترل .. رفتار عادی واقعا سخت است و احتمال خطر زیاد
ناشناس۱۰۸۹۶۴۶۱۶:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مگر بالاخره راه ورود زنان به ورزشگاه باز نمی شود؟ وقعاً لازم بود اینهمه مخالفت با دوچرخه سواری و موتورسواری و ورزشگاه رفتن؟ چرا مسئولین محترم با این نحوه برخورد و تصمیم گیری هر چیز ساده ای را به خوراک معاندین برای تبلیغ علیه نظام تبدیل می کنند؟
ناشناس۱۰۸۹۶۵۰۱۶:۳۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۱
اغلب مسولینی که ورود بانوان محترم کشورمان را به استادیوم فوتبال ممنوع اعلام می کنند فرزندانشان براحتی دربلاد به اصطلاح کفر درکنار مردان آزادانه درورزشگاها حضور میابند واز دیدن مسابقه.آنها لذت می برند به قولی قربان برم خدا را یک بام ودو هوا را
ناشناس۱۰۸۹۶۸۰۱۷:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۱
همه جا دختر پسرها قاطی هستند سینما و دانشگاه خیابان حالا فقط ورزشگاه بروند دین به خطر می افتد من خودم آدم مذهبی هستم ولی دیگه شورش رو در آورده اند
ناشناس۱۰۹۱۴۸۳۱۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
فیلم ورزشگاه برزیلی را دیده ای که زنها با حمل پلاکاردو ... خواهان رعایت ادب واحترام از سوی تماشاگران مرد هستن و در همان زمان رژه رفتن هم توسط مردها مورد حمله کلامی قرار می گیرند. هروقت شما توانستید فحش را از استادیوم ها ریشه کن کنید و فرهنگ چشم چرانی و شکستن صندلی ها را کنترل کنید بیایید و ادای موجود بی ازار رو در بیارید.
کاوه۱۰۸۹۷۱۰۱۷:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
استفاده از اتفاقات برای بهره برداری تا به اهداف خودمان برسیم نوعی فرصت طلبی است اما چه خوب می شد اگر آنقدر چرخش در قوانین وجود نداشت و از ابتدا تکلیف همه را پیرامون باید ها و نبایدها روشن می کردیم .
هیربد۱۰۸۹۷۳۹۱۸:۳۱:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
هرخانمی دوست داره بایدبتونه بره. خیلی جاهامحیطش بده. بخودخانم مربوط میشه نه به بقیه. وآیا زندان محیطش خوبه که بجرم!!!! رفتن به استادیوم باید برن زندان؟؟
پیمان۱۰۹۰۷۹۰۲۰:۳۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
به تو مربوط نیست قوانین کشور. سرت تو کار خودت باشه.
ناشناس۱۰۸۹۸۹۵۲۲:۱۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مسئله مهندسی بازگشت فرهنگ طاغوت است ، اول شل حجابی بعد کم حجابی سپس بی حجابی برگردیم به 45 سال قبل ؛ دستگاه فاسد پهلوی فساد خانه رسمی از دختران و زنان فراری ایجاد کرد ،استخر های مختلط را در تهران راه اندازی کرد، کشتی دختر و پسر را در امجدیه و شیراز برگزار کرد ، کاخ جوانان راه انداخت ، اردوهای مختلط شب مانی برای دانش آموزان تدارک دید که : دین زدایی نماید، دانسینگ و کاباره راه انداخت تلویزیون نیمه عریان فعال نمود روح بی عفتی و بی غیرتی را در نیروهای مسلح گسترش داد که : با اسلام مبارزه کند ، براستی چه شباهت هایی بین پهلوی و اصلاح طلب ها وجود دارد .
ناشناس۱۰۸۹۹۷۱۲۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۱
توی این شلوغی ها و اظهارات مختلف اصل این سوال گم شد که واقعا این دختر مظلوم چه جرم ..انجام داده بود که با وثیقه پنجاه میلیونی از بازداشت آزاد شده بود. خود مقامات قضائی می گویند که ایشان حتی وارد ورزشگاه نشده بوده است .
ناشناس۱۰۸۹۹۸۲۲۳:۴۱:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
چون خیلی دارند به زن بودن و مرد بودن تاکید میکنند این اتفاقا می افته والا مسئله اینقدر پیچیده نیست.خداوند به همه زن و مردها انسان لقب میده.وچند جا هم به پوشش .خیلی هم سختگیر نیست خدا. اینا کوه ساختند
ناشناس۱۰۹۰۶۳۲۱۷:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دنیا داره اتم رو میشکافه ما باید دغدغه مون برابری جنسیتی باشه. متاسفم
محسن۱۰۹۰۷۶۶۲۰:۰۱:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
یادش بخیر داستان ممنوع بودن ویدئو! این ممنوعیت استادیوم هم برداشته میشه بالاخره. فقط نمی‌دونم چرا حتما باید .. بشه تا بعضیا بی‌خیال شند!
علی۱۰۹۲۴۸۸۲۰:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کاش ویدئو هنوز ممنوع بود اما انقدر فساد امروز وجود نداشت تو ایران. تو چه میفهمی چقدر قتل و غارت و فساد داره اتفاق می افته تو شهر. ثانیه به ثانیه.
ناشناس۱۰۹۱۱۶۹۰۸:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خداوند به زن و مردها لقب انسان میده . پس چرا از تفاوت خلقت زن و مرد حرفی نمی زنید ؟ وقتی می خواهید با بی طرفی قضاوت کنید باید حق مطلب را کامل ادا کنید . اگر از خدا و اسلام حرف میزنید پس همه سخنان را ادا کنید . اگر از خدا حرف می زنید پس به دستوراتش هم عمل کنید . خداوند به صراحت به این افراد با عنوان منافق سخن گفته است .
ناشناس۱۰۹۱۴۸۷۱۱:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر قرار باشد هرکس جرمی بکنید وبعد با انتخار و ... باعث لغو قانون شود دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه. البته با این تشویقی که اصلاح طلبان به راه انداختند باید منتظر خودسوزی های بعدی دختران غافل از همه جا در عرصه های دیگر باشیم تا دستمالی برای اصلاح طلبان و سلبریتی ها حاصل شود. اگر راست می گویند سلبریتی ها و اصلاح طلبان خودشان را به اتش بکشنند چرا با افکار جوانها بازی می کنند انهم در زمان های که خودکشی زیاد شده است؟
وحید۱۰۹۱۲۲۰۰۸:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
.. ماجرای مرگ سحر خدایاری ،دختری که تنها خواسته اش تماشای یک بازی فوتبال دوساعته از روی سکوها بود ..یک موضوع سیاسی شد . و ببینید در سطح جهانی چقدر برای ما هزینه ساز شد.
ناشناس۱۰۹۱۴۶۱۱۱:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
در کتاب #روانشناسی هیلگارد# ( معروف ترین و معتبرترین کتاب روانشناسی) صفحات 425 و 426 مقاله جالبی چاپ شده است در ارتباط با رابطه استادیوم و هیجان ها با این مضمون که "سالها قبل دانشمند رومی می گفت اگر می خواهید زنی را به چنگ اورید ... با او به تماشای مسابقات گلادیاتور بروید ان زمان تبیین علمی این سخن مقدور نبود اما امروزه یافته های علمی روانشناسی این را تایید می کنند. (البته توضیح مساله برای کسانی که اشنایی با مولفه های هیجان ندارند کمی مشکل است اما همین قدر بگویم که هیجانهای مختلف مثل شادی و .... شش جزء مشترک دارد اولین جزء ان برانگیختگی فیزیولوژیکی است یعنی افزایش ضربان قلب و ترشح هورمونها جز بعدی مولفه شناختی است یعنی بعد از این تغییرات بدنی، نوبت به اگاهی از هیجان می رسد و....) چون در استادیوم ها به خاطر هیجان فوتبال و .... تغییرات فیزیولوژیکی در بدن روی می دهد در صورت حضورجنس مخالف، فرد این هیجان را به نزدیکترین سوژه (جنس مخالف) منتقل خواهد کرد و هیجان را جنسی تلقی خواهد کرد و با توجه به فرهنگ انها، مقاله در انتهای متن پیشنهاد می کند که برای تور کردن جنس مخالف با او به دیدن مسابقه هاکی بروید!
ناشناس۱۰۹۳۱۳۹۰۹:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
امام حسن علیه السلام: لاتُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقُوبَةِ واجْعَلْ بَینَهُما لِلاِعتِذارِ طَریقا؛ در مجازات خطا کار شتاب مکن و میان خطا ومجازات، راهى براى عذرخواهى قرار ده. [ بحار الأنوار، ج. ۷۸، ص. ۱۱۳.]
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین