واکنش مدیر فروشگاه رفاه همدان به کشف گوشت‌های فاسد

گروه اجتماعی الف،   3980620010 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبر کشف گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه رفاه در حالی در رسانه‌ها مطرح شده که مدیر این فروشگاه اعلام کرده‌اند کشفی در کار نبوده و خود آن‌ها موضوع را به دامپزشکی اطلاع داده‌اند تا برای معدوم ساختن‌ کمک کند.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش بود که خبر کشف 95 لاشه گوشت گوسفندی تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه رفاه منتشر شد؛ خبری که خانجانی، دادستان عمومی و انقلاب استان آن را مطرح کرده بود.

پس از آن مدیرکل دامپزشکی از کشف گوشت ها در بازرسی سرزده صبح جمعه خبر داده و گفته بود فروشگاه رفاه قصد توزیع گوشت‌ها را داشت که اقدام به موقع همکاران ما مانع این کار شد.

محمود رضا رسولی اعلام کرد: گوشت‌ها با ارز دولتی خریداری شده و 8 ساعتی از تاریخ انقضایشان گذشته بود که جمع‌آوری شدند.

در پرونده گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته فروشگاه رفاه چند موضوع مورد ابهام بود که برای دستیابی به پاسخ آن به سراغ مدیر این فروشگاه رفتیم.

نخست اینکه مگر گوشت‌ها در فضای باز و شرایط غیراستاندارد نگهداری می‌شده که فاسد شده و دوم اینکه چطور اجازه دادند تا محموله ای که به گفته مدیر کل دامپزشکی با ارز دولتی خریداری شده به راحتی نابود شود؟

محموله در سردخانه نگهداری می‌شد؛ موضوع را خودمان به دامپزشکی اطلاع دادیم

مدیر شرکت زنجیره‌ای فروشگاه رفاه در مورد موضوع گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته این فروشگاه به «تسنیم» می‌گوید: تاریخ ‌مصرف گذشته بودن گوشت‌های فروشگاه رفاه همدان را خود ما به دامپزشکی شهرستان اطلاع دادیم، اما دامپزشکی به دادستان بد منتقل کرده و یکی از خبرگزاری‌ها هم آن را کشف محموله منعکس کرد.

مجتبی سهراب وند می‌افزاید: محموله یک تن و 700 هزار کیلویی گوشت از فروشگاه مرکزی رفاه در شرایط استاندارد به استان همدان تحویل داده شده و با تأیید کارشناس دامپزشکی به سردخانه این فروشگاه در همدان منتقل شد.

وی بیان می کند: تاریخ انقضاء گوشت‌ها تا ساعت 24 روز 31 مرداد بود روز سی ام وارد همدان شده و تا 31 مرداد، بخشی از آن به فروش رفت.

سهراب وند مطرح می‌کند: 95 لاشه گوشت گوسفندی در سردخانه باقی مانده بود که خود ما به رئیس دامپزشکی شهرستان اطلاع دادیم تا برای معدوم سازی آن کمک کنند چون حجم محموله بالا بود؛ وگرنه مقدارهای کمتر مثلا 50 کیلو را بارها خود ما معدوم کرده ایم.

مدیر فروشگاه رفاه با بیان اینکه قصد فروش گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته را نداشتیم، می‌گوید: اگر می‌خواستیم آن‌ها را بفروشیم؛ روش‌های متعددی برای این کار وجود داشت و می‌توانستیم به‌صورت عمده‌فروشی یا تحویل دادن به شرکت های صنایع غذایی این کار را انجام دهیم.

سهراب وند تصریح می‌کند: رد و بدل کردن تعدادی لاشه گوشت کاری سختی نیست، اما سلامت مردم را به سود مالی ترجیح می‌دهیم و با رویکرد به دامپزشکی اطلاع دادیم و تصور نمی‌کردیم که بخواهند موضوع را رسانه‌ای کنند.

وی با اشاره به اینکه نماینده دامپزشکی همیشه در سه قصابی فروشگاه رفاه مستقر است، اعلام می‌کند: بدون اطلاع دامپزشکی نمی‌توانیم حتی یک گرم گوشت سفید یا قرمز را بفروشیم و لاشه هم در قصابی آویزان بود و پنهان نبود که کشف شده باشد.

سهراب وند می‌افزاید: محموله از نظر ظاهری مشکلی نداشت و رنگ و شکل آن تغییر نیافته بود، اما وقتی رسانه‌ای به نقل از دادستان، موضوع را کشف مطرح کرده و دامپزشکی هم آن را تأیید کرد؛ جایی برای توضیح ما باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه به دنبال واکاوی موضوع نیستم، مطرح می‌کند: اینکه پس از انتشار اخبار کشف گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه رفاه همدان چیزی نگفتم برای این بود که این سهمیه برای استان حفظ شود.

مدیر فروشگاه رفاه همدان می‌گوید: این نخستین محموله تحویلی به همدان بود و برای اینکه این سهمیه قطع نشود ترجیح می‌دهم موضوع بیش از این ادامه نیابد؛ ضمن اینکه سر و کار ما همیشه با دامپزشکی است.

سهراب وند در پاسخ به اینکه آیا گوشت‌ها با ارز نیمایی خریداری شده بود یا خیر هم اعلام می‌کند: تاکنون گوشت را دولت خریداری کرده و به شرکت رفاه تحویل می‌داد، اما این بار خود شرکت به‌طور مستقیم گوشت را وارد کرده و به استان‌ها تحویل داده و اطلاع ندارم که با ارز دولتی خریداری شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه شرکت فروشگاه‌های رفاه، سردخانه‌های مجهزی در همدان دارد، می‌افزاید: تلاش ما همیشه برای خدمت به مشتریان بوده و گوشت را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

هرچند مدیر فروشگاه رفاه همدان اصرار داشت که موضوع بیش از این ادامه نیابد، اما خبرگزاری تسنیم با هدف عمل به اخلاق حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی صادقانه نه یک‌طرفه، این حق را برای شرکت فروشگاه رفاه محفوظ می‌داند.

اظهارات سهراب وند، مدیر فروشگاه رفاه همدان در حالی است که رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کشف گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در بازرسی سرزده از فروشگاه رفاه خبر داده و گفته بود که گوشت‌ها با ارز دولتی خریداری شده است.

وقتی‌که نماینده فروشگاه رفاه در استان از خریداری شدن یا نشدن محموله با ارز دولتی خبر ندارد؛ جای سئوال است که مدیرکل دامپزشکی چطور از موضوع خبر داشته دارد و آیا سندی برای این ادعا دارد یا خیر.

رسولی، مدیرکل دامپزشکی همدان چند ماه پیش هم در قضیه فاسد شدن 31 تن مرغ منجمد هم گفته بود که محموله مربوط به بخش خصوصی بوده درحالی‌که دادستان پیشین به‌صراحت اعلام کرد که محموله دولتی بوده و شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی آن را خریداری کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۸۷۴۵۷۰۹:۳۷:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۰
یک تن و هفتصد هزار کیلو؟؟؟!!! دریغ کمی سواد ریاضی؟!
علی۱۰۸۷۵۱۹۱۰:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۰
تو رو خدا یه خبر واین همه تناقض در بین حرف مسئولین این وسط یقینا یکی دروغ میگه ولی هرگز مشخص نمیشه کی دروغ میگه واسه همین مردم هم مجبورن فکر کنن همشون دروغ میگنن و به دنبال اهداف خاصی هستند الف راهی برای فهمیدن حقیقت نیست؟؟؟؟؟؟
آریابان۱۰۸۷۶۳۸۱۱:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۰
" اگر می‌خواستیم آن‌ها را بفروشیم..........می‌توانستیم به‌صورت عمده‌فروشی یا تحویل دادن به شرکت های صنایع غذایی این کار را انجام دهیم ....... رد و بدل کردن تعدادی لاشه گوشت کاری سختی نیست " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۸۷۶۴۷۱۱:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۰
دلیل اینکه تاریخ مصرف گوشتها رسیده بود چیست؟ خیلی ممنون که منت گذاشتید و تقلب نکردید...
ناشناس۱۰۸۷۷۳۲۱۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۰
يه سوال اژ تسنبم:چطور نمابنده شرکت وارد کننده گوشت نميدانسته که با ارز دولتی وارد شده يا نه؟!
اكبر۱۰۸۷۹۱۱۱۵:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۰
اتمام تاريخ مصرف الزاماً بمعناي فساد محموله نيست. بايد ازمايش شود و بعد بر مبناي توتال كانت و تي وي ان تصميم به نوع مصرف يا معدوم سازي كرفته شود. يك كم شلوغش كردند.
ناشناس۱۰۸۷۹۵۳۱۵:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۰
در حالی که می گوید ما نمی توانیم مقدار زیاد گوشت را معدوم کنیم، 1700 کیلو گوشت فقط یک روز مانده به تاریخ انقضا را تحویل گرفته تا معدوم کند. یا للعجب
ناشناس۱۰۸۸۱۱۹۱۷:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۰
گوشتها وارد كنند أنبار كرده تا نخست سر وصداي ارز دريافت شده بمنظور واردات شامل مرور زمان شود در نتجه تاريخ انقضاي گوشت رسيده است فوري قبلا اينكه تاريخ انقضاي تمام شود با تواني با مدير رفاه قصد فروش فوري در فروشگاهيً چون رفاه داشته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین