روسیه: برکنار شدن "جان بولتون" می‌تواند خبر خوبی باشد

گروه جهان الف،   3980620029

مقامات بلندپایه سیاسی در روسیه امیدوارند که برکناری "جان بولتون" از سمت مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی بتواند به تمدید پیمان "استارت-۳" و حل و فصل مسائل مهم در عرصه بین‌المللی کمک کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه به برکنار شدن "جان‌بولتون" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی واکنش نشان داد. وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «این مسئله به مسائل داخلی ایالات متحده مربوط می‌شود و ما در آن دخالت نمی کنیم.»

وی در عین حال در پاسخ به این سئوال که مقامات کرملین با این دیدگاه موافق هستند که برکنار شدن بولتون از سمت خویش، امکان تمدید پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) را افزایش می‌دهد، موافق هستند یا نه، گفت: «مواضع ما در باره پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی به خوبی برای همه مشخص است و این مسئله از سوی رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" بارها اعلام شده است.

لازم به یادآوری است که روز گذشته ،10 سپتامبر (19 شهریور ماه)، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در پیامی تویئتری برکنار شدن جان بولتون از سمت مشاور خود در زمینه امنیت ملی را اعلام کرد. وی دلیل این مسئله را اختلاف نظر موجود نامید. در حال حاضر مسئولیت مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل ملی بر عهده "چارلی کاپرمن" قرار گرفته که پیش از این معاون بولتون بود.

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که با برکنار شدن "جان بولتون" از سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، امکان تمدید پیمان استارت-3 می‌تواند افزایش یابد. به گفته وی، امیدواری برای تمدید این پیمان راهبردی که مدت اعتبار آن در ماه فوریه سال 2021 پایان خواهد یافت، همچنان حفظ شده و برکناری بولتون از سمت خود، حداقل این امیدواری را کاهش نمی دهد.

این سناتور یادآور شد که جان بولتون از راه‌حل‌های شدیدالحن در برخوردهای آمریکا در قبال مسائل بین المللی حمایت می کرد. وی مخالف توافقات بین روسیه و آمریکا در عرصه امنیت راهبردی و کنترل تسلیحات بود و معتقد بود که این توافقات تنها امکانات ایالات متحده برای نشان دادن برتری این کشور در این عرصه‌ها را محدود خواهد کرد.

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در واکنش به این مسئله، گفت: «برکناری جان بولتون از سمت خویش به خودی خود تغییری در سیاست‌های آمریکا در برخورد با روسیه نخواهد گذاشت، ولی می‌تواند تجدید نظر در توافقات روسیه-آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات را فعال‌تر کند.»

این مقام دومای روسیه افزود، برای از سرگیری روابط سازنده بین روسیه و آمریکا لازم است تا برخوردهای مقامات واشنگتن در مجموع تغییر پیدا کند و این مسئله در وهله نخست در مسائل مربوط به حفظ توافقات دوجانبه کلیدی از جمله در رابطه با تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه  نیز معتقد است که برکناری مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به طور کلی به نفع خودداری ازبرخوردهای شدیداللحن و روی آوردن به راه حل‌های دیپلماتیک از سوی آمریکاست و می‌تواند به حل و فصل مشکلات بین المللی از جمله مسائل پیرامون ایران کمک کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین